Gönderen Konu: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu  (Okunma sayısı 36837 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« : Kasım 01, 2017, 17:39:30 »
Selam otomobil severler, yakılan yakıtın bu şekilde azalması mümkün mü sizce?



https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1462928507135715&id=606753302753244

Sistemte gaza daha az basıldığından bahsediyor.Anladığım kadarıyla bir nevi kompresör görevi görüyor.Gaza basmayınca oluşan boşluğun yok edilmesi amacıyla düşünülmüş olabilir.Konu reklam amaçlı açılmamıştır.Her otomobil severin fikrini paylaşması için açılmıştır.

Toyota Club Türkiye

Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« : Kasım 01, 2017, 17:39:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #1 : Kasım 01, 2017, 19:13:21 »
Toyota vvti Hyundai cvvt Honda vtec  zaten gaz basinci-tepkisi ile subaplarin zamanlamasini ayarlayan teknolojiye sahip. Bunlar ne yapiyormus ki?
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #2 : Kasım 01, 2017, 19:41:41 »
Toyota vvti Hyundai cvvt Honda vtec  zaten gaz basinci-tepkisi ile piston boyu ayarlayan teknolojiye sahip. Bunlar ne yapiyormus ki?

Gaz pedalında esneklik sağlıyor.Dolayısıyla düşük devirde giderek daha az gaza basıyorsunuz dediklerine göre.
Ürünü cruise control ile kullanan biri olumsuz yorum yapmış.Ama zaten sistemin mantığına ters değil mi cruise control..


https://www.youtube.com/watch?v=JVj36Qkv3lQ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #3 : Kasım 01, 2017, 20:04:12 »
mesut abiyi severim ama hiç inandırıcı gelmedi bana. %25 tasarruf çok uçuk bir değer. nasıl çalıştığını bilmiyorum ama eğer vakumu içinde biriktiriyorsa ve kademeli salıyorsa bir miktar dur kalk trafikte tasarruf edebilir.

kullandıkları araba zaten 4.5 litre yakıt yakıyor. değerlerin yükselmesi bilgisayarın yeni vakum sistemine uyumsuzluğu olabilir. yani düşük vakum varsa daha az hava çektiğini düşündüğü için daha az gösteriyor olabilir. fakat gaza dokunarak gitmenin bir mantıklı açıklaması olmalı. eğer hakikaten dokunarak gidiliyor ve çekiş de yeterince oluyorsa süper...


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #4 : Kasım 01, 2017, 20:11:08 »
mesut abiyi severim ama hiç inandırıcı gelmedi bana. %25 tasarruf çok uçuk bir değer. nasıl çalıştığını bilmiyorum ama eğer vakumu içinde biriktiriyorsa ve kademeli salıyorsa bir miktar dur kalk trafikte tasarruf edebilir.

kullandıkları araba zaten 4.5 litre yakıt yakıyor. değerlerin yükselmesi bilgisayarın yeni vakum sistemine uyumsuzluğu olabilir. yani düşük vakum varsa daha az hava çektiğini düşündüğü için daha az gösteriyor olabilir. fakat gaza dokunarak gitmenin bir mantıklı açıklaması olmalı. eğer hakikaten dokunarak gidiliyor ve çekiş de yeterince oluyorsa süper...



Aynen katılıyorum Mesut abiyi takip ederim ama reklam amaçlı olup olmadığını anlayamadım.Yol bilgisayarı değerlerine mi müdahale ediyor yoksa gerçekten verimlilik mi sağlıyor tam bilemedim.Eğer işe yarıyorsa  otomobil üreticileri neden düşünmemiş diyebiliyor insan.

Tesla'nın şarj deşarj olayını anımsadım birden.Dağdan inerken araba şarj olarak verimlilik sağlıyor


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #5 : Kasım 01, 2017, 21:04:09 »
Bu sistemin çalışmasını teknik olarak anlatabilecek bir arkadaş var mı? Zira ben bir şey anlamadım da...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #6 : Kasım 01, 2017, 21:17:57 »
Teknik olarak o cihazı satanlar dahi anlatmamış ki. Neden böyle birşey oluyor, nasıl oluyor, açıklayan yok ne sitede ne o videoda.
Benim yorumum hava emme borusu üzerine takılması sebebiyle aracın maf sensörünün verisiyle oynayarak aracın yakıt karışımıyla oynuyorlar, fakirleştiriyorlar.

Hep söylerim, bu tarz ürünler hep çıkar. Madem yakıt tüketimini azaltmak bu kadar basit, niye otomotiv üreticileri tüketimleri %5-10 azaltmak için milyon dolar harcama yapıyorlar?


Mesaj Birleştirildi: Şubat 24, 2018, 17:26:54
Toyota vvti Hyundai cvvt Honda vtec  zaten gaz basinci-tepkisi ile piston boyu ayarlayan teknolojiye sahip. Bunlar ne yapiyormus ki?

Piston boyu denmesi hatalı abi, valf zamanlaması doğrusu.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #7 : Kasım 01, 2017, 21:20:42 »
Teknik olarak o cihazı satanlar dahi anlatmamış ki. Neden böyle birşey oluyor, nasıl oluyor, açıklayan yok ne sitede ne o videoda.
Benim yorumum hava emme borusu üzerine takılması sebebiyle aracın maf sensörünün verisiyle oynayarak aracın yakıt karışımıyla oynuyorlar, fakirleştiriyorlar.

Hep söylerim, bu tarz ürünler hep çıkar. Madem yakıt tüketimini azaltmak bu kadar basit, niye otomotiv üreticileri tüketimleri %5-10 azaltmak için milyon dolar harcama yapıyorlar?

Teşekkür ettim Mutlu Hocam.

Ayrıca bu arkadaşların hep fakir karışım üzerine çalışmasının sonuçlarına dair bir fikirleri var mı acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #8 : Kasım 01, 2017, 21:26:07 »
Bu sistemin çalışmasını teknik olarak anlatabilecek bir arkadaş var mı? Zira ben bir şey anlamadım da...

Alıntı
       

O urunu bizzat cok daha ucuza ve guvenilir bir sekilde imal edip bende kullaniyorum ve cevremdeki bir cok araca taktim memnuniyet hat safhada neden mi yuksek vites te alt devirlerde aldiginiz o tork sizi zaten emin olun zevkten goklere cikaracak ayaginizin ucuyla aracin hizlandigini ve titremeden devirlendigini gormek hele bambaska bir duygu bunu muhendisler dusunememis mi diyen arkadaslar tabiki dusunmustur ama hic bir uretici motor frenini devreden cikarmayi goze alamaz onun icin urunu denemeyen arkadaslar hemen karalama yapmasinlar cunku cahil gorunuyorlar.

Isin teknik olayi su dur.emme manifoldunun vakum baglanan mevcut kitimiz siz gaza basmasaniz dahi oksijen kesildiginde silindirlerde cig yakit olarak eksozdan atilan yakiti motorun yapmis oldugu vakum sayesinde yakmaya yariyor ve gaza basmadiginiz halde aracin devrini 100 ila 500 arasi korudugunu goruyosunuz.diger guzel yani ise surekli aktif olan vakum kiti gaza ayaginizin ucuyla bile bassaniz sizi hazirda bekleyen bir hava basincindan dolayi muthis bir ataklik veriyo 3. Vitrsle ciktiginiz rampalari ya cok rahat cikiyosunuz yada bir ust vitese geciyosunuz devir dusumu olmadigicin kisacasi vakum turbulans kiti ile motor freni ni devre disi birakiyoruz bu da size daha cok performans ve yakit ekonomisi olarak donuyo     


Mesaj Birleştirildi: Kasım 01, 2017, 21:38:01
Teknik olarak o cihazı satanlar dahi anlatmamış ki. Neden böyle birşey oluyor, nasıl oluyor, açıklayan yok ne sitede ne o videoda.
Benim yorumum hava emme borusu üzerine takılması sebebiyle aracın maf sensörünün verisiyle oynayarak aracın yakıt karışımıyla oynuyorlar, fakirleştiriyorlar.

Hep söylerim, bu tarz ürünler hep çıkar. Madem yakıt tüketimini azaltmak bu kadar basit, niye otomotiv üreticileri tüketimleri %5-10 azaltmak için milyon dolar harcama yapıyorlar?


Tork veya beygir arttırmadan bu nasıl mümkün oluyor? Aracın potansiyel gücünden mi yararlanıyorlar o halde? Performansın daha iyi olduğunu söylüyorlar.İleride bende düşünebilirim.Pedal commender dan daha iyidir gibi geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #9 : Kasım 01, 2017, 21:59:27 »
Bu açıklama biraz tuhaf geldi. Araç giderken gaza basmayınca "Cut Off" devreye girmiyor mu? Eğer devreye girip yakıt kesiliyorsa çiğ gaz nereden geliyor? Yok Cutt of devreye girmiyorsa araçlara ne diye boyuyorlar bunu?

Edit: Birde bu hazırda bekleyen basınçlı hava nerede nasıl bekliyor? Manifoldda beklese supaplar açılıp kapandığında yakıt gelmese bile basıncın düşmesi lazım değil mi? Nerede bekliyor acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #10 : Kasım 01, 2017, 22:02:32 »
 Böyle bir yorum var Hamza Bey

Alıntı
Videoda detaylı teknik bilgi verilmiyor ama anladığım kadarıyla cut off yapıldığında(gaz pedalından ayak çekildiğinde) motora hava girişi bu sistem sayesinde devam ederek silindirler içerisinde kalan yakıt egzozdan atılmak yerine yakılmaya devam ediyor bir süre.Tahminimce dezavantajı kompresyon olayını motor frenini ortadan kaldırması,dolayısıyla motor freninin etkisinin zayıflıyacağı için fren balatalarının çabuk bitmesi söz konusu olabilir.Sistem anlatıldığı gibi verimli çalışıyorsa belki buna değebilir,sizin fikirleriniz nedir?

https://otopark.com/forum/threads/vakum-gücü-teknolojisi.5554/

Mesaj Birleştirildi: Kasım 01, 2017, 22:09:57
Bilimsel veriler ve araca zarar vermediğine dair somut örnekler sunulsa düşünüyorum ben

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #11 : Kasım 01, 2017, 22:10:01 »
BU yorumdaki yanlış "yakıt silindir içinde kalmaz" Her devirde piston belirli bir zamanı gerçekleştirir (Emme-sıkıştırma-iş-Egzoz) ve emme zamanında alınan yakıt yakıldıktan sonra egzoz zamanında dışarı atılır.Hatta teorik olarak egzoz zamanından sonra silindirin içini tertemiz farz edebiliriz (Tabi pratikte böyle olmuyor.Bir miktar egzoz gazı kalıyor) Şimdi ben tek turda bütün silindirlerde ki egzoz zamanını tamamlayıp gazı atıyorum. Arkadaşın yorumunda yazdığı yanmamış yakıt nereden geliyor? Manifolddan gelemez supap kapatır (emme zamanı hariç) içeride kalamaz egzoz zamanında süpürülüyor ee nerden geldi bu yakıt?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #12 : Kasım 01, 2017, 22:28:39 »
BU yorumdaki yanlış "yakıt silindir içinde kalmaz" Her devirde piston belirli bir zamanı gerçekleştirir (Emme-sıkıştırma-iş-Egzoz) ve emme zamanında alınan yakıt yakıldıktan sonra egzoz zamanında dışarı atılır.Hatta teorik olarak egzoz zamanından sonra silindirin içini tertemiz farz edebiliriz (Tabi pratikte böyle olmuyor.Bir miktar egzoz gazı kalıyor) Şimdi ben tek turda bütün silindirlerde ki egzoz zamanını tamamlayıp gazı atıyorum. Arkadaşın yorumunda yazdığı yanmamış yakıt nereden geliyor? Manifolddan gelemez supap kapatır (emme zamanı hariç) içeride kalamaz egzoz zamanında süpürülüyor ee nerden geldi bu yakıt?

Yanmamış yakıt değil de yanmış yakıtı tekrar çeviriyor gibi bir anlam çıkardım ben o yazıda.Çalışma prensibini de turbo ya da süperşarj gibi davranmasına bağlıyorum. Fazla teknik bilgiye sahip değilim malesef :)

http://blogotomotiv.com/turbo-motorlar-yakit-tuketimini-nasil-azaltiyor/



http://www.vgt.com.tr/belgeler/VGT-yakit-tasarrufu-dosyasi.pdf

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #13 : Kasım 01, 2017, 23:26:10 »
https://youtu.be/Qd9OhkyJkP0
https://youtu.be/4VD0Cx5vN8Y
https://youtu.be/2XdIwUW-gCQ
https://youtu.be/55a0KfE_xNY

Mesaj Birleştirildi: Kasım 01, 2017, 21:38:01
Tork veya beygir arttırmadan bu nasıl mümkün oluyor? Aracın potansiyel gücünden mi yararlanıyorlar o halde? Performansın daha iyi olduğunu söylüyorlar.İleride bende düşünebilirim.Pedal commender dan daha iyidir gibi geliyor.

Milletin yorumlarıyla gideceksek buyrun.
https://www.youtube.com/watch?v=JVj36Qkv3lQ

Adam düzgün noktaya değinmiş. Niye CC de bir fayda sağlamıyor?

Alıntı
Isin teknik olayi su dur.emme manifoldunun vakum baglanan mevcut kitimiz siz gaza basmasaniz dahi oksijen kesildiginde silindirlerde cig yakit olarak eksozdan atilan yakiti motorun yapmis oldugu vakum sayesinde yakmaya yariyor ve gaza basmadiginiz halde aracin devrini 100 ila 500 arasi korudugunu goruyosunuz

Şu açıklamanın neresinden tutarsanız tutun elinizde kalıyor.
Oksijen kesilmesi ne demek? Çiğ yakıt ekzostan atılıyor ne demek?
Oksijen nasıl kesiliyor, kesilse kesilse ayağı gaz pedalından çektiğimiz andır. O durumda da zaten cut-off devreye girer.

Aracın yakıt hava karışımı oranının güce ve ekonomiye etkisini Torque Pro konusunda açıklamıştım. Maksimum güç afr 12.7 de maksimum yakıt tüketimi afr 15.6 dayken yakalanır.

Yukarıdaki videodan anladığım kadarıyla bu gaza gereğinden fazla basıp yakıt tüketimini yükselten kullanıcılar için işe yarıyor. CC de işe yaramaması bunu gösteriyor.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 24, 2018, 17:29:47
Yanmamış yakıt değil de yanmış yakıtı tekrar çeviriyor gibi bir anlam çıkardım ben o yazıda.Çalışma prensibini de turbo ya da süperşarj gibi davranmasına bağlıyorum. Fazla teknik bilgiye sahip değilim malesef :)

http://blogotomotiv.com/turbo-motorlar-yakit-tuketimini-nasil-azaltiyor/



http://www.vgt.com.tr/belgeler/VGT-yakit-tasarrufu-dosyasi.pdf

Belli oluyor, çünkü alakası yok. İlk paylaştığınız videoya bakarsanız araçta takılan yerleri görürsünüz. Egzos gazını almak o kadar kolay iş değildir, öyle plastik hortum hiç dayanmaz. Zaten dediğiniz teknoloji de kullanılıyor EGR.

AFR, yakıt ekonomisi, güç, emisyonlar konusunda araştırmalar yapmanızı tavsiye ederim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #14 : Kasım 01, 2017, 23:31:08 »
Belli oluyor, çünkü alakası yok. İlk paylaştığınız videoya bakarsanız araçta takılan yerleri görürsünüz. Egzos gazını almak o kadar kolay iş değildir, öyle plastik hortum hiç dayanmaz. Zaten dediğiniz teknoloji de kullanılıyor EGR.

AFR, yakıt ekonomisi, güç, emisyonlar konusunda araştırmalar yapmanızı tavsiye ederim.

Ben zaten teknik bilgim olmadığını söyledim.Sadece kullananların yorumlarıyla yola çıktım.Üst tarafta da zaten paylaştım cc videosunu.Belli oluyorsa yorum yapmayın benim konularıma tamam mı? Her konuda fevri çıkışlar yapacaksanız yapmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #15 : Kasım 01, 2017, 23:38:00 »
Aslında imalatçıdan teknik doküman istemek lazım. Hoş teknik bir çalışma yaptıklarını,mühendislik ürünü ortaya koyduklarını düşünmüyorum ama firmaya mail atsak teknik olarak dokuman istesek ne derler acaba.

Tabi teknik doküman denilip andersenden masallar içerikli bir yazı gelme olasılığı da var gibi geliyor. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #16 : Kasım 01, 2017, 23:44:14 »
Aslında imalatçıdan teknik doküman istemek lazım. Hoş teknik bir çalışma yaptıklarını,mühendislik ürünü ortaya koyduklarını düşünmüyorum ama firmaya mail atsak teknik olarak dokuman istesek ne derler acaba.

Tabi teknik doküman denilip andersenden masallar içerikli bir yazı gelme olasılığı da var gibi geliyor. :)

Katılıyorum. Websitesini inceledim dediğiniz gibi yazılar mevcut.Aradığımda da çok detaylı bilgiler veremedi telefondaki görevli.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #17 : Kasım 01, 2017, 23:49:16 »
Ben zaten teknik bilgim olmadığını söyledim.Sadece kullananların yorumlarıyla yola çıktım.Üst tarafta da zaten paylaştım cc videosunu.Belli oluyorsa yorum yapmayın benim konularıma tamam mı? Her konuda fevri çıkışlar yapacaksanız yapmayın.

Forumdaşlar ve siz yanlışınız varsa doğrusunu bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışıyorum, bir fevriliğim yok. İstemezseniz yapmam. Forumu yanlış yönlendirebilecek yorumlar yapmamanızı öneririm o zaman. Selametle.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #18 : Kasım 02, 2017, 00:25:48 »
Katılıyorum. Websitesini inceledim dediğiniz gibi yazılar mevcut.Aradığımda da çok detaylı bilgiler veremedi telefondaki görevli.....

Siteyi biraz kurcalayıp sundukları iki dökümanı indirdim. Birincisi yakıt tasarruf  dosyası ki benzinlikten alınan yakıt fişleri ve km üzerinden kıyaslama var ki hiç bir bilimselliği yok bence.

ikinci olarak tanım pdf'si dedikleri bir doküman.Ondada kullandıkları dilin motor terminoloji ile alakasını kuramadığım bir sürü kelime var (Motor vakum girişi,motor vakum dengesi,Emisyon oranının neredeyse sıfır olması (sıkça sorulan sorular kısmı) havanın geçici olarak depo edilmesi v.s)

Bir yerde Üniv. raporlarını yayınlayacaklarını söylüyorlar.onları bir görmek lazım.

Ayrıca biraz manupile var gibi. TSE ve Patent alındığı söyleniyor.Bu iki sertifikada cihazın söylenen işi yaptığını göstermez.Biri standartlara uygun imal edilmiş mi gibi verilere bakar diğeri sunduğunuz ürünün size ait olduğunu onaylar.İsterseniz uçan daire için bil patent alırsınız.Uçmasına bile gerek yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Vgt (vakum gücü teknolojisi) yakıt tasarrufu
« Yanıtla #19 : Kasım 02, 2017, 00:33:37 »

Forumdaşlar ve siz yanlışınız varsa doğrusunu bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışıyorum, bir fevriliğim yok. İstemezseniz yapmam. Forumu yanlış yönlendirebilecek yorumlar yapmamanızı öneririm o zaman. Selametle.

İnsanız hatalarımız olabilir her insan gibi benim de vardır.Güzel üslupla beraber doğrusunu ve yanlışını tartışalım diyorum.Elbette yapabilirsiniz.Teşekkür ederim aydınlattığınız için.


Siteyi biraz kurcalayıp sundukları iki dökümanı indirdim. Birincisi yakıt tasarruf  dosyası ki benzinlikten alınan yakıt fişleri ve km üzerinden kıyaslama var ki hiç bir bilimselliği yok bence.

ikinci olarak tanım pdf'si dedikleri bir doküman.Ondada kullandıkları dilin motor terminoloji ile alakasını kuramadığım bir sürü kelime var (Motor vakum girişi,motor vakum dengesi,Emisyon oranının neredeyse sıfır olması (sıkça sorulan sorular kısmı) havanın geçici olarak depo edilmesi v.s)

Bir yerde Üniv. raporlarını yayınlayacaklarını söylüyorlar.onları bir görmek lazım.

Ayrıca biraz manupile var gibi. TSE ve Patent alındığı söyleniyor.Bu iki sertifikada cihazın söylenen işi yaptığını göstermez.Biri standartlara uygun imal edilmiş mi gibi verilere bakar diğeri sunduğunuz ürünün size ait olduğunu onaylar.İsterseniz uçan daire için bil patent alırsınız.Uçmasına bile gerek yok.

Aynı şekilde bende inceleyince o kanılara vardım :D Sitedeki numarayı arayıp detaylı sorular sorun bakalım merak ettim bende.Ben arayınca kadın açmıştı telefonu sorular sorup fazla üstelemedim.