Merhaba bendede aynı sorun var arac 2013 kasım cıkıslı yenıkasa yanı bende 36 bınde on dısk degıstırdım 47 bındede arka dısk
garantıye sokmadılar bende dısarda guvendıgım parcaları aldım taktım allaha sukur hıc bır sorunda yok onlere apetech dısk bosch balata
arkaya delphı dısk ve delphı balata koyduk ne ses var nede sorun bu tarz parcaları servıste takmak mantıklı degıl bence cunku zaten hıc bır sekılde bunları garantıye sokmuyorlar o kadar paraya yazık arka dısk balata 240 TL Tuttu servıs 750 fılandedı hıc gerek yok. normal bakıma gıdıyorum servıse ama bu tarz ıslerde gerek yok.
Ne demek ya 30-40 binde disk aşınması balata aşınması, bu adamlar bilerek araba motordan başka yerden aşınmıyor diskleri balatalarımı kötü takalım dediler. Bence bu işin sorumlusu kasaya uygun disk balata takılmaması bu yüzden yeni alınan aracın balatasını 20000 de kendim değiştiririm ya trw olur ya bosch olur bunlara para kaptırmam. Ha disklerde yinede aşınırsa onuda yine önleri kendim arkalarıda özel servislerde değiştiririm.
Ne demek ya 30-40 binde disk aşınması balata aşınması, bu adamlar bilerek araba motordan başka yerden aşınmıyor diskleri balatalarımı kötü takalım dediler. Bence bu işin sorumlusu kasaya uygun disk balata takılmaması bu yüzden yeni alınan aracın balatasını 20000 de kendim değiştiririm ya trw olur ya bosch olur bunlara para kaptırmam. Ha disklerde yinede aşınırsa onuda yine önleri kendim arkalarıda özel servislerde değiştiririm.
Kullanıma bağlı aslında. şehir içi sürekli frenleme ile normal aslında bu.
Kullanıma bağlıda her araçta balat bitince diskte bitmesi düşündürücü, hadi iki takım balata bitiririsin diskte aşınır kabul edilir.
2010 model aracımda 118.000 km'ye kadar iki sefer arka balata değiştirdim onun haricinde frenler ile ilgili hiç sorun çıkmadı. Orjinal arka balatalar 44.000 km, kale marka olanlar 60.000 km gitti ve belki daha giderdi ama tedbir amaçlı değiştirdim. Ön balatalar ise en az 50-60.000 km daha gider yani önler 170-180.000 km gibi anca değişir benim gibi kullanırsa yeni sahibi. Yeni aldığım arabada önlerden şimdiden ses geliyor. Yıllık bakımda söyleyeceğim bakalım birşey çıkacak mı.
Geçen yıl Clio aracım vardı, balataları zamanında yenilememe rağmen 48.000' de ön diskleri değişmişti. Bu kilometrenin diskler için çok erken olduğunu düşündüğümden servis yetkilileri ile biraz tartışmıştık. Demek ki geç bile sayılırmış.
aracım 2016 1.6 3600km de arka diskler de çizik var balata yatak yapmış yani tahminim 20-25 binde disk diye bi şey kalmaz kullanılan balatadanmı yoksa disk den mi bilmiyorum ama bu kadar kısa sürede ne disk aşınır ne balata
aracım 2016 1.6 3600km de arka diskler de çizik var balata yatak yapmış yani tahminim 20-25 binde disk diye bi şey kalmaz kullanılan balatadanmı yoksa disk den mi bilmiyorum ama bu kadar kısa sürede ne disk aşınır ne balata
Bende aynı sorundan muzdaribim frenlerim hissedilir şekilde zayıfladı malesef. Parayı denkleyip disk balata alcam başıma iş gelmeden
2012 ocak ' da sıfır aldığım auris' in ön disk ve balatasını 120.000 Km ' ye kadar kullandım(her bakımda da sordum durumu nasıl diye, 120000 de artık değişmesi lazım dediler) ikisi birden 120000 de değişti. arka disk hala kullanılıyor, ayrıca arka balata 2 kez değişti.
2012 ocak ' da sıfır aldığım auris' in ön disk ve balatasını 120.000 Km ' ye kadar kullandım(her bakımda da sordum durumu nasıl diye, 120000 de artık değişmesi lazım dediler) ikisi birden 120000 de değişti. arka disk hala kullanılıyor, ayrıca arka balata 2 kez değişti.
Benim 2005 corolla hb ninde 160 bin km de orjinal diskiydi

Şimdi 50 bin olmadı yeni disk balata almam gerekiyor
servisler sirf milleti yolmak icin boyle yapiyorlar.
Servis ön balata ön disk arka balata bittiğini söyledi ve orta viraj demir lastiği 1666 tl fiyat verdi dışarıda ustaya sordum 5 bin km daha gider dedi gittikten sonra disk kavo balata nibk alacagjm
Ufuk Bey le görüştüm bende ondan alacağım da balata nıbk mı alsam daha iyi olur bilmiyorum.
Benim 2005 corolla hb ninde 160 bin km de orjinal diskiydi
Şimdi 50 bin olmadı yeni disk balata almam gerekiyor 
evet baya iyi gitmiş. fakat benim ön fren balataları da 120000 km gitti.
Hadi balatayı anlarım 40000km normal de disk benim bildiğim 100000km den az gitmemeli. Benim de disklerde balata yatak yapmış. Araç 29000km de. Bana da disk değişecek derlerse servisle iyi bir kavga edeceğim. Bahsettikleri fiyata ben brembo taktırırım arabaya...
Ufuk Bey le görüştüm bende ondan alacağım da balata nıbk mı alsam daha iyi olur bilmiyorum.
@Kaan Kara (29002) kardeşim nibk önerdi disk olarak kavo ufuk abide balata konusunda nibk tavsiye ediyor
Merhaba,
Konu çok eski fakat, dün servis 1200 tl fiyat çekti sadece balatalar için o.O benim aracımda 37-38binde
Merhaba,
Konu çok eski fakat, dün servis 1200 tl fiyat çekti sadece balatalar için o.O benim aracımda 37-38binde
Yetkili servisler balata ve disk değişimini bayağı bir erken değişimini söylüyor kendiniz göz ile kontrol edin. Veya güvendiğiniz ustaya gösterin dışarıda da değişim yapabilirsiniz
Servisler kendilerine iş arıyor,bir yakınıma 27.000 km de arka balata değiştirelim dediler ,balataya baktım daha 10.000 den fazla giderdi,bu nedenle fazlla itibar etmeyin derim.
Merhaba,
Konu çok eski fakat, dün servis 1200 tl fiyat çekti sadece balatalar için o.O benim aracımda 37-38binde
Ufuk beyden NIBK fren balatası alın dışarıda taktırın kafanız rahat olsun hiç uğraşmayın.