Gönderen Konu: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?  (Okunma sayısı 23003 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« : Ağustos 08, 2016, 14:52:23 »
Merhaba arkadaşlar,

Yılda 20 bin km'den az yol yapacağım için kesinlikle dizel düşünmüyorum benzinli almaya karar verdim.
Ama kafama takılan atmosferik mi daha iyidir turbo mu?
Daha iyiden kastım performanstan çok yakıt tasarrufu istiyorum.
Bu konuda toyotanın 1.6 atmosferiğimi daha iyidir yoksa vw grubunun 1.2 - 1.4 turboluları mı?

Toyota Club Türkiye

Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« : Ağustos 08, 2016, 14:52:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 402 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #1 : Ağustos 08, 2016, 14:59:05 »
Merhaba, yılda 20.000km'ye yaklaşacaksanız ve uzunca süre kullanmayı düşünüyorsanız dizel düşünmemezlik etmeyin bence..

Diğer değişkenlere girmeden sadece sorunuzu cevaplayacak olursak, 1.2tsi motor, 1,6 atmosferik motora göre  daha cimri olacaktır.
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #2 : Ağustos 08, 2016, 15:11:00 »
Sizin sorunuz benim durumun ile aynı aslında.
Önceden yılda 24 bin km yol yaparken son 2 yıldır 30 bin km yapmışım.Yani yılda 15 bin eder.

Aracımı alırken yılda 14-15 bin km yi geçmem diyordum,hesabım tuttu ve benim tercihim 1.6 atmosferikten yana oldu.

1.4 tsı 125 veya 150 beygir aldanız dahi atmosferiğe göre her koşulda 1-1,5 litre fazla yakacaksınız.Ayağınızdaki hassasiyete göre bu fark aşağı düşmez yukarı çıkar.

1.2 tsı konusunda ise kullanan arkadaşım var.
Atmosferikle hemen hemen aynı olur veya 0,5-1 litre aşağısı belki olabilir diyorum.

Kendi aracımda depoyu full yaptığımda genelde hep 55 litre alır(depo 60 litredir)
Bursa içi trafiği uzun yol kesinlikle olmadan ortalama hızım yol bilgisayarında 28-30 km olur genelde tek depo 600 km yolu çıkartabiliyorum!

Hayırlı olsun şimdiden tercihiniz!
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #3 : Ağustos 08, 2016, 17:06:28 »
her ikisinde de her zaman turbo zannımca. atmosferiğin sıkıntılarını çekiyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 73000
  • Model Yılı: '13
  • 69 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #4 : Ağustos 08, 2016, 17:19:26 »
1.33 alın ;)

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1.33 Auris Life 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 402 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2016, 17:24:00 »
1.33 alın ;)

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

evet amaç yakıt tasarrufu ise 1.6'yı listeden çıkarın, 1.33 alternatifi var..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 76 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #6 : Ağustos 08, 2016, 17:26:03 »
evet amaç yakıt tasarrufu ise 1.6'yı listeden çıkarın, 1.33 alternatifi var..

Uzun yolda 1,6 nın yakıtı 1,33 ten pek farklı değil desem, şehir içi de en fazla 100 km 1,5-2 litre farkediyor!?!?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #7 : Ağustos 08, 2016, 17:42:52 »
1.33 kesinlikle bulaşmayın. Benim tavsiyem 1.2 tsi olur. Hem az yakar hem de 1400 rpm den itibaren maksimum torku vermeye başlıyor. Tsi lara atmosferikle aynı yaktıran kullanıcılar da araç gidiyor diye bastıkça basan arkadaşlar :)
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '15
  • 53 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #8 : Ağustos 08, 2016, 17:46:23 »
bana kalırsa Tsi yani turbo/compressor takviyeli motorlar her zaman daha iyidir. Toyota Corolla veya Auris 1.6 atmosferik motorlar ile 1.2 veya 1.4tsi motorları kıyaslarsak yakıtta çok hissetmeyeceğinizi söyleyebilirim. ama kalkışta gidişte Turbo nun farkı bariz hissedilecek boyuttadır. özellikle rampada sollamada 1.6 atmosferik ile 1.2tsi karşılaştırırsanız yine turbo motor üstün gelecektir. ayrıca 1.2 motorda vergi de düşük olacaktır. ama bakım masrafları daha komplike bir motor olduğundan uzun vadede daha yüksek olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #9 : Ağustos 08, 2016, 19:38:27 »
Tam sorunun karşılığı değil ama hem nesnel, hem öznel bilgiler vereyim. Yukarıda da herkes detaylı bilgiler vermiş zaten.

Çoğunluk şehir içi kullanımda, düşük yakıt tüketimi de isteniyorsa hybrid.
Şehirlerarası ve şehiriçi kullanımda, her çalıştırmada mesafe olarak 20 km üstü gidiliyorsa, rampa ve ara hızlanmalar iyi olsun, uzun yol yalıtımı tatmin etsin isteniyorsa dizel.
Kalkışta seri olsun, rampa ve ara hızlanma iyi olsun, sakin kullanınca çok yakmasın deniyorsa aşırı besleme benzinli.
Yakıt çok önemli değil, gerekirse lpg kullanılır deniliyorsa atmosferik benzinli.

Güncel motorların hepsi komplike olmaya başladı aslında, kimi direk enjeksiyon, kimi aşırı besleme, kimi supap zamanlama vs derken iş karmaşıklaşıyor. Hangi ataç olursa olsun, bakımlarına ve bazı kullanım karakterlerine dikkat etmek lazım.

Yukarıda yazılanlara başka eklemeler de yapılabilir tabi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #10 : Ağustos 08, 2016, 19:52:25 »
Tam sorunun karşılığı değil ama hem nesnel, hem öznel bilgiler vereyim. Yukarıda da herkes detaylı bilgiler vermiş zaten.

Çoğunluk şehir içi kullanımda, düşük yakıt tüketimi de isteniyorsa hybrid.
Şehirlerarası ve şehiriçi kullanımda, her çalıştırmada mesafe olarak 20 km üstü gidiliyorsa, rampa ve ara hızlanmalar iyi olsun, yüklü iken bile çekişi iyi olsun, uzun yol yalıtımı tatmin etsin isteniyorsa dizel.
Kalkışta seri olsun, rampa ve ara hızlanma iyi olsun, sakin kullanınca çok yakmasın deniyorsa aşırı besleme benzinli.
Yakıt çok önemli değil, gerekirse lpg kullanılır deniliyorsa atmosferik benzinli.

Güncel motorların hepsi komplike olmaya başladı aslında, kimi direk enjeksiyon, kimi aşırı besleme, kimi supap zamanlama vs derken iş karmaşıklaşıyor. Hangi ataç olursa olsun, bakımlarına ve bazı kullanım karakterlerine dikkat etmek lazım.

Yukarıda yazılanlara başka eklemeler de yapılabilir tabi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #11 : Ağustos 08, 2016, 20:54:33 »
1.33 motorda yakıt tasarrufu varmı? motor küçük araç ağır rampada bayılmasın diye devirli kullanılması gerekçek devirli kullanılınca yakıt tasarrufu falan kalmaz diye düşünüyorum ben 1.6 uzun yolda 1.33le aynı seviyede belkide daha az yakar hiç olmassa rampa var hızlanıyım yoksa aracım bayılcak korkusu yaşatmaz
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #12 : Ağustos 08, 2016, 22:16:42 »
1.3 uzunyolda 1.6 /2000 cc kadar yakar. Benim araba en iyi ayarda uzun yolda 20 kuruş yakıyor ölçtük 1.6 enjeksiyonlu 101 kasa 2000 Opel Vectra ve Honda Accord aynı değer çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #13 : Ağustos 08, 2016, 22:30:46 »
Bence yakıt tasarrufu düşünüyorsanız ve lpg karşıtı biri değilseniz 1.6 atmosferik motoru seçmelisiniz.

Arkadaşlar 1.2 tsı ile 1.6 atmosferik moturun hemen hemen aynı yaktığını sölemişler zaten bu iki motorunda benzinli yakıtı cebinizi üzücektir diye düşünerek lpg takabileceğiniz bir motoru seçmeniz daha mantıklı olucaktır bence.
Ford Escort 98 1.6 cli
Fiat Palio 2009 1.3 multijet
Fiat Punto evo 2011 1.4 fire
Toyota Auris 1.6 otomatik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #14 : Ağustos 08, 2016, 23:49:42 »
Atmosferik motordan keyif almaksa maksat 2.0 veya en azından 1.8 alınmalıdır. Yok ekonomi yapmaksa maksat lpg uyumlu 1.6 alınır ve keyifle gezilir. Gerçi hoş 2.0 lpg uyumlu Japonlarda var ama tercih meselesi. Şu an 1.6 atmosferik kullanıyorum. Şahsen lpg avantajı olmasaydi benim için tercih dışı kalırdı. Yani eğer benzinle kullanacak ve az buçuk ekonomik olacak derseniz 1.4 tsi güzel tercih. Özellikle 150'lik olanı çok keyif verir. 1.2 tsi tercih etmedim. Bir türlü ısınmadım 1.2 turboya.
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #15 : Ağustos 08, 2016, 23:50:40 »
Yorumlarınız için teşekkürler.
Lpg sevmediğim için gönlüm 1.2 tsi'den yanaydı.
Arkadaşımın 1.2 otomatik ibiza'sı vardı onu kullanma fırsatım olmuştu.
Dipgaz yapınca o motora göre oldukça iyi ivmeleniyordu, sakin kullanımda da istanbul trafiğinde 6 litre yakmıştım.
Uzun yolda daha da düşer diye tahmin ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #16 : Ağustos 09, 2016, 08:35:40 »
1.3 uzunyolda 1.6 /2000 cc kadar yakar. Benim araba en iyi ayarda uzun yolda 20 kuruş yakıyor ölçtük 1.6 enjeksiyonlu 101 kasa 2000 Opel Vectra ve Honda Accord aynı değer çıkıyor.
Benim araç şuana kadar gördüğüm en çok yakanlardan. O bile uzun yolda 9.75 litre lpg yaktı, bu da 20 kuruştan az. Tabi 110 km/sa in üstüne çıkmadım. Yoksa deli gibi içiyor.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #17 : Ağustos 09, 2016, 08:54:35 »
12 yıldır araç sahibiyim. İmza bölümünden de anlaşılacağı üzere bütün araçlarım atmosferik motor ve lpg liydi. Beygir güçleri ne kadar çok olursa olsun atmosferik motorlu araçlar tork fakiri oluyorlar. Buda özellikle rampası bol uzun yollarda biraz can sıkıcı olabiliyor. Vites küçültüp devir çevirirseniz sıkıntı nispeten düşüyor. Ancak bunun sonucunda da aşırı yakıt ve motor sesine razı olmalısınız.

Dizel iki araçla uzun yol deneyimim oldu. Biri ford connect 1.9 TDI, diğeri ise skoda Octavia 1.6 TDI Dsg. İnanın uzun yok bir başka keyifli oluyor. Antalya dönüşü bilenler bilir Akseki rampalarında devir düşme vs hiçbir sıkıntı yaşamadan istediğiniz gazla çıkıyorsunuz.

Kısmet bakalım ben de artık turbo dizel araca geçmek istiyorum.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '15
  • 53 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #18 : Ağustos 09, 2016, 10:24:30 »
1.3 uzunyolda 1.6 /2000 cc kadar yakar. Benim araba en iyi ayarda uzun yolda 20 kuruş yakıyor ölçtük 1.6 enjeksiyonlu 101 kasa 2000 Opel Vectra ve Honda Accord aynı değer çıkıyor.
yok dostum öldürme sen de.. istanbul Ankara Karadeniz turunda 2015 Corolla 1.33 benzinli ile 5.8lt yakıtım vardı. şehir içi normal kullanım 7.5lt ama 2.0 motorda böyle bir değer olacağını şehirler arası 7lt den aşağı olacağını zannetmiyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Benzinlide Atmosferik mi Turbo mu?
« Yanıtla #19 : Ağustos 09, 2016, 13:19:03 »
yok dostum öldürme sen de.. istanbul Ankara Karadeniz turunda 2015 Corolla 1.33 benzinli ile 5.8lt yakıtım vardı. şehir içi normal kullanım 7.5lt ama 2.0 motorda böyle bir değer olacağını şehirler arası 7lt den aşağı olacağını zannetmiyorum..
Doğrudur benim aracım 1.3 kara düzen  :) arkadaşların araçlarıyla yaptığımız ölçüm ben şu ana kadar yakaladığın en iyi değer 100 km 6.5 litre lpg oda Kayseri Konya yolunda haricinde yokuş gördümü düşük devirde olsa farkediyor. Sizin aracı  ve yeni diğerleri kullanmadım mış muş kelimelerle yanıltıcı olmak istemem.