Gönderen Konu: Toyata Rav4 2011, diğer 2011 model dizel rakipler ve toplum baskısı! :)  (Okunma sayısı 12342 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 9 kere teşekkür etti
Merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır kompakt SUV araçları inceliyorum. Arazi kabiliyeti, bagaj hacmi, arka bagaj kapağında stepne bulunması, yol tutuş, sessiz motor v.b. dikkate aldığımda Toyota Rav4 2.0 Valvematic Multidrives 2011 model ağır basıyor. Neden 2011 model? Çünkü hem en beğendiğim kasanın en makyajlı hali, hem de kasko ve taşıt kredisi için bir çok şirket için sınır yaş... Piyasası 70-80 bin TL. Bu parayı gözden çıkardığımızda karşımıza şu geliyor. Malum toplum baskısı 2011 model Ford Kuga 2.0 TDCİ Powershift v.b. dizel araçlar 5-10 bin hem daha ucuz hem de dizel. Bu rakiplerin Rav4 karşısında değer kaybının sebebi sizce nedir? 
Bunu maddelerle örnek verecek olursak;
1- Toyota Rav4 2011 Valvematic Multidrives 2011 model o kadar konforlu, donanımlı veya sağlam ki az yakıt tüketen dizel rakiplerine göre değerini koruyor.
2- Toyota Rav4 2011 Valvematic Multidrives 2011 model piyasada adet olarak az sayıda bulunduğundan ya da dizel rakiplerin sayıca fazlalığından piyasada çeşitliliği fazla, rekabetten dolayı ucuzunu bulmak kolaylaşıyor. Dizel almak daha mantıklı...
3- Siz olsanız tercihiniz ne olurdu, ya da bana öneriniz ne olurdu? 
Burda konuşmak istediğim Rav4 ile Kuga ve diğer 2011 dizel otomatikleri karşılaştırmak değil. Bunlar çok yapıldı zamanında ama sıfır araç olarak. Benim konuşmak istediğim geçen 5-6 yıl zaman zarfında benzinli Rav4, toplumda büyük rağbet gören dizellerin karşısında değerini kaybetmiyor. Bunu nelere bağlıyorsunuz?
Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederim.

 



Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Kuga benimde hoşuma gidiyor açıkcası. Rav 4 2011 model stebne kiti olan son model , F1 vites vb.. :tamam:. Kuganın otomatiği hakkında bilgi edinmek de gerekir.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 12, 2016, 14:47:52
Rav 4 ü benzinde kullanacaksınız,Lpg dönüşümlüde alabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 9 kere teşekkür etti
Kuga benimde hoşuma gidiyor açıkcası. Rav 4 2011 model stebne kiti olan son model , F1 vites vb.. :tamam:. Kuganın otomatiği hakkında bilgi edinmek de gerekir.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 12, 2016, 14:47:52
Rav 4 ü benzinde kullanacaksınız,Lpg dönüşümlüde alabilirsiniz.

Aslında doğru, 2.0 lpg'li Toyota Rav4 Valvematic Multidrives 2011, Ford Kuga 2.0 TDCİ Powershift'den TL bazında daha az yakacaktır... Rav4'ün dizel rakiplerine göre değerini korumasında bir etken de bu sanırım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2591 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Kuga ecoboost ise hayat karartır benzin istasyonu alman gerekir dizeli bile fazla yakıyor diye biliyorum tutulmadı ondan
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
toyota uzun vadede her zaman karlıdır, hangi modelini kullanırsanız kullanın bunu 30 yıldır sürekli toyota kullanan biri olarak söylüyorum, satarken ah dediğim hiç bir toyotam olmadı,
birde bakın yolda dolanan kaç tane 2011 kuga var ?
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Bir de 5-6 yaşındaki dizel araçların yüksek km olduğunu, dolayısı ile potensiyel sorun gibi görülerek uzak durulması ihtimali de var.. ek olarak bu da fiyata etken olabilir
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3223 kere teşekkür edildi
Şimdiden hayırlı olsun.
Rav4 segmentinin ilklerinden. Artık çok rakibi var. Kuga ile kıyaslanırsa, araziye daha uygun bir yapısı var, Kuga da asfalta daha uygun duruyor.
Rav4 ün yeni modelleri Türkiye'de satış konusunda gerilerde kaldı. Eski kasaları daha rekabetçi emsallerine göre.
Her marka ve model gibi, Toyota'da da prim yapan da var, yapmayanda. Hatta kendi modelinin yeni kasalarından daha yüksek fiyatlarda piyasası olanlar olmuştu. Sadece markanın çıkardığı değil, diğer markaların yaptıkları, kanuni düzenlemeler, beklentiler de etkili. Bahsi geçen yıllar için sayılacak bir kaç modelden birisi Rav4 bence, rekabetçi idi. Günümüz için konuşursak Xtrail vs mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Yeni corollalara almak için bakıyorum ama bir taraftanda RAV4 de ilgimi çekiyor takip ediyorum vergisinin yüksek olması vs. beni korkutsa da hoşuma gidiyor
CAN bey tam da benim baktığım modellere bakıyorsunuz 2011-2012 ama arkasında yedek lastiği olmayanlar hoşuma gidiyor.  70-80 bin aralığına alınıyor. Ama dediğim gibi motor vergi vs. insanı korkutuyor.
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Şu an değiştirecek olsam ki gerek yok.Yakında 1998 mode lBMW  5.20i  sah,bide olucam Allah izin verirse yakın bir akrabamın sıfır aldığı araç bana nasip olacak  ve 2.araç olarak keyfi binme niyetindeyim .Benzinle 6 silindir. :D .. Rav4 ümü değişriecek olsaydım 2010 veya 2011 modeli ile değiştirirdim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Bence arkasındaki stepne, diğer tüm segmentdaşlarından bir adım ilerde olmasını sağlıyor. En azından benim için tercih sebebidir. Tabii seyir esnasında ses yapmasa daha da iyi olacak ama olsun; biz ona katlanıyoruz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 72 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Lpg ile kullanımda dizellerden daha ekonomik olur. Alternatiflere forester ve crv yi de eklerdim hatta ilk tercihim forester sonra crv olurdu, lpg li kullanacağım için stepnesi dışarıda bir araç bana uygun değil, bagaj hacmi hb otomobil gibi oluyor.
Kxl`s Garage

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Lpg ile kullanımda dizellerden daha ekonomik olur. Alternatiflere forester ve crv yi de eklerdim hatta ilk tercihim forester sonra crv olurdu, lpg li kullanacağım için stepnesi dışarıda bir araç bana uygun değil, bagaj hacmi hb otomobil gibi oluyor.


Her iki aracı da kullanmış biri olarak şunları belirtebilirim:

Forester kesinlikle fiyat/performans arabası. En büyük sorunları, tekerleklerin içeride dönmesi yani lastik uğultusu (xv'de neredeyse ortadan kaldırılmış bu handikap), ve uzun yıllar dijital klimadan yoksun oluşu. Ama tek kelimeyle canavar gibi bir araba. Karda kullanmayı acilen denemelisiniz. Yetkili servis ağının az olması. En kaliteli ve titiz ustaların sadece JASPA'da toplanmış olması. Diğerleri CADDEMOTORS da dahil olmak üzere pek güven vermiyor. (Tek bir isim hariç; hakkını yemeyelim onun.)

Crv'nin sorunu ise 2007 öncesindeki meşhur kasadan 2007 sonrası kasaya geçişi çok sert olması. Aynı sert konturlara dayalı geçişin son nesilde de var olduğuna dikkat çekmek isterim. Örneğin, kambur bagaj. Crv bununla birlikte bu sınıfta diğerlerine yani rav 4 ve forester'a nazaran daha lüks ve konforlu. Bir de şanzıman sorunsuzluğu ile malum ve maruftur crv.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 9 kere teşekkür etti

Her iki aracı da kullanmış biri olarak şunları belirtebilirim:

Forester kesinlikle fiyat/performans arabası. En büyük sorunları, tekerleklerin içeride dönmesi yani lastik uğultusu (xv'de neredeyse ortadan kaldırılmış bu handikap), ve uzun yıllar dijital klimadan yoksun oluşu. Ama tek kelimeyle canavar gibi bir araba. Karda kullanmayı acilen denemelisiniz. Yetkili servis ağının az olması. En kaliteli ve titiz ustaların sadece JASPA'da toplanmış olması. Diğerleri CADDEMOTORS da dahil olmak üzere pek güven vermiyor. (Tek bir isim hariç; hakkını yemeyelim onun.)

Crv'nin sorunu ise 2007 öncesindeki meşhur kasadan 2007 sonrası kasaya geçişi çok sert olması. Aynı sert konturlara dayalı geçişin son nesilde de var olduğuna dikkat çekmek isterim. Örneğin, kambur bagaj. Crv bununla birlikte bu sınıfta diğerlerine yani rav 4 ve forester'a nazaran daha lüks ve konforlu. Bir de şanzıman sorunsuzluğu ile malum ve maruftur crv.

CRV konusunda hemfikiriz...

Bence arkasındaki stepne, diğer tüm segmentdaşlarından bir adım ilerde olmasını sağlıyor. En azından benim için tercih sebebidir. Tabii seyir esnasında ses yapmasa daha da iyi olacak ama olsun; biz ona katlanıyoruz...

Arka bagaj kapağındaki stepne benim de tercih sebebim.

Bu yüzden 2005-2006 CRV'yi düşünmüştüm ilk. Yalnız 10 yaşını geçince kaskoda sıkıntı oluyor. Hatta bazı kasko şirketleri 7 yaşından sonra hiç yanaşmıyor. Hem kasko yaptırabilelim, hem de biraz daha yeni olsun diye 2011 Rav4'e bakar oldum.

Ya da kapatacağım gözümü kaskosuz 2006 CRV'ye bineceğiz. Bakacağız artık...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Şu araç -eğer expertise yaptırılıp ta raporu olumlu çıkarsa- hiç düşünmeden alacağınız bir araç olabilir. 10 lt ortalaması da doğrudur yol bilgisayarındaki.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-toyota-sahibinden-cok-temiz-rav4-4x4-367127781/detay

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Şu araç -eğer expertise yaptırılıp ta raporu olumlu çıkarsa- hiç düşünmeden alacağınız bir araç olabilir. 10 lt ortalaması da doğrudur yol bilgisayarındaki.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-toyota-sahibinden-cok-temiz-rav4-4x4-367127781/detay
Hayırlısı olsun,10lt.ortalama aşağı yukarı doğrudur.Resetleyip tekrar hesaplanmalı,Bazen yoğun şehir içi trafiği ya da uzun yol ve kullanım sitili ortalamayı değiştiriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '07
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
merhaba konu biraz eski kalmış ama ilerideki zamanlarda göz atacak arkadaşlara faydası olması açısında birkaç anektod da ben ekleyim istedim.

şu anda piyasada olan ve birbirine yakıt fiyat aralığındaki 4x4 leri donanım ve özelliklerine göre listeledim. liste zaten çok açık olduğu için fazlaca bir şey anlatmaya gerek yok. sadece en alttaki son üç satırla alakalı biraz bilgi vermek istiyorum.

yaş olarak belirtilen satır, arabanın kaç model olduğu. bir altındaki satır ise, aracın kaç yıldır üretimde olduğunun, piyasadaki satılan arabaya bölümü diyebiliriz.

daha da somutlaştırmak gerekirse, ix 35'den her model aralığında ortalama 138 tane sahibinden.com sitesinde satışta. rav4'de ise bu sayı 44'e düşüyor. tabi rav4 20 yıldır üretilen bir model bunu da göze almak lazım.

neticede bu satır arabanın ne kadar piyasada tutunduğunu gösteriyor ki liderin açık ara farkla qq olduğu aşikar. onu tiguan ve captiva takip ediyor.

biraz da kendi fikirlerimden bahsedeyim. 99 model corolla'yı 14 yıl aile arabası olarak kullandıktan sonra, babam kendine bir c max aldı. ben ise profilimde gördüğünüz corolla'yı. babamın arabası 2013 model ve sıfır alındı. ancak tarih itibariyle arabanın içi kendini bırakmış durumda ve henüz 70 bin km civarında olmasına rağmen trim sesi geliyor. bence biz hatayı rav4'e harcayacağımız benzin parasını yekun olarak hesaplarken yapıyoruz. şöyle ki benim şu anda aylık yakıt masrafım 250 tl civarı. ancak rav4 alabilirsem bu meblağ yaklaşık 400 tl olacak. 250 tl den sonra 400 tl elbette ki fazla. ancak bunun bütçeye yansıması +150 tl olacak. yani kuga'dan vs daha kaliteli ve diri haliyle sorunsuz bir arabaya binerek uzun yıllar sorunsuz kullanacağım ve karşılığında her ay 150 tl fazla ödeyeceğim. değer mi ?

bunu tartışmak lazım.





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
merhaba konu biraz eski kalmış ama ilerideki zamanlarda göz atacak arkadaşlara faydası olması açısında birkaç anektod da ben ekleyim istedim.

şu anda piyasada olan ve birbirine yakıt fiyat aralığındaki 4x4 leri donanım ve özelliklerine göre listeledim. liste zaten çok açık olduğu için fazlaca bir şey anlatmaya gerek yok. sadece en alttaki son üç satırla alakalı biraz bilgi vermek istiyorum.

yaş olarak belirtilen satır, arabanın kaç model olduğu. bir altındaki satır ise, aracın kaç yıldır üretimde olduğunun, piyasadaki satılan arabaya bölümü diyebiliriz.

daha da somutlaştırmak gerekirse, ix 35'den her model aralığında ortalama 138 tane sahibinden.com sitesinde satışta. rav4'de ise bu sayı 44'e düşüyor. tabi rav4 20 yıldır üretilen bir model bunu da göze almak lazım.

neticede bu satır arabanın ne kadar piyasada tutunduğunu gösteriyor ki liderin açık ara farkla qq olduğu aşikar. onu tiguan ve captiva takip ediyor.

biraz da kendi fikirlerimden bahsedeyim. 99 model corolla'yı 14 yıl aile arabası olarak kullandıktan sonra, babam kendine bir c max aldı. ben ise profilimde gördüğünüz corolla'yı. babamın arabası 2013 model ve sıfır alındı. ancak tarih itibariyle arabanın içi kendini bırakmış durumda ve henüz 70 bin km civarında olmasına rağmen trim sesi geliyor. bence biz hatayı rav4'e harcayacağımız benzin parasını yekun olarak hesaplarken yapıyoruz. şöyle ki benim şu anda aylık yakıt masrafım 250 tl civarı. ancak rav4 alabilirsem bu meblağ yaklaşık 400 tl olacak. 250 tl den sonra 400 tl elbette ki fazla. ancak bunun bütçeye yansıması +150 tl olacak. yani kuga'dan vs daha kaliteli ve diri haliyle sorunsuz bir arabaya binerek uzun yıllar sorunsuz kullanacağım ve karşılığında her ay 150 tl fazla ödeyeceğim. değer mi ?

bunu tartışmak lazım.







Elinize sağlık çok verimli bir tablo olmuş. Belki şanzıman tipi (kavrama olarak) ve cinsi (kaç ileri, f1 vs.) kriterleri de eklenebilirdi. Ama yine de çok sağolun. Sunduğunuz bilgiler ardından, doğrudan yöneltmiş olduğunuz soru gayet yerinde ve can alıcı bir soru. Yani +150 tl ile rav4 binmeli miyiz?

Şimdi bir rav4 kullanıcısı olarak (ve bu segmentte yukarıda yazılmış diğer bazı modelleri de kullanmış biri olarak) şunları belirtebilirim.

1) Toplum baskısı: Aracı görenin sorduğu soruları step by step izleyelim:

Soru 1: Rav4 dimi bu? (içses: görmüyor musun?) Cevap 1: Evet rav4.
Soru 2: Benzinli miydi yoksa dizel miydi bu? (içses: toryumla çalışıyor) Cevap 2: Benzinli.
Soru 3: Yahaa!! (acıma ve hatta hahaha enayii vurgulu bir tonlama ile) tüp var mı? (içses: evet piknik tüpü) Cevap 3: Yok; taktırmadım.
Soru 4: Aslında dizeli varsa dizelini bulmak lazım bunun. (içses: !?!?) Cevap 4: Yani olabilir ama ben memnunum arabadan.
Soru 5: Nasıl 60 krş yakıyo mu? (ya işte sorun o. araç çok yakmıyor; yakıt pahalı ülkede) Cevap 5: Yani o kadar çıkmadı ama 50 krştan aşağıya da inmiyor.
Soru 6: Ama toyota sorunsuz arabadır. yolda bırakmaz yani adamı. bizim bacanak/kayınço/halaoğlu/teyze/torunda vardı toyota; araba, istiklal harbi gazisi hala gidiyo bla bla bla... (içses. toyota ceosuna dönüştü. Maksat yakıttan hırpaladım, örseledim; şimdi biraz sıvazlayayım da gururu okşansın zavallının mentalitesi) Cevap 7: Evet, evet, toyota sağlam arabadır.
Soru 8: (Ayrılırken konuşmaya çalışarak) İkinci eli nasıl bunun? (içses: Sana ne alacan mı?) Cevap 8: Yani işte şu fiyatlar arasında geziyor.


Vaziyet bizim ülkemizde 3 aşağı 5 yukarı böyle. Yani araçtan soğutan şeylerin başında, en az yakıt kadar sağdan soldan duyduğunuz laflar ve herkesin adeta bir teknik mühendis ve oto ekspertiz gibi davranarak sizi araçtan soğutmak için adeta maaşlı bir birey gibi çalışması geliyor. Bu sadece rav4 için değil; diğer kullanıcılar için de böyledir diye düşünüyorum.

Dolayısıyla +150 tl gerçekten ciddi bir meblağ. Fakat sorunsuzluk, masraf açmayışlık işin içine girince bence bu rakam kabul edilebilir oluyor. Hele hele sakin bir kullanıcı iseniz daha da kıymetleniyor bu tarz bir araba. Üstelik artık üretilen yeni arabalar sanki max 100 - 200 bin km ömürlü gibi üretiliyor. İnsanlar artık sürekli taşıt değiştirdiği için uzun ömürlü ve dayanıklı arabaların yanına yakışmıyor. 1.0 cc araçla octavia üretiliyor mesela, ben bu aracı çok iyi biliyorum ve bu arabanın 150 bin km sonrasını da çok ama çok merak ediyorum. Ama işte kimse "ben aldığım arabaya en az 100 bin km binerim" diye almadığı için kalite ve işçilik düştükçe düşüyor.

Bence uzun ömürlülük ve sorunsuzluk mühim bir şey. Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
rav4 sınıının ennnn sorunsuz arabasıdır.
rav4 ün satılamamasının nedeni şudur.


2017 rav4=65.000tl+%90 ötv(58.500tl)+%18 kdv (22.300tl)=145.000 tl (sig masrf v.s.)148 lira
2017 corolla=59.000tl+%45 ötv(15.400tl)+%18 kdv (tl)=103.00 tl (sig masrf v.s.)105lira



corolla ve rav4 arasındaki üretim maliyetini gördünüzmü...yani hemen hemen aynı maliyettelerki bence rav4 corolladan daha kaliteli.

,türkiyedeki salak suluk vergi düzeni ötv böyle olursa bu araba satılmaz.....yoksa arabaya diyecek hiç bişi yok...


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi

Elinize sağlık çok verimli bir tablo olmuş. Belki şanzıman tipi (kavrama olarak) ve cinsi (kaç ileri, f1 vs.) kriterleri de eklenebilirdi. Ama yine de çok sağolun. Sunduğunuz bilgiler ardından, doğrudan yöneltmiş olduğunuz soru gayet yerinde ve can alıcı bir soru. Yani +150 tl ile rav4 binmeli miyiz?

Şimdi bir rav4 kullanıcısı olarak (ve bu segmentte yukarıda yazılmış diğer bazı modelleri de kullanmış biri olarak) şunları belirtebilirim.

1) Toplum baskısı: Aracı görenin sorduğu soruları step by step izleyelim:

Soru 1: Rav4 dimi bu? (içses: görmüyor musun?) Cevap 1: Evet rav4.
Soru 2: Benzinli miydi yoksa dizel miydi bu? (içses: toryumla çalışıyor) Cevap 2: Benzinli.
Soru 3: Yahaa!! (acıma ve hatta hahaha enayii vurgulu bir tonlama ile) tüp var mı? (içses: evet piknik tüpü) Cevap 3: Yok; taktırmadım.
Soru 4: Aslında dizeli varsa dizelini bulmak lazım bunun. (içses: !?!?) Cevap 4: Yani olabilir ama ben memnunum arabadan.
Soru 5: Nasıl 60 krş yakıyo mu? (ya işte sorun o. araç çok yakmıyor; yakıt pahalı ülkede) Cevap 5: Yani o kadar çıkmadı ama 50 krştan aşağıya da inmiyor.
Soru 6: Ama toyota sorunsuz arabadır. yolda bırakmaz yani adamı. bizim bacanak/kayınço/halaoğlu/teyze/torunda vardı toyota; araba, istiklal harbi gazisi hala gidiyo bla bla bla... (içses. toyota ceosuna dönüştü. Maksat yakıttan hırpaladım, örseledim; şimdi biraz sıvazlayayım da gururu okşansın zavallının mentalitesi) Cevap 7: Evet, evet, toyota sağlam arabadır.
Soru 8: (Ayrılırken konuşmaya çalışarak) İkinci eli nasıl bunun? (içses: Sana ne alacan mı?) Cevap 8: Yani işte şu fiyatlar arasında geziyor.


Vaziyet bizim ülkemizde 3 aşağı 5 yukarı böyle. Yani araçtan soğutan şeylerin başında, en az yakıt kadar sağdan soldan duyduğunuz laflar ve herkesin adeta bir teknik mühendis ve oto ekspertiz gibi davranarak sizi araçtan soğutmak için adeta maaşlı bir birey gibi çalışması geliyor. Bu sadece rav4 için değil; diğer kullanıcılar için de böyledir diye düşünüyorum.

Dolayısıyla +150 tl gerçekten ciddi bir meblağ. Fakat sorunsuzluk, masraf açmayışlık işin içine girince bence bu rakam kabul edilebilir oluyor. Hele hele sakin bir kullanıcı iseniz daha da kıymetleniyor bu tarz bir araba. Üstelik artık üretilen yeni arabalar sanki max 100 - 200 bin km ömürlü gibi üretiliyor. İnsanlar artık sürekli taşıt değiştirdiği için uzun ömürlü ve dayanıklı arabaların yanına yakışmıyor. 1.0 cc araçla octavia üretiliyor mesela, ben bu aracı çok iyi biliyorum ve bu arabanın 150 bin km sonrasını da çok ama çok merak ediyorum. Ama işte kimse "ben aldığım arabaya en az 100 bin km binerim" diye almadığı için kalite ve işçilik düştükçe düşüyor.

Bence uzun ömürlülük ve sorunsuzluk mühim bir şey. Saygılar.

soru cevap kısmında adeta kendimi seyrettim. hep aynı sorular ve cevaplar hiç şaşmıyor. bir yandan çok seviyorlar bir yandan da benzini çok, kız arabası vs diye yermeye çabalıyorlar.. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
soru cevap kısmında adeta kendimi seyrettim. hep aynı sorular ve cevaplar hiç şaşmıyor. bir yandan çok seviyorlar bir yandan da benzini çok, kız arabası vs diye yermeye çabalıyorlar.. :D


 :)