Gönderen Konu: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri  (Okunma sayısı 10294 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« : Ocak 11, 2017, 21:20:44 »
Bir süredir takip ettiğim bir sayfa. Çeşitli arabalarla Almanya'nın otobanına çıkıp son hız yapıyor. İnsana yine de zevk veriyor izlemesi. Özellikle sürücünün kafasından kamera ile çekildiği için siz sürüyormuşunuz gibi bir his veriyor. Cupra ile bir video:

https://www.youtube.com/watch?v=-wLDXH97dUE&feature=em-uploademail
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« : Ocak 11, 2017, 21:20:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 318 kere teşekkür etti
  • 118 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #1 : Ocak 11, 2017, 21:49:21 »
Ben bu videoyu izlediğimde dizlerimin bağı çözüldü.aracı kullanan çok rahat ama aracın süspansiyonları hiçde rahat değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #2 : Ocak 11, 2017, 22:01:51 »
Ben bu videoyu izlediğimde dizlerimin bağı çözüldü.aracı kullanan çok rahat ama aracın süspansiyonları hiçde rahat değil.

Hocam oradaki o hızlar, bizim Ankara-İstanbul otobanındaki 120-130 km hıza eşdeğer. 200 km hızla 5 saat sürüş yaptım ve yollar o kadar güzel ki buradaki otobanda 100-110 km hızla gitmeye eşdeğer diyebilirim. Ve sürücüler de hızlı gidenlere saygılı olup aynasına bakmadan sollama yapmadıkları için harika bir deneyim oluyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #3 : Ocak 11, 2017, 22:03:27 »
İzlerken bile gerildim ya. Ne o hızı yaparım ne de o kadar hızlı giden arabaya binerim ben.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #4 : Ocak 11, 2017, 23:53:37 »
Ben bu videoyu izlediğimde dizlerimin bağı çözüldü.aracı kullanan çok rahat ama aracın süspansiyonları hiçde rahat değil.

Muhittin bey rahatlık hem yoldan hemde araçtan kaynaklı. Almanya Corollasının süspansiyonu Türkiye Corollasının süspansiyonundan sert. Esneme payı az. Tutuş limiti yüksek :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #5 : Ocak 12, 2017, 00:23:15 »
ya o sürücüler acemi ya bizimkiler çok usta :D :D  adamlar hiç bir süratte ellerini direksiyondan ayırmıyorlar. dönerken bile. biz tek elle bile süreriz...
 :islik: :islik: :islik: :islik:

yani bu süratlare çıkmakta cesaret işi.. ben 140 dedim mi elim ayağım titriyor..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32500
  • Model Yılı: '18
  • 3 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #6 : Ocak 12, 2017, 00:27:21 »
https://www.youtube.com/watch?v=dXaoVK0KYGk 7:50 deki bisikletçi arkadaş ne düşündü acaba yanından 310 km hızla geçen bir m5 için  :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #7 : Ocak 12, 2017, 01:07:45 »
Bisikletlinin yanindan 310 la giden arabanin ruzgari bisikletliyi kenara attirir mi acaba?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #8 : Ocak 12, 2017, 06:50:18 »
dijital sayaç 250 de iken aracın kendi kadranı 270 de idi. senkron yok. sebebi nedir acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #9 : Ocak 12, 2017, 10:21:39 »
dijital sayaç 250 de iken aracın kendi kadranı 270 de idi. senkron yok. sebebi nedir acaba.

Güvenlik. Almanyada bir araç sürücüsünün aracının hızı 250 yi geçmesi için özel olarak eğitim alıp sertifika aldıktan sonra bu limitör açılıyor
Birde araçtaki sapma payı var ki TR de bu dediğim iki işlemi 50 liraya sanayide yapıyorlar. Sonra ne mi oluyor? Akşam haberlerinde "gençlerin oyunu ölümle bitti" :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #10 : Ocak 12, 2017, 11:56:54 »
dijital sayaç 250 de iken aracın kendi kadranı 270 de idi. senkron yok. sebebi nedir acaba.

Limitör açma değil. Bu konu daha önce tartışılmıştı. %3-5 kadran hızı ile gerçek hız arasında fark olur. Bu da radarlara girerken pay bırakmak ve kullanıcıların daha yüksek hıza ulaştıklarını düşünüp daha düşük hızda gitmeye teşvik adınadır. Ayrıca lastik değişimleri de bu farka neden olmaktadır. Ama fabrikasyon olarak 100 km hızla gidilirken 95-97 km gerçek hızla gidilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #11 : Ocak 12, 2017, 12:00:27 »
Bu konu daha önce tartışılmıştı. %3-5 kadran hızı ile gerçek hız arasında fark olur.
Mutlu abi arkadaşımda E60 var oradan biliyorum. Kodlamacıya (yeni bir meslek dalı :D ) gittik. Göstergedeki sapma payını pc den iptal etti :)

Buradaki dediğin gibi sapma payı ama ülkemizde kolay :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #12 : Ocak 12, 2017, 12:29:39 »
Mutlu abi arkadaşımda E60 var oradan biliyorum. Kodlamacıya (yeni bir meslek dalı :D ) gittik. Göstergedeki sapma payını pc den iptal etti :)

Buradaki dediğin gibi sapma payı ama ülkemizde kolay :)

Lastiğin çapına göre sıfırlanabiliyor aynen dediğin gibi.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #13 : Ocak 12, 2017, 12:43:11 »
Muhittin bey rahatlık hem yoldan hemde araçtan kaynaklı. Almanya Corollasının süspansiyonu Türkiye Corollasının süspansiyonundan sert. Esneme payı az. Tutuş limiti yüksek :)
Örneğin Avensislere dışarıdan bakınca bile farkı görüyorsun. Başka farklar da var, bir çok araç için bu geçerli. Bir de araçtan araca hızları içinde hissetme oranı da çok değişiyor.

Yol satıh kaplamaları ile ilgili de bir konumuz vardı, ilginç veriler var, asfalt, beton vs. yol için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #14 : Ocak 12, 2017, 12:46:09 »
Örneğin Avensislere dışarıdan bakınca bile farkı görüyorsun. Başka farklar da var, bir çok araç için bu geçerli. Bir de araçtan araca hızları içinde hissetme oranı da çok değişiyor.

Yol satıh kaplamaları ile ilgili de bir konumuz vardı, ilginç veriler var, asfalt, beton vs. yol için.

Araçtan aracı geçtim Hakan abi, B sınıfı fiesta ile bile hız sınırı olmayan bölümde 200 ile giderken eşim korkmadı, normalde Türkiye'de 100 ile gittiğim zaman bile korkabiliyor. Düşünün farkı yani. :) Hatta kendisi diyor, oranın 200 ü buranın 100 üne eşdeğer diye. Çünkü yol çok kaliteli gerçekten, pürüzsüz. Almanyada 200 ile giderken araç içindeki zıplama miktarı, Anadolu otobanında 100 ile giderkenkinden çok daha az.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #15 : Ocak 12, 2017, 13:16:34 »
Videoyu izleyince benimde en çok dikkatimi araç hızından çok yol boşta olsa sürücünün sağ şeride çekilmesi oldu,demekki Türkiye'deki kurallar aynen yurtdışındada geçerli :)
Keyifli sürüşler dilerim.
Not : Yorum yaparken lütfen forum kuralları gereği hız limit kurallarına uyalım bu nedenle ben hız için yorum yapmıyorum.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #16 : Ocak 12, 2017, 13:42:18 »
Videoyu izleyince benimde en çok dikkatimi araç hızından çok yol boşta olsa sürücünün sağ şeride çekilmesi oldu,demekki Türkiye'deki kurallar aynen yurtdışındada geçerli :)
Keyifli sürüşler dilerim.
Not : Yorum yaparken lütfen forum kuralları gereği hız limit kurallarına uyalım bu nedenle ben hız için yorum yapmıyorum.

Tam tersine oradaki kurallar, Türkiye'de geçerli olmalı. Ama 70 ile giden sol şeritte kendini haklı görebiliyor bizde maalesef.

Hız konusunda ise oradaki hız kuralları çok mantıklı şekilde ayarlanmış durumda. 130 dan düşük hızda gideni dövüyorlar (gerçek anlamda hızlı gitsene diye selektör yiyorsunuz.) Hız sınırının olmadığı kısımlarda istenilen hızda gidilebiliyor limit yok, zaten hızın düşürülmesi gereken bir viraj, yol yapım çalışması, şerit değişmesi gibi durumlar varsa hız limitini yazıyorlar. Genellikle de böyle hızın düşürüldüğü kısımlarda radar oluyor. Gerçekten de hızın düşürülmesi gereken yerler oluyor. O limitin üstünde o kısımdan geçmek tehlikeli olabiliyor. O hız sınırı olan kısım geçildikten sonra tekrardan hız sınırsız bölge diye işareti koyuyorlar. Türkiye'deki hız sınırları ve yollarla karıştırmamak lazım, ve gerçekten insanın bir kez de olsa oradaki sürüşü tatması gerektiğini düşünüyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2017, 14:05:10 »

Not : Yorum yaparken lütfen forum kuralları gereği hız limit kurallarına uyalım bu nedenle ben hız için yorum yapmıyorum.

Ümit bey, Mutlu beyin hız rakamlarına takıldınız galiba, ancak Mutlu bey orada Almanya'daki hız sınırlarından ve deneyiminden bahsediyor. Tabiiki ülkemizde hız sınırının olmadığı bir yol olmadığı için yorumlara dikkat etmek gerekir.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2017, 16:57:35 »
Kurallar dahilinde olmak hepimiz için çok önemli. Bahsedilen bölgenin kuralları farklılık gösteriyor. Orada, o kurallara uyulduğu için dünyanın güvenli sayılan yollarından oluyor. Yani burada hız vb sınırlamalardan ziyade kurala genel ve kati uyum önemli. İzin verirseniz, bunun ile ilgili burası için ilginç, ama medeniyet, adalet için olması gereken, Almanya'nın önde gelen simalarından birisinin bana anlattığı vr kendi yaşadığı bir olayı bir buluşmada anlatayım. Umarım ülkemizde de aynı sonuçları görürüz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Almanya Autobahn'larında Son Hız Denemeleri
« Yanıtla #19 : Ocak 12, 2017, 17:37:04 »
Buluşma derken  :islik: :islik:

@Kaan Kara (29002)
@Yüksel IŞIK (26882)
@Yasin Yılmaz Fidan (23089)
@Hakan Öztürk (3676)

Voltran oluşacak galiba yakında :tamam:

@Murat Köse (28015) yaşıyormu acaba bilgisi olan :islik:
Ne zamandır göremiyorum forumda!
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)