İç malzeme kalitesi olarak Renault araçların içinde farklar var, bazıları Toyota, Honda vs ile aynı, bazıları daha kaliteli.
Sağlamlık tabirini de doğru kullanmak lazım.
Kimileri için güncel kasa bir üst segment aracın önüne x marka amblem konsa, yine genelleme ile yorum yapacaklardır, bu kaçınılmaz ve her daim olacak.
Yol tutuş konusunda C segmentteşu anda Focus ön planda, o zaman diğerleri kalitesiz gibi bir sonuç varmış gibi çıkıyor bazı yorumlardan.
Bu arada fikirleri değiştirmek için yazmıyorum kendi adıma ama bazı ortamlarda Toyota için içi dolu olmadan söylenen kimi şeylere benzer şeyler görmek üzücü, halbuki bizim sitemiz bilgi kültürünü yaymaktadır.
Örneğin; yüksek devirli benzinli motor üretebilen çok az üretici vardır, Honda, Renault ve Toyota bunlardan birkaçıdır. Biraz bilen için bu çok anlam içerir.
Bugün kaçınılmaz olan aşırı beslemeli motorlar konudunda Toyota ve Renault'un yaptıklarını bilmek gerek.
Biraz bilen ve objektif olabilen herkes görecektir ki; 25 yıl önceki C segmentte Toyota'nın attığı ilerici adımla ortaya çıkan 92 ve 101 kasalar emsallerinin çok ötesinde idi kaporta hariç, mekanik ve tasarımda. Bugün ise durum böyle değil, bazı geri gitmeler ve ilerlemeler oldu sektörde ve etkileri de daha kuvvetlice görünecek orta vadede. Toyota, bir kültürdür ve net şekilde, bazı konularda önemli çalışmalar göstermek zorunda, Toyota'yı gerçek anlamda tanıyan zaten bunu görüyordur.
Sonuç olarak; burada amaç fikir empoze etmek değil, bazı yönleri, genellemeler ile değil, bilgi ile ortaya koymaya çalışmaktır. Bu tarz şeylerde tek yön yoktur, şu yönden iyi, bu yönden diğeri daha iyi gibi yaklaşımlar da vardır.
Mesaj Birleştirildi: Ağustos 19, 2016, 18:06:07
+ Bu arada, yeni Megane sedanı test etmedim, megane 4 ise iç malzeme kalitesi golf kadar olmasada oldukça iyiydi, belki Mazda bu konuda yaklaşır. Donanıma vs göre fark var mı bakmak lazım tabi.