0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
devletin ve milletin zararı, böyle bir sözleşmeye imza atan yetkililerden tahsil edilsin, böyle bir şey olamaz.
OSMANGAZİ Köprüsünde geçen yıl 71,75 TL olan otomobil geçiş ücreti, 2019 yılının ilk sabahı 103,05 TL’ye çıktı. Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyol geçiş ücretleri de zamlandı. Daha önce 5,5 TL olan Altınova- Orhangazi arası 11,5 TL, 7,40 TL olan Gemlik- Bursa arası 15,65 TL'ye yükseltildi.
"Enerji Bakanı Turan’ın dağıttığı tablolarda, Osman Gazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile bağlantılı otoyollarından geçmeyen araçlar için müteahhitlik firmalarına 2016’da 1 milyar 127 milyon, 2017 yılında 3 milyar 403 milyon lira para ödenmiş. Geçmeyen araçlar için 2019 bütçesine de 4.5 milyar lira ödenek konmuş.Buna göre üç proje için 2016, 2017 ve 2019’da (2018 belli değil) toplam 8 milyar 371 milyon lira garanti ödemesi yapılmış olacak."Boğaziçi köprüsü zamanında 22 milyon dolara, yaklaşık 100 milyon liraya yapılmıştı zamanında.
Tayfun bey boğaziçi köprüsüyle bu köprüyü karşılaştırmışsınız ama bu konu hakkında uzman mısınız? Köprü yapım teknikleri ve maliyetleri üzerine bilginiz var mı? Bu projenin devlet imkanları ile kaç yılda yapılabileceği ile ilgili bir bilginiz var mı? Birilerine çalmış diyebilmek için eskileri görmek gerek miyor mu? Bolu dağı tüneli patates deposu olmuşken şu an eleştirdiğiniz yönetim tamamlamadı mı. Ya da izmir istanbul veya izmir ankara arası bile duble yol değilken bu yönetim ilçelere kadar ülkenin dört bir yanını duble yollar ile donatmadi mı? Ovit tüneli gibi onlarca tünel köprü yol yapılmadı mı? Tabi ki gönül ister devlet otoyolları da kendi yapsın ama şu an böyle projeleri kendi imkanı ile yapacak devlet sınırlı. Yolun tamamı açılıp kesintisiz otoban olduğunda kullanım illaki artacak. Zamanla araç sayısındaki artışa paralel olarak istenilen sayılara ulaşılmış olacak. Fiyatlar gerçekten mevcut yollara göre pahalı ama en azından duble yol alternatifi hali hazırda duruyor.
Sevgili arkadaşım, bundan sittin sene önce yapılmış köprünün tabii ki maliyetleri çok daha fazladır, şimdinin gelişmiş ve ucuzlamış teknolojisi ile kıyas kabul etmez, o kadarını akıl edebilecek kadar mürekkep yalamışlığım var. Devletin fakirliğine gelince, zaten o icraatların parasını gene bu devlet, dolayısıyla halk ödüyor. Hem kullanırken, hem de kullanmasa bile garanti yüzünden vergileriyle.
İste sorun burada konu hakkında bilginiz yok. Basit olarak anlatayım. Boğaz köprüsü çok katlı apartman inşaatı idi ama Osmangazi köprüsü gökdelen inşaatı. Yapım teknikleri tamamen farklı. Taşıyıcı ayaklari deniz içinde, ayak açıklığı çok fazla, yaklaşma viyadukleri var. 1. derece deprem bölgesi, yoğun hava şartları olan bir bölge. Kısaca bu köprü çok maliyetli. Tabi ki ilk anlaşma yapıldığında doların bu kadar değer kazanacağı hesap edilemedi. Ama yine de feribot'a yakın bir ücret olacağı kesindi. Tabi ki ülkede yapılan yatırımlar senin benim vergim ile yapılıyor. Devletin geliri bu zaten. Ama adama sormazlar mı biz daha 2000 lerin başında 3 büyük ili bile bölünmüş yol ile birbirine bağlayamamışız o zamana kadar toplanan vergiler ne oldu. Keşke ülkenin temel alt yapı yatırımları zaman içinde yapılmış olsaydı da bugün başka şeyler konuşuyor olsaydık. Avrupa bir günde gelişmedi. Biz 10 yilda herşey olsun ama biz ödemeyelim diyoruz. Keşke mümkün olsa.
% 45 oranında zam geldi diye tv haberlerinde vardı ancak bu oran daha da yükselmiş.arabalı vapur 55 tl,osmangazi 101 tl,daha öncede yazdım,köprüyü geçen vasıta sayısını arttırmak için teşvik lazım,örneğin 60 tl yaparsın ,tercih eden sayısı artar,hiç kimse geçmeyince hazineden 101 tl ödeniyor,1 kişi geçse 101-60= 41 tl ödenir,hazinenin yükü azalır.belki bizden daha az vergi alınır,hem de sonuçta devlet millet malı olan bu ve benzeri yapılardan herkes kolaylık sağlandığı için faydalanmış olur.