0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merabalar arkadaşlar... Toyotanın 10binde bir bakıma girmesi bence çok erken. Avrupada ise Toyota periyodik bakım aralığı 15binde bir... Türkiyenin yol, iklim ve coğrafi şartların daha zorlu olduğunu kabul etsek bile, (bence tartışılır) 10 bin yerine 15 binde bir bakım daha mı doğru olur? BMW ,yetkili servise giderken çoğumuzun yanında götürdüğü tam sentetik Castrol gibi yağları kullanarak 30bin km aralıklarla bakıma çağırıyor. Tamam biz BMW değiliz ama en azından diğer pek çok marka gib nedeni 15binde bir bakıma gitmiyoruz? Yol şartlarımız daha kötüyse, hava filresini niye 20binde değil de 40binde değişiyoruz? Toyota japonyaya İngilizcesi iyi olanlar mail atarak bilgi isteyebilir. En azından konuyu tartışmaya açarak da olsa farkndalık oluşturabiliriz diye düşündüm Forumda ilk defa başlık açtım.Katkılarınızı bekliyorum.Saygılarımla
Güzel konu Tayfun bey, yalnız Toyota sadece öneriyor yani siz 15.000km'de bir bakım yapabilirsiniz He diyeceksiniz ki "Garanti ?", garanti koşullarını distribütör belirler, bu durumda da "tamam bakımlarınızı 15.000km'de yaparak garanti koşullarının devamını sağlayalım" durumu oluşmaz, velev ki oluştu bu durumda da her bakımda 3 bakım meblağı çıkabileceği gibi aracın yorgunluğu da yanınıza kar kalabilir.
Hocam bakım 15binde olursa, bakımda hangi masraf artar? Tam sentetik yağ kullanıldıktan sonra araç neden yorulsun? Castrol, mobil gibi firmalar kullanılmış yağ üzerinde de inceleme yapıyorlar. Toyota motorun yağı erken bozduğuna dair bir bilgimiz var mı? Yanlış anlamayın konuyu tartıştığımız için soruyorum
Ufuk bey muhakkak ki bakımlarda balatalara , disklere bakılması gibi ayrıntılı işlemler çok önemli.Benin sadece paylaşmak istediğim 10 bin yerine 15 binde bir bakılırsa herhangi bir sorun olur mu? İngilterede Toyota 10000 milde bakıma çağırırken bizi niye 10000 kmde çağırıyor? Bol bol filtre yağ değişsinler diye mi?
Benim aracın servis kitapçığında her 10.000 km'de bakıma girdiği ve yapılan / değişen parçaların notları ve servisin onay - kaşesi var.Durum burada'da aynı anlayacağınız
12 binde bir götürmeyi düşünüyorum ben, 10 bin bakımını 12 binde yaptırdım gecikmişsiniz diğer bakımın 21 binde getirin dediler serviste.23-24 binde götürürüm herhalde fakat 1 yılda o km ye ulaşmam imkansız benim.Sıfır arabayı yılda bir bakıma neden sokuyoruz ?+Aracın 4 yıl daha garantisi var, 10 bin değilde 12 binde götürdüm diye garantiden çıkartacaklarını hiç sanmıyorum o kadar uzun boylu değil.
Honda nın kılavuzunda da bakım peryotlarına bakmıştım. 20bin 15bin ve 10bin km olarak ülkeleri 3 gruba ayırmışlar. Ne yazık ki Türkiye 10binlik dilim içinde. Ama şuda var diğer ülkelerde de yılda bir girmesi gerekiyor.Demek ki bu bakımın araç az bile kullanılsa yılda bir kontrolü şart.Aklıma geldi acaba firmalar ülkelerdeki yıllık araç kullanım km tespit edim ona göre bakım km koyuyor olabilirler mi.
Bunun sonucunda da oto sanayi de Toyota servisleri nadir iken,adım başı o markaların servisleri tamircileri dünya kadar 30.000 de değişen aracımda var ama ben yinede her 10 bin de yine değiştiriyorum zift gibi oluyor onların dediği km de değiştirdiğin zaman:) en az sorunlu markaya sahibiz birde üstüne bakıma para vermek istemiyoruz )