Gönderen Konu: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü  (Okunma sayısı 7452 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« : Temmuz 27, 2017, 17:16:01 »
Fren sorunu özellikle hava sıcaklığı 30 derece üstünde, klima fulde çalışırken aracı ilk çalıştırdıktan sonra ilk 30 sn civarı vites D'de iken düşük hızlarda gerçekleşiyor. Fren tam performans çalışmıyor ve sonuna kadar basarsanız basın sanki el frenini 2-3 tık çekmişsiniz gibi yavaş etki ediyor. Bu arada 20 km hızda abs testini tamamlayıp tık diye ses geliyor bizim mazdada. Bu 20 km hızın üstüne çıktıktan sonra sıkıntı yok hiçbir şekilde, 20 km hızın üstüne çıkmayıp düşük hızda ilerlediğin müddetçe bu sıkıntı oluyordu.

Daha önce hiç bu kadar ciddi sorun çıkarmamıştı, bir yerden çıktıktan sonra önündeki yolun karşı şeridine geçeceğim, ama kör noktada park eden bir araç yüzünden araç geldiğini geç farkedince frene sonuna kadar bastım ama araç durmadı. Geliş şeridini tamamen kapatınca durabildi araç, gelen araç da öteki şeride geçerek geçti gitti. Verilmiş sadakamız varmış diyerekten yola koyuldum. Forumlarda bu sorundan muzdarip insan sayısı da baya fazla ve sadece otomatik vitesli araçlarda bu sorun var. Ayrıca sadece vites D'de iken oluyor. N'ye alınca frenler tutmaya başlıyor. Ve her zaman ortaya çıkmıyor. Özellikle 2-3 dakikalık markete girmelik aralardan sonra aracı tekrar çalıştırdığımda, belirgin oluyor. Geçen sene tüm yaz boyunca sadece 2 defa olmuştu, bu sene çok çoğaldı bu problem. Bunun üstüne araştırmalara başladım.

Tem Toyota @Ufuk Sönmez (16363) abi sağolsun, o söyledi bunun bir tasarım hatası olabileceğini ve kullanılan booster (westinghouse/fren servosu) çek valfi (sibobu) kaynaklı olabileceğini düşündü. Gerçekten de araştırınca çek valfin işlevini kaybetmesinin bu tarz sorunlara yol açtığını okudum.

Öncelikle fren servosu/westinghouse/hidrovak nasıl çalışır görelim.

https://youtu.be/S_SS9Zx9S9E

Westinghouse un görevi fren yapıldığında atmosfer basıncının ek olarak frenlemeye kuvvet sağlaması, böylece fren pedalında fazladan kuvvet uygulamak gerekmiyor. Ama bunun için de pedalın öteki tarafında vakumun oluşması gerekli. Bunu da manifolddan bir hortumla sağlıyor. Pedal tarafında atmosfer basıncı ve öteki tarafında vakum oluşunca fren pedalı çok daha konforlu bir şekilde ve sağlıklı bir şekilde çalışmakta. Düşündüğümüz sıkıntı kullanılan çek valfin bu vakumu uzun süre koruyamaması. Çünkü bu tarz bir fren problemi ardarda uzun fren pompalama sonucundaki ilk frenlemede de az da olsa hissedilmekte.
Aynı zamanda otomatik mazda 3 kullanıcıları da belirli koşullarda nadiren olan bu durumu kronik deyip geçiştiriyorlar, ama kronik değil, önemli bir güvenlik problemi. Otomatik mazda 3 sahibi olan arkadaşların bu konuya dikkat etmelerini öneriyorum. Bu durum ek olarak ilk çalıştırmada geri geri giderken de oluyor. Buna da ustalar kronik diyorlar.

Bu nedenle Rem otodan Hüseyin usta ilk olarak fren hidrolik yağını tamamen değiştirdi. Sonra yola çıktık baktık sorun devam ediyor. Problemler de ustayla sürüş esnasında çıkmaz misali uzun süre çıkmadı. Ama bir yerde frenin sonuna kadar basmama rağmen araç hafif şiddette durunca ustam şüphelendi. Başladık problemi araştırmaya. Söyledim bu durumu ve ek olarak bir sibop ekleyelim diye ısrar ettim. 15-20 ye yakın parçacı dolandık ama bulamadık düzgün bir çek valf. En sonunda bir Opel yedek parçacıda bulduk 35 TL'ye bir westinghouse sibobu. Ustam onu vakum hortumunun manifold çıkışından ek aldı ve metal kelepçe ile de bir güzel sağlamlaştırdı.


Mazda'da çek valf ayrı olarak satılmıyor. Hortumla birlikte geliyor. Hortum orjinali 800 tl miydi neydi, yan sanayisi de 150 tl. 1 tane basit bir valf için de hortum değişmek olmaz, sonuçta hortumda sıkıntı yok. Valfte bir tasarım hatası olma ihtimali varken de yine gidip aynı valfi almak olmazdı.

1 haftadır deniyorum ve problem kalmamış gözüküyor. Özellikle ilk çalıştırmada devir 1800 de sabit iken ve düşmemişken, hemen harekete geçtiğimde frenlerde bir azalma söz konusuydu. Bu son haliyle çalıştırdığım gibi hemen hareket ettiğimde frenlerde bir zayıflık görmedim. Aynı şekilde 3-5 dakikalık mola sonrası aracı çalıştırıp hemen hareket ettiğimde sıkıntı yaşardım, şimdi bu konuda sıkıntı da yaşamadım. Fren sorununun çözülmüş olduğunu düşünüyorum ve ümit ediyorum. Bir sıkıntı yaşarsam tekrardan paylaşacağım.


Buradan Ufuk abiye yardımları için teşekkürler. Sayesinde hergün yeni bir bilgi öğreniyoruz. Sağolsun varolsun.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« : Temmuz 27, 2017, 17:16:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #1 : Temmuz 27, 2017, 17:33:13 »
Fren pedalı tahtravalli gibi düşünülmeli, pedala uygulanan ayak gücü diğer uçta daha kuvvetli alınır, yol ise daha kısadır. Bundan sonra da dediğin gibi westinghouse o gücü çok yüksek oranda arttırır. Westinghouse da çalışma gücünü manifolttan vakumla alıyor.
Bunun tam tersi sistemler de var güvenlik açısından. Güç kaybolduğunda fren yapmaya başlar sistem.
Aracın hareket etmek için ihtiyaö duyduğunun 8-12 katı kadar gücü durmak için kullanır.
Geçmiş olsun, Ufuk ile beraber çözmenize sevindim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 85 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #2 : Temmuz 27, 2017, 20:28:40 »
Geri çağırmaya konu olabilecek bir problem gibi. Herkesin kronik olarak kabul ettiği aslında ciddi bir probleme çözüm bulunmuş görünüyor bahsinize göre. Mazda Türkiye veya Avrupaya bile bilgi verilebilir belki konu hakkında.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #3 : Temmuz 27, 2017, 22:11:17 »
Geri çağırmaya konu olabilecek bir problem gibi. Herkesin kronik olarak kabul ettiği aslında ciddi bir probleme çözüm bulunmuş görünüyor bahsinize göre. Mazda Türkiye veya Avrupaya bile bilgi verilebilir belki konu hakkında.

Mazda Türkiye, maalesef bir Toyota Türkiye değil. Zaten bu az tutulmasının sebebi de malum Mazda Türkiye'nin umursamaz tavırları. Kendilerini premium marka olarak gördüklerinden herhalde.  :rofl: :rofl: :rofl:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #4 : Temmuz 27, 2017, 22:36:41 »
@Mutlu Tekir (30216) önemli olan sorunun çözülmesiydi, sen de biliyorsun ki sorunun üstesinden mantık yürüterek geldik, bu da gösteriyor ki kimse böyle önemli bir konu için kafa yormamış.

Ben Mazda'nın ilgili hortumu (valfi) düzelterek servis bülteni yayınladığını ancak bunun ülkemizde dikkate alınmadığını ve uygulanmadığını düşünüyorum.

Ayrıca aynı soruna sahip, ATE tasarımı fren sistemine sahip FORD marka araçlar olabileceği konusunda da şüpheliyim.

TOYOTA'da hiç görmediğimiz bir sorun ve çözümü ile bizi tanıştırdığın ve paylaşımın için ben teşekkür ederim, geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür etti
  • 103 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #5 : Temmuz 28, 2017, 07:55:30 »
bahsedilen fren tutmama esnasında Allah esirgesin bir kaza bela olsa mazda bunu nasıl açıklayacak. premium değil ne olursan ol. önce can güvenliği. fren en hayati parça. bence bu konu forum içinde konuşulup kapatılmamalı. @Mutlu Tekir (30216), siz bence bu durumu yetkili kişilere bildirmelisiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #6 : Temmuz 28, 2017, 10:56:42 »
Dediğim gibi arkadaşlar bu sorun araç ilk çalıştıktan sonra düşük hızda meydana geliyordu. Motor devri yükseldikten sonra bir sıkıntı çıkmıyor. Bunun da nedeni sanırım bir yandan klima bir yandan otomatik vites devri düşürünce yeterli vakum oluşmuyor y ia da oluşan vakum yeterli miktarda olmuyor ilk çalışma sürecinde. Bu da sadece otoparktan çıkınca ilk 5 10 m de başgösteriyor. Bu sorun yüzünden sadece hafifçe tıklatanlar mevcut. Fren tutmuyor değil hafif tutuyor 1 m de duracakken 3 m de duruyor gibi.
Uzun yolda ya da 30 sn sonra hiçbir şekilde problem yok.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #7 : Temmuz 28, 2017, 11:24:56 »
Çözülmesine sevindim,
Ama mantıgıma yatmayan bir konu var,
Westighausede vakum biter ise, freni biz ayak gücümüz ile basmaya çalışırız ki bu durumda aşırı sert olur.
Sizin ki neden yumuşuyor?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #8 : Temmuz 28, 2017, 12:21:47 »
Çözülmesine sevindim,
Ama mantıgıma yatmayan bir konu var,
Westighausede vakum biter ise, freni biz ayak gücümüz ile basmaya çalışırız ki bu durumda aşırı sert olur.
Sizin ki neden yumuşuyor?

Ahmet abi, hiç dikkat etmedim ama büyük ihtimalle çok hafif şişiyordu fren bu sorun esnasında. Ufuk abinin de söylediği vakum miktarı yeterli olmadığı içindi. Vakum miktarı tam kapasitede olmayınca da frenleme yine bir kısım yumuşak oluyor ama frenleme tam kapasite yapılamıyordu.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #9 : Temmuz 28, 2017, 12:34:48 »
çok önemli bir konuyu gündeme getirmiş ve çözüm odaklı gayret göstermeniz takdir edilir.konu mazda tr ilgilendirmiyorsa mazda japonya ya bildirilmeli,düşünün kırmızı ışıkta durmuyor,arkadan çarpma olayı,yavaşlamalı döner kavşakta durmuyor,daha büyük olaylar oluyor,sürücünün ne suçu olur bu durumlarda,kaza raporunda sürücü takip mesafesine uymadı,kavşağa hatalı girdi ve kırmızı ışık ihlali gibi suçlamalara maruz kalır.sakar geçidini inerken böyle olsa nasıl olur?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda\'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #10 : Temmuz 28, 2017, 14:04:11 »
çok önemli bir konuyu gündeme getirmiş ve çözüm odaklı gayret göstermeniz takdir edilir.konu mazda tr ilgilendirmiyorsa mazda japonya ya bildirilmeli,düşünün kırmızı ışıkta durmuyor,arkadan çarpma olayı,yavaşlamalı döner kavşakta durmuyor,daha büyük olaylar oluyor,sürücünün ne suçu olur bu durumlarda,kaza raporunda sürücü takip mesafesine uymadı,kavşağa hatalı girdi ve kırmızı ışık ihlali gibi suçlamalara maruz kalır.sakar geçidini inerken böyle olsa nasıl olur?

5. yazışım, sürüş esnasında bir problem yok, sadece araç çalıştıktan sonraki en fazla 1 dakika içinde bu problem oluyor.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 07, 2019, 01:05:13
Uzun denemeler sonucunda güvenli trafik olmayan yolda bir ayağım frende bir ayağım gazda 20-30 saniye gittikten sonra fren performansının düştüğünü gözlemliyordum. Organik balatalarda birleştirici maddenin kauçuk olması sebebiyle fren pedalında ilk sünger hissi, ve performanslı kullanımda frenlemenin azalması gibi sorunların olduğunu yurtdışı fren balatası karşılaştıran sitelerde görmüştüm. Hatta bunun sadece ilk çalıştırmada olduğunu sanıyordum meğer değilmiş. Üstüste frenlemede bu kauçuk ve diğer birleştirici malzemeler aşırı ısınmadan ötürü kaynayabiliyormuş hatta gaz salınması nedeniyle disk ile balata arasında kalıp fren performansını düşürebiliyormuş.

Bu gibi bilgilerden sonra Ferodo balata alıp aracıma taktığımda ve aynı prosedürleri alışma dönemi sonrasında denediğimde yukarıdaki şikayetlerimin hiçbirinin kalmadığını farkettim. Frendeki yumuşaklık kalktı, en ufak dokunmada bile çok iyi tepki vermeye başladı. Organik balatada ani frende yerimden kıpırdamazken, yarı metalik balatada sonunda kendimi tutamayıp emniyet kemerinin tuttuğunu gördüm.

Buradan @Ufuk Sönmez (16363)  abiye de bir geri bildirim olsun, Kashiyama organik balata sakın getirtme abi.  :D Senin de önerdiğin gibi Ate balata ve Kashiyama disk kombinasyonu güzel.

Son olarak benim gördüklerime göre sakın organik balata kullanmayın, yarı metalikten şaşmayın. Varsın diski yesin balata, güvenlik daha önemli.

http://www.autoanything.com/brakes/the-best-brake-pads-ceramic-or-metallic.aspx
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #11 : Şubat 26, 2018, 17:17:09 »
@Mutlu Tekir (30216)  biz de farklı sebeplerden dolayı Kashiyama yarı metalik ürünlerini getiriyoruz şu an, NIBK balata ve Kashiyama disk kombinasyonu güzel ancak fren diski temini konusunda NIBK'de olduğu gibi Kashiyama'da da sorunlar yaşıyoruz, hangisi önce olur bilemiyorum ama her iki firma da sorunun hammadde tedariği olduğunu belirtiyor.

Konumuza geri dönecek olursak, şu an 2013> Corolla/Auris için Kashiyama Disk ve Kashiyama Yarı Metalik fren balatalarından aşırı derecede memnunuz, aynı şekilde kullanıcıları da, forumda en son kullanıcısı da Tahir GÜLER (43084) bey, kendinisinin fikirleri de bizim için aydınlatıcı olur.

Selamlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #12 : Şubat 26, 2018, 17:20:44 »
@Mutlu Tekir (30216)  biz de farklı sebeplerden dolayı Kashiyama yarı metalik ürünlerini getiriyoruz şu an, NIBK balata ve Kashiyama disk kombinasyonu güzel ancak fren diski temini konusunda NIBK'de olduğu gibi Kashiyama'da da sorunlar yaşıyoruz, hangisi önce olur bilemiyorum ama her iki firma da sorunun hammadde tedariği olduğunu belirtiyor.

Konumuza geri dönecek olursak, şu an 2013> Corolla/Auris için Kashiyama Disk ve Kashiyama Yarı Metalik fren balatalarından aşırı derecede memnunuz, aynı şekilde kullanıcıları da, forumda en son kullanıcısı da Tahir GÜLER (43084) bey, kendinisinin fikirleri de bizim için aydınlatıcı olur.

Selamlar.

Kashiyama balata organikti abi. Bana gelen en azından. Yarı metalik ise kullandığınız memnun olmanız normal. Organiklerini getirtme sakın. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #13 : Şubat 26, 2018, 17:31:03 »
Kashiyama balata organikti abi. Bana gelen en azından. Yarı metalik ise kullandığınız memnun olmanız normal. Organiklerini getirtme sakın. :)

Sana daha iyi olacağını umarak organik getirtmiştik, hani şu piyasada "yumuşak" denilen balata cinsinden :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #14 : Şubat 26, 2018, 17:35:20 »
Sana daha iyi olacağını umarak organik getirtmiştik, hani şu piyasada "yumuşak" denilen balata cinsinden :)

Aynen abi, getirtme işte sakın uzak dur.  :rofl: Bizim ülkeye uymaz o balatalar, frene çok az basılacak trafiğe girmeyecek, sıcaklığın yüksek olmadığı yerler için uygun ancak.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #15 : Şubat 27, 2018, 09:18:25 »
gecmis olsun sorunu cozmene sevindim
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • herkes ektiğini biçer..
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #16 : Mart 03, 2018, 13:06:53 »
Aynı fren sorunu 2008 model honda civic 1.4 hybrit aracında benzer sorun vardı. Sorunu halledememistim.
Yetkili servis honda kardelen diyarbakır da frenlerde sorun görünmüyor demişti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #17 : Mart 03, 2018, 13:40:14 »
Aynı fren sorunu 2008 model honda civic 1.4 hybrit aracında benzer sorun vardı. Sorunu halledememistim.
Yetkili servis honda kardelen diyarbakır da frenlerde sorun görünmüyor demişti...

Balatadandır kesin. Bitmemiş olsa da değiştirilme sınırı altına inmiş balatalarda da böyle sorunlar olabiliyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • herkes ektiğini biçer..
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #18 : Mart 04, 2018, 13:10:45 »
Bu sorunu çözmek iicin bosch fren balatasi aldığımı hatırlıyorum.
Soorrun cozulmemisti.
Honda nin yan sanayi kabul etmediğini geç anlamistim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Ufuk Sönmez ile Mazda'nın probleminin çözümü
« Yanıtla #19 : Mayıs 24, 2019, 18:38:20 »
Sorununun çözülmesine sevindim abi.
E160 kasa corolla'larında sorunu var sanayi sitesinde her yere gittim çözüm yok. Yetkili servise gittim çözüm yok.
@Ufuk Sönmez (16363)  abim ile konuştum müsait olduğum zaman kapısını çalacağım.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=86083.0