Gönderen Konu: valfmatik değişecekmiş, 2500 tl dediler :blink:  (Okunma sayısı 12182 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: valfmatik değişecekmiş, 2500 tl dediler :blink:
« Yanıtla #40 : Aralık 10, 2017, 14:04:24 »
serviste konan yağların 10.000 km yi sağlıklı götürdüklerine emin değilim.mineral yağ devrinde 5.000 km olan motor yağını 2.500 de değişirdim.imkanlarımız olsa da tam sentetik dedikleri ve 10.000 km gider dedikleri yağı 5.000 km de değiştirsek daha doğru bir iş yapmış olurduk,servisteki ustada ' abi 6 ayda bir yağ filtresi ile birlikte motor yağını değiştir' demesi de görüşümü doğruluyor.
Tokay kardeşim motor yağını erken değiştirmek sanıldığı gibi çok faydalı bir iş değildir, 7-8 sene önce motor yağı üzerine çalışan bir mühendis arkadaşın yazısını okumuştum, motor yağı ömrünün yarısında en faydalı kıvama geliyormuş yani max fayda yağ biraz eskiyince oluşuyor. full sentetikler normalde 15 bin km ömüre sahip oldukları için( bazı otomobil markaları servis aralığını 30 bin km olarak belirtiyorlarmış benim kullandığım arabalarda hep 10 bin km servis aralığı vardı) rahatlıkla 10 bin 15 bin km yapılabilir, benim oğlum bir keresinde 1998 rav4 üne 36 binde yağ değiştirdi mobil1 10/60 idi üzerindeki.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Toyota Club Türkiye

Ynt: valfmatik değişecekmiş, 2500 tl dediler :blink:
« Yanıtla #40 : Aralık 10, 2017, 14:04:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: valfmatik değişecekmiş, 2500 tl dediler :blink:
« Yanıtla #41 : Aralık 10, 2017, 14:12:33 »
atilla özdemir bey yazınızı tekrar okuyunca rahmetli babamın(mak.müh.)bahsettiğiniz mühendis beyin yazısını hatırlatır şekilde bizlere söylediğini hatırladım, eskiden yağ çubuğunu çeker,yağı parmaklarımızın arasına alır,eğer arasında bal varmış gibi o kıvamda ise telaşlanmaz,su gibi ise harekete geçerdik,şimdi km bakma çıktı belki de ondandır.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: valfmatik değişecekmiş, 2500 tl dediler :blink:
« Yanıtla #42 : Aralık 14, 2017, 20:07:50 »
valfmatik degisti, simdi de vsc isigi yaniyor sonmuyor.

yine ne oldu , forumda aradim birkac bilgi var, lpg den midir yoksa valfmatik yine mi sikinti cikariyor, yardim lutfen

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: valfmatik değişecekmiş, 2500 tl dediler :blink:
« Yanıtla #43 : Aralık 14, 2017, 23:42:41 »
valfmatik degisti, simdi de vsc isigi yaniyor sonmuyor.

yine ne oldu , forumda aradim birkac bilgi var, lpg den midir yoksa valfmatik yine mi sikinti cikariyor, yardim lutfen
Valfmatik değiştiğinde vcs ışığı yandığında bilgisayara bağlayıp hata koduna bakmadılar mı.

Vcs ışığı bende de yanmıştı. Servise gittiğimde fakir karışım hata kodu verdi. Lpg servisine yönlendirdiler. Lpg servisinde yeni harita yüklendi sorun ortadan kalktı.

Genelde zengin veya fakir karışımda vcs ışığı yanıyor ama arıxa koduna baktırmak lazım belki de başka bir sorun var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: valfmatik değişecekmiş, 2500 tl dediler :blink:
« Yanıtla #44 : Aralık 15, 2017, 15:44:11 »
Valfmatik değiştiğinde vcs ışığı yandığında bilgisayara bağlayıp hata koduna bakmadılar mı.

Vcs ışığı bende de yanmıştı. Servise gittiğimde fakir karışım hata kodu verdi. Lpg servisine yönlendirdiler. Lpg servisinde yeni harita yüklendi sorun ortadan kalktı.

Genelde zengin veya fakir karışımda vcs ışığı yanıyor ama arıxa koduna baktırmak lazım belki de başka bir sorun var.
valfmatik degismeden yaniyordu, degistikten sonra sonmustu,  1 hafta gecti yine yandi hocam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: valfmatik değişecekmiş, 2500 tl dediler :blink:
« Yanıtla #45 : Aralık 15, 2017, 19:53:54 »
valfmatik degismeden yaniyordu, degistikten sonra sonmustu,  1 hafta gecti yine yandi hocam

Yüzde 90 lpg arızası, zengin veya fakir karışım. Ancak genede arıza koduna baktırmak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 20063
  • Model Yılı: '16
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: valfmatik değişecekmiş, 2500 tl dediler :blink:
« Yanıtla #46 : Şubat 11, 2018, 21:34:46 »
Yağ mevzusunda bence dikkat edilmesi gereken husus 0W20 yağın yeni nesil bir yağ olmasıdır. Temel amacı ise daha düşük co2 emisyonu ve yakıt tüketimidir. Çok kolay bir şekilde daha ince yağ ile aracın motorunun daha az efor sarfetmesini sağlayacağınızı tahmin edebilirsiniz. İşte bu da bahsettiğimiz amaçları yerine getirmesini sağlıyor. Asıl işimiz asansördür. (baba mesleği) bana da 0W20 çok ince bir yağ olarak geldi. Eskiden beri bu işin içinde olanlar böyle ince yağların zamanla aşınmaya sebep olacağını düşünüyorlar ancak şunu belirtmemde fayda var. Gelişen teknolojiyle birlikte artık nasıl 1.0 litre hacimli bir motor 13xx kg ağırlıktaki bir aracı gayet iyi hareket ettirebiliyorsa daha ince yağlarda gerekli korumayı sağlayabiliyor. (motor hususu derin ve detaylı bir konu ancak özellikle direkt enjeksiyonlu turbo motorlar hakkında yayınladığım bir makalem mevcuttur) Yağın yüzeye tutunma gücü çok mühimdir, benim kendi çapımda yaptığım gözlemlerde Eneos 0W20 yağın oldukça kararlı bir şekilde yüzeyde kaldığını gördüm. Çok ince bir tabaka halinde bir katman oluşturuyor ancak bu katman daha kalın yağlardan aşağı kalmıyor. Özellikle 5W30 kullanımlarımda genel olarak ve en önemlisi ağırlıklı olarak 8000 km sonrasında araçın daha sesli ve sarsıntılı bir şekilde çalıştığını gördüm. Ancak hala şahsi düşüncem şu şekildedir. 0W20 yağlar çok üst devir çeviren valvematic motorlarda yüksek devirli kullanımlarda gerekli yağlamayı yapamayabilir. Çünkü aracı zorlamak, yüksek devir çevirmek, motor yağının ısısını yükselterek viskozite değerini daha önemli bir hale getirecektir. Yani aracınızı çok seri, yüksek devir çevirerek kullanıyorsanız 0W30-5W30 gibi yağlar muhtemelen daha doğru bir seçim olacaktır. Ancak standart kullanımlarda 0W20 ile valvematic VVT-I motorun oldukça verimli çalıştığını gözlemledim şimdilik. Bu gözlemlerim devam edecektir.

saygılarımla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: valfmatik değişecekmiş, 2500 tl dediler :blink:
« Yanıtla #47 : Şubat 11, 2018, 23:01:44 »
Yazın sıcaklarda 0-20 yağ ile kullanımın çok riskli olduğunu düşünüyorum. 5w, 10w yada 0w olması soğuk viskozitesini belirtir. 10w yağın donma noktası kalitesi ve sentetikliğine göre -10 ile -20 santigrat derece aralığındadır. Akışkanlar mekaniği dersinde anlatılanlara göre kış için uygunken yaz mevsimi sıcaklarına uygun olmadığını düşünüyorum. En azından yağın ikinci hanesi 30 veya 40 olursa böyle daha sağlıklı olacaktır. Yaz sıcaklarında sübap sesi duyarsanız muhtemelen bu sebebten kaynaklıdır.

Yağ kalitesi sadece viskozite ile bağdaştırılamaz. Alabileceğiniz en iyi yağı arıyorsanız ester bazlı yağlara bakmalısınız. Ancak bu yağlar pet şişe hacimli motorlara göre değil daha yüksek sıkıştırma ile yüksek güç üreten, devir çevirebilen motorlar için üretilmekte. Normal araçlar için hths değeri 3.5-4 olan yağlar işimizi rahatça görecektir.