0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sır dolu açıklamalar var, sistem söküldüğünde değil takıldığında alışma süresi olur. Emme manifold içindeki rölanti devir vakum değeri yüksektir çünkü gaz kelebeği 1mm'den az açıktır, Gaz verdiğimiz zamanki vakum değeri düşüktür çünkü gaz kelebeği açıldığı için atmosfer basıncı pistonların emme yardımıyla rahatlıkla manifolda giriş yapar ve yanma odasına hücum eder. Emme manifoldu, westinghouse sisteminin de havasını emer ve fren pedal basınç değerinin artmasına yardımcı olur.İşte patenti alınmamış bu mucize ürün bir T ile manifold - westinghouse arasına takılır.Bu tüpün içinde ne vardır?Yaylı diyafram.Nasıl çalışır?Gaz verdiğimiz sürece emme manifold içindeki basınç düşer, Tüpün içindeki yay, diyaframı yukarı iter (lastik şişirme pompasının açık hali) ve içine hava dolar,Gaz vermeyi bıraktığımızda ise kelebek kapanır, enjektörlere rölanti devrine yetecek kadar yakıt giderken hava akışı minimum düzeyde olduğundan üretilen güçte min düzeyde kalır ve manifold içindeki vakum değeri tekrar artmaya başlarken, tüpün içine dolan hava tersine emilir (tüp içindeki yayın gücü rölanti emme gücüne dayanamaz ve ilave havayı yakıt odasına gönderir), rölanti/cutoff düzeninde fakir karışım oluşur ve çok sayıda olmamak kaydiyle dur kalklarda, daha yüksek süratlerde tasarruf sağlatır ama İstanbul trafiği için belirtilen yüzdelerde kesinlikle olmaz.Mesut bey sistemi taktıktan sonra düz vitesi 1800d/d değiştirme ihtiyacı duymuş (2.15) - e zaten bu sisteme sahip olmayan otomatik şanzımanlar hangi devirde değiştiriyor?Ne kadar erken değiştirirseniz o kadar çok yakıt harcarsınız diye bir şey yok, 4. vites 1800 devirde elbette vites değişmez.Ustamız benim anlattığım şekilde zaten anlatıyor (2.45) yalnız düşük süratte yada dur-kalkta 1km gidemez, çok daha yüksek süratte olabilir.Benim Corolla D-4D MMT Cruise Control aracım uzun yolda 1200km yapıyordu.Tüp geri hava beslemesi yaptığı sürece, rölantide/cut off da fakir karışım oluşur, ekonomi üretir. Ürün için fazla para istenmeyecekse, hava hortumlarına kelepçe takıldığı sürece kullanılabilir. Yalnız şunu unutmamak gerekir, üreteceği emisyonları boşverin ama fakir karışım yüksek sıcaklık demektir, nerelere zarar verir? bir çok yere. Hemen zarar verirmi? Hayır LPG gibi zaman içinde oluşur ve LPG gibi aynı hasarları verir. İşte otomobil üreticileri tarafından tercih edilmeme sebebide budur.
Ayrıca kompresyon freni yapmasını engellendiğiden bahsetmişler başka bir forumda.Vuruntu olmadığından bahsediyorlar.
//www.youtube.com/watch?v=-EbAnGBCZiU
Motorda sürtünme kayıpları sıfıra iniyormuş . (5.41) Bunu yapan teknolojiyi bulun değil motor teknolojisi dünya makine teknolojisini baştan sona değişirsiniz
LPG ile ne ilgisi var ayrıca kıymetli Toyota kullananlar? fakir karışımda ısının yükselmesi LPG'ye has bir durumdur. Benzinde güç kaybı olur ama benzin içindeki su ısınmaya müsaade etmez.... Benzinde güç kaybı olur ama benzin içindeki su ısınmaya müsaade etmez.Benzin içindeki su? Mazotta vardır ama benzinde? mazottakide yakıt filtresi tarafından tutulur. Benzinde LPG'ye oranla güç kaybı değil güç fazlası vardır çünkü yanma odasına giren yakıt sıvı olduğu için çok daha fazla karbon girmiş olur. Bu sebeple sıvı püskürtülen yeni LPG sistemlerinde güç kaybı yaşanmamaktadır, bu yeni sistemle bu kez sekman değil ama subap hasarlarından yine kaçış yoktur.1- Sıklıkla kullanılan mevcut sistemlerde LPG gaz halinde gönderildiğinden, sekmanlar ile silindir arasında sürtünme düşürücü etki yaratamadığı için aşınma öncelikle sekmanlardan başlar.2- 100 oktanlık LPG benzine oranla daha yüksek olduğundan aşırı ısı subapları eğer.Silindire doğrudan müdahale etmeyen bir sistem kompresyonu nasıl iptal ediyor, lütfen bunu da izah eder misiniz?Cut-off sistemi olmayan eski araçlarda ayak gaz pedalından çekildiğinde yani gaz kelebeği kapandığında hava alamayan motor kompresöre biner, yakıt tüketimi rölanti seviyesinde kalırdı (rölantideki motor saatte 4L+ gibi tüketim çıkarır). Araç motor kompresörü etkisi ile yavaşlamaya başlardı.Cut-off sistemi olan yeni araçlarda ise, belli bir süratten sonra ayak gaz pedalından çekildiğinde yakıt akışı kesilir. Aracın, karbüratörlü, enjektörlü ama gaz pedal telli veya enjektörlü elektronik gaz pedallı olmasına göre farklı şekillerde çalışır. Ne yapar? Normalde, viteste hareket halindeki bir aracın yakıt akışını keserseniz araç en kısa mesafede durur. İşte bunun oluşmaması için bir şekilde emme manifolduna dolayısiyle silindir içine hava girişi sağlanarak aşırı motor kompresörü oluşmaması sağlanarak (marka ve modellerin seçimine göre) yakıt tüketmeden belirlenmiş olan süratin altına düşmediği sürece çok az kompresörle aracın akmasına izin vererek yakıt ekonomisi sağlanır. Westinghouse fren sistemlerimiz nasıl çalışır? o yuvarlak davul içindeki hava, emme manifoldu tarafından emilir ve fren pedal gücü düşürülmüş olur. Biz gaz verdiğimizde kelebek açılır ve emme manifold içindeki vakum basıncı düşer, işte bu süper VGT içindeki yayın gücü, düşük manifold vakumundan daha fazla olduğundan içine hava biriktirir. Gazdan ayağımızı çektiğimizde ise, manifold içindeki vakum basıncı artmak istesede fabrika ayarlarında oluşamaz çünkü VGT içindeki havayı emmeye başlar ve kompresör oranı düşer, araç daha uzun mesafe akar, yakıt tasarrufu sağlar. İşte VGT'nin bir T ile bağlandığı nokta da burası, emme manifoldunun westinghouse borusu.Oksijen sensörü olmayan eski aracınızda eğer cut-off sistemi yoksa, her ayağınızı çektiğinizde fakir karışım oluşacaktır. Bu nekadar zarar verir, verirmi? ne kadar sürede verir motorun teknolojisine bağlıdır. Bu arada, ayağınızı gazdan çekip fren pedalına bastığınızda sertlik hissi varsa, güvenlik konusunda risk teşkil ediyor demektir. Umarım sorun çıkartmadan çalışır. Eski araçların böyle şeylere ihtiyaçları var.
Sekmanlar ile silindir arasındaki sürtünmeyi motor yağı engellemez mi efendim? Motor yağı ince bir film tabakası oluşturur ve sekmanlar piston başları gibi silindire en yakın bulunan parçalar korunur diye biliyorum ama hatalıysam düzeltirsiniz. Doğru, motor yağı sürtünmeyi azaltmak içindir. Fakat bilindiği üzere motor yağını benzin veya dizel sıvılaştırarak inceltir ve yok eder. Yani piston/sekman aşağı doğru inerken yağ vasıtasıyla kayganlaştırılmış silindir yüzeye temas ederken aşınmaz ama yukarı yönlü hareket esnasında yanma odası içindeki benzin ve alev tarafından yok edilmiş yağsız silindir çeperinde zorlanır. Hatta diesel yakıtla çalışan motorlarda silindir içindeki patlama/basınç benzine oranla çok daha fazla olduğundan, yanmış yakıt sekmanların arasından kaçarak motor yağına bulaşır. İşte bu zorlanmaların yaşanmaması için yakıt üreticileri milyarlar harcamıştır ve geliştirilmiş molekküller tarafından sekmanların yağlanması yanma odası tarafından da desteklenmiş olmaktadır. Bu konudaki en gelişmiş yakıt Shell Dynaflex'tir.Supab arızası çoğunlukla LPG ateşleme zamanının gecikmesi ve halen yanmakta olan LPG'nin supab kollarını yalayarak atılmasından kaynaklanır. Elektronik ateşleme sistemleri çıkmadan önce kullanılan distribütörlü sistemlerde de erken veya geç ateşleme ayarları sıklıkla yaşanırdı ama subap eğrilmeleri olmazdı. Geç ateşleme ile zamanında ateşleme arasındaki egzost subabı ısı farkı yoktur, her ikisindede egzost subabından geçen gazın sıcaklığı aynıdır. Soğuk motorun zor çalışması, avans vurması ve performans kaybı gibi yan etkileri vardır. Bazı firmalar tarafından, emisyonu düşürmek için, kısa bir süre üretilmiş, daha yüksek ısı üreten fakir karışım programlamalarında bile subaplar eğrilmemiş sürekli aşırı genleşip daralan egzost manifoltları çatlamaları yaşanmıştır. LPG'li motorlar için üretilmiş titanyum yada farklı madenlerden üretilmiş subaplar kullanıldığı halde bunlarda eğrilmeden nasiplerini almaktadır.
Neden kırmızı renkle cevap verdiğinizi anlamadım.
Tekin abi bunlar da vgt gibi bir alet mi? @Tekin Bozbey (21136) VR YARıŞ-F1-Z Çift Türbin Turbo Şarj Hava Emme Gaz Yakıt Tasarruf Fan Araba Supercharger VR-FSD11 http://s.aliexpress.com/JVzEvArq?fromSns=Copy to Clipboard (from AliExpress Android)Soğutma Sistemi Soğuk Besleme İndüksiyon Kiti http://s.aliexpress.com/IJN7rqIf?fromSns=Copy to Clipboard (from AliExpress Android)