Gönderen Konu: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor  (Okunma sayısı 27779 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Merhaba,

2014 model 1.6 benzinli otomatik vites corolla aracımı yarın 40 bin bakımına götüreceğim.

Normalde İzmir'de oturuyorum fakat şuan memleketim Muğla'dayım, bakım da Muğla'da olacak. Bu forumu ve internetteki başka sayfaları araştırdığımda 40 bin km bakımı için çok fazla kalem (işlem) yapıldığını gördüm. İzmir'deki iki servisi, Muğla'daki servisi bir de Ankara'daki 1 servisi özellikle aradım, fiyat alayım bir de neler yapacaksınız diye. İnternette yazılan kalemlerin çoğu yok. Bu insanlar bunları nerede yaptırıyor, nasıl yaptırıyor anlam veremedim.

3 farklı şehirdeki 4 Toyota bayisini aradığımda fiyatlar üç aşağı beş yukarı aynı. 700-750 arası. Servislerin adam kazıklaması konusuna girmiyorum o ayrı. Burada sadece yapılan işlemleri konuşuyorum.

Motor yağ ve filtresi
Karter tapa ve contası (sağolsunlar değiştiriyorlarmış büyük bir hizmet olarak söylüyorlar da telefonda)
Enjektör temizleyici (herhalde benzin deposunun içine konulan küçük şişe)
Polen filtresi (torpidonun altındaki)
Hava filtresi (hele şükür)
Fren hidroliği

Yani şanzıman yağı, soğutma sıvısı, buji vs yok. Bizim araçlarda direksiyon hidroliği için de bir sıvı yok herhalde baktım göremedim. 2 tane tank var sadece silecek suyunu saymazsanız (fren + soğutma)

Diğer bakımlardan en büyük farkı fren hidroliği. Hava filtresini o kadar da önemli saymıyorum her seferinde hava mı püskürtüyoruz su mu tutuyoruz birşey diyorlardı yollar toz duman iki günde eski hâline gelecek zaten.

Kısaca şunu sorayım, internette çok gördüm, bujileri, soğutma sıvısını 40 da değiştiriyorlar. Ama bu aradıklarımın hiçbiri değiştirmiyormuş. Siz de bu şekilde mi biliyorsunuz ?

Şimdi aklıma geldi ufak birkaç şey daha sorayım. Frenler eski tüp arabaları gibi ıslık çalmaya başladı. Herhalde balatalar bitti bitiyor. E tabi servise gelmişken diskleri de bir değiştirtmeden olmaz. Çok yavaş hareket ettiğimde kasislerde bir "gorçlama" sesi geliyor. Bu amortisörlerden mi geliyordur yoksa frenlerden mi ?

Sıcak arabaya elbette hortumla su tutulmaz fakat araba soğukken dahi tekerlere su tuttuğunuz zaman ilk harekette "hah şimdi kırıldı işte bir yerler" dedirten ses gelmekte tekerlerden, bu normal midir ? Bu normalse kim bilir kışın sıcak araba güzelim yollarımızdaki sulara girdiğinde neler oluyor.

Fren balataları 30 binde değiştirilmiş hatta disklere torna çekilmişti (artık bilmiyorum torna ne kadar zararlı) ondan sonra tekerlerde brake dust denilen tozlar eksik olmuyor. Toyota servislerinde orijinal fren balataları kullanılmıyor mu ?

Çok dağınık yazdım, teşekkürler cevaplarınız için.

Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #1 : Eylül 13, 2017, 20:51:34 »
40-50 bin bakımları standart bakım dendi. Yazdıklarınız yapıldı. Ama sizin dediğiniz fiyat değil.

Her iki bakım da 595 lira tuttu. Hava filtresine değiştirttim. +75 lira da o tuttu.

Dışarıda daha uyguna yapılabilir tabiki... Ama yetkili servisler içinde Toyota servis ücretleri diğerlerine göre çok daha uygun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #2 : Eylül 13, 2017, 21:06:37 »
Zafer Bey, bakımı ne zaman ve nerede yaptırdınız ?

İzmir Borovalı, İzmir Tokullar, Muğla Yatu, Ankara Toyan bayilerini aradım. Hepsi aynı fiyatı verdi. Hadi biri 690 versin diğeri 730. Benim için aynıdır.

Bunlar haricinde herhangi birşey yaptılar mı ? Hangi kalemler vardı sizinkinde ?
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #3 : Eylül 13, 2017, 21:08:22 »
Merhaba,

2014 model 1.6 benzinli otomatik vites corolla aracımı yarın 40 bin bakımına götüreceğim.

Normalde İzmir'de oturuyorum fakat şuan memleketim Muğla'dayım, bakım da Muğla'da olacak. Bu forumu ve internetteki başka sayfaları araştırdığımda 40 bin km bakımı için çok fazla kalem (işlem) yapıldığını gördüm. İzmir'deki iki servisi, Muğla'daki servisi bir de Ankara'daki 1 servisi özellikle aradım, fiyat alayım bir de neler yapacaksınız diye. İnternette yazılan kalemlerin çoğu yok. Bu insanlar bunları nerede yaptırıyor, nasıl yaptırıyor anlam veremedim.

3 farklı şehirdeki 4 Toyota bayisini aradığımda fiyatlar üç aşağı beş yukarı aynı. 700-750 arası. Servislerin adam kazıklaması konusuna girmiyorum o ayrı. Burada sadece yapılan işlemleri konuşuyorum.

Motor yağ ve filtresi
Karter tapa ve contası (sağolsunlar değiştiriyorlarmış büyük bir hizmet olarak söylüyorlar da telefonda)
Enjektör temizleyici (herhalde benzin deposunun içine konulan küçük şişe)
Polen filtresi (torpidonun altındaki)
Hava filtresi (hele şükür)
Fren hidroliği

Yani şanzıman yağı, soğutma sıvısı, buji vs yok. Bizim araçlarda direksiyon hidroliği için de bir sıvı yok herhalde baktım göremedim. 2 tane tank var sadece silecek suyunu saymazsanız (fren + soğutma)

Diğer bakımlardan en büyük farkı fren hidroliği. Hava filtresini o kadar da önemli saymıyorum her seferinde hava mı püskürtüyoruz su mu tutuyoruz birşey diyorlardı yollar toz duman iki günde eski hâline gelecek zaten.

Kısaca şunu sorayım, internette çok gördüm, bujileri, soğutma sıvısını 40 da değiştiriyorlar. Ama bu aradıklarımın hiçbiri değiştirmiyormuş. Siz de bu şekilde mi biliyorsunuz ?

Şimdi aklıma geldi ufak birkaç şey daha sorayım. Frenler eski tüp arabaları gibi ıslık çalmaya başladı. Herhalde balatalar bitti bitiyor. E tabi servise gelmişken diskleri de bir değiştirtmeden olmaz. Çok yavaş hareket ettiğimde kasislerde bir "gorçlama" sesi geliyor. Bu amortisörlerden mi geliyordur yoksa frenlerden mi ?

Sıcak arabaya elbette hortumla su tutulmaz fakat araba soğukken dahi tekerlere su tuttuğunuz zaman ilk harekette "hah şimdi kırıldı işte bir yerler" dedirten ses gelmekte tekerlerden, bu normal midir ? Bu normalse kim bilir kışın sıcak araba güzelim yollarımızdaki sulara girdiğinde neler oluyor.

Fren balataları 30 binde değiştirilmiş hatta disklere torna çekilmişti (artık bilmiyorum torna ne kadar zararlı) ondan sonra tekerlerde brake dust denilen tozlar eksik olmuyor. Toyota servislerinde orijinal fren balataları kullanılmıyor mu ?

Çok dağınık yazdım, teşekkürler cevaplarınız için.

Öncelikle 3 senelik aracınız. Garantisi dolduysa hiç yetkiliye götürmeyin İzmir'de Tosun ustaya götürün. Bence garantisi bitmese de ona götürün.
Fren hidrolik yağının değişimini hiçbir servis özellikle istemediğiniz sürece yapmaz. Halbuki değişmesi gerekir, fren hidroliğinin ömrü 2 sene 40bin km.dir çıktığında kapkara olduğunu göreceksiniz. Kendi aracımda 2 sene 30 bin km. sonunda değiştirttiğimde koyu kahverengiydi.

Durmaya yakınken oluşan balatadaki gıcırtı sesi normaldir. Balata spreyi ile azaltabilirsiniz. Bunun dışında ses geliyorsa baktırın. Balata değişmediyse değişmesi gerekebilir. 30bin km.de değişen balatalar için 10bin km çok erken. Disklerin değişimi için daha çok erken.
Kasislerden geçerken gorçlama ise amortisör ya da viraj lastiğinden olabilir.

Hava filtresi de önemlidir. Gözle görülmeyen seviyedeki deliklerden geçen havanın süzülmesiyle motor korunur, basınçlı hava tutmayla bu delikler genişler ve motora tozlar gitmeye başlar. Kılcal çiziklerde rol oynar. Her periyodik bakımda tavsiyem hava filtresini de değiştirmeniz olur.

Soğutma suyunun ilk değişimi 5 sene 100bin km. ardından her 2-3 senede 1 idi galiba tam emin değilim.


Yetkili servise giderseniz bu yapılanlara çok fazla fiyat isterler. Tavsiyem özel servis olur.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #4 : Eylül 13, 2017, 22:11:02 »
Öncelikle 3 senelik aracınız. Garantisi dolduysa hiç yetkiliye götürmeyin İzmir'de Tosun ustaya götürün. Bence garantisi bitmese de ona götürün.
Fren hidrolik yağının değişimini hiçbir servis özellikle istemediğiniz sürece yapmaz. Halbuki değişmesi gerekir, fren hidroliğinin ömrü 2 sene 40bin km.dir çıktığında kapkara olduğunu göreceksiniz. Kendi aracımda 2 sene 30 bin km. sonunda değiştirttiğimde koyu kahverengiydi.

Durmaya yakınken oluşan balatadaki gıcırtı sesi normaldir. Balata spreyi ile azaltabilirsiniz. Bunun dışında ses geliyorsa baktırın. Balata değişmediyse değişmesi gerekebilir. 30bin km.de değişen balatalar için 10bin km çok erken. Disklerin değişimi için daha çok erken.
Kasislerden geçerken gorçlama ise amortisör ya da viraj lastiğinden olabilir.

Hava filtresi de önemlidir. Gözle görülmeyen seviyedeki deliklerden geçen havanın süzülmesiyle motor korunur, basınçlı hava tutmayla bu delikler genişler ve motora tozlar gitmeye başlar. Kılcal çiziklerde rol oynar. Her periyodik bakımda tavsiyem hava filtresini de değiştirmeniz olur.

Soğutma suyunun ilk değişimi 5 sene 100bin km. ardından her 2-3 senede 1 idi galiba tam emin değilim.


Yetkili servise giderseniz bu yapılanlara çok fazla fiyat isterler. Tavsiyem özel servis olur.

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim Mutlu Bey,

Evet araç 3 senelik. Aralık 2014'te almıştım. Ay farkıyla hâlâ garantisi devam ediyor. Her ne kadar Türkiye'de garanti işleri genellikle yalan dolan olsa da bu arabaya +2 sene ek garanti almıştım. Evet biliyorum, herhangi bir problem olsa "aaaa o bu garantiye dahil değil" denmesi çok yüksek ihtimal ama yine de götürüyoruz işte.  İzmir'deki bu usta bey Bornova Mazda servisi olarak geçen beyfendi mi ? Özel serviste kullanılan malzeme toyota orijinal malzemesi değildir herhalde ? Evet hava filtresi de önemli ama adamlar değiştirmiyor işte boğazlarını sıkmam lazım, parasıyla bile değiştirmek istemiyorlar gibi bir hava var hepsi atom mühendisi olduğu için.

Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #5 : Eylül 13, 2017, 22:45:45 »
Merhaba Tevfik Bey,
40 bin bakımı için aşağıdaki işlemlerin yapılması gerekiyormuş. Bujiler 100 bin km de değişecek. Hava filtresinin 40 bin km de bir değişmesi gerektiği için daha önceki bakımlarınızda hava tutmuşlar.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #6 : Eylül 13, 2017, 23:32:17 »
Merhaba Tevfik Bey,
40 bin bakımı için aşağıdaki işlemlerin yapılması gerekiyormuş. Bujiler 100 bin km de değişecek. Hava filtresinin 40 bin km de bir değişmesi gerektiği için daha önceki bakımlarınızda hava tutmuşlar.




Hüseyin Bey teşekkür ediyorum. Mesela burada civataların somunların sıklaştırılması denmiş, yaptıklarını sanmıyorum pek siz ne düşünüyorsunuz ?
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #7 : Eylül 13, 2017, 23:44:54 »
Açıkçası bende yaptıklarını sanmıyorum ama Toyota'nın servis kalitesinin bir çok firmadan iyi olduğunu söyleyebilirim. Bu arada yağınızı kendiniz alıp götürebilirsiniz fiyattan 120-150 TL arası düşerler, birçok firma buna izin vermiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #8 : Eylül 14, 2017, 00:05:03 »
Mazdagaraj.com forumunda japoncu olarak duymuştum ama meğer mazda servisiymiş. Ama çok methediyorlar.

-Tosun Usta, Özcan Mazda Servisi 2. sanayi 302. sokak Bornova İzmir. 0 532 465 31 17

Bir başka önerilen usta da
Japon Car Servis-Dündar Pekiner Gaziemir-İzmir. 0232 282 20 40

Orjinal Toyota malzemesi olsa ne olur, kaliteli yan sanayi olsa ne olur. Çok orjinal takıntınız varsa Ufuk beyden istersiniz bu servislerden birinde değiştirirsiniz. Periyodik bakıma Ufuk beyden alacağınız yağ filtre setiyle gidersiniz. Araca o esnada baktırırsınız ve neler değişecek not alır Ufuk beyden tekrardan ister tekrar 2. Sefer gidersiniz değişmesi gereken parçalar için. Daha ucuza gelir hem.
Şahsen yetkili servis ve orjinal parça olayını çok büyütülmemesi taraftarıyım.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #9 : Eylül 14, 2017, 00:14:39 »
Açıkçası bende yaptıklarını sanmıyorum ama Toyota'nın servis kalitesinin bir çok firmadan iyi olduğunu söyleyebilirim. Bu arada yağınızı kendiniz alıp götürebilirsiniz fiyattan 120-150 TL arası düşerler, birçok firma buna izin vermiyor.

Teşekkürler Hüseyin Bey, internetten biraz yağ fiyatlarına baktım da, güzel bilindik markalar 120 lira civarında. Serviste de 170'e koyuyorlar.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 14, 2017, 00:22:11
Mazdagaraj.com forumunda japoncu olarak duymuştum ama meğer mazda servisiymiş. Ama çok methediyorlar.

-Tosun Usta, Özcan Mazda Servisi 2. sanayi 302. sokak Bornova İzmir. 0 532 465 31 17

Bir başka önerilen usta da
Japon Car Servis-Dündar Pekiner Gaziemir-İzmir. 0232 282 20 40

Orjinal Toyota malzemesi olsa ne olur, kaliteli yan sanayi olsa ne olur. Çok orjinal takıntınız varsa Ufuk beyden istersiniz bu servislerden birinde değiştirirsiniz. Periyodik bakıma Ufuk beyden alacağınız yağ filtre setiyle gidersiniz. Araca o esnada baktırırsınız ve neler değişecek not alır Ufuk beyden tekrardan ister tekrar 2. Sefer gidersiniz değişmesi gereken parçalar için. Daha ucuza gelir hem.
Şahsen yetkili servis ve orjinal parça olayını çok büyütülmemesi taraftarıyım.

Teşekkürler Mutlu Bey, çok orijinal takıntım yok fakat bu tarz ürünlerin yüksek mühendislik emeği ve kalite standartları gerektirdiği inancındayım. Araç olsun, elektronik olsun. İnsan hayatını etkileyen birşey değil de lüks için birşey olsa hiç umrumda olmaz. En kötü yan sanayi malı alırım kaldı ki eminim tavsiye ettiğiniz beyfendinin sattığı ürünleri de kalitelidir.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #10 : Eylül 14, 2017, 00:31:06 »
Arada fazla fiyat farkı yok hatta 4 lt yetmeyeceği için ekstra 1 lt ye de ihtiyaç duyulabileceğinden daha pahalıya bile gelebilir ama en azından içinizde acaba hangi yağı kullandılar diye düşünce olmaz. Ben servisin (Toyota değil) değişti diye parasını alıp değiştirmedikleri kabin filtresine de denk geldim, 0w20 yağ kullanması gerekirken faturada 10w40 yağ fiyatlandırdıklarını da denk geldim.... Her servise de güvenilmiyor maalesef.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #11 : Eylül 14, 2017, 00:40:22 »
Arada fazla fiyat farkı yok hatta 4 lt yetmeyeceği için ekstra 1 lt ye de ihtiyaç duyulabileceğinden daha pahalıya bile gelebilir ama en azından içinizde acaba hangi yağı kullandılar diye düşünce olmaz. Ben servisin (Toyota değil) değişti diye parasını alıp değiştirmedikleri kabin filtresine de denk geldim, 0w20 yağ kullanması gerekirken faturada 10w40 yağ fiyatlandırdıklarını da denk geldim.... Her servise de güvenilmiyor maalesef.

Haklısınız Hüseyin Bey, benim tecrübe ettiğim servislerde yaşını başını almış bir tane tecrübeli usta oluyor, diğerleri muhtemelen teknik lise öğrencileri ya da yeni mezun olmuşlar yaşça çok küçük kardeşlerimiz.  Karterin tapası diye 3 lira yazıyorlar ama hiçbirimiz arabanın altına yatıp da bakmıyoruz ancak bir problem olur düşerse ortaya çıkıyor. Bu yağ meselesi zaten ayrı bir konu. 0W-20 kullanmak isterim, fakat yüksek sıcaklıklar için ince bir yağ oluyor, bir taraftan da daha iyi kavrayan ve ekonomi sağlayan bir yağ. Yine 5w-30'a devam edeceğim galiba.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #12 : Eylül 14, 2017, 06:54:10 »

Motor yağ ve filtresi Değişsin
Karter tapa ve contası (sağolsunlar değiştiriyorlarmış büyük bir hizmet olarak söylüyorlar da telefonda) Değişsin
Enjektör temizleyici (herhalde benzin deposunun içine konulan küçük şişe) Bir benzinciden alıp kendiniz koyarsınız 10.TL
Polen filtresi (torpidonun altındaki) Kendinizin sanayiden alıp değiştirebileceğiniz basit bir işlem 15.TL
Hava filtresi (hele şükür) Değişsin
Fren hidroliği Değişsin

 buji İridyum bujileri 50.000km'de değişmekte fayda var.

Çok yavaş hareket ettiğimde kasislerde bir "gorçlama" sesi geliyor. Bu amortisörlerden mi geliyordur yoksa frenlerden mi ?

Toyota markasının model farkı olmaksızın, kasislerden yavaşça geçerken çıkardığı gorçlama sesi, viraj denge çubuğunu sabitleyen plastik takozlarından gelmektedir. Toyota, "bu takozlardan asla gelmez", "bunlar ömürlüktür" desede üzerindekilerin 2 - 3 yıllık ömürleri var.  Biraz zahmetli değişim olduğundan garantiden de değişime girmiyorlar. Yetkilide kendisi ve işçiliği Ucuz olan bu parçaların değişimi ile gorç sesinden kurtulabilirsiniz. Sesin kaynağını başka yerde aramayın. Parçaların değişiminden sonra ise Rot ayarı yaptırmanız gerekiyor ki, bunuda Toyota yetkili servisleri yapamaz. Rot ayar cihazlarının programları araçlarla uyumsuz olduğundan orjinal ölçüyü tutturamıyorlar. Bunuda sanayinizde kaliteli bir makinada yaptırabilirsiniz. Yetkilide parça değişiminden sonra "rot ayarı istemiyorum" diye belirtmeniz gerekiyor. Bu ayarı yapamayan cihaz için pahalı ücret ödemenin anlamı yok. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 25 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #13 : Eylül 14, 2017, 09:29:04 »


Esasında rot ayarında dananın kuyruğunun koptuğu yer açı sensörünün sıfırlanması. Onu da servisten başka yapabilecek yer yok benim bildiğim.

İstanbul'da bile bildiğim kadarıyla sadece bir rot-balansçıda (özel servis) vardı o işlemi yapacak tertibat.
2015 COROLLA ADVANCE MDS + BRC SEQUENT 32 LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #14 : Eylül 14, 2017, 12:21:11 »
Esasında rot ayarında dananın kuyruğunun koptuğu yer açı sensörünün sıfırlanması. Onu da servisten başka yapabilecek yer yok benim bildiğim.

İstanbul'da bile bildiğim kadarıyla sadece bir rot-balansçıda (özel servis) vardı o işlemi yapacak tertibat.

Programında Toyota ve diğer markaların güncel açıları bulunan, sistemi radyo dalgası ile çalışan sanayideki tüm rotçular yapabiliyor.

Sonuçta sadece Toe ayarı yapılmakta.

Toyota yetkili servislerdeki cihazların hem Toe bilgisi yanlış, hemde direksiyonu düz ayarlayamıyorlar.

Bu konuyu önceden Toyota merkeze 2 defa ilettiğim halde hiç bir düzeltme girişiminde bulunulmadı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 25 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #15 : Eylül 14, 2017, 18:46:49 »
Programında Toyota ve diğer markaların güncel açıları bulunan, sistemi radyo dalgası ile çalışan sanayideki tüm rotçular yapabiliyor.

Sonuçta sadece Toe ayarı yapılmakta.

Toyota yetkili servislerdeki cihazların hem Toe bilgisi yanlış, hemde direksiyonu düz ayarlayamıyorlar.

Bu konuyu önceden Toyota merkeze 2 defa ilettiğim halde hiç bir düzeltme girişiminde bulunulmadı.

Ustad açı sensörü konusunda durum farklı.  Çok sıkıntı var o konuda. Elektrikli direksiyon varsa açı sensörü sıfırlaması olayın finishing kısmı oluyor.  Hidrolik direksiyon gibi ayar yapılmaz. Bilmeyene bişey yok bilip sorana da gerek yok deyip savıyorlar.

Eski ön düzenci çırağıyım bende  :)

Dediğniz uygulama ile bu açı sensörü farklı olaylar. Siz bir google yapın açı sensörünü olayın vahametini farkedeceksiniz. Ben sadece bir ön düzenci duydum İstanbul'da yapabilen.

O radyo dalgalı  kızılötesi sinyalli makinalar aslında işin şovu. Olaya hakim adam şerit metre ile tekeri içten dıştan ölçüp üzerine 2 de teste çıkıp sürerek yine yapar isterse.
2015 COROLLA ADVANCE MDS + BRC SEQUENT 32 LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #16 : Eylül 14, 2017, 20:47:46 »
Ustad açı sensörü konusunda durum farklı.  Çok sıkıntı var o konuda. Elektrikli direksiyon varsa açı sensörü sıfırlaması olayın finishing kısmı oluyor.  Hidrolik direksiyon gibi ayar yapılmaz. Bilmeyene bişey yok bilip sorana da gerek yok deyip savıyorlar.

Eski ön düzenci çırağıyım bende  :)

Dediğniz uygulama ile bu açı sensörü farklı olaylar. Siz bir google yapın açı sensörünü olayın vahametini farkedeceksiniz. Ben sadece bir ön düzenci duydum İstanbul'da yapabilen.

O radyo dalgalı  kızılötesi sinyalli makinalar aslında işin şovu. Olaya hakim adam şerit metre ile tekeri içten dıştan ölçüp üzerine 2 de teste çıkıp sürerek yine yapar isterse.

Bundan 2 önceki 2006 Corolla aracımda elektrikli direksiyon vardı, sonraki 2013 Yaris Hybrid'te de elektrikli direksiyon vardı.

Her ikisinde de viraj denge çubuğu lastik değişim sonrasında yetkilide Toe ve direksiyon düzeltmesi saatlerce yapılamazken, Antalyada bir çok yerde rahatça bulabileceğiniz rotçularda dakikalar içinde orjinal ayarına getirildi. İstanbulda da rahatça sanayilerde yaptırılabilir.

Direksiyon açı sensörünün görevi ESP içindir. Karıştırmayalım. Açı sensörü ve Elektrikli direksiyon sistemi tamamen farklı şeylerdir.

Direksiyon sistemi hidrolik veya elektrikli olan araçlarda ESP yok ise Açı sensörüde yoktur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 25 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #17 : Eylül 14, 2017, 21:24:46 »
Bundan 2 önceki 2006 Corolla aracımda elektrikli direksiyon vardı, sonraki 2013 Yaris Hybrid'te de elektrikli direksiyon vardı.

Her ikisinde de viraj denge çubuğu lastik değişim sonrasında yetkilide Toe ve direksiyon düzeltmesi saatlerce yapılamazken, Antalyada bir çok yerde rahatça bulabileceğiniz rotçularda dakikalar içinde orjinal ayarına getirildi. İstanbulda da rahatça sanayilerde yaptırılabilir.

Direksiyon açı sensörünün görevi ESP içindir. Karıştırmayalım. Açı sensörü ve Elektrikli direksiyon sistemi tamamen farklı şeylerdir.

Direksiyon sistemi hidrolik veya elektrikli olan araçlarda ESP yok ise Açı sensörüde yoktur.

Evet esp tabiki. Birde hidrolik direksiyonu sabitle durur. Elektrikli direksiyonlar oyle değil. Devamlı çalışıyor.
Ustad 2015 sonrası araçlar ülkemizde geneli Espli. Bunların açı sensoru sıfırlanmadan ön düzen işlemleri nasıl bitmiş sayılacak.
2015 COROLLA ADVANCE MDS + BRC SEQUENT 32 LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #18 : Eylül 14, 2017, 22:04:04 »
Evet esp tabiki. Birde hidrolik direksiyonu sabitle durur. Elektrikli direksiyonlar oyle değil. Devamlı çalışıyor.
Ustad 2015 sonrası araçlar ülkemizde geneli Espli. Bunların açı sensoru sıfırlanmadan ön düzen işlemleri nasıl bitmiş sayılacak.

1- Açı sensörü bilgisi, jiroskop'tan gelen bilgi ile beraber ESP-ABS ECU'suna gider, kalibre edilmeden önce ön düzen ve direksiyon orjinal ayarında olmalıdır ki ona göre kalibre edilebilsin ve savrulma durumunda ESP ECU doğru karar verebilsin. Diğer bir değişle, aslında kalibre edilen Jiroscop'tur.

2- Direksiyon kolonu üzerindeki Açı sensörü veya genelde vites kolu altlarında konumlandırılan Jiroscop yerlerinden sökülmedikçe kalibre edilmelerinede gerek yoktur.

Direksiyon veya rot ayarında bozukluk olan bir araçta ESP'nin çalışmasında bir sorun olmaz, sadece lastikler düzensiz aşınır, virajlarda ESP daha çabuk devreye girer, düz durmayan bir direksiyonla yol alırsınız. Düz kullanışta Jiroskop düz durur, yamuk duran direksiyon simidi/kolonundan gelen açı sensörü bilgisi de düz kabul edilir. Aksi halde, direksiyonu yamuk ve rot ayarı bozuk bir araçta ESP arıza ışığı yanar yada düz gidişte ESP devreye girerdi. Sonuç olarak rot ayarı ve ESP farklı sistemlerdir.

Rot ayarımı yenileyin diyeceğiniz hiç bir yetkili servis, "açı sensörünüzde kalibre olacak" demez, diyemez. Eğer diyen olursa, merkeze şikayet edin.

Hidrolik direksiyonlarda ise 2 çeşit pompa uygulaması vardır.

Kayış tahrikli pompa ve Elektrik pompa

"Elektrikli direksiyonlar devamlı çalışıyor" dediğiniz elektrik pompalı hidrolik direksiyonlardır ki bunlar genelde alman otomobillerinde uygulanmaktadır ve onlarda da ESP yok ise Açı sensörü ve Jiroscop da yoktur.

Günümüzde Japonlar, hareketi ve torku algılayarak çalışan elektrik motor destekli elektro mekanik sistemi kullanmaktadır ve sürekli çalışan bir parçası yoktur.





Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 25 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #19 : Eylül 14, 2017, 22:50:50 »
1- Açı sensörü bilgisi, jiroskop'tan gelen bilgi ile beraber ESP-ABS ECU'suna gider, kalibre edilmeden önce ön düzen ve direksiyon orjinal ayarında olmalıdır ki ona göre kalibre edilebilsin ve savrulma durumunda ESP ECU doğru karar verebilsin. Diğer bir değişle, aslında kalibre edilen Jiroscop'tur.

2- Direksiyon kolonu üzerindeki Açı sensörü veya genelde vites kolu altlarında konumlandırılan Jiroscop yerlerinden sökülmedikçe kalibre edilmelerinede gerek yoktur.

Direksiyon veya rot ayarında bozukluk olan bir araçta ESP'nin çalışmasında bir sorun olmaz, sadece lastikler düzensiz aşınır, virajlarda ESP daha çabuk devreye girer, düz durmayan bir direksiyonla yol alırsınız. Düz kullanışta Jiroskop düz durur, yamuk duran direksiyon simidi/kolonundan gelen açı sensörü bilgisi de düz kabul edilir. Aksi halde, direksiyonu yamuk ve rot ayarı bozuk bir araçta ESP arıza ışığı yanar yada düz gidişte ESP devreye girerdi. Sonuç olarak rot ayarı ve ESP farklı sistemlerdir.

Rot ayarımı yenileyin diyeceğiniz hiç bir yetkili servis, "açı sensörünüzde kalibre olacak" demez, diyemez. Eğer diyen olursa, merkeze şikayet edin.

Hidrolik direksiyonlarda ise 2 çeşit pompa uygulaması vardır.

Kayış tahrikli pompa ve Elektrik pompa

"Elektrikli direksiyonlar devamlı çalışıyor" dediğiniz elektrik pompalı hidrolik direksiyonlardır ki bunlar genelde alman otomobillerinde uygulanmaktadır ve onlarda da ESP yok ise Açı sensörü ve Jiroscop da yoktur.

Günümüzde Japonlar, hareketi ve torku algılayarak çalışan elektrik motor destekli elektro mekanik sistemi kullanmaktadır ve sürekli çalışan bir parçası yoktur.


Ustad linki de buraya ekliyorum emeğe saygı bakımından. Bir kısmını da kopyalıyorum. O en teşkilatlı aletlerin üreticisi olan Hunter Cihazın üretici ile de yazışmıştı arkadaş.  Onlar da mutlaka her işlemde sıfırlama gerekir diye cevap vermişlerdi.

https://forum.donanimhaber.com/rot-ayarlari-hakkinda-tum-kullanicilara-onemli-uyari--119105858

Yukardaki konu linkinden alıntı yapıyorum. Tamamı linkte var.

Ayrıca Hunter Amerika'nın elektrikli direksiyonlu araçlarda düzgün rot için açıkladığı yönergeleri aşağıda paylaşıyorum:

1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.
2- Otomatik vitesli araçlar için N, düz vitesli araçlar için ise "boş" konuma alınır ve motor stop edilir.
3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.
4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır. Ne yazık ki Türkiye' de çoğu usta normal hidrolikler gibi, motoru çalıştırmadan direksiyonu ayarlayıp sabitlemektedir.
5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.
6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS (Veya Codelink) aletine bağlanarak sıfırlanması gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.
7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.

Elektrikli direksiyonlarda, direksiyonun motor çalışırken sıfır konumuna ayarlanması gerektiğini ve her rot işlemi sonrası araca elektronik olarak "0" noktasının yazılımsal olarak öğretilmesi gerektiğini bilmeyen ustanız var ise mutlaka yukarıdaki sıralamayı uygulatın.
2015 COROLLA ADVANCE MDS + BRC SEQUENT 32 LPG