Gönderen Konu: CVT ve E-CVT  (Okunma sayısı 2454 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
CVT ve E-CVT
« : Mayıs 06, 2017, 17:46:02 »
Merhaba arkadaşlar
geçen gün videoda izledim lexus hybrid araç hızlanırken veya vites geçişlerinde(var ise) devir hiç düşmüyor araç 6000 devire kadar hızlanıyor sonra devir sabit kalıyor ama araç halen hızlanıyor?Nedendir :)
Birde bu e-cvt şanzımanlı araçların ara hızlanmaları nasıldır?
teşekkürler

Toyota Club Türkiye

CVT ve E-CVT
« : Mayıs 06, 2017, 17:46:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #1 : Mayıs 06, 2017, 19:42:00 »
CVT ile e-CVT arasındaki tek fark,

e-CVT, Hybrid araçlara uygulanmış olan vites sayısı yazılımı olmayandır, yani 5, 6 yada 7 ileri gibi sayı yoktur.

Ara hızlanma karşılaştırmasında, motor gücü ve kavramaların aynı olduğunu varsayarak konuşursak, e-CVT nin ara hızlanması doğal olarak daha hızlı olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #2 : Mayıs 08, 2017, 18:02:29 »
CVT ile e-CVT arasındaki tek fark,

e-CVT, Hybrid araçlara uygulanmış olan vites sayısı yazılımı olmayandır, yani 5, 6 yada 7 ileri gibi sayı yoktur.

Ara hızlanma karşılaştırmasında, motor gücü ve kavramaların aynı olduğunu varsayarak konuşursak, e-CVT nin ara hızlanması doğal olarak daha hızlı olacaktır.
Peki tekin abi bahsettiğim video daki olay gerçek dimi?yani devir hiç vites geçiş düşüşü yaşamıyor 6000 devire kadar çıkıyor orada bekliyor ama araç halen hızlanıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=ru5D-FpjrC4 şu videodaki gibi?

birde hybrid araçtaki benzin tüketimi ara hızlarda nasıldır abi?
birde devir hiç düşmediği için hybrid araçlar daha mı sesli oluyor benzin motora geçtikten sonra hem içeriden hem dışarıdan :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #3 : Mayıs 08, 2017, 18:53:43 »
Asılırsan corollada da aynı. Belli devirde sabit kalırken hızlaniyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #4 : Mayıs 08, 2017, 19:01:21 »
Peki tekin abi bahsettiğim video daki olay gerçek dimi?yani devir hiç vites geçiş düşüşü yaşamıyor 6000 devire kadar çıkıyor orada bekliyor ama araç halen hızlanıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=ru5D-FpjrC4 şu videodaki gibi?

birde hybrid araçtaki benzin tüketimi ara hızlarda nasıldır abi?
birde devir hiç düşmediği için hybrid araçlar daha mı sesli oluyor benzin motora geçtikten sonra hem içeriden hem dışarıdan :)

Evet, videodaki gibi oluyor.

Hybrid benzin tüketimi, ara hızlanmalarda ve tüm hızlanmalarda normal motorlara göre daha ekonomiktir zira elektrik motorunun torkundanda faydalanılır.

Ani hızlanmalarda Devir düşmemesi, CVT şanzımana sahip araçlara has bir durumdur. Yani vites sayısı ile kademelendirilmiş CVT'lerde de ani hızlanmalarda motorun en üst devirde kalarak vites değişimleri gerçekleştiriliyor. Ülkemizde Honda dan sonra uygulanmış modeller Renault 9 ve Fiat Albea'dır. Bir motor en üst devir çevirdiğinde, hangi marka olursa olsun, motor sesi artar, doğal bir sonuçtur. Hybrid yada başka sessiz konvansiyonel motorlarda, hızlanma esnasında oluşan motor sesi normaldir, normal değilmiş gibi olan şey, normal sürüşlerde bu araçların ses çıkartmadan ilerleyişidir.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2857 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #5 : Mayıs 08, 2017, 21:13:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #6 : Mayıs 09, 2017, 14:52:03 »
Evet, videodaki gibi oluyor.

Hybrid benzin tüketimi, ara hızlanmalarda ve tüm hızlanmalarda normal motorlara göre daha ekonomiktir zira elektrik motorunun torkundanda faydalanılır.

Ani hızlanmalarda Devir düşmemesi, CVT şanzımana sahip araçlara has bir durumdur. Yani vites sayısı ile kademelendirilmiş CVT'lerde de ani hızlanmalarda motorun en üst devirde kalarak vites değişimleri gerçekleştiriliyor. Ülkemizde Honda dan sonra uygulanmış modeller Renault 9 ve Fiat Albea'dır. Bir motor en üst devir çevirdiğinde, hangi marka olursa olsun, motor sesi artar, doğal bir sonuçtur. Hybrid yada başka sessiz konvansiyonel motorlarda, hızlanma esnasında oluşan motor sesi normaldir, normal değilmiş gibi olan şey, normal sürüşlerde bu araçların ses çıkartmadan ilerleyişidir.

Teşekkür ederim Tekin abi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 188 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #7 : Mayıs 26, 2023, 15:20:17 »
E cvt ile cvt arasında 180 derece fark vardır. Akrabalıkları bile yoktur

https://youtube.com/shorts/rAYDy-0AzwM?feature=share

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #8 : Mayıs 26, 2023, 16:42:42 »
e-cvt ilginç şekilde cvt gibi davranan bir şanzıman. Aralarında mekanik olarak ilgi alaka olmasa bile davranışsal olarak birebir aynı. Ve ne yazıkki cvt nin kötü yönlerini de almış kopyalamışlar hatta yazılımla zorla oldurmuşlar.

Hybrid toyota da kullanılan motor aşırı aşırı titreşimli, sesli, gürültücü bir motor. Başka bir toyota motoruna benzemiyor. 3 silindirli dacia sürdüm bugün. Dacianın 3 silindiri güya sesli çalışıyormuş. Yalan. Hybrid e binmemiş birisi söyler ancak.
1.8 2zr fxe motorun Dizel arabadan daha gürültülü olduğuna yemin etsem başım ağrımaz.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #9 : Mayıs 26, 2023, 17:17:25 »
e-cvt ilginç şekilde cvt gibi davranan bir şanzıman. Aralarında mekanik olarak ilgi alaka olmasa bile davranışsal olarak birebir aynı. Ve ne yazıkki cvt nin kötü yönlerini de almış kopyalamışlar hatta yazılımla zorla oldurmuşlar.

Hybrid toyota da kullanılan motor aşırı aşırı titreşimli, sesli, gürültücü bir motor. Başka bir toyota motoruna benzemiyor. 3 silindirli dacia sürdüm bugün. Dacianın 3 silindiri güya sesli çalışıyormuş. Yalan. Hybrid e binmemiş birisi söyler ancak.
1.8 2zr fxe motorun Dizel arabadan daha gürültülü olduğuna yemin etsem başım ağrımaz.

1 aydır kullanıyorum o kadar da gürültülü değil aslında. 8 yıl 1.6 valvamatic kullandık. Ondan daha az gibi.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 188 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #10 : Ekim 07, 2023, 10:00:41 »
e-cvt ilginç şekilde cvt gibi davranan bir şanzıman. Aralarında mekanik olarak ilgi alaka olmasa bile davranışsal olarak birebir aynı. Ve ne yazıkki cvt nin kötü yönlerini de almış kopyalamışlar hatta yazılımla zorla oldurmuşlar.

Hybrid toyota da kullanılan motor aşırı aşırı titreşimli, sesli, gürültücü bir motor. Başka bir toyota motoruna benzemiyor. 3 silindirli dacia sürdüm bugün. Dacianın 3 silindiri güya sesli çalışıyormuş. Yalan. Hybrid e binmemiş birisi söyler ancak.
1.8 2zr fxe motorun Dizel arabadan daha gürültülü olduğuna yemin etsem başım ağrımaz.

Hocam nissan e power da aynı şekilde. Gaza yüklenince benzinli motor bağırıyor. Cvt değil ama. Yani orada motordan istenen güç önemli. Güç üretmek için devri yükseltiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: CVT ve E-CVT
« Yanıtla #11 : Ekim 07, 2023, 22:10:07 »
s4 modunda 2000 2500 devirde falan hiç ses çıkarmıyor EV'ye girişi çıkışı fark etmiyorsun bile.