Gönderen Konu: 2012 Auris 1.33 Üst kapak contası yıpranmış denildi, 60.000 km'de  (Okunma sayısı 9116 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Merhaba, 2012 1.33 auris aracımı 60.000 bakımı için servise bıraktığımda arayıp üst kapak contasının eskimiş olduğunu söylediler, ancak yağ sızıntısı yok denince pek dikkate almadım. Şu an aracım 64400 de dün cam suyu koymak için motor kaputunu açtığımda şöyle bir göz atayım dedim koruyucu kapağı kaldırdım, motor bloğunda sızıntı halinde yağlanma var. Yağ kalıntısı yağ kapağının olduğu yerde yoğunlaşıyor ancak bloğun ön tarafı bir miktar yağlanmış haldeydi. Ancak şu da var ki yağ sadece conta hizasında aşağı değil motrun üst tarafında dahi vardı. Aracımı aldığımdan beri benzinli kullanıyorum, bakım zamanlarını atlamam, hararet yükselmesi de şimdiye kadar hiç olmamıştır. Gerçekten 60.000 de üst kapak contasını bitirmiş olabilir miyim?
Hamleler ve karşı hamleler..

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
selamlar Levent bey, üst kapak contasımı silindir kapak contasımı ? üst kapak contası zaten hararet yapmaz, daha öncede açılmadıysa durduk yere aşınmaz aşınmasıda zor bi parçadır, silindir kapak contası ise eğer oda durduk yere zarar görmez , aracın hararet görmüş olması lazım . motor bölümüyle alakalı bi fotoğraf paylaşırsanız daha net görsele bakarak yorumda bulunabiliriz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Serviste üst kapak contası denilmişti, motor herhangi bir onarım da görmedi şimdiye kadar, fotoğrafları paylaşayım
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '00
  • 9 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Serviste üst kapak contası denilmişti, motor herhangi bir onarım da görmedi şimdiye kadar, fotoğrafları paylaşayım
Seviste üst kapak contası neden gelindi ?
Toyo Toyo Toyo :D
Toyota Corolla 1.3 Terra A/C 180000 km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
60 bin bakımı için gitmiştim, üst kapak contası yıpranmış denildi
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '00
  • 9 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Pardon !!! (Seviste üst kapak contası delindi) anladım ben :(
Toyo Toyo Toyo :D
Toyota Corolla 1.3 Terra A/C 180000 km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Size kast edilen o siyah kapağın altındaki conta ise mesele yok.Üç kuruşluk bir mantar conta sıvı conta ile o iş hal edilir. O kapağın adı külbütör kapağı.Normal şartlarda üst kapak denilince kimi Silindir kapağını kimide külbütör kapağını kast ediyor.Size hangisi kast edildi bundan emin olmak lazım.

Dediğim gibi sorun külbütör kapak contası ise işçilik ve maliyet bir şey tutmaz ama kast edilen silindir kapağı contası ise işte onun işçilik ve parça maliyeti  canınızı sıkabilir.

Önce size hangisi kast edildi ona emin olmak lazım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Merhaba, 2012 1.33 auris aracımı 60.000 bakımı için servise bıraktığımda arayıp üst kapak contasının eskimiş olduğunu söylediler, ancak yağ sızıntısı yok denince pek dikkate almadım. Şu an aracım 64400 de dün cam suyu koymak için motor kaputunu açtığımda şöyle bir göz atayım dedim koruyucu kapağı kaldırdım, motor bloğunda sızıntı halinde yağlanma var. Yağ kalıntısı yağ kapağının olduğu yerde yoğunlaşıyor ancak bloğun ön tarafı bir miktar yağlanmış haldeydi. Ancak şu da var ki yağ sadece conta hizasında aşağı değil motrun üst tarafında dahi vardı. Aracımı aldığımdan beri benzinli kullanıyorum, bakım zamanlarını atlamam, hararet yükselmesi de şimdiye kadar hiç olmamıştır. Gerçekten 60.000 de üst kapak contasını bitirmiş olabilir miyim?

60 bin km deki bir aracın conta arızası vermesi normal mi ki ? Aracınız servis bakımlı yanlış yağ kullanımı olamaz diye düşünüyorum. Bunun sebebi nedir acaba?
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Sorun conta mı ondan emin değilim aslında, yağı temizleyebildiğim kadarıyla temizledim bir hafta sonra tekrar kontrol edeceğim. Ancak 50 bin bakımında fazla yağ mı yoksa yanlış yağ mı koyuldu acaba diye şüpheleniyorum
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Sorun conta mı ondan emin değilim aslında, yağı temizleyebildiğim kadarıyla temizledim bir hafta sonra tekrar kontrol edeceğim. Ancak 50 bin bakımında fazla yağ mı yoksa yanlış yağ mı koyuldu acaba diye şüpheleniyorum

Kime güveneceğimizi şaşırdık arkadaş ya :/ Yetkili serviste bile insanın aklında acaba kalıyorsa biz kullanıcılar ne yapabilir ki ... İnşallah tez zamanda bu sorununuza çözüm bulursunuz levent bey.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Yorumlarınız için teşekkür ederim, sanırım kasdedilen silindir kapağı çünkü 500-600 gibi bir maliyetten bahsetti servis
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Çok çok acil !!! Ekspertiz raporu öneri ?
« Yanıtla #11 : Şubat 09, 2017, 23:02:36 »
Silindir kapak contası olsa o fiyatı çıkartmazlar. Serviste sadece yarım conta takımı hemen hemen 500 lira civarında. Conta değişimi için de motoru yarısına kadar açacaklar, ona da rahat 1000 lira işçilik yazarlar. Külbütör contasını Ufuk abiden temin edip, özel serviste değiştirebilirsiniz. Contanın cüzi bir ücreti var. Eğer contayı temin edemezseniz de Würth gibi kaliteli markaların siyah sıvı contasını kullanabilirsiniz.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Evet o fiyat parça için verilmişti ancak esas anlamaya çalıştığım zaten bakımını zamanında yapıp, motor soğuk iken 3000 deviri geçmeyen bir kullanıcı varken bu durum nasıl ortaya çıktı, bakımda yapılan yanlışlık mı, üretim hatası mı yoksa bir yıl kadar kullandığım shell nitro mu? Kafamda deli sorular yani
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Çok çok acil !!! Ekspertiz raporu öneri ?
« Yanıtla #13 : Şubat 09, 2017, 23:49:24 »
Zamanla külbütör contası yıpranabiliyor, çok kafaya takmayın, değişimi gerçekten çok basit. Ben de orijinal tam takım conta almama rağmen 1 yıl sonra manifold contası yanmıştı, manifoldtan kaçırmaya başlamıştı. Bosal marka egzos contası ile takviye yaptık 2 yıldan beri sorun yok. Demek istediğim bu tarz orijinal takviye contaları bazen erken özelliğini kaybedebiliyor, önemli olan silindir contasına birşey olmasın. Sebebi şudur budur demek zor, kimi zaman yüksek devirli kullanmışsınızdir patlak bulmuştur yağ sızmıştir. VVT-i motorlar zaten oradan buradan yağ kaçırmaya müsait motorlar.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Külbütör kapak contasıdır o. 500 lira işçilik dahilse odur alt contalara daha fazla isterler. Serviste arkadaşımın cam sileceklerinin ucundaki kauçukların değişimi için 100 tl istemişler. Sanayide iki metresine 5 lira falan alıyorlar gerisini siz düşünün.

O conta genelde motor soğukken zorlanınca, kısa mesafe git gel şeklinde yoğun kullanımda çabuk eskiyor. Benim tecrübem yağ markasını değiştirince de çabuk eskiyor. Galiba yeni yağ eski kalıntıları çözünce contadan kaçak oluyor.

Sanayide değiştirirken eski conta kenarında kalan yağ tortularını mutlaka temizletin yoksa yeni conta da kesinlikle yağ sızdırır. Orjinal conta alıp kıvrımlı yerlere sıvı conta sürülürse çok uzun süre başınızı ağrıtmaz. Vidaları da birer atlayarak çapraz şekilde sıkılır, eğer usta sırayla sıkarsa uyarın kapak deforme olabilir. (Tork anahtarı mevzusuna girmeyeyim canımız sıkılmasın  |-\  :) )

Sanayide orjinal conta taktırırsanız maliyet işçilik dahil 100 tl'yi geçmez sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Külbütör kapak contasıdır o. 500 lira işçilik dahilse odur alt contalara daha fazla isterler. Serviste arkadaşımın cam sileceklerinin ucundaki kauçukların değişimi için 100 tl istemişler. Sanayide iki metresine 5 lira falan alıyorlar gerisini siz düşünün.

O conta genelde motor soğukken zorlanınca, kısa mesafe git gel şeklinde yoğun kullanımda çabuk eskiyor. Benim tecrübem yağ markasını değiştirince de çabuk eskiyor. Galiba yeni yağ eski kalıntıları çözünce contadan kaçak oluyor.

Sanayide değiştirirken eski conta kenarında kalan yağ tortularını mutlaka temizletin yoksa yeni conta da kesinlikle yağ sızdırır. Orjinal conta alıp kıvrımlı yerlere sıvı conta sürülürse çok uzun süre başınızı ağrıtmaz. Vidaları da birer atlayarak çapraz şekilde sıkılır, eğer usta sırayla sıkarsa uyarın kapak deforme olabilir. (Tork anahtarı mevzusuna girmeyeyim canımız sıkılmasın  |-\  :) )

Sanayide orjinal conta taktırırsanız maliyet işçilik dahil 100 tl'yi geçmez sanırım.

Söylediği yalnızca parça fiyatı idi Emrah bey, yağın yine yağ kapağının etrafında yoğunlaşmış olması serviste fazla yağ konulduğu konusunda şüphelendirdi çünkü 1.33 motorun yağ kapasitesi 3,4 litre iken 1.6 motorlar 4,1 lt. İşlemi yapan bu benzinli mi benzinli diyip 4 lt yağı bastıda yağ kapağından mı attı diyorum. Olabildiğince temizledim yağlı yerleri bakalım tekrar sızdıracak mı
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Motorun üzerindeki yağı temizleyip bir hafta sonra tekrar bakacağım demiştim. Tekrar baktım ve yine özellikle yağ kapağının orada yağ sızıntısı olduğunu gördüm, yağ seviyesini sabah çalıştırmadan tekrar tekrar kontrol ettim ve ne yazıkki yağ seviyesinin max. Noktasının dört parmak üstünde olduğunu gördüm. Sizlere tavsiyem bakımı serviste yaptırsanız dahi, ertesi sabah mutlaka yağ seviyesini kontrol edin.
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Merhaba bence gidin servise söyleyin ama biraz atarlı olun  onların hatası, birde 4 parmak fazla olması imkansız gibi 2 defa yağ koysalar anca o noktaya gelir.
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Servise gittim sabah çalıştırmadan önce çubuğun üzerindeki seviyeyi fotoğraflayıp teknikere gösterdim, baktık inceledik yağ seviyesi normal, çubuğun bir tarafında öyle görünsede diğer tarafında normal görünüyor diyor, çubuğu çekerken boruya bulaşan yağ falan filan.. Külbütör kapağının değişmesi lazım sonıç olarak

Mesaj Birleştirildi: Şubat 23, 2017, 16:47:52
Gidip kendimde ustayla beraber baktım, dediği gibi çubuğun bir tarafı normal gösteriyor bir tarafı yüksek, yani yağ seviyesi normal, dolayısıyla 60.000 de külbütör contasını sızdırmaya başlamış. Sıvı conta uygulaması yapıp bir bakalım eğer sızıntı devam ederse kapakla beraber değişelim denildi, bakalım göreceğiz. Bu arada 2012 auris için külbütör kapak ve conta seti işçilik dahil 730-TL fiyat verildi. Henüz bu kilometrede sinir bozucu bir durum, başınıza gelmemesi dileğiyle.
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
Toyota Auris 1.33 Benzinli 2012 Model araç sahibiyim. Aynı şekilde aracım 60.000 Km'de. Geçen gün aracıma hangi yağı koymalıyım karmaşası içindeyken dedim bi bakayım kaputu açıp bazı araçlara etiket koyuyorlar çünkü konulması gereken yağ için.

Neyse açtım ona bakarken bi baktım motor üst kapağının kenar yerlerinde hep yağ var. Yani üstten bakında etrafı vida ile çevrili birleşme yerinde. Aynı zaman motor bloğunun sol tarafına doğru daha yoğunlaşmış bu yağ lekeleri.
 Sanırım motor üst kapak diye tabir edilen yer. Dedim herhalde burda bi conta falan var ondan kaçırmıştır diye. Bir ustaya gösterdim. Abi terleme yapmış bu sıkıntı olmaz dedi. Ama çok takılırsan rahatsız ederse contayı değişiriz falan dedi.

Bu bahsettiğim üst kapağın sökülmesi için motor'un inmesi falan gerekmiyor değil mi? Yada bu işlem yapılırsa motor işlem görmüş anlamına gelmez satarken ederken sorun olur mu acaba?