Gönderen Konu: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR  (Okunma sayısı 23040 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #40 : Ekim 04, 2016, 12:41:09 »
Haklısın Yüksel, takılıyorum aslında en güzeli o. Mahmut Bey bilgim var toyotadan. Zira 2004 yılından beri corolla kullanıcısıyım. Hİç supap ayarı diye birşey duymamıştım hondaya geçene kadar.

  Est. Hocam tereceiye tere satmak değil maksat, yanlış anlamayasın. Ki zaten ciğer sökme, takma konusunda saygımız sonsuz.  :saygi:   Bu başlık altında genelde ae101'in supap ile ilgili katabında yazanları aklıma gelince veyahut getirilince paylaşmaya gayret ediyorum. Sen bana hatırlatmış oldun.

Toyota Club Türkiye

Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #40 : Ekim 04, 2016, 12:41:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #41 : Ekim 04, 2016, 14:21:38 »
  Est. Hocam tereceiye tere satmak değil maksat, yanlış anlamayasın. Ki zaten ciğer sökme, takma konusunda saygımız sonsuz.  :saygi:   Bu başlık altında genelde ae101'in supap ile ilgili katabında yazanları aklıma gelince veyahut getirilince paylaşmaya gayret ediyorum. Sen bana hatırlatmış oldun.

Estağfurullah Mahmut bey yanlış anlaşılacak bir söz yok ortada :) Ben keskin ifadeler kullanarak yanlış anlaşılmaya sebebiyet verdiysem kusura bakmayın. Aslında benim hiç bilgim yok bu konularda sadece daha önce bu işlemi yapanların yolundan gidince bu işi halledebildim. Yoksa parçaların adını bile bilmiyorum :D

Ciğer sökme takma işlemini imkan bulabilirsem önümüzdeki aylarda yeniden yapmayı düşünüyorum. Yok eğer yapamazsam önümüzdeki bahara kalacak. Havalar dahada soğumadan kışlık bakımını, şanzıman yağı, motor yağı ve direksiyon hidroliğini kendi imkanlarımla değiştirmeye çalışacağım. Bakalım becerebilecez mi :)
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #42 : Ekim 04, 2016, 14:36:10 »
Selman hocam selamlar. Direksiyon hidroliğini ben de değiştirmek istiyorum. Haznenin kapağını açıp içindeki yağı dışarıdan çekip yeni yağ mı ekliyoruz? Bir de haznedeki yağı hangi aparatla çekebiliriz?
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #43 : Ekim 04, 2016, 16:35:42 »
Selman hocam selamlar. Direksiyon hidroliğini ben de değiştirmek istiyorum. Haznenin kapağını açıp içindeki yağı dışarıdan çekip yeni yağ mı ekliyoruz? Bir de haznedeki yağı hangi aparatla çekebiliriz?

Aleyküm selam. Çekme yöntemiyle değil Demirhan bey. Direksiyon pompasından hazneye giden bir hortumu çıkarıyorsunuz. Hortumun ucuna ek hortum takarak şişeye aktarıyorsunuz. Bu arada direksiyonun rahat dönebilmesi için lastiği krikoyla kaldırmak gerekiyor. Direksiyonu sağ sol yaparak borudaki bütün yağı boşaltıyoruz ve yeni ekleme yapıyoruz. Yağ rengi koyduğumuz hidrolik rengine dönene kadar bu işlemi tekrarlıyoruz. Bununla ilgili bir video izlemiştim. Şuan kurumdan videoyu açamıyorum ama bu link olması lazım.

https://www.youtube.com/embed/dxbDVkdoLT8?autoplay=1&enablejsapi=1&wmode=opaque
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #44 : Ekim 04, 2016, 16:37:10 »
Estağfurullah Mahmut bey yanlış anlaşılacak bir söz yok ortada :) Ben keskin ifadeler kullanarak yanlış anlaşılmaya sebebiyet verdiysem kusura bakmayın. Aslında benim hiç bilgim yok bu konularda sadece daha önce bu işlemi yapanların yolundan gidince bu işi halledebildim. Yoksa parçaların adını bile bilmiyorum :D

Ciğer sökme takma işlemini imkan bulabilirsem önümüzdeki aylarda yeniden yapmayı düşünüyorum. Yok eğer yapamazsam önümüzdeki bahara kalacak. Havalar dahada soğumadan kışlık bakımını, şanzıman yağı, motor yağı ve direksiyon hidroliğini kendi imkanlarımla değiştirmeye çalışacağım. Bakalım becerebilecez mi :)

  Hocam biz seninle defalarca özür diler gideriz. Japon arabasına bine bine selam eder dururuz (şu filmlerde eğilip selamlaşma üzerine saçma/komik espriler varya ((:..) Özürlük bir durum yok yahu . :)
 
  **** Kesinlikle fren hidroliğini de yenileyin hocam. Hatta direksiyon yenilemeyi boşver belki ama kesinlikle fren hidroliğini yenilemediyeseniz yenileyin. Nasıl yapılacağı nette var. (Ben, ciğer söken adamın fren hidroliğini komple yenileyeceğine eminim.)
  Direksiyon hidroliği ile çok çok fazla uğraşmayın. Eski yağı hazneden çekip tamamen boşaltın, yenisini ilave edin, çalıştırın aracı biraz diresiyon çevirin; aynı işlemi iki kere falan tekrar etseniz yağ çok ciddi oranda temizlenir. En pratiği bu. Bu işlmei bir sene içinde tekrar etmek de faydalı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • /][
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 162000
  • Model Yılı: '97
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
97 xei stw atiker sıralı lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #46 : Ekim 05, 2016, 08:59:12 »
  Hocam biz seninle defalarca özür diler gideriz. Japon arabasına bine bine selam eder dururuz (şu filmlerde eğilip selamlaşma üzerine saçma/komik espriler varya ((:..) Özürlük bir durum yok yahu . :)
 
  **** Kesinlikle fren hidroliğini de yenileyin hocam. Hatta direksiyon yenilemeyi boşver belki ama kesinlikle fren hidroliğini yenilemediyeseniz yenileyin. Nasıl yapılacağı nette var. (Ben, ciğer söken adamın fren hidroliğini komple yenileyeceğine eminim.)
  Direksiyon hidroliği ile çok çok fazla uğraşmayın. Eski yağı hazneden çekip tamamen boşaltın, yenisini ilave edin, çalıştırın aracı biraz diresiyon çevirin; aynı işlemi iki kere falan tekrar etseniz yağ çok ciddi oranda temizlenir. En pratiği bu. Bu işlmei bir sene içinde tekrar etmek de faydalı olacaktır.

nede olsa ruhumuz japon dimi ama :rofl: :rofl: :P

Fren hidroliğinide aslında değiştirmem gerek ama onun için iki kişi olması gerekiyormuş. Hava yapması halinde düzeltilmesinin çok daha uğraştırıcı olduğunu söylemişti Ufuk Bey.

Aslında sizin bahsettiğiniz yöntem daha pratik dediğiniz gibi. Ama Demirhan Beyin dediği gibi nasıl bir yöntemle çekeceğiz. Klasik benzin çekme yöntemiyle boşalır mı acaba :)
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #47 : Ekim 05, 2016, 09:02:56 »
Youtube da power steering wheel fluid change chris fix diye aratın arkadaşlar. Eleman hem tamamen değişimi hem de kolay değişimi çok güzel anlatmış. Kolay değişimde iki kez değişim yapıyor tamamı boşaltılamadığı için.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #48 : Ekim 05, 2016, 14:47:09 »
nede olsa ruhumuz japon dimi ama :rofl: :rofl: :P

Fren hidroliğinide aslında değiştirmem gerek ama onun için iki kişi olması gerekiyormuş. Hava yapması halinde düzeltilmesinin çok daha uğraştırıcı olduğunu söylemişti Ufuk Bey.

Aslında sizin bahsettiğiniz yöntem daha pratik dediğiniz gibi. Ama Demirhan Beyin dediği gibi nasıl bir yöntemle çekeceğiz. Klasik benzin çekme yöntemiyle boşalır mı acaba :)

  Ben tek başıma yaptım fren hidroliği. Motor çalışmıyorken ve çalıştırmadan dört teker sırayla yapılır, en son motor çalıştırılır. Hava falan yapma ihtimali yok. Anlatıyorum;
 -Eczaneden/medikalciden en büyük boy şırınga alın ve fren hidroliği kabını boşaltıp yerine yeni yağ koyun. Aynı tekrar çekin ve yenisini koyun. (Kap daha temiz olsun diye)
 -Aracın fren kaliper üzerindeki anahtarda bir uç var. Serum hotumu takılabiliyor. Hortumu takın, vidayı çok az gevşetin, hortumun ucuna bir şişe koyun.
 -Fren pedalına bir kaç kez basın (pedal sertleşir ama sakın motor çalıştırmayın), hortumdan yağ şişeye dökülmeye başlar yeni/temiz yağı görünce vida sıkılır.

  Dört tekere bu işlemi uygulayın. Kesinlikle fren hidroliği kabını boş bırakmayın, işte o zaman hava yapar. Azaldıkça doldurun. Ben bu işi evimin bahçesinde yaklaşık 50 Dk içerisinde tamamladım. Sonuç çok iyi.

    **** DİKKAT:
    * Bu işlem bitince sıktığınız vidaları/kaliperleri kontrol edin, gevşek olanyerden kaçak olabilir.
    * Tekere veyahut herhangi biryere gelen hidrolik yağını en kısa sürede temizleyin.
    * Motoru çalıştırıp fren pedalına birkaç kez basıp boşluğu almadan ASLA ARACI YÜRÜTMEYİN. Fren pedalı sertleşmediyse vidaları veyahut hidrolik kabını gözden geçirin.
     * Önerilen DOT NUMARASINI kullanın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #49 : Ekim 05, 2016, 14:58:03 »
  Ben tek başıma yaptım fren hidroliği. Motor çalışmıyorken ve çalıştırmadan dört teker sırayla yapılır, en son motor çalıştırılır. Hava falan yapma ihtimali yok. Anlatıyorum;
 -Eczaneden/medikalciden en büyük boy şırınga alın ve fren hidroliği kabını boşaltıp yerine yeni yağ koyun. Aynı tekrar çekin ve yenisini koyun. (Kap daha temiz olsun diye)
 -Aracın fren kaliper üzerindeki anahtarda bir uç var. Serum hotumu takılabiliyor. Hortumu takın, vidayı çok az gevşetin, hortumun ucuna bir şişe koyun.
 -Fren pedalına bir kaç kez basın (pedal sertleşir ama sakın motor çalıştırmayın), hortumdan yağ şişeye dökülmeye başlar yeni/temiz yağı görünce vida sıkılır.

  Dört tekere bu işlemi uygulayın. Kesinlikle fren hidroliği kabını boş bırakmayın, işte o zaman hava yapar. Azaldıkça doldurun. Ben bu işi evimin bahçesinde yaklaşık 50 Dk içerisinde tamamladım. Sonuç çok iyi.

    **** DİKKAT:
    * Bu işlem bitince sıktığınız vidaları/kaliperleri kontrol edin, gevşek olanyerden kaçak olabilir.
    * Tekere veyahut herhangi biryere gelen hidrolik yağını en kısa sürede temizleyin.
    * Motoru çalıştırıp fren pedalına birkaç kez basıp boşluğu almadan ASLA ARACI YÜRÜTMEYİN. Fren pedalı sertleşmediyse vidaları veyahut hidrolik kabını gözden geçirin.
     * Önerilen DOT NUMARASINI kullanın.

Bu çok faydalı oldu, teşekkür ederim Mahmut Bey.  Yalnız kafa takılan bu  "fren kaliper üzerindeki anahtarda bir uç" neresi oluyor. Resim olarak gösterebilmeniz mümkün mü? Eğer bu iş tek başına yapılabiliyorsa o işte bende :)
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #50 : Ekim 05, 2016, 15:27:40 »
Evet resim çekip koyarsanız çok makbule geçer. Bir de benim sormak istediğim şey frene basıp yağı boşaltırken aracı neden çalıştırmıyoruz? Çünkü birkaç kez frene basınca büyük ihtimal fren pedalı sertleşecek.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #51 : Ekim 05, 2016, 16:41:10 »
Evet resim çekip koyarsanız çok makbule geçer. Bir de benim sormak istediğim şey frene basıp yağı boşaltırken aracı neden çalıştırmıyoruz? Çünkü birkaç kez frene basınca büyük ihtimal fren pedalı sertleşecek.
Mahmut beyin izniyle ben cevap vereyim. Bu gresörlük buna benzer küçük bir parça 4 tekerde bulunuyor. Fren hidroliğine benimde el atmam lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #52 : Ekim 05, 2016, 16:53:50 »
Teşekkürler Yaşar Bey.

Youtube "Fiat Linea Fren Hidroliği Değişimi ve Çelik Jant Boyama" yazarsanız güzel bir anlatım çıkıyor. Kolay gelsin
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #53 : Ekim 06, 2016, 15:16:23 »
[attach=1]

  Hocam kırmızı dörtgen içine aldım. Orada cırt kelepçe ben kullanmadım. Burada gereksiz geldi bana. Serum hortumu takılıp anahtarla biraz geveştiliyor. Çok gevşetirseniz sıkıntı olur, fazla yağ boşalıverir ve bir ihtimal hava yapar. Az bişi gevşetin çarçabuk yapmak acelemiz yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #54 : Ekim 06, 2016, 16:12:00 »
Tekerleği sökmeden zor bir iş olur sanırım.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: SUPAP AYARI DEĞERLERİ 4AF-E ve 2E MOTOR
« Yanıtla #55 : Ekim 07, 2016, 14:22:41 »
Mahmut beyin izniyle ben cevap vereyim. Bu gresörlük buna benzer küçük bir parça 4 tekerde bulunuyor. Fren hidroliğine benimde el atmam lazım.

  Ne haddimize Yaşar Hocam, sen bu işlerin uzmanısın. Biz sana sorup cevap alıyoruz. İzin ne demekmiş? Teveccühüne teşekkür ediyorum.

Evet resim çekip koyarsanız çok makbule geçer. Bir de benim sormak istediğim şey frene basıp yağı boşaltırken aracı neden çalıştırmıyoruz? Çünkü birkaç kez frene basınca büyük ihtimal fren pedalı sertleşecek.

  Aracın motorunu çalıştırırsak basınç çok kuvvetli olacak ve işi tek kişi yapamayacak. Ayrıca aracı çalıştırınca yağın komple devirdaim yapacağını düşünüyorum. Bu iki sebepten ötürü gereksiz oluyor. Aynı şekilde motor çalışmıyorken pedal sertleşecek doğru, fakat zaten biz o yağı boşaltacağımız vidayı gevşetince frenin şişmesi pek etkilemiyor. Vida gevşetilince pedala basınca yağ boşalıyor zaten. Ha sert pedal olmuş, ha yumuşak.
  Diğer sorunuza da cevaben; ben evin önünde aracı kriko ile kaldırıp yaptım. Hangi tekerde ise onu kaldırıp tekeri sökmeden yaptım. Kontrolleri sağladım Allah'a şükür kaçak göçek yok.
  Ama kesinlikle bu işe başlamadan evvel, sağlam bir anahtar (benim araç 8 Numara idi) ve uygun çapta serum hortumu tedarik edin. Ölçüleri de ön tekerdan rahat alabilirsiniz(direksiyonu tam sağ veyahut sol yapıp ulaşabilirsiniz).