Anket

Akü araçta konumlandırma noktası?

Motor bölümü
8 (72.7%)
Bagaj zemini
2 (18.2%)
Diğer (lütfen belirtiniz)
1 (9.1%)

Toplam Oy Verenler: 11

Gönderen Konu: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri  (Okunma sayısı 63553 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #80 : Aralık 03, 2020, 23:44:59 »
Verdiğiniz cevap için teşekkürler. Umarım bir sorun yoktur. Bir de voltaj kafama takıldı. Yeni akünün araç çalışmazkenki değeri 12.57 çıktı. Çalışırken ölçtürmedim o an aklıma gelmedi. Şarj dinamosunun çalıştığını nasıl anlarım acaba. Araç çalışmazken iç aydınlatma biraz zayıf yanıyor. Çalıştırınca daha canlı yanmaya başlıyor. Bu şarj dinamosunun çalıştığını kanıtı olabilir mi. Hani devreye girip voltajı artırdığı için böyle oluyor diye düşünüyorum. Gerçi şarj etmezse bir kaç güne akü bitince anlarım ama kafama takıldı işte.

Dolu akünün voltajı 12,4-12,6 aralığında olmalıdır zaten. 12,0 v'dan düşükse eğer akü ömrünü doldurmuş demektir.
Akü değişiminde besleme yapılmaz zaten, hele araç çalışırken akü değişimi yapmak çok risklidir.
Resetlensin bir şey olmaz. Teyp kodu istemiyor, sıkıntı yok.

Ecu'ya kodlanan veriler, bir akü resetiyle yok olacak şeyler değil.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #80 : Aralık 03, 2020, 23:44:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 35 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #81 : Aralık 04, 2020, 00:54:56 »
Toyota'larda herhangi bir besleme yapmaya veya güncelleme yapmaya gerek yok ECU'ları kapalı sistemdir yetkili servis dışında müdahale edemezsiniz ki böyle birşeye ihtiyaç yoktur,akü değişince rolantinin bir müddet değişmesi gayet normaldir çünkü yakıt haritası siliniyor yeni harita kısa sürede kayıt edilir,akünün şarjı gayet normal bir müddet kullanım sonrası dahada canlanır,zaten şarj dinamosu çalışmasa ekranda lambayı yakar ve akü kısa sürede biter.

Çok bilgilendirici bir yorum çok teşekkürler
Sorunsuz dediler, aldık, bakalım yaşayıp görelim..    1.6 Multidrive S inci beyazımmm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 145
  • Model Yılı: '09
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #82 : Aralık 11, 2020, 14:28:05 »
Aracımın aküsü varta markası üretim tarihini bir türlü anlayamadım incelemeler yaptım fakat bulamadım üretim tarihini rakam ve harf olan 4 haneli kod göremedim.Akü serviste takıldı .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #83 : Aralık 11, 2020, 14:31:21 »
Bu konuyu ayrıntılı inceledik ,sanırım akü-lastik başlığında olabilir,forumda araştırma yaparsanız ulaşabilirsiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #85 : Nisan 02, 2021, 18:35:25 »
Öncelikle iyi günler arkadaşlar. Arabam 2020 model Corolla Dream. Merak ettiğim şey şu kontağı kapattıktan sonra eğer farlar veya vb. açık kalan şeyler aküyü bitirir mi? Şimdiden teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #86 : Nisan 02, 2021, 20:03:09 »
evet kontak kapalıyken aküden alır enerjiyi açık olan sistem neyse

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #87 : Nisan 02, 2021, 20:56:42 »
İhtiyacınız olabilecek bilgiler bu başlıkta mevcut, bu yüzden konuyu birleştiriyorum.

Aküde kimyasal olarak depolanan enerji, depolama kapasitesi ve çekilen akım düzeyine göre bir noktada enerji üretemez hale gelecektir. Akü standart kurşun asit ise, aşırı deşarj ile akü kapasitesinde de kayıp oluşabilecektir.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 02, 2021, 20:58:16
Kimi araçlarda elektrik çeken sistemler, motor stop edildikten belli süre sonra benzeri donanımlara verilen enerjiyi keser.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #88 : Eylül 05, 2022, 17:52:16 »
Merhaba,
Akü imalat tarihlerini akü üzerindeki numaradan öğrenebilmek için aşağıdaki internet adresi işe yarayabilir. Sayfa ingilizce. Kolay gelsin.

http://battery-code.info/
2006-2015 Toyota Corolla +Prins VSI1 LPG
2015 -> Toyota Avensis T27 +Atiker Grand

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #89 : Eylül 05, 2022, 20:06:50 »
Şu site de işinize yarayabilir..

http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 9 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #90 : Şubat 25, 2023, 09:35:52 »
Merhaba 2 gün önce corolla 2020 aracına yetkili serviste 52 amper akü taktirdim bu sabah akü değerini ölçtürdüğümde marş esnasında 9.5 değerine düştüğünü söyledi usta. Bu düşük değerin sebebi nedir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #91 : Şubat 25, 2023, 11:35:19 »
Akude sıkıntı var gibi..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #92 : Şubat 25, 2023, 16:33:13 »
Aşırı düşük bir değer değil. Ama çok iyi de değil. Araçtan araca değişiyor marş sırasında çekilen akım ve dolayısıyla düşen voltaj. 8.5 lere kadar çok sıkıntı olmaz. Ama servisin taktığı akü de şüpheli gibi.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #93 : Şubat 25, 2023, 21:26:50 »
uzun yola gidin, söktürüp şarja koyun ki hücreler açılsın. Sonra bugünlerde hava soğuk, değerler fazla çıkmayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 9 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #94 : Şubat 25, 2023, 21:55:32 »
uzun yola gidin, söktürüp şarja koyun ki hücreler açılsın. Sonra bugünlerde hava soğuk, değerler fazla çıkmayabilir.

Bir kaç saat sonra hava sıcaklığı arttığında farklı bir yere ölçüm yaptırdım normal dedi sanırım sıcaklık da etkiliyor bu durumu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #95 : Şubat 26, 2023, 03:02:24 »
İlk ölçüm esnasında klima vs açık ise değer düşer gayet normal,marş anında tüm akım çeken etkenleri devre dışı bırakın yoksa akünün ömrü fazla olmâz, muhtemelen ölçüm için marş yaparken kapıda açık kalmıştır ve haliyle tavan aydınlatmaları da akım çekmiştir,ayrıca soğuk havada voltaj düşmesi gayet normal.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #96 : Ekim 12, 2025, 07:06:25 »
Aküyle ilgili kafama takılan birkaç soru var. Geçenlerde 9. yılına 1.5 ay kala sıfır akümü kışın ne olur ne olmaz bir sürprizle karşılaşmayım diye değişim yaptım bunla ilgili tarihle ilgili bir kaç sorum olmuştu. Şimdi kafamda oturtamadığım bazı şeyler var. Mesela ben aracı aldığımda üzerinde gelen aküyle hiç sıkıntı yaşamamıştım ancak multimetretre ölçümlerimde sabah çalışmadan önce 12.3 v değer aldım. Çalışırken de 13.9 civarlarındaydı. 12.3 değeri de bitik akü değeri diyorlar ama tek marşta aracı çalıştırıyordu. Camları kaldırırken güç düşmesi lambalardan hissediliyordu baya. Ancak Geçen kış 8. Yılıydı daha önce hiç ölçüm yapmadım ama büyük bir ihtimalle geçen seneki değerleriyle de böyleymiştir diye düşünüyorum. Fakat bu sene ve son dört yıldır sık sık akünün üstünü silmeme rağmen eski aküde üzerinde bulunan 4 vidadan su sızıntıları görüyordum. Hatta akü sabitleme demiri o suyun etkisiyle olsa gerek oksitten boyası çıkmış.
Şimdi yeni aküyü multimetre ile sabah çalıştırmadan ölçüm yaptığımda 12.5 v değer alıyorum. 00.2 v sağlık göstergesi midir? Araç çalıştığında 13.9 v ile 14 v arasında değer arıyorum. Şimdi anlamadığım mevzu benim önceki aküm mü çok sağlıklıydı yoksa yenisi mi sağlıksız?

Dün arkadaşın 3-4 yıllık dizel accent bluesundaki 72 ah mutlu aküyü ölçtük sabahları aracım zor çalışıyor demişti onun ölçüm değeri de araç çalışmadan önce 12.3 volt. Çalışınca da 14 v değer verdi. Yeni tip skü üzerindeki yeşil içi boş renksiz görünüyor ama tek marşta aldı akşam baktığımızda.

Ben ise bu yeni aküyle de cam kaldırırken eski akü kadar olmasa da azda olsa güç düşüşünü gözlemleyebiliyorum. Yeni akü de bu düşüşün hiç olmaması lazım değil midir?

Genel toparlarsak akü kaç voltta sağlıklı olduğu anlaşılır. Tek marşta çalıştırması sağlıklı olduğu anlamına gelir diyemez miyiz?
2016 makyajlı Corolla 1.33 life 2017 çıkışlı..
C.C.li =)
Prins Technomax 09/11/2019

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #97 : Ekim 12, 2025, 09:39:21 »
Motor çalışırken şarj ettiğinden 13.9 ile 14.2 volt olması gerekir, bu şarjın başarılı olduğunun göstergesi,

Bir süre çalıştıktan sonra motor stop edilir,
Sadece sellektör kolundan sellektör yapılır, bu vaziyette 30 saniye beklenir. Yine akü ölçülür.

12.4 voltların altına düşüyor ise akü ömrü kısadır.


En garantisi ise, akücülerde akü test cihazı ile kontrol etmek.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #98 : Ekim 12, 2025, 20:26:58 »
Araç çalışırken aldığınız değer aküyü şarj eden sistemin ürettiği değerdir. Bunda dikkat edilecek nokta, akü iç yapısına göre (Agm vs) uygun voltajin sağlanması.
Standar otomobil aküsü 12V (genelleme) 6 hücre. Kutup başlarından toplam potansiyel farkı olcuyorsunuz, oysa her hücre kısmen farklı olabilir ve eski akude bu fark daha belirgenlesebilir. 5 hücrenin sağlıklı olması da tek başına yeterli değil.
Örneğin benim son akü 6. yılında lcum yaparken değerler uzatmalar konusunda sinyal veriyordu ama kışa girmeden değiştiririm derken bir anda 10V altına düştü. Kapıları açtığımda sürücü kapisu dışındakiler açıldı. Ama kapılarda kapatma mekanizması olmadığından problem ortaya çıktı. Biraz bekleyip kumandadan kapattım ve o şekilde kapandilar.
Aracın boşta (motor stop edildikten bir süre sonra) ve bir kaç gün beklemiş halde ve ayrıca ilk calistirma anında voltajin düştüğü en alt seviyeye bakmak bazi fikirler verecektir akü durumu hakkında.
Akü voltajı iyi görünse bile düşük Ph'li ortamda uzun süre kalan plakalar mekanik olarak bir anda deforma olabilir ve akü ihtiyaç duyulan gerilimi üretemez

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü (Batarya) (Kurşun-Asit) Bilgileri
« Yanıtla #99 : Ekim 14, 2025, 23:59:58 »
Şimdi benim sıfır aküde sabah 12.56 v olarak aldığım değer normal mi diyorsunuz? Bunu bir sorun olduğu için sormuyorum 9 yıllık akü 12.3 verirken 3 - 4 günlük akünün 12.56 12.65 civarı vermesi normal mi diye öğrenmek istiyorum. Ve araçta 9 yıllık aküde tek marşta çalıştırıyordu. Eski tarihli diye değiştirdiğim akü de aynı değeri veriyordu 2025 olan da aynı.?


2016 makyajlı Corolla 1.33 life 2017 çıkışlı..
C.C.li =)
Prins Technomax 09/11/2019