0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Duyduğuma göre Toyota araçların kliması, gücü yakıttan değil de akü den alıyormuş doğru mu???
Öyle bir teknoloji varsa bile araçlarda kullanılacağını sanmam. Klima kompresörü en az 3 4 hp güç tüketir. Şehir efsanesi sadece.
Normal Benzin yada Diesel araçlarda, klima pompası Benzinli/Diesel motorun çevirdiği kayış ile gazı sıkıştırırken, benzinli yada diesel motorun gücünden faydalanır ama ilave yakıt besleme sistemleri nedeniyle bunu hissetmeyiz.Hybrid Toyotalarda, AC pompası bağımsız olarak kendine entegre elektrikli motor vasıtasıyla gazı sıkıştırır. Dolayısiyle Benzinli motor çalışmıyor olsa dahi Klima soğutma işlemine devam eder. Bunu yeni nesil Invertor klima yoluyla gerçekleştirdiğinden aşırı güce ihtiyacı yoktur. Benzinli motorun gücünden çalmaz.
Kayisla tahrik olan sistemlerde yuksek motor devri klima kompresoru icin problem olabilir.Eski sistemlerde guc daha fazla cekerdi sistem, aracin motor gucu ise surekli en ust seviyede kullanilmadigindan, hiz ile orantili olarak cekilen guc daha fazla hissedilir.
Yanilmiyorsam ilk Verso'da aracin tork ihtiyacina gore devreden cikan bir sistem uretilmisti.
Galiba üretilen araçlarda da devam ediyor. Yüksek hızda giderken klima çalışmıyor galiba çok dedim ben, yavaşlayınca tatlı bi serinlik geliyor hep
... şöyleki bizim araçlarda klima kompresörü sürekli dönüyor soğutma gereksinmi doğunca gaz vafleri ile gaz dolaşımı sağlanıyormuş...
Motor çalışmıyorken klima nasıl çalışıyor pekiE6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi