0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Toyota vvti Hyundai cvvt Honda vtec zaten gaz basinci-tepkisi ile piston boyu ayarlayan teknolojiye sahip. Bunlar ne yapiyormus ki?
mesut abiyi severim ama hiç inandırıcı gelmedi bana. %25 tasarruf çok uçuk bir değer. nasıl çalıştığını bilmiyorum ama eğer vakumu içinde biriktiriyorsa ve kademeli salıyorsa bir miktar dur kalk trafikte tasarruf edebilir. kullandıkları araba zaten 4.5 litre yakıt yakıyor. değerlerin yükselmesi bilgisayarın yeni vakum sistemine uyumsuzluğu olabilir. yani düşük vakum varsa daha az hava çektiğini düşündüğü için daha az gösteriyor olabilir. fakat gaza dokunarak gitmenin bir mantıklı açıklaması olmalı. eğer hakikaten dokunarak gidiliyor ve çekiş de yeterince oluyorsa süper...
Teknik olarak o cihazı satanlar dahi anlatmamış ki. Neden böyle birşey oluyor, nasıl oluyor, açıklayan yok ne sitede ne o videoda.Benim yorumum hava emme borusu üzerine takılması sebebiyle aracın maf sensörünün verisiyle oynayarak aracın yakıt karışımıyla oynuyorlar, fakirleştiriyorlar.Hep söylerim, bu tarz ürünler hep çıkar. Madem yakıt tüketimini azaltmak bu kadar basit, niye otomotiv üreticileri tüketimleri %5-10 azaltmak için milyon dolar harcama yapıyorlar?
Bu sistemin çalışmasını teknik olarak anlatabilecek bir arkadaş var mı? Zira ben bir şey anlamadım da...
O urunu bizzat cok daha ucuza ve guvenilir bir sekilde imal edip bende kullaniyorum ve cevremdeki bir cok araca taktim memnuniyet hat safhada neden mi yuksek vites te alt devirlerde aldiginiz o tork sizi zaten emin olun zevkten goklere cikaracak ayaginizin ucuyla aracin hizlandigini ve titremeden devirlendigini gormek hele bambaska bir duygu bunu muhendisler dusunememis mi diyen arkadaslar tabiki dusunmustur ama hic bir uretici motor frenini devreden cikarmayi goze alamaz onun icin urunu denemeyen arkadaslar hemen karalama yapmasinlar cunku cahil gorunuyorlar.Isin teknik olayi su dur.emme manifoldunun vakum baglanan mevcut kitimiz siz gaza basmasaniz dahi oksijen kesildiginde silindirlerde cig yakit olarak eksozdan atilan yakiti motorun yapmis oldugu vakum sayesinde yakmaya yariyor ve gaza basmadiginiz halde aracin devrini 100 ila 500 arasi korudugunu goruyosunuz.diger guzel yani ise surekli aktif olan vakum kiti gaza ayaginizin ucuyla bile bassaniz sizi hazirda bekleyen bir hava basincindan dolayi muthis bir ataklik veriyo 3. Vitrsle ciktiginiz rampalari ya cok rahat cikiyosunuz yada bir ust vitese geciyosunuz devir dusumu olmadigicin kisacasi vakum turbulans kiti ile motor freni ni devre disi birakiyoruz bu da size daha cok performans ve yakit ekonomisi olarak donuyo
Videoda detaylı teknik bilgi verilmiyor ama anladığım kadarıyla cut off yapıldığında(gaz pedalından ayak çekildiğinde) motora hava girişi bu sistem sayesinde devam ederek silindirler içerisinde kalan yakıt egzozdan atılmak yerine yakılmaya devam ediyor bir süre.Tahminimce dezavantajı kompresyon olayını motor frenini ortadan kaldırması,dolayısıyla motor freninin etkisinin zayıflıyacağı için fren balatalarının çabuk bitmesi söz konusu olabilir.Sistem anlatıldığı gibi verimli çalışıyorsa belki buna değebilir,sizin fikirleriniz nedir?
BU yorumdaki yanlış "yakıt silindir içinde kalmaz" Her devirde piston belirli bir zamanı gerçekleştirir (Emme-sıkıştırma-iş-Egzoz) ve emme zamanında alınan yakıt yakıldıktan sonra egzoz zamanında dışarı atılır.Hatta teorik olarak egzoz zamanından sonra silindirin içini tertemiz farz edebiliriz (Tabi pratikte böyle olmuyor.Bir miktar egzoz gazı kalıyor) Şimdi ben tek turda bütün silindirlerde ki egzoz zamanını tamamlayıp gazı atıyorum. Arkadaşın yorumunda yazdığı yanmamış yakıt nereden geliyor? Manifolddan gelemez supap kapatır (emme zamanı hariç) içeride kalamaz egzoz zamanında süpürülüyor ee nerden geldi bu yakıt?
https://youtu.be/Qd9OhkyJkP0https://youtu.be/4VD0Cx5vN8Yhttps://youtu.be/2XdIwUW-gCQhttps://youtu.be/55a0KfE_xNYMesaj Birleştirildi: Kasım 01, 2017, 21:38:01Tork veya beygir arttırmadan bu nasıl mümkün oluyor? Aracın potansiyel gücünden mi yararlanıyorlar o halde? Performansın daha iyi olduğunu söylüyorlar.İleride bende düşünebilirim.Pedal commender dan daha iyidir gibi geliyor.
Isin teknik olayi su dur.emme manifoldunun vakum baglanan mevcut kitimiz siz gaza basmasaniz dahi oksijen kesildiginde silindirlerde cig yakit olarak eksozdan atilan yakiti motorun yapmis oldugu vakum sayesinde yakmaya yariyor ve gaza basmadiginiz halde aracin devrini 100 ila 500 arasi korudugunu goruyosunuz
Yanmamış yakıt değil de yanmış yakıtı tekrar çeviriyor gibi bir anlam çıkardım ben o yazıda.Çalışma prensibini de turbo ya da süperşarj gibi davranmasına bağlıyorum. Fazla teknik bilgiye sahip değilim malesef http://blogotomotiv.com/turbo-motorlar-yakit-tuketimini-nasil-azaltiyor/http://www.vgt.com.tr/belgeler/VGT-yakit-tasarrufu-dosyasi.pdf
Belli oluyor, çünkü alakası yok. İlk paylaştığınız videoya bakarsanız araçta takılan yerleri görürsünüz. Egzos gazını almak o kadar kolay iş değildir, öyle plastik hortum hiç dayanmaz. Zaten dediğiniz teknoloji de kullanılıyor EGR.AFR, yakıt ekonomisi, güç, emisyonlar konusunda araştırmalar yapmanızı tavsiye ederim.
Aslında imalatçıdan teknik doküman istemek lazım. Hoş teknik bir çalışma yaptıklarını,mühendislik ürünü ortaya koyduklarını düşünmüyorum ama firmaya mail atsak teknik olarak dokuman istesek ne derler acaba.Tabi teknik doküman denilip andersenden masallar içerikli bir yazı gelme olasılığı da var gibi geliyor.
Ben zaten teknik bilgim olmadığını söyledim.Sadece kullananların yorumlarıyla yola çıktım.Üst tarafta da zaten paylaştım cc videosunu.Belli oluyorsa yorum yapmayın benim konularıma tamam mı? Her konuda fevri çıkışlar yapacaksanız yapmayın.
Katılıyorum. Websitesini inceledim dediğiniz gibi yazılar mevcut.Aradığımda da çok detaylı bilgiler veremedi telefondaki görevli.....
Forumdaşlar ve siz yanlışınız varsa doğrusunu bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışıyorum, bir fevriliğim yok. İstemezseniz yapmam. Forumu yanlış yönlendirebilecek yorumlar yapmamanızı öneririm o zaman. Selametle.
Siteyi biraz kurcalayıp sundukları iki dökümanı indirdim. Birincisi yakıt tasarruf dosyası ki benzinlikten alınan yakıt fişleri ve km üzerinden kıyaslama var ki hiç bir bilimselliği yok bence.ikinci olarak tanım pdf'si dedikleri bir doküman.Ondada kullandıkları dilin motor terminoloji ile alakasını kuramadığım bir sürü kelime var (Motor vakum girişi,motor vakum dengesi,Emisyon oranının neredeyse sıfır olması (sıkça sorulan sorular kısmı) havanın geçici olarak depo edilmesi v.s)Bir yerde Üniv. raporlarını yayınlayacaklarını söylüyorlar.onları bir görmek lazım.Ayrıca biraz manupile var gibi. TSE ve Patent alındığı söyleniyor.Bu iki sertifikada cihazın söylenen işi yaptığını göstermez.Biri standartlara uygun imal edilmiş mi gibi verilere bakar diğeri sunduğunuz ürünün size ait olduğunu onaylar.İsterseniz uçan daire için bil patent alırsınız.Uçmasına bile gerek yok.