0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu bilgiler katalogtan mı?Motorun birinin sıcak diğerinin soğuk değeri verilmiş.Neden iki moturunda iki değeri verilmemiş bunu anlamadım.İlginç geldi doğrusu?
paylaşım için teşekkürler
Merhaba Arkadaşlar,4afe motor için kullanım kılavuzunda verilen değerler doğrudur. Motor soğukken emme subap boşluğu 0.15 ile 0.25mm arasında olmalıdır. Egzoz subap boşluğu 0.20 ile 0.30mm arasında olmalıdır. Subap boşlukları bu değerler arasında değilse, subap şimleri (pulları) uygun değerler ile değiştirilip boşluk ayarlanmalıdır. Eğer ayar yapılacaksa emme subaplarına 0.20mm egzoz subaplarına 0.25mm boluk olacak şekilde ayar yapılması en güzeli olur. Subap boşlukları motorun performansı ve yakıt tasarrufu için önemlidir. Kendi aracımdan biliyorum. Aracın çekişi arttı ve çalışması daha düzenli oldu.Piyasadaki ustaların çoğu subap şimlerini değiştirmek yerine subapları söküp taşlayarak ayar yapmaktadır. Bu işlemi kesinlikle tavsiye etmem. Gereksiz yere motor üst bloğu söktürmenin, bir dünya masraf çıkarmanın ve subapları bozmanın pek manası yok. Subap şimlerini sökmek ve bu şimleri bulmak kolay değil ama yapıldığında çok temiz iş oluyor.4afe subap şimlerini değiştiriyorum. Elimde bir miktar şim de bulunuyor. Ankarada olup ayar yaptırmak veya ölçtürmek isteyen varsa yardımcı olurum.
Şimleri ne olarak veyahut nereden buluruz? bazı insanlara şim diyorsun suratına masumca bakıyor da o yüzden sorum. Tahmini fiyat ortalaması nedir, sadece bizim aracın motoruna özel mi yoksa genel bir parça mı?
4afe Subap ayar şimi yada pulu şeklinde sormanız lazım. Malesef bu parçalar epey zor bulunuyor. Farklı model ve markaların da ayarı şim ile yapılıyor ama her marka ve modelin şimleri farklıdır. örneğin toyota ae92 kasaların şimleri daha ufaktır. Ayar şimleri farklı kalınlıklarda üretiliyor ve bunların kalınlıkları mikron mertebesinde değişiyor. Ayar yapılacak subapların şimlerinin mikrometre ile ölçülüp, değiştirilecek şimlerin kalınlıklarının belirlenmesi gerekiyor. Parçaları aramaya başlamadan önce bu bu şim kalınlıklarını belirlemeniz lazım. Toyota servislerinden şimleri ölçülerini vererek sipariş edebiliryorsunuz ama Türkiye stoklarında genellikle olmuyor ve yurt dışından getiriyorlar. O da 2 ay kadar uzayabilirmiş.Japon hurdacılarına ve toyota özel servislerine sormak lazım. Onların ellerinde bazen olabiliyor ama ellerinde olanlarında kalınlıklarını da mikrometre ile ölçmek gerekiyor.Şimlerin fiyatlarına gelirsek. Servis şimin tanesini 21tl'ye satıyor. Özel servisler ve hurdacılarda fiyatları değişiyor. Özel servisler ellerinde olan şimleri pek satmak istemiyorlar. Not: Şimlerin materyalleri önemlidir. Orjinal yada orjinal çıkma şimler dışındaki, materyali bilinmeyen şimlerin kullanılmasını pek tavsiye etmem.
Barış bey, şimleri çıkarmak için egzantirik milinin sökülmesi gerekmiyor. O nedenle sente ayarına falan gerek yok. Şim ile subap ayarı yapmak zordur ama vida ile ayarlananlara göre daha sağlamdır. Çok zor bozulur. Bir defa eşit bir şekilde boşluklar ayarlanırsa uzun yıllar sağlam kalır.
Toyota da Honda kadar sık subap ayarı bozmuyor Selman abi
Bu konunun açılması bence faydalı oldu. @Selman Yalçın (18649) Hocam Toyota'da kitabındaki bakım programında supap ayarı yok. Sadece Motordan ses gelirse kontrol edin gerekli ise ayar yapın/yaptırın diyor. "4af-e motor için yazıyorum."