Gönderen Konu: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu  (Okunma sayısı 26993 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 161000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #40 : Ocak 15, 2018, 21:34:34 »
Mavi daha iyi, okunması esnasında gözü yormuyor, teşekkürler.

Bu arada VGT Jandarma Genel Komutanlığı tarafından araçlara uygulanmaya başlıyor. Sanırım sizin gibi faydasız olduğunu düşünmüyorlar

Toyota Club Türkiye

Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #40 : Ocak 15, 2018, 21:34:34 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 194 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #41 : Ocak 15, 2018, 22:27:03 »
Bu arada VGT Jandarma Genel Komutanlığı tarafından araçlara uygulanmaya başlıyor. Sanırım sizin gibi faydasız olduğunu düşünmüyorlar

Bu söyleminizin kaynağı nedir? Resmi bir açıklama mı yoksa birliklere yönerge mi gönderildi?

Yoksa sadece  duyum mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: B+
  • 51 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #42 : Ocak 15, 2018, 22:55:18 »
Mavi daha iyi, okunması esnasında gözü yormuyor, teşekkürler.

Bu arada VGT Jandarma Genel Komutanlığı tarafından araçlara uygulanmaya başlıyor. Sanırım sizin gibi faydasız olduğunu düşünmüyorlar

Merhaba Sayın ŞİMŞEK,


Jandarma nın uygulamayı kabul etmiş olması, bu sistemin kesin avantaj sağladığının kanıtı değildir.
Jandarmada bu konuda imza,yetki sahibi kimse o kişiyi ikna edersiniz ve uygulama kararı alınır.

En basit örnek bir çok insanımız yıllarca, yakıt tasarrufu sağlıyor denerek, bildiğimiz mıknatısı, benzin hortumlarının üstüne 100-150 tl e takdırmadılar mı? ve bunun gibi bir çok alet satışta değil mi?  :)

Otomobil üreticilerinin en büyük baş ağrısı, ekonomik yakıt tüketimi olan ve uygun fiyatlı araç üretmektir, Günümüzde F/P açısından üretilebilecek araç dizel ve benzinli araçlardır, yakıt maliyetini daha aşağı düşürmek isterseniz, (Elektrik,Hidrojen) işte orada üretim maliyeti tavan yapıyor ve araç maddi olarak her kesimin ulaşabileceği seviyenin çok üstünde kalıyor.

Vakum gücü teknolojisi dedikleri(Şu aşamada ben Teknoloji diyemiyorum) ve piyasada olan onlarca yakıt tasarrufu sağlayan ürünlerde dahil, üretici firmalar araçlarına neden uygulamadı?
Sonuçta üretici firma ayakta kalmak için yakıt tasarruflu aracı uygun maliyete size sunmak zorunda, bu sebeple yeni motor teknolojileri dahil olmak üzere yakıt tasarrufu adına, Mühendisler ordusu ile devasa bütçeli ARGE çalışmaları yapılıyor.


Sayın KAYA alıntı olarak paylaşmış, fakat kimden alıntı olduğunu bilemediğim içini anonim olarak paylaşıyorum.

Alıntı:
O urunu bizzat cok daha ucuza ve guvenilir bir sekilde imal edip bende kullaniyorum ve cevremdeki bir cok araca taktim memnuniyet hat safhada neden mi yuksek vites te alt devirlerde aldiginiz o tork sizi zaten emin olun zevkten goklere cikaracak ayaginizin ucuyla aracin hizlandigini ve titremeden devirlendigini gormek hele bambaska bir duygu bunu muhendisler dusunememis mi diyen arkadaslar tabiki dusunmustur ama hic bir uretici motor frenini devreden cikarmayi goze alamaz onun icin urunu denemeyen arkadaslar hemen karalama yapmasinlar cunku cahil gorunuyorlar.

Isin teknik olayi su dur.emme manifoldunun vakum baglanan mevcut kitimiz siz gaza basmasaniz dahi oksijen kesildiginde silindirlerde cig yakit olarak eksozdan atilan yakiti motorun yapmis oldugu vakum sayesinde yakmaya yariyor ve gaza basmadiginiz halde aracin devrini 100 ila 500 arasi korudugunu goruyosunuz.diger guzel yani ise surekli aktif olan vakum kiti gaza ayaginizin ucuyla bile bassaniz sizi hazirda bekleyen bir hava basincindan dolayi muthis bir ataklik veriyo 3. Vitrsle ciktiginiz rampalari ya cok rahat cikiyosunuz yada bir ust vitese geciyosunuz devir dusumu olmadigicin kisacasi vakum turbulans kiti ile motor freni ni devre disi birakiyoruz bu da size daha cok performans ve yakit ekonomisi olarak donuyo     
Alıntı Bitimi:

Mühendislerin neden motor frenini devreden çıkarmayı göze alamadıklarını inanın çok merak ettim?
Gerçi mühendisler emniyet kemerini de iptal etmeyi göze alamamış olacaklar ki,  bizim insanımız sağ olsun "alarmı susturmak için emniyet kemeri tokası icat etti şaşmamak lazım" |-\

Saygı ve sevgilerimle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 194 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #43 : Ocak 16, 2018, 00:28:22 »
Merhaba Sayın ŞİMŞEK,
........ onun icin urunu denemeyen arkadaslar hemen karalama yapmasinlar cunku cahil gorunuyorlar.

Isin teknik olayi su dur.emme manifoldunun vakum baglanan mevcut kitimiz siz gaza basmasaniz dahi oksijen kesildiginde silindirlerde cig yakit olarak eksozdan atilan yakiti motorun yapmis oldugu vakum sayesinde yakmaya yariyor ve gaza basmadiginiz halde aracin devrini 100 ila 500 arasi korudugunu goruyosunuz.diger guzel yani ise surekli aktif olan vakum kiti gaza ayaginizin ucuyla bile bassaniz sizi hazirda bekleyen bir hava basincindan dolayi muthis bir ataklik veriyo 3. Vitrsle ciktiginiz rampalari ya cok rahat cikiyosunuz yada bir ust vitese geciyosunuz devir dusumu olmadigicin kisacasi vakum turbulans kiti ile motor freni ni devre disi birakiyoruz bu da size daha cok performans ve yakit ekonomisi olarak donuyo     
Alıntı Bitimi:

Alıntıdaki bu kısma takıldım ve cahil gözükmek adınada olsa sormak laım bu yazıyı yazana

1:Ne zamandan beri gaza basmayınca  motor okjijen girişini kesiyor? Benim bildiğim oksijen değil yakıt girişi kesilir.

2:Çiğ yakıt nasıl oluyorda sisteme geri dönüyor? Eksozdan çıkan gazı nasıl oluyor da tekrar silindire alıyor orayı çözemedim.Motorlarda bazen yanmayı fakirleştirmek için egzoz gazı kullanılır ama bu sistem nasıl bir bağlantıya sahip ki çiğ gazı gerektiğinde tekrar silindire alıp yakıyor gerektiğinde normal çalışıyor?

3:Motorun yapmış olduğu vakum sayesinde yakma nedir? hangi zamanda ve hangi tür çevrimde oluyor bu vakum olayı ile yakma?

4:Bu sistem sağlıklı bir şekilde 100-500 devirde çevirmeyi nasıl başarıyor? Benim bildiğim piyasada rölantide bile 100 veya 300 devir çeviren bir araç yok? Motor bu kadar düşük devirde nasıl devinimini devam ettiriyor?

5:Hazırda bekleyen hava basıncı araçların yanma haritası ile uyumlu mu çalışıyor? Yoksa kendi başına buyruk karışımdaki oksijen miktarını arttırıp fakir karışımın ortaya çıkmasına mı sebep veriyor?


Cahil cahil sorularımın kusuruna bakmaz inş bu yazının sahibi arkadaş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: ---
  • 210 kere teşekkür etti
  • 217 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 161000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #45 : Ocak 16, 2018, 10:18:11 »
Merhabalar ve selamla söze başlayan her Toyota kullanıcısına sonsuz selamlar.

Jandarma Genel Komutanlığı hiçbir ürünü bir görüşmede satın almaz, bu noktada size şu zaman diyemem. Ancak birinci ağızdan ilgili Youtube sayfasından gerekli videolara bakarsanız J.G.K'lığının cihazla ilgilendiğini ve çok yakında görüşme sürecinin biteceğini de görürsünüz. Sağlık Bakanlığının da cihazla ilgilendiği bilgisine de ulaştık bu arada. O da videolarda mevcut.

Benim çok önemli bir ricam var.

Lütfen çalışma prensibini anlayamıyoruz diye itham edici ve aşağılayıcı bakışla cümleler kaleme almayalım. Türkiye için Türk Malı olan girişimlere, kendilerini anlatma fırsatı verelim. Sonuçta kimse size illa da gidin alın demiyor. Ancak bir kalemde üstünü çizmek, forumda uzun zaman geçirdiği için kendini bilir kişi ilan edip,... bence en kibar ifadeyle Yargısız İnfaz bu yapılanlar.

Ben aracıma bu ürünü taktırdım. Şehir içi kullanımda (hız kurallarına, dur kalk trafiğine, yaya ve şerit haklarına da uyarak) % 20 oranında tasarruf sağladım. Üstelik İstanbul'da.

Bundan böyle de bu konuda yazı yazmayı düşünmüyorum. Çünkü herkes klavyeden serbestçe istediğini yazıyor.

Firma çalışanı filan da değilim. Sadece bu üründen fayda gördüm ve bunu yakıt parasının ayyuka çıktığı günümüzde helal ekmek parasını zor kazanan memleketimin insanlarıyla paylaştım. Suçum günahım da budur.

Cihaz da bence on numara cihaz. Beğenmeyen küçük oğluna almasın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 37000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2403 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #46 : Ocak 16, 2018, 11:49:40 »
.. Eksozdan çıkan gazı nasıl oluyor da tekrar silindire alıyor orayı çözemedim.Motorlarda bazen yanmayı fakirleştirmek için egzoz gazı kullanılır

VGT egzost gazını geri alamaz, zaten takıldığı yer farklı.

Egzost manifoldundaki gazı tekrar kullanıma alan sistem EGR'dir.

EGR ne zaman devreye girer?

Motor soğukken ilk startta geri alınan sıcak egzost gazı sayesinde motor çok daha çabuk ısıtılır ve kışın kaloriferimiz çok daha hızlı ısıtma yapabilir. Motor verimli ısınmaya çabucak ulaşmaya başladığında EGR kapanır.

Günümüz motorları öyle bir sınırda çalışırlar ki, ne normal karışımdır nede fakir karışımdır. Bu ikisinin arasındaki dar noktada kalmaya EGR yardımcı olur.

Zengin karışım sadece soğuk motorun ilk startında oluşturulur. Fakir karışım istenmeyen bir durumdur, yüksek ısı sisteme zarar verirken asıl tehlike çıkardığı zehirli NOx gazıdır. Normal karışımda ise fazlaca CO gazı çıkmaktadır. İşte geri dönüştürülen egzost gazı, normal ile fakir karışım sınırında bir noktada kalabilmek için gerekmektedir, yani NOx oluşturmayan, çok düşük CO ve istenen seviyede CO2.

Tam fakir karışım programı işletilmez ama %1 oranında fakir karışım tarafında çalışan motorun egzost gazındaki ısısının yükselmeye başladığını hisseden oksijen sensörü EGR'yi açarak silindir içine egzost gazı gönderir ve karışım içindeki oksijen miktarının azalmasını sağlar, dolayısiyle yanma ısısı düşer, CO2 çıkışı normal seviyede kalırken NOx gazı oluşmaz. EGR kapanır. Bu yanma odası ısı yükselmesi ve düşmesi sürekli bir dalgalanma halinde olur ve EGR herseferinde devreye girer çıkar.

VGT'nin bu tip şeyler yapabilme özelliği yoktur zaten amacı ayağın gaz pedalından çekildiğinde aracın kayarak menzilini uzatmasını sağlamaktır.
Motor kompresörünü etkilemez diye bir şey söyleniyorsa, kendisiyle çelişir, yani işe yaramıyor demektir.
Motor kompresörünün azaltılmasını birkaç sn sağlar ve bu esnada araç kayar ama söylendiği gibi km'lerce değil. Zaten tekrar gaza basılır ve VGT kendini kurar.
Düşük kompresörle kayma işi dur kalklarda işe yarar ama daha yüksek süratlerde uzunca süre oluşmaz sonuçta küçücük bir tüp.

VGT'nin yaptığı işi günümüz teknolojili motorları gelişmiş programları, cut-off ve elektronik gaz kelebeği ile zaten yapmaktadır.

VGT, karbüratörlü araçlarda yada ilk nesil çok noktalı enjektörlü motorlarda iş görebilir çünkü onlarda kayma programı ve Cut-off yoktur.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1736 kere teşekkür etti
  • 2517 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #47 : Ocak 16, 2018, 13:30:07 »
Tekin abinin dediği cümleleri demeye gelmiştim ki kendisi demiş zaten.

VGT'nin yaptığı işi günümüz teknolojili motorları gelişmiş programları, cut-off ve elektronik gaz kelebeği ile zaten yapmaktadır.

VGT, karbüratörlü araçlarda yada ilk nesil çok noktalı enjektörlü motorlarda iş görebilir çünkü onlarda kayma programı ve Cut-off yoktur.


Anlayamama gibi bir olay yok, vgt yi yapanların anlatamaması gibi bir durum var. Çünkü yukarıda alıntılanarak verilen cümlelerde çok çelişki var. Ayrıca hiçbir işe yaramadığına ilişkin de onlarca video var ve bu itirazlara teknik bir cevap da veremiyor sözüm ona "USTA"!
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: B+
  • 51 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #48 : Ocak 16, 2018, 14:40:40 »
Merhabalar ve selamla söze başlayan her Toyota kullanıcısına sonsuz selamlar.

Jandarma Genel Komutanlığı hiçbir ürünü bir görüşmede satın almaz, bu noktada size şu zaman diyemem. Ancak birinci ağızdan ilgili Youtube sayfasından gerekli videolara bakarsanız J.G.K'lığının cihazla ilgilendiğini ve çok yakında görüşme sürecinin biteceğini de görürsünüz. Sağlık Bakanlığının da cihazla ilgilendiği bilgisine de ulaştık bu arada. O da videolarda mevcut.

Benim çok önemli bir ricam var.

Lütfen çalışma prensibini anlayamıyoruz diye itham edici ve aşağılayıcı bakışla cümleler kaleme almayalım. Türkiye için Türk Malı olan girişimlere, kendilerini anlatma fırsatı verelim. Sonuçta kimse size illa da gidin alın demiyor. Ancak bir kalemde üstünü çizmek, forumda uzun zaman geçirdiği için kendini bilir kişi ilan edip,... bence en kibar ifadeyle Yargısız İnfaz bu yapılanlar.

Ben aracıma bu ürünü taktırdım. Şehir içi kullanımda (hız kurallarına, dur kalk trafiğine, yaya ve şerit haklarına da uyarak) % 20 oranında tasarruf sağladım. Üstelik İstanbul'da.

Bundan böyle de bu konuda yazı yazmayı düşünmüyorum. Çünkü herkes klavyeden serbestçe istediğini yazıyor.

Firma çalışanı filan da değilim. Sadece bu üründen fayda gördüm ve bunu yakıt parasının ayyuka çıktığı günümüzde helal ekmek parasını zor kazanan memleketimin insanlarıyla paylaştım. Suçum günahım da budur.

Cihaz da bence on numara cihaz. Beğenmeyen küçük oğluna almasın.


Sayın ŞİMŞEK,

Yazınızda biraz serzeniş hissettim,
Öncelikle şunu belirtmek isterim, sizin yazınıza istinaden, jandarma nın bu cihazı alıyor olması, Tartışmaya sunulan cihazın, kesin işe yaradığının, veya uzun kullanımlarda, motorlara bir zarar vermeyeceğinin, kanıt tescili anlamını taşımaz.

Buluş yaptım diyen kişi, buluşunun ne iş yaradığını, gerek bilimsel verilerle, gerek uygulamalı ispatı ile sorumludur.
Tabiki bahse konu cihaz tartışmaya açılmış ve burası bir forum, tartışma ve paylaşım platformudur, bir video bakarak, kullanan arkadaşlarımızın kişisel tecrübelerine göre yorumlar yapıyoruz ki bu olması gereken bir durumdur.

Yapılan yorumlar küfür, hakaret, rencide edici sözler içermediği sürece tabiki serbestce her düşüncemizi paylaşabiliriz.

Şahsen ben ne makina mühendisiyim nede motor ustasıyım, fakat bunların dışında merak ettiklerim var,


1-Bu cihaz bilimsel testlere tabi tutuldu mu?
2-Cihaz geliştirme aşamasında, alanı ile ilgili bölümleri olan (OTDÜ-İTÜ) gibi üniversitelerden bilimsel testler için destek alındı mı?
3-Cihaz hangi teknolojiye sahip araçlarla ne kadar tasarruf sağlıyor, bilimsel dökümanlar mevcut mu?
3-Cihazın test aşamaları, hangi yakıtlarda, hangi araçlarda ve hangi şartlara göre yapıldı,
4-Test aşamaları yeterli zamanda yapıldı mı? 20.000 50.000 100.000 km bitimlerinde motorun gerekli parçaları sökülüp, metalurji muhendisleri tarafından parçalar üzerinde yeterli  analizler yapıldı mı?
5-Yanma odasında oluşan vakum neticesinde, hem yanma odası, hem devamındaki manifold ısı değerlerinde bir değişim, bilimsel olarak gözlendi mi?

Bu araştırmalar gerçekten ciddi paralar tüketen araştırmalardır.
Böyle maddi bir gücünüz yoksa napacaksınız? En zor olanı, yapmak zorunda kalacaksınız, Forumlarda bahse konu cihaz için açılmış tartışmalarda, bu gibi sorulara maruz kalmak durumundasınız ki, bunda yalnış bir durum yok.

Sayın ŞİMŞEK,

Her buluş bilimsellik içermek durumundadır ki buluşunuz hızlı bir şekilde hak ettiği yere ulaşsın,
Bunun dışında bilimsellik içermeyen ve halkın kullanımına sunulan buluşlar yok mu? işte o aşamada sıkıntı yaşanıyor malesef, doğal olarak insanlar cihaza endişe ile yaklaşıyorlar (Bekle gör davranışı sergileniyor) ve kişiden kişiye kulaktan kulağa misali ile, yavaş bir yükselme eğilimine maruz kalıyor.


Sürç-i lisan ettiysem affınıza sağınıyorum,

Saygı ve sevgilerimle.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: ---
  • 210 kere teşekkür etti
  • 217 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #49 : Ocak 16, 2018, 14:52:56 »
@Bülent ÖZKAN (42652) Kesinlikle katılıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: ---
  • 210 kere teşekkür etti
  • 217 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #50 : Şubat 06, 2018, 13:52:37 »

Böyle bir sistem hakkında ne düşünüyorsunuz değerli tct ailesi.😀 Güzel yorumlar bekliyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 161000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #51 : Şubat 24, 2018, 17:19:55 »






Yıllarca Toyota yetkili servisinde çalışmış, şimdi kendi özel servisi olan bu kullanıcı ilginizi çeker sanırım. Video biraz uzun sürüyor ama kayda değer diye düşünüyorum. :saygi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 194 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #52 : Şubat 24, 2018, 17:30:30 »
Yıllarca Toyota yetkili servisinde çalışmış, şimdi kendi özel servisi olan bu kullanıcı ilginizi çeker sanırım. Video biraz uzun sürüyor ama kayda değer diye düşünüyorum. :saygi:

Kayda değmez Hocam.

Üreticilerin çektiği videoların yada üreticilerin sunduğu videoların objektif olduğunu düşünmek en iyi ihtimalle saflık olur.Bu video da bu tarz bir video bildiğimiz reklam.

Bu arkadaşlar Teknik bir Üniversite ile çalıştıklarını ve o üniversitenin değerlendirme sonuçlarını açıklayacaklardı? Asıl önemli olan budur ticari ilintisi bulunmayan yetkin 3. tarafların görüşü.Ben bu konuyu duyduğumdan beri bu sonuçları bekliyorum ama hala ses seda yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 142000
  • Kan Grubu: A+
  • 279 kere teşekkür etti
  • 308 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #53 : Şubat 24, 2018, 18:27:45 »
Kompresör etkisini bu kadar zayıflattığı zaman o aracın frenleri ne olacak? 30-40 binde biten balata 10 binde bitmeyecek mi?
2009 KIA Sorento 2.5 CRDI X-Force

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #54 : Mart 09, 2018, 17:29:52 »
Vgt, aracına taktıran var mı burada hiç?

Mesaj Birleştirildi: Mart 09, 2018, 17:33:18
Vgt ile ilgili bir çok video izledim. Bir tane de alıp kullanan kişi ile mail üzerinden epey yazıştım.
sonuçta minimum %5 maksimum %28 tasarruf sağladığına ben kani oldum. Bir benzerini çinden buldum ve sipariş ettim, yolda geliyor.
Vgt fiyatını satan yerel firmaya sordum, 776 TL dedi. Alıp kullanan kişi ile yaptığım yazışmada, fiyatın çok abartı olduğunu, maliyetinin en fazla 50 tl olduğunu söyledi.
Ben de çinden 29 usd ye aldım. gelince bakalım.
youtube'da farklı araçlarda kullananlar var. Çoğu olumlu görüş bildirmiş. (honda, toyota, sıfır km passat bile var)
burada olup da taktıran kullanan var mı acaba? benim araçlar 1- toyota corolla 2011 model 1.4 D4D Elegant   2-Honda civic 2007 model 1,6 i-vitec Elegance.

Faydalı bulursam ikisine de takacağım.

Mesaj Birleştirildi: Mart 09, 2018, 17:47:04
Tekin abinin dediği cümleleri demeye gelmiştim ki kendisi demiş zaten.

VGT'nin yaptığı işi günümüz teknolojili motorları gelişmiş programları, cut-off ve elektronik gaz kelebeği ile zaten yapmaktadır.

VGT, karbüratörlü araçlarda yada ilk nesil çok noktalı enjektörlü motorlarda iş görebilir çünkü onlarda kayma programı ve Cut-off yoktur.


Anlayamama gibi bir olay yok, vgt yi yapanların anlatamaması gibi bir durum var. Çünkü yukarıda alıntılanarak verilen cümlelerde çok çelişki var. Ayrıca hiçbir işe yaramadığına ilişkin de onlarca video var ve bu itirazlara teknik bir cevap da veremiyor sözüm ona "USTA"!


yukarıda yazdıklarınıza göre, yeni nesil araçlarda vgt'nin hiç faydası olmaz sonucu çıkıyor. ama ben youtube'da çok sayıda video izledim. bunların içinde henüz 1,300 kilometrede 2018 model 1,4 passat da var. Arabaların izlediklerimin tamanı enjeksiyonlu arabalar. Hiç karbüratörlü olan video izlemedim. Tamamı araçlarında çekiş artışı, rampada vites küçültmeme, gaz pedalına daha az basma, arabada rahatlama, motor sesinde azalma gibi bir sürü olumlu tepki veriyorlar. Sizin dediğiniz gibi araca hava girişini ayarlayan parçalar mutlaka vardır ancak bu cihaz, fazladan ve ekstradan hava veriyor. Bu ürünü almadım, fiyatı çok yüksek. ancak benzer ürün alıp deneyeceğim. Tamamen burun kıvırmak da doğru değil bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 434 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #55 : Mart 09, 2018, 19:47:36 »
Vgt, aracına taktıran var mı burada hiç?

Mesaj Birleştirildi: Mart 09, 2018, 17:33:18
Vgt ile ilgili bir çok video izledim. Bir tane de alıp kullanan kişi ile mail üzerinden epey yazıştım.
sonuçta minimum %5 maksimum %28 tasarruf sağladığına ben kani oldum. Bir benzerini çinden buldum ve sipariş ettim, yolda geliyor.
Vgt fiyatını satan yerel firmaya sordum, 776 TL dedi. Alıp kullanan kişi ile yaptığım yazışmada, fiyatın çok abartı olduğunu, maliyetinin en fazla 50 tl olduğunu söyledi.
Ben de çinden 29 usd ye aldım. gelince bakalım.
youtube'da farklı araçlarda kullananlar var. Çoğu olumlu görüş bildirmiş. (honda, toyota, sıfır km passat bile var)
burada olup da taktıran kullanan var mı acaba? benim araçlar 1- toyota corolla 2011 model 1.4 D4D Elegant   2-Honda civic 2007 model 1,6 i-vitec Elegance.

Faydalı bulursam ikisine de takacağım.

Mesaj Birleştirildi: Mart 09, 2018, 17:47:04

yukarıda yazdıklarınıza göre, yeni nesil araçlarda vgt'nin hiç faydası olmaz sonucu çıkıyor. ama ben youtube'da çok sayıda video izledim. bunların içinde henüz 1,300 kilometrede 2018 model 1,4 passat da var. Arabaların izlediklerimin tamanı enjeksiyonlu arabalar. Hiç karbüratörlü olan video izlemedim. Tamamı araçlarında çekiş artışı, rampada vites küçültmeme, gaz pedalına daha az basma, arabada rahatlama, motor sesinde azalma gibi bir sürü olumlu tepki veriyorlar. Sizin dediğiniz gibi araca hava girişini ayarlayan parçalar mutlaka vardır ancak bu cihaz, fazladan ve ekstradan hava veriyor. Bu ürünü almadım, fiyatı çok yüksek. ancak benzer ürün alıp deneyeceğim. Tamamen burun kıvırmak da doğru değil bence.
maliyeti 50 lira olan bir parça için sizce bunca dünya firması alıp koyup katalog değerlerini düşürmek istemezler mi?hem bakın koskoca vosvogen bile hileye gitti :) adamlara keşke mail atsaymışız gelin biz bu işi 50 liraya çözüyoruz diye :)
inanmayın böyle şeylere lütfen... ha denemek keyfe keder oda ayrı konu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 59 DP 590
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '02
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 154 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #56 : Mart 09, 2018, 23:52:10 »
bi arada hidrojen yakıtımıydı neydi öyle bişey çıkmıştı güç artışı ve yakıt ekonomisi vs vs ilk sayfalardada söylendiği gibi o kadar firma %5 bile tasarruf için dünyanın argesini yapıyor.2 tane akıllıda çıkıp 50 liralık maliyetle %25 yakıt tasarrufu sağlıyor üstüne güç artışımı oluyor? bütün otomobil üreticileri bünyelerinde çalıştırdıkları mühendisleri kovsunlar o zaman ne diyim
Toyota Corolla 1.4 Terra Sedan 2002 4ZZ-FE
Canon eos 1100d-18-55dcIII-50mm 1.8II-Canon powershot a800-Canon Gadget Bag 300EG.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #57 : Mart 11, 2018, 18:45:26 »
Daha önce aracına takıp kullanan biri ile görüştüm. Ben de önce toyota'da deneyeceğim. Başarılı bulursam Honda ya takacağım.Ben faydalı olduğuna inanıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1736 kere teşekkür etti
  • 2517 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #58 : Mart 11, 2018, 20:08:07 »
Vgt, aracına taktıran var mı burada hiç?

Mesaj Birleştirildi: Mart 09, 2018, 17:33:18
Vgt ile ilgili bir çok video izledim. Bir tane de alıp kullanan kişi ile mail üzerinden epey yazıştım.
sonuçta minimum %5 maksimum %28 tasarruf sağladığına ben kani oldum. Bir benzerini çinden buldum ve sipariş ettim, yolda geliyor.
Vgt fiyatını satan yerel firmaya sordum, 776 TL dedi. Alıp kullanan kişi ile yaptığım yazışmada, fiyatın çok abartı olduğunu, maliyetinin en fazla 50 tl olduğunu söyledi.
Ben de çinden 29 usd ye aldım. gelince bakalım.
youtube'da farklı araçlarda kullananlar var. Çoğu olumlu görüş bildirmiş. (honda, toyota, sıfır km passat bile var)
burada olup da taktıran kullanan var mı acaba? benim araçlar 1- toyota corolla 2011 model 1.4 D4D Elegant   2-Honda civic 2007 model 1,6 i-vitec Elegance.

Faydalı bulursam ikisine de takacağım.

Mesaj Birleştirildi: Mart 09, 2018, 17:47:04

yukarıda yazdıklarınıza göre, yeni nesil araçlarda vgt'nin hiç faydası olmaz sonucu çıkıyor. ama ben youtube'da çok sayıda video izledim. bunların içinde henüz 1,300 kilometrede 2018 model 1,4 passat da var. Arabaların izlediklerimin tamanı enjeksiyonlu arabalar. Hiç karbüratörlü olan video izlemedim. Tamamı araçlarında çekiş artışı, rampada vites küçültmeme, gaz pedalına daha az basma, arabada rahatlama, motor sesinde azalma gibi bir sürü olumlu tepki veriyorlar. Sizin dediğiniz gibi araca hava girişini ayarlayan parçalar mutlaka vardır ancak bu cihaz, fazladan ve ekstradan hava veriyor. Bu ürünü almadım, fiyatı çok yüksek. ancak benzer ürün alıp deneyeceğim. Tamamen burun kıvırmak da doğru değil bence.

Önceki sayfalarda hiçbir işe yaramadığını söyleyip de izahat isteyen birine de get demelerinin videosu vardı. Burak Yılmaz kardeşimin dediğine noktası virgülüne kadar katılıyorum.
O işler o kadar kolay olsa Toyota hibrit teknolojisi için, Mazda da dizel gibi çalışan benzin motorunu üretmek için uğraşmazdı.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 51000
  • Kan Grubu: 0-
  • 259 kere teşekkür etti
  • 824 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #59 : Mart 12, 2018, 08:00:00 »
para tuzagi. 
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Etiketler: