Gönderen Konu: Klima hakkında  (Okunma sayısı 10853 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür etti
Klima hakkında
« : Haziran 09, 2016, 11:53:10 »
Duyduğuma göre Toyota araçların kliması, gücü yakıttan değil de akü den alıyormuş doğru mu???

Toyota Club Türkiye

Klima hakkında
« : Haziran 09, 2016, 11:53:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #1 : Haziran 09, 2016, 11:55:58 »
Gücünün arabanın neresinden alıyor onu bilemem ama Klima Yaz-Kış açıktır aracımda.motorun çekişinde yada gücünde bir düşme olmuyor.
Araba YÜKSEK  km hızdayken bile soğutmaya veya ısıtmaya devam ediyor!
Eski aracımda klima açtığımda özellikle yaz mevsiminde çekişten düşüyordu hemen ve yüksek süratlerde soğutma yapmayıp ılık hava üflüyordu!
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #2 : Haziran 09, 2016, 13:08:20 »
V kayisi klima kompresorunden de geciyor. Elektrikli degil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #3 : Haziran 09, 2016, 13:09:14 »
Duyduğuma göre Toyota araçların kliması, gücü yakıttan değil de akü den alıyormuş doğru mu???
Öyle bir teknoloji varsa bile araçlarda kullanılacağını sanmam. Klima kompresörü  en az 3 4 hp güç tüketir. Şehir efsanesi sadece.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #4 : Haziran 09, 2016, 13:16:52 »
Öyle bir teknoloji varsa bile araçlarda kullanılacağını sanmam. Klima kompresörü  en az 3 4 hp güç tüketir. Şehir efsanesi sadece.

Normal Benzin yada Diesel araçlarda, klima pompası Benzinli/Diesel motorun çevirdiği kayış ile gazı sıkıştırırken, benzinli yada diesel motorun gücünden faydalanır ama ilave yakıt besleme sistemleri nedeniyle bunu hissetmeyiz.

Hybrid Toyotalarda, AC pompası bağımsız olarak kendine entegre elektrikli motor vasıtasıyla gazı sıkıştırır. Dolayısiyle Benzinli motor çalışmıyor olsa dahi Klima soğutma işlemine devam eder. Bunu yeni nesil Invertor klima yoluyla gerçekleştirdiğinden aşırı güce ihtiyacı yoktur. Benzinli motorun gücünden çalmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #5 : Haziran 09, 2016, 13:20:26 »
Klima kompresörü V kayışına bağlı klima devre girdiği zaman haliyle araçtan 3-4 beygir güç çeker .Elektrikli diye bir kavram yok şehir efsanesi . Yalnız ben şunu söyleyim kendi aracımda gördüğüm klima devreye girince araç daha seri hale geliyor gibi hissediyorum sebebini anlamıyorum tahminimce klima devreye alındığında yakıt sistemi bu gücü absorte etmek adına daha fazla yakıt veriyor sisteme .Birde üst devirde klima devre dışı kalıyor belli devir aralığında devrede oluyor . Hatta ışıklarda uzun süre bekleyecekseniz klima gene devre dışı kalıyor araç harekete geçince tekrar devreye giriyor . Ben genel olarak klimanın üşüttüğünü veya buz gibi oldu şeklinde soğuttuğunu görmedim ama aracın içini rahatlatıyor çok uzun süre çalışırsa ancak o zaman üşütüyor .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #6 : Haziran 09, 2016, 14:02:50 »
Normal Benzin yada Diesel araçlarda, klima pompası Benzinli/Diesel motorun çevirdiği kayış ile gazı sıkıştırırken, benzinli yada diesel motorun gücünden faydalanır ama ilave yakıt besleme sistemleri nedeniyle bunu hissetmeyiz.

Hybrid Toyotalarda, AC pompası bağımsız olarak kendine entegre elektrikli motor vasıtasıyla gazı sıkıştırır. Dolayısiyle Benzinli motor çalışmıyor olsa dahi Klima soğutma işlemine devam eder. Bunu yeni nesil Invertor klima yoluyla gerçekleştirdiğinden aşırı güce ihtiyacı yoktur. Benzinli motorun gücünden çalmaz.
Ben fosil yakıt araçlar için söylemiştim aslında. Yoksa elektrikli bir araçta klima olmazdı mantığa göre.
Zaten Toyota hariç araçlardan birim zamanda alının güç ve tork arttı  klimanın  3 5 hp güç çekmesi artık kullanıcı için pek fazla hissedilmez diye düşünüyorum
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #7 : Haziran 09, 2016, 14:10:52 »
Standart bir aracta, elektrikli her sey, aydinlatma, cam rezistansi vs dahil, eninde sonunda gucunu motordan alir. Bunlarin calismasi az ya da cok guc ceker ve ister konvansiyonel (kayisla motordan direk guc alan) ister Tekin beyin belirttigi (ayri elektrik motoru ile guc alan) sistemde nihayetinde sarfedilen enerjiyi sivi yakitli motor uretir.
Yanilmiyorsam ilk Verso'da aracin tork ihtiyacina gore devreden cikan bir sistem uretilmisti.
Direksiyonu cevirdiginizde bile, ister hidrolik, ister elektrohidrolik olsun, motor calismasina etkisi olur, cektigi gucten dolayi. Sadece bunlarin orani degisir sistemin verimine gore.
Kayisla tahrik olan sistemlerde yuksek motor devri klima kompresoru icin problem olabilir.
Eski sistemlerde guc daha fazla cekerdi sistem, aracin motor gucu ise surekli en ust seviyede kullanilmadigindan, hiz ile orantili olarak cekilen guc daha fazla hissedilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #8 : Haziran 10, 2016, 19:45:55 »
Kayisla tahrik olan sistemlerde yuksek motor devri klima kompresoru icin problem olabilir.
Eski sistemlerde guc daha fazla cekerdi sistem, aracin motor gucu ise surekli en ust seviyede kullanilmadigindan, hiz ile orantili olarak cekilen guc daha fazla hissedilir.

Doğru, ilk klima sistemlerinde kompresör devreye girdiğinde ilave yakıt beslemesi yapılmadığından motor güç kaybına uğrardı ve kompresör, klima düğmesi açıldıktan sonra kolay kolay devre dışı kalmazdı. Oysa günümüzde klima sistemininde kendi ECU'su var ve çok varyasyonlu programa sahip. Yüksek süratlerde kısa aralıklarla çalışıyor, çok daha fazla sensörlerle ortam kontrolü yapabiliyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #9 : Haziran 10, 2016, 23:44:42 »
klimalar krank yani motor tahriklidir.motorun dönme kuvvetinden güç alır.günümüz araçlarınd klima açıldığında ecu(beyin)motora güç için rolantiyi arttırır bir nevi fazla yakıt atar ki güç kaybını hissetmeyelim.kayıp vardır ama biz hissetmiyoruz...yaklaşık 5-7 bg gibi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #10 : Haziran 11, 2016, 18:27:24 »

Yanilmiyorsam ilk Verso'da aracin tork ihtiyacina gore devreden cikan bir sistem uretilmisti.




Galiba üretilen araçlarda da devam ediyor. Yüksek hızda giderken klima çalışmıyor galiba çok dedim ben, yavaşlayınca tatlı bi serinlik geliyor hep :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #11 : Haziran 11, 2016, 20:21:30 »


Galiba üretilen araçlarda da devam ediyor. Yüksek hızda giderken klima çalışmıyor galiba çok dedim ben, yavaşlayınca tatlı bi serinlik geliyor hep :)
Verim icin dusunulmus bir sey. Aslinda bu Verso'da kullanilmadan once boyle bir sistemin gerekliligini soylerdim. Sollama, rampa cikis vb durumlarda, guc gereksinimine gore klima kompresorunun devreden cikmasi gerektigini. Hatta bunu bilen birisi soylemisti, ''senin sistemi Toyota kullanmaya basladi sonunda'' diye.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #12 : Haziran 12, 2016, 00:26:12 »
Merhaba
geçen gün servise gitmiştim klima ile ilgili bir bilgi verildi şöyleki bizim araçlarda klima kompresörü sürekli dönüyor soğutma gereksinmi doğunca gaz vafleri ile gaz dolaşımı sağlanıyormuş bende servisin yalancısıyım
selamlar




Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #13 : Haziran 12, 2016, 10:41:03 »
Kayis ile tahrikli sistem zaruri olarak motor calistigi surece hareketli olmak zorunda. Sadece klima devreye girdigi ve sogutma ihtiyacinin derecesine gore guce binme orani degisir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #14 : Haziran 12, 2016, 12:30:21 »
... şöyleki bizim araçlarda klima kompresörü sürekli dönüyor soğutma gereksinmi doğunca gaz vafleri ile gaz dolaşımı sağlanıyormuş...


V Kayışı AC pompası kasnağını sürekli döndürüyor görünsede (aynı kasnak, motoru düz konumlandırılmış bazı alman otomobillerinde, soğutma radyatör fanında da kullanılıyor),

O kasnak aslında elektro mekanik kasnaktır,
 
Yani AC düğmesine basılmadığı sürece, pompa gazı sıkıştırmaz.

Gaz valfleri pompa üstünde değildir, onlar gaz aktarım kanalları üzerinde veya içerde yada öndeki evaporatör civarında konumlandırılıyorlar ve görevleri farklıdır.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #15 : Haziran 12, 2016, 14:51:41 »
Tekin bey merhaba,
Bende elektro mekanik kaplin usulü çalıştığını biliyordum ancak servisin ifade ettiği daha önce anlattığım gibi.Ancak klimaya basılınca çıt,pıt gibi sesler gelmemeside beni servisin dediklerine ikna etti gibi.
Dediğim gibi bu konuda çokda bilgili değilim sadece bana aktarılanı aktarmak istedim.
Istanbul'dan selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 73000
  • Model Yılı: '13
  • 69 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #16 : Haziran 12, 2016, 17:18:06 »
Motor çalışmıyorken klima nasıl çalışıyor peki

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1.33 Auris Life 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #17 : Haziran 12, 2016, 17:27:58 »
Motor çalışmıyorken klima nasıl çalışıyor peki

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Fan çalışır klima çalışmaz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #18 : Haziran 12, 2016, 23:17:36 »
klima kompresörleri evdeki buzdolabına benzerdir.bu kompresörler kendi içinde farklılık arz eder.mesela corolla dizelde kullanılan kompresör denso 5se09c idi galiba sürekli aktif çalışan fakat düğmeye basdığında gazı içerden dolaştıran sistemdir.bazı kompresörler ise devamlı dönmeyen siz düğmeye basınca dönen pistonları çalışan sistemdir.her ikisininde + - leri vardır.ama mantık aynıdır.o yüzden klima çalışırken araba stop edilmememli önce klima kapatılıp stop edilmeli.yüksek devirlerde 1500 rpm ve üstü devirlerlde klima kapatılmamamalı veya açılmamalı.çünkükompresöre o anda ciddi yük binmektedir.bu güç kompresörün önünde clutch denilen kavrama tırmaklarını lastiklerini kırabilmektedir ki en çok arızayı bu yapar.devir arttıkça aracın soğutmasının artması kompresörün gazı dolandırma sürati hızlanınca soğutma artmaktadır.rolantide 750 rpm dönen kompresör ile 120km de 2500 rpm de dönenkompresörün soğutması aynı değildir.her yaz başı kompresörün gaz miktarı bakılırsa yağı(kendi içinde)bakılırsa stop etmeden evvel kapatılırsa hızlı giderken açılmassa (ben aracı boşa alıp devreye alıyorum) sonra gene vitese koyuyorum. kompresöre kolay bişi olmaz ama herşeyin bir ömrü var unutmamamk lazım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima hakkında
« Yanıtla #19 : Haziran 13, 2016, 13:35:56 »
Bazi sistemlerde kompresor gecikmeli devreye giriyor, koruma acisindan direk yuke binmiyor.