Gönderen Konu: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim  (Okunma sayısı 10211 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« : Haziran 21, 2016, 11:06:37 »
Merhabalar.

Diğer markalarda sıkça duymaya alışkın olduğumuz bobin sorunu, ansızın, hesapsızca başıma geldi.

Cumartesi akşamı aracı otoparka geçtiğimde alışkın olmadığım, kayda değmeyecek titremeler farkettim, önemsemedim, sorunsuzca arabayı stop edip eve çıktım.
Pazar günü akşam üzeri aracı çalıştırıp, frene basarak vites değiştireceğim sırada fren pedalının titrediğini hissettim, ardından rölanti yavaş yavaş düştükçe titremeler daha da belirgin bir hal almaya başladı. Aracı yerinden kıpırdatmadan kaputu açtım, gözle görülür bir şey yoktu, motorun zangır zangır titremesi hariç !
Ardından egzostan "pop pop pop" tarzı düzensiz yanma belirtisi olan sesler çıkıyordu. Bir kaç sefer dip gaz yaptım ama fayda etmedi. Şehir içinde 6-7 KM yol yaptıktan sonra değişen bir şey olmadı. Benzine alıp, bir kaç sefer kick down yaptım yine değişen bir şey olmadı. 50 KM şehirlerarası yol yaptım yine değişen bir şey olmadı.  Arabanın çok tatsız bir çekişi vardı,  sanki arkadan birisi tutuyor gibi. Bobin olduğu kesinleşti.

Pazartesi sabahı ustama giderek, 10 lokma cırcırla bobinleri söktük, ustam tek tek kontrol etti ve 3. bobini elime verdi, "DENSO'sunu al" dedi.  :argh: Başka markalarda alışık olduğumuz bobin sorununu TOYOTA'da yaşamanın verdiği kasvetle parçacıya giderek 1 adet DENSO bobini 250,00 TL'den pazarlıkla 220,00 TL'ye aldım, 20,00 TL sökme-takma ücreti de dahil toplam 240,00 TL'ye mâl oldu.
Aynı bobinin DELPHI'si 110,00 TL idi, ben DENSO aldım.
Araba bobin değişiminden sonra eski keyfine geldi, hatta daha da iyi oldu, şu an yeri kazır durumda, gaz tepkileri çok güzelleşti.


Aracın üzerindeki 4 adet bobinin hepsine baktık, fabrikasyon bobinlerdi. Araç 336.000 KM'de olmasına ve LPG'nin 80.000 KM'de takılmasına rağmen, şu ana kadar sadece 1 bobin arıza vermişti, bir kez daha "SORUNSUZLUK" gerçeğiyle karşılaştık.
Arkadaşımın 99 model MEGANE 1 90 BG 8V aracı var. 4 ay önce bobin, buji, buji kablosunu yeniledi. 1 hafta 50 KM'lik yoldan dönerken bir "pat" sesi geldi ve ardından aracın gaz yemedi ve bizi yolda bıraktı. 4 ay önce orijinal takılan bobin, yine arıza vermiş ! Klasik kronik RENAULT ateşleme problemi. Olaydan sonra 160,00 TL'ye yine orijinal bobin aldı, onun da gideceği en fazla 6 ay.
Şöyle bir bakıyorum da, biz gerçekten "araba"ya biniyoruz.

Fotoğraflar aşağıda.









Üzerinden çıkan, orijinal arızalı bobin.





Yeni alınan Japon malı DENSO bobin. Fotoğrafı çektikten sonra farkettim, bobinin üzerinde bant gibi bir şey var. Muhtemelen FARBA'nın TOYOTA için ürettiği farlarda TOYOTA yazısını karalaması, AISIN'in TOYOTA için ürettiği devirdaimde TOYOTA yazısını karalaması gibi bir şey bu. Logosuz orijinal olayı. Muhtemelen o yapıştırmanın altında aracın üzerinden çıkan bobinler gibi yazılar var. @Ufuk Sönmez (16363) Ufuk abi, sen ne diyorsun bu işe ?







ALF, arıza çıkarttığı için biraz boynu bukuk ve mahçup çıkmış fotoğrafta. "Üzülme yavrum, sen bu zamana kadar yapabileceğinin en iyisini yaptın" diyerek teselli ettim.  :alkis:




1.6 VVT-i

Toyota Club Türkiye

3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« : Haziran 21, 2016, 11:06:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #1 : Haziran 21, 2016, 13:16:41 »
Yeni alınan Japon malı DENSO bobin. Fotoğrafı çektikten sonra farkettim, bobinin üzerinde bant gibi bir şey var. Muhtemelen FARBA'nın TOYOTA için ürettiği farlarda TOYOTA yazısını karalaması, AISIN'in TOYOTA için ürettiği devirdaimde TOYOTA yazısını karalaması gibi bir şey bu. Logosuz orijinal olayı. Muhtemelen o yapıştırmanın altında aracın üzerinden çıkan bobinler gibi yazılar var. @Ufuk Sönmez (16363) Ufuk abi, sen ne diyorsun bu işe ?

Öncelikle geçmiş olsun Yüksel,

Aracın için üretilen ve senin aracının üzerindeki örneğinde de gördüğün üzere ilk numarası 9091902239 olan bobinlerin dört defa revizyon geçirdi ve numaraları değişti.

Keza aynı revizyon Denso'da da geçerli DIC0100 kodlu ürünün ilk versiyonlarında senin de fotoğrafladığın üzere bant vardı ancak son serilerinde o kısım "traşlanarak" silinmiş vaziyette.

Senin de bahsettiğin gibi orijinalin logosuz hali olarak adlandırılabilir, zira üreticiler OEM olarak tedarik ettikleri bazı ürünlerde (genellikle çok tüketilen) kalite farkı yaratarak piyasaya sürerler, ancak bazı ürünlerde hem markayı hem kendini korumak ayrıca sürümü itibariyle gereksiz yatırımı engellemek amacı ile OEM olarak tedarik ettikleri ürünün üzerinden OE markasını silerek de piyasaya sürebilmektedir, bu konu çok ama çok derin aynı zamanda çok da değişken bir konu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #2 : Haziran 21, 2016, 23:46:03 »
Geçmiş olsun Yüksel.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #3 : Haziran 22, 2016, 00:34:33 »
Yükselciğim geçmiş olsun. En çok bahsettiğimiz ateşleme bobin arızası. Detaylı anlatım için çok teşekkür ederim.
Mehmet hocam ateşleme bobini anlatmak istediğim buydu. Sağlam bir ateşleme bobini silindir yuvasına girip çıkarken "tırt tırt tırt" ses gelir. Bu ses gelmezse bobin bozuktur. Yüksel çok kolay bir test benzinde kullanmaya kickdown lara filan gerek yoktu. Ustanın buna 10 lokmayla sökmesi 5 dkda bakması lazım ki. Geçmiş olsun yinede
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #4 : Haziran 22, 2016, 03:31:59 »
Yüksel abi geçmiş olsun Toyota sorunsuzluk imajinı boşuna kazanmadı sanırım kendini kanıtlamaya devam edicek gibi görünüyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #5 : Haziran 22, 2016, 06:54:19 »
Geçmiş olsun Yüksel kardeşim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #6 : Haziran 22, 2016, 14:49:33 »

Öncelikle geçmiş olsun Yüksel,

Aracın için üretilen ve senin aracının üzerindeki örneğinde de gördüğün üzere ilk numarası 9091902239 olan bobinlerin dört defa revizyon geçirdi ve numaraları değişti.

Keza aynı revizyon Denso'da da geçerli DIC0100 kodlu ürünün ilk versiyonlarında senin de fotoğrafladığın üzere bant vardı ancak son serilerinde o kısım "traşlanarak" silinmiş vaziyette.

Senin de bahsettiğin gibi orijinalin logosuz hali olarak adlandırılabilir, zira üreticiler OEM olarak tedarik ettikleri bazı ürünlerde (genellikle çok tüketilen) kalite farkı yaratarak piyasaya sürerler, ancak bazı ürünlerde hem markayı hem kendini korumak ayrıca sürümü itibariyle gereksiz yatırımı engellemek amacı ile OEM olarak tedarik ettikleri ürünün üzerinden OE markasını silerek de piyasaya sürebilmektedir, bu konu çok ama çok derin aynı zamanda çok da değişken bir konu :)
Teşekkür ederim Ufuk abim.

O zaman aracın üzerindekiler dediğim gibi orijinal bobinleri abi ?

Diğer versiyonlarda iyileştirme mi yapıldı abi ? Ne gibi iyileştirmeler yapıldı bilgin var mı ? Sanırım bu taktırdığım bobin, iyileştirme yapılmış bobin olmamasına rağmen yine beni idare eder.



Geçmiş olsun Yüksel.
Teşekkür ederim Mehmet abim.

Yükselciğim geçmiş olsun. En çok bahsettiğimiz ateşleme bobin arızası. Detaylı anlatım için çok teşekkür ederim.
Mehmet hocam ateşleme bobini anlatmak istediğim buydu. Sağlam bir ateşleme bobini silindir yuvasına girip çıkarken "tırt tırt tırt" ses gelir. Bu ses gelmezse bobin bozuktur. Yüksel çok kolay bir test benzinde kullanmaya kickdown lara filan gerek yoktu. Ustanın buna 10 lokmayla sökmesi 5 dkda bakması lazım ki. Geçmiş olsun yinede

Teşekkür ederim Barış abim.

Abi aslında bobin sorunu olduğu belliydi de, yine de test etmek istedim.
Ustam araç çalışırken bobinleri tek tek yerinden çıkardı, her bobinini çıkardığında araç aptalladı, 3. bobini çıkarttığında herhangi bir değişiklik olmadı.

Bir daha bobin sorunu olursa ustaya gitmeden kendim değiştiririm. Aman başka bobin sorunu çıkartmasın da, her seferinde tek bobin için 220,00 TL bütçeyi sarsar. :)

Yüksel abi geçmiş olsun Toyota sorunsuzluk imajinı boşuna kazanmadı sanırım kendini kanıtlamaya devam edicek gibi görünüyor :)
Anlayana Burak. :)

Forumumuzda bu sorunsuzluk imajıyla dalga geçen, henüz 5 yaşını doldurmamış araç sahipleri mevcut. 10-15 yaşında TOYOTA sahipleri bizi daha iyi anlar.

Geçmiş olsun Yüksel kardeşim.
Teşekkür ederim Yaşar abim.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #7 : Haziran 22, 2016, 15:32:08 »
Teşekkür ederim Ufuk abim.

O zaman aracın üzerindekiler dediğim gibi orijinal bobinleri abi ?

Diğer versiyonlarda iyileştirme mi yapıldı abi ? Ne gibi iyileştirmeler yapıldı bilgin var mı ? Sanırım bu taktırdığım bobin, iyileştirme yapılmış bobin olmamasına rağmen yine beni idare eder.

Estağfurullah Yüksel,

Aynen öyle görünüyor, fabrikasyon bobinler duruyor ALF üzerinde :)

Revizyon ile birlikte iyileştirme yapıldı mı? net cevabı çok zor ancak Japon revizyon yaptıysa vardır elbet bir sebebi diyoruz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #8 : Haziran 22, 2016, 23:31:11 »
@Yüksel IŞIK (26882) Haklısın abi sorunsuzluk imaji boş değil kesinlikle dalga geçen geçsin bizde 2001 clio vardı araba 140bindeydi bizde 1 yıl durdu onun çıkardığı arızaları 200bini geçmiş e12 corolla çıkarmadı maşallah taş gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #9 : Haziran 25, 2016, 09:23:29 »
@Yüksel IŞIK (26882) Haklısın abi sorunsuzluk imaji boş değil kesinlikle dalga geçen geçsin bizde 2001 clio vardı araba 140bindeydi bizde 1 yıl durdu onun çıkardığı arızaları 200bini geçmiş e12 corolla çıkarmadı maşallah taş gibi
Allah Japon'dan şaşırtmasın. :)

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #10 : Haziran 25, 2016, 11:55:12 »
DELPHI de iyi bir marka diye biliyorum. Kalite farki ne kadar? Bilen var mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #11 : Haziran 29, 2016, 00:18:58 »
DELPHI de iyi bir marka diye biliyorum. Kalite farki ne kadar? Bilen var mi?
Genelde ALMAN araçları için tercih bir marka KAMİL Bey.
Ben orijinalden şaşmak istemediğim için DENSO aldım fakat DELPHI'nin de sorun çıkaracağını zannetmiyorum.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '05
  • 39 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #12 : Haziran 30, 2017, 11:51:11 »
Selam Yüksel kardeşim. Senin aracın 1.4 vvti mı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #13 : Haziran 30, 2017, 12:48:12 »
eğer bu alf in motoru orijinal 336 bin km de ise,yani revizyon görmedi ise dünya sağlam markalar ve en uzun ömürlü motorları olan ilk 10 markada 1. ciliği alan toyota hak ettiğini almış demektir ,alf  neden üzülsün yeni araçların bakım kitabına baktığımızda 160-200 bin km kadar servis km bakım aralığı yazıyor.sonrası önemli ve alf bunu başarmış durumda.şimdi önemli soru yeni corollar bu kadar dayanacak mı?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #14 : Haziran 30, 2017, 13:35:29 »
Selam Yüksel kardeşim. Senin aracın 1.4 vvti mı

Alf 1.6 vvt-ii motora sahip 1.4 vvt-i motorlu araca sahibim yani ailem sahip bir sorunuz varsa yanıtlamaya çalışabilirim  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #15 : Ağustos 04, 2017, 15:12:59 »
  bu lpg bende  de değişime sebeb oldu  lpg işte benim düsüncem.. düzeledi şimdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '05
  • 21 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #16 : Ağustos 05, 2017, 00:23:30 »
Konusu açılmışken bir şey sormak istiyorum müsaadenizle. Bobinlerde arıza olduğunda araçta belirgin bir şekilde hissediliyor. Peki kaliteli bobin takılmamışsa daha öncesinde yine arızalı gibi net bir şekilde hissedilir mi yoksa hafif teklemeler, rölanti dalgalanması gibi inceden belirtileri mi olur? Kısacası sağlamsa yürür gider, kalitesizse ya da arızalıysa yığılır kalır mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #17 : Nisan 23, 2018, 19:36:21 »
Geçmiş olsun bende de soldan sayınca 2. Bobin sürekli arıza çıkartıyor da en sonunda orjinal bobin taktım bakalım şu anda sıkıntı yok fakat Geçenlerde arkadaşımla söylediğimde bizden hepsi değişiyor sizinkide nasıl tek değişiyor diye şaşırmıştı Bu benim ikinci oluyor Aynı bobini değiştireceğim bu LPG den kaynaklı bir sıkıntı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #18 : Mart 07, 2020, 14:03:42 »
Arkadaşlar Selam .

Konu benzer olduğu için yeni konu açmadım buradan devam etmek istedim 

Bir süredir aracımda özellik sogukken ve  ara hızlanmalarda  1600 - 1900 devir aralığında bir titreme hissediyorum  . Özellikle sabahları araç soğukken ve benzindeyken sanki daha belli .Motor ısınıp  lpg ye geçince daha az hissediyorum . Lpg kaynaklı bir ayar bozukluğu olduğunu düşünerek ki benzin ayarlarını da bozar  .Lpg filtreleirnin her ikisini de değiştirdim . Lpg ayarlarını da  yeniden ayar yaptırdım  .Ayar sonrası biraz daha düzelme oldu .Hatta 60- 70 km de benzinde kullanmamı tavsiye etti Mocan Otogaz enjektör sürelerin kısalmış dedi  bende öyle yaptım hatta . Kendim akü eksi kutup başını çıkartarak kısa döngü ayarları  ltft ayarlarını sıfırladım  .Şu an dikkatimi çeken rolanti de eskiye göre daha çok titriyor . Aracın ivmelenme sinde hızlanmasında sorun yok  gayet  iyi  .  Ama alt devirde saçma hafif bir titreme var . Hafta sonu kelebek boğazını ve maf sensörünü de temizleyecem bakalım .Bunla da düzelmez ise . Buji ve bobin durumuna baktıracam . Aracım  134 binde   120 bin bakımında bujilerini değiştirmiştim . Başına bu durum gelip farklı bir bilgisi olan varsa yardımını rica ederim 


BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 3. silindir ateşleme bobinini değiştirdim
« Yanıtla #19 : Mart 07, 2020, 14:14:46 »
Akü kutup başı sökülmesi gaz ayarı değişikliklerinde belirli bir süre titreme veya yüksek devirde çalışması normal bir durumdur belirli süre sonra en iyi ayarlara göre çalışma sergiler,titreme olayı ucu açık bir konu yerinde incelenerek karar verilmesi gerekir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.