Gönderen Konu: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor  (Okunma sayısı 27782 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #20 : Eylül 19, 2017, 14:28:35 »
Sayın Tekin ve Oğuzhan Beyler, öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim.

Otomobil konusuna çocuk yaştan beri hiç ilgi duymadığım için, en çok mesaiyi sadece arabanın temizliğine ve düzenine harcadığım için bahsettiğiniz konular hakkında hiçbir bilgim yok.

Fakat şunu sormak istiyorum,

Tekin Bey viraj denge çubuğu için şöyle demişsiniz,

"Parçaların değişiminden sonra ise Rot ayarı yaptırmanız gerekiyor ki, bunuda Toyota yetkili servisleri yapamaz. Rot ayar cihazlarının programları araçlarla uyumsuz olduğundan orjinal ölçüyü tutturamıyorlar. Bunuda sanayinizde kaliteli bir makinada yaptırabilirsiniz. Yetkilide parça değişiminden sonra "rot ayarı istemiyorum" diye belirtmeniz gerekiyor. Bu ayarı yapamayan cihaz için pahalı ücret ödemenin anlamı yok.  "

Bizim ticaret delisi Türk toyotacıları geçtim de, Japon kardeşlerimiz, haksız kazanılan para için gerektiğinde harakiri yapan, mühendislikleri ve teknolojileri dünyaca ünlü olan, saygılı ve ahlaklı olan bu insanlar bir nevi Franchising verdikleri Toyota Türkiye'ye "sen ne yapıyorsun birader?!, güncelle şu makinalarını, bilen adamları koy başına, güncelleyemiyorsan al sana benden ayarı güncel yazılımlı bilgisayarlar benim markamı rezil etme, ben bugünlere getirebilmek için çok uğraştım" demez mi ?

Yetkili servis değil de normal sanayideki ustalarda işi bilenlerde uyumlu cihazların olduğunu söylüyorsunuz fakat benim gittiğim gördüğüm ortamlarda buna hiç ihtimal dahi veremiyorum. Gerek İzmir, gerek Muğla için.

Bir de şöyle birşey demişsiniz,

"Bundan 2 önceki 2006 Corolla aracımda elektrikli direksiyon vardı, sonraki 2013 Yaris Hybrid'te de elektrikli direksiyon vardı.

Her ikisinde de viraj denge çubuğu lastik değişim sonrasında yetkilide Toe ve direksiyon düzeltmesi saatlerce yapılamazken, Antalyada bir çok yerde rahatça bulabileceğiniz rotçularda dakikalar içinde orjinal ayarına getirildi. İstanbulda da rahatça sanayilerde yaptırılabilir. "

Burada bahsettiğiniz lastik nedir ?
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Toyota Club Türkiye

Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #20 : Eylül 19, 2017, 14:28:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #21 : Eylül 19, 2017, 14:38:14 »
Merhaba Tevfik Bey,
Tekin Bey mesajınızı görünce cevap verecektir. Tekin Beyin bahsettiği lastik viraj denge çubuğu lastiği olsa gerek.
Video eklendi...


https://www.youtube.com/watch?v=qJ8w0P9caS8




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #22 : Eylül 19, 2017, 22:47:17 »
Merhaba Tevfik Bey,
Tekin Bey mesajınızı görünce cevap verecektir. Tekin Beyin bahsettiği lastik viraj denge çubuğu lastiği olsa gerek.
Video eklendi...


https://www.youtube.com/watch?v=qJ8w0P9caS8

Hüseyin Bey yorumunuz için teşekkür ediyorum. Anladığım kadarıyla bu parça yarıçapı küçük ve enine ivmedeki birim zaman değişimi (sademe) yüksek olan kurblarda (virajlarda) araç üzerine etki eden merkezil ivmeye karşı alınmış bir önlem. Kısaca savrulmayı kendisi birebir azaltmasa da konfora katkı yapmak için dolaylı olarak sınırlandırıyor. Bu şekilde düşündüm, tabi tam olarak çalışma prensibini bilmiyorum.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #23 : Eylül 20, 2017, 10:59:02 »
Burada bahsettiğiniz lastik nedir ?

Kırmızı ile gösterilen Anti Roll Bar yani Viraj Denge Çubuğu'nu....




Şasiye bağlayan iki adet kelepçe içinde konumlandırılan lastikler bunlardır.




Bu lastikler eskiyip boşluk yapmadan önce sertleşirler ve kasislerden geçerken gacırtı sesi oluştururlar.

Bu parçaların değişimi yapılabilmesi için alt travers sökülmektedir. Bunun sonucunda da rot ayarı bozulmaktadır.

Evet, malesef dünya markası Toyota herşeyi kontrol altında tutamamaktadır.

Bunu başarabilmesi için, öncelikle müşteri şikayetlerini değerlendirmeleri ve değer vermeleri gerekiyor ki, konuyu araştırıp basit bir program eksikliğini giderebilsinler. Servislerde, rot makinalarının kalitesinde, ustalarda yada ayar yapma prosedürlerinde sorun yok.

2006 corolla aracımın rot ayarı Fethiye Bakırcılar da yapılamadı, Fethiye sanayisindeki rot cihazlarında da o gün için gerekli bilgi yoktu ve o araçta ESP yoktu. Antalya sanayide sorun çözüldü.

2013 Yaris Hybrid aracımın, viraj denge çubuğu lastikleri değiştikten sonra, Antalya ESAY'da rot ayarı yapılamadı, Antalya sanayisindeki aynı rotçuda sorun çözüldü.

Babamın 2014 Corolla'sına İstanbul Nataş'da rot ayarı yapılamadı. Antalyaya geldiğinde yine aynı rotçuda çözümlendi.

Bu 3 farklı aracın 3 farklı servisteki ayar yapamayan makinaların durumları, tarafımdan daha detaylı şekilde Toyota merkeze iletildi ve her seferinde otomatik gelen yanıttan öteye gidilemedi.

Bu 3 servisin Servis şefleri ile durum analizi yapıldığında ise, "makinalarımızın içindeki program Toyota'dan gelmektedir, biz herhangi bir değişiklik yapamayız" deniyor haklı olarak. Ama soruna çare oluşturulamıyor.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #24 : Eylül 20, 2017, 13:38:51 »
Kırmızı ile gösterilen Anti Roll Bar yani Viraj Denge Çubuğu'nu....




Şasiye bağlayan iki adet kelepçe içinde konumlandırılan lastikler bunlardır.




Bu lastikler eskiyip boşluk yapmadan önce sertleşirler ve kasislerden geçerken gacırtı sesi oluştururlar.

Bu parçaların değişimi yapılabilmesi için alt travers sökülmektedir. Bunun sonucunda da rot ayarı bozulmaktadır.

Evet, malesef dünya markası Toyota herşeyi kontrol altında tutamamaktadır.

Bunu başarabilmesi için, öncelikle müşteri şikayetlerini değerlendirmeleri ve değer vermeleri gerekiyor ki, konuyu araştırıp basit bir program eksikliğini giderebilsinler. Servislerde, rot makinalarının kalitesinde, ustalarda yada ayar yapma prosedürlerinde sorun yok.

2006 corolla aracımın rot ayarı Fethiye Bakırcılar da yapılamadı, Fethiye sanayisindeki rot cihazlarında da o gün için gerekli bilgi yoktu ve o araçta ESP yoktu. Antalya sanayide sorun çözüldü.

2013 Yaris Hybrid aracımın, viraj denge çubuğu lastikleri değiştikten sonra, Antalya ESAY'da rot ayarı yapılamadı, Antalya sanayisindeki aynı rotçuda sorun çözüldü.

Babamın 2014 Corolla'sına İstanbul Nataş'da rot ayarı yapılamadı. Antalyaya geldiğinde yine aynı rotçuda çözümlendi.

Bu 3 farklı aracın 3 farklı servisteki ayar yapamayan makinaların durumları, tarafımdan daha detaylı şekilde Toyota merkeze iletildi ve her seferinde otomatik gelen yanıttan öteye gidilemedi.

Bu 3 servisin Servis şefleri ile durum analizi yapıldığında ise, "makinalarımızın içindeki program Toyota'dan gelmektedir, biz herhangi bir değişiklik yapamayız" deniyor haklı olarak. Ama soruna çare oluşturulamıyor.   

Tekin Bey yanıtınız için teşekkür ederim. Vurgulamak istediğiniz konuyu da, parçanın çalışma prensibini de anladım.

Evet, servislerdeki "dakikada 5 atom parçalayan" görünümlü fakat aslında hiçbir işe yaramayan kişiler gibi işi bilen ustalar mutlaka vardır, bahsedilen durumun çözümü ancak Japonlar'a mail atılarak çözülebilir gibi geliyor, yoksa bizimkilerden birşey olacağını sanmıyorum.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '19
  • 66 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #25 : Eylül 20, 2017, 14:02:17 »
Bende de oldu bu olay daha önceden de yazmış tim sorun kronik lastiklere silikon gibi bir madde sıktı lar ozman kesildi şuan inceden yıne başladı en iyisi duymamak aracım 2015 model 45.000 kmde 30.000 falandı temizlendiğinde yenisini taksak yine aynısı olur.kasislerde gıcırtı bu lastiklerden geliyor sorun net
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #26 : Eylül 20, 2017, 20:02:25 »
Bende de oldu bu olay daha önceden de yazmış tim sorun kronik lastiklere silikon gibi bir madde sıktı lar ozman kesildi şuan inceden yıne başladı en iyisi duymamak aracım 2015 model 45.000 kmde 30.000 falandı temizlendiğinde yenisini taksak yine aynısı olur.kasislerde gıcırtı bu lastiklerden geliyor sorun net

Yukarda belirttiğim gibi, gıcırtının sebebi lastiklerin özelliğini yitirip sertleşmesidir, sonraki kademede ise aşınma sebebiyle takırtıların oluşması, virajlarda stabilite kabiliyetinin azalması olacaktır.

Bu sebeple durum kötüleşmeden, sürüş güvenliğini riske atmadan, değişim yapılması daha doğru olacaktır.

Ben önceki her iki aracımda da bu lastikleri değiştikten sonra, ön takımın davranış durumu sanki fabrikadan yeni çıkmış gibi olmuştu.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: 40 bin bakımı için yapılan işlemler yetersiz geliyor
« Yanıtla #27 : Eylül 21, 2017, 18:53:42 »
dizel corolla 40 bin km faturası,geçen haftadan.motor koruma 95,yağ filtre 34 balata ön fren 371 fren balata arka 179,fren hidroliği 21, motor yağı 5-30 142 hava filtresi  75,yakıt filtre 102 fren gresi 4.92 kabin hava filtresi 102,klima bakımı 61,karter tapa contası 3.09 klipsler 12 ve 4.6 tl, atık bertaraf 5,40 bin bakım 173 tl,ön disk fren torna ve balata 200,arka disk torna balata sök tak 200 klima temizleyici 45 dizel enjektör  temiz 58 tl satır toplamı 1866 indirim 122 ötv 0 kdv 313 toplam 2057 tevkif kdv 156 genel toplam 1900 tl.yapılanlar bunlar.
Tokay Ceritoğlu