Gönderen Konu: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek  (Okunma sayısı 6518 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« : Mayıs 26, 2016, 14:03:54 »
Merhaba değerli arkadaşlar.
Aracımda alındığından bu yana 2 defa yağ değişimi oldu ve ikisinde de 10w40 kullandık. 10bin km'ye kadar hiçbir eksiltme görmedim sürekli kontrol ediyorum.
Şuan ise 0w40 tam sentetiğe geçmeyi düşünüyorum ve bu geçiş esnasında Motor Silk bor power kullanmayo da düşünüyorum.
Bunu yapmamın sebebi aracın ilk çalıştırmada motor kapağından şıkırtı sesi gelmesi. Sonrasında geçiyor fakat uzun süre bu şekilde kullanırsam sıkıntı olur diye düşünüyorum.
Bu geçişten sonra aşırı bir yağ yakması yaşar mıyız bunu merak ediyorum.
Aracı yazın 4 ay boyunca Antalya'da kullanacağım. Teşekkürler.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Toyota Club Türkiye

Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« : Mayıs 26, 2016, 14:03:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #1 : Mayıs 26, 2016, 14:30:18 »
0/40 yerine 5/40 tam sentetik  mobil 1 esp veya castrol edge  tavsiye ederim . 0/ 40 Antalya sıcağında ince kalabilir eksiltme olabilir . Türkiye şartları için bence en uygun yag  5/40  -20 / +45  sıcaklık değerlerin sorunsuzca görevini yerine getireceğiniz düşünüyorum . Şu an kendim 5/30 kullanıyorum bir sonraki bakıma 5/40 kullanacam 5/30 da aracım daha çabuk ısınıyor fan açama aralığı kısalıyor . Artısı ise motor ilk çalışmada ki şıkırtı  sesi olmuyor . Kışın motorun ilk çalışmada daha rahat yağladığını hissediyorsunuz
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #2 : Mayıs 26, 2016, 14:32:39 »
ben 5-30 sonrası 0-40 a geçtiğimde yarım litreye yakın eksiltti ama şimdi durdu gram eksiltme yok.
benim de tavsiyem 5-40 ya da 5-50 ye geçmeniz olur. mobil in tam sentetik 5-50 yağını önerrim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #3 : Mayıs 26, 2016, 14:38:03 »
Bu bahsettiğin ses benim aracımda da aldığım günden beri var, üstelik LPG takılmadan öncesinde de vardı. Ben alalı 30.000 km oldu ve hala var. Motor soğukken 5-10 saniye falan rölantide oluyor. Fakat hangi usta bakarsa baksın gayet güel diyorlar motora. Yağ yakma v.s. yok, performans falan iyi (Maşallah...)
  - Yağ değerini değiştirmek çok sıkıntı vermez Yasin'im. 5W40 0W40 a göre daha iyi bir tercih olacaktır. Çünkü sıcak bölgedesin. Tam Sentetik'ten şaşma. Zaten takip ediyorsun aracını. Farklı tepki olursa çok kısa aralıklarda 2-3 defa (2000-3000 km'de bir) tekrar 10W40 değişimi yap. Bor falan gibi "katkı atma". Sadece 5000-10000 km aralığında takipte kal. Yağ filtresinde de değişiklik yapmayı deneyebilirsin.
 (Daha önce yazmıştım ama kusura bakmazsanız tekrar belirtmek isterim; geçmişte, bir motor yağı firmasında çalıştığım ve sanayideki ustalarla da hâlen diyalog içinde olduğum için gönül rahatlığı ile tekrar ediyorum "katkı atma".)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2016, 14:48:20 »
Hepinize teşekkür ediyorum burada size danışmasam 0w40 koyacaktım.
Mahmut Abim sen hangi yağı kullanıyorsun ? Tavsiye edeceğin bir yağ var mı.
Ayrıca deneyimlerine ve bilgilerine saygı duyaraktan birşey sormak istiyorum. Motor Silk yurt dışında çok sevilen ve testler sonrası birçok faydasının olduğu kanıtlanmış ve belgelenmiş. Kullanıcılar tarafından da şiddetle tavsiye ediliyor. Şimdi ben bu katkıyı kullanmayayım mı kafama yattı baya çünkü :)

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 26, 2016, 14:53:08
0/40 yerine 5/40 tam sentetik  mobil 1 esp veya castrol edge  tavsiye ederim . 0/ 40 Antalya sıcağında ince kalabilir eksiltme olabilir . Türkiye şartları için bence en uygun yag  5/40  -20 / +45  sıcaklık değerlerin sorunsuzca görevini yerine getireceğiniz düşünüyorum . Şu an kendim 5/30 kullanıyorum bir sonraki bakıma 5/40 kullanacam 5/30 da aracım daha çabuk ısınıyor fan açama aralığı kısalıyor . Artısı ise motor ilk çalışmada ki şıkırtı  sesi olmuyor . Kışın motorun ilk çalışmada daha rahat yağladığını hissediyorsunuz
Yücel Abi mobil 1 5w40 bulamadım mobil super 3000 5w40 var.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #5 : Mayıs 26, 2016, 14:59:25 »
Yazın zaten belirtilen yağların arasında motoru etkileyecek hiçbir fark olmayacaktır, hele ki Antalyada.

İmzanızdaki Corolla için ise bence hiç gerek yok, ben olsam 10w-40 devam derdim.
Leon için zaten 5-30 kullanıyor olmanız lazım.

edit: herhangi bir yağ katkısı da kullanmayın bence
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #6 : Mayıs 26, 2016, 15:04:54 »
Arkadaşlar belirtmiş yağ eksiltme yapan araca katkı konuyor oda 1000 km sonra özelliğini kaybediyor. Yıllarca o tarz ürünleri satan arkadaşım uzak dur bazıları teflon katkılı sıkıntı yaratır demişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #7 : Mayıs 26, 2016, 15:23:10 »
Yazın zaten belirtilen yağların arasında motoru etkileyecek hiçbir fark olmayacaktır, hele ki Antalyada.

İmzanızdaki Corolla için ise bence hiç gerek yok, ben olsam 10w-40 devam derdim.
Leon için zaten 5-30 kullanıyor olmanız lazım.

edit: herhangi bir yağ katkısı da kullanmayın bence
Bilgilendirme için teşekkürler. Daha fazla araştırmadan sonra bu katkı maddesi konusunda kararımı ve kullanırsam sonuçlarını belirteceğim. Leon için ise evet 5w30.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #8 : Mayıs 26, 2016, 16:58:26 »
Yasin Castrol edge  5w40 4 lt tam sentetik al koy aracına .Farkı hisset kardeşim. Motor performansın , sessizliği  , ilk çalıştırmadaki hızlı yağlama , Hepsi çok iyi olur . Kime sorarsan sor çok iyi tercih olduğunu söyleyecektir kardeşim . Şu an piyasadaki enjektörlü , hidrolik iticili sibap yapısına sahib araçların tamamına gönül rahatlığı ile konulacak bir yağ. Mobil esp  5w30 da iyi yağ ama ben şahsen kendim bakımda birebir bu yağı alıp koymayı düşünüyorum.
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #9 : Mayıs 26, 2016, 17:24:01 »
Yasin Castrol edge  5w40 4 lt tam sentetik al koy aracına .Farkı hisset kardeşim. Motor performansın , sessizliği  , ilk çalıştırmadaki hızlı yağlama , Hepsi çok iyi olur . Kime sorarsan sor çok iyi tercih olduğunu söyleyecektir kardeşim . Şu an piyasadaki enjektörlü , hidrolik iticili sibap yapısına sahib araçların tamamına gönül rahatlığı ile konulacak bir yağ. Mobil esp  5w30 da iyi yağ ama ben şahsen kendim bakımda birebir bu yağı alıp koymayı düşünüyorum.
Yücel Abi ben de 5w40'da karar kıldım Allah izin verirse onu koyacağım fakat kafamı karıştıran bir şey var. Mobil 1 ve Mobil Super arasında ne fark var bunu anlamış değilim. Mobil 1 ve Mobil Super arasında çok yüksek fiyat farkı var acaba neden iki farklı marka gibi üretmişler.
Edit : İnternet siteleri bile ayrı http://www.mobil1.com.tr ve http://www.mobiloil.com.tr
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #10 : Mayıs 26, 2016, 17:41:09 »
Yasin kardeşim içeriğinde bulunan etken madde daha yoğun ve fazla olan yag pahalı oluyor . Bu madde azaldıkça yag fiyatı ucuzluyor . Yağ ın temizleyici özelliği yapışkanlığı yüksek ısı ve düşük ısıdaki tepkimesi ve görevini yerine getirmesi yağın kalitesini ve fiyatını belirliyor senin anlayacağın şekille aşağıdaki tablo gibi kardeşim . Her ikisi de gideceğin yere götürür ama performans farklılığı vardır . Uzun süre kullanımda benzinde 200 binde LPG de 100 binde siboplar sıkıntı çıkartır. Yağ işinde de kaliteli yağ motor ve ekipmanlarının ömrünü uzatır diğer türlü ilerleyen km lerde motordaki aşınma artar yag eksiltme olayı başlar. gibi gibi maddeler uzar gider . Sana kesin ve net tavsiyem CASTROL EDGE  5/40 TAM SENTETİK .

mobil süper 3000 5/ 40   - LPG

Mobil 1 esp 5/ 40  - benzin
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #11 : Mayıs 27, 2016, 10:13:14 »
 Katkıyı satan veya pazarlama yapan firmaların siteleri veya bağlantılı haberleri okursan katkılarını öven ve çok güzel olduğunu ifade eden bir sürü araştırma görürsün. Genellikle araç alım-satım yapanların kullandığı tür katkılar vardır piyasada.
 Kısa "kullanım süresinde"; kesinlikle katedilen kilometre ile değil "kullanılan sürede" duman keser, motorun yağlanmasını ve çalışmasını kolaylaştırır. Sebebi de yağdaki vizikositeyi değiştirmeledir. Belli süre çalışan katkı kullanılan motorda vizikositesi değişen yağ bir zaman sonra görevini hiç iyi yapmayarak zarar vermeye başlayacaktır. Zaten hemen pek çoğu ya her yağ değişimde ya da belli km aralığında bu katkıyı kullanın diye kutularının üzerine yazarlar. Ben yağ sektöründeki firmada çalıştığım sürede sadece bir tane karışım gördüm ki 'katkı değil karşım' (Ülkemizde satışı yok) o bile gerçekten çok başarılı olmasına karşın gene çok fazla kullanılması taraftarı değilim. Yağ katkısı genel amaç olarak: Artık bitmiş okey dönüyor tabiri olan motorlarda kullanılıp denenen bir talih oyunu yada geciktirme politikasıdır.

 Dipnot olarak katkıya ekstra para verip alacaksın ya, zaten piyasada satılan orta-üst kalitedeki yağların çoğusu (ucuzlar veya merdiven altı hariç olmak kaydı ile) o katkı maddesini hal-i hazırda ihtiva etmektedir -ki bu yağlar fabrikaların belli test/araştırma deneyimleriyle performans/vizikosite oranı hesaplanarak ömür biçilmiş kendi doğru katkısını barındıran ürünleridir.  Bundan hesapla: Katkıya 40 TL, orta halli motor yağına 80 verdin diyelim. Cepten 120 TL çıkacak. Sen git direk 120 TL bandında yağ al katkı alma.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #12 : Mayıs 27, 2016, 16:07:09 »
Katkıyı satan veya pazarlama yapan firmaların siteleri veya bağlantılı haberleri okursan katkılarını öven ve çok güzel olduğunu ifade eden bir sürü araştırma görürsün. Genellikle araç alım-satım yapanların kullandığı tür katkılar vardır piyasada.
 Kısa "kullanım süresinde"; kesinlikle katedilen kilometre ile değil "kullanılan sürede" duman keser, motorun yağlanmasını ve çalışmasını kolaylaştırır. Sebebi de yağdaki vizikositeyi değiştirmeledir. Belli süre çalışan katkı kullanılan motorda vizikositesi değişen yağ bir zaman sonra görevini hiç iyi yapmayarak zarar vermeye başlayacaktır. Zaten hemen pek çoğu ya her yağ değişimde ya da belli km aralığında bu katkıyı kullanın diye kutularının üzerine yazarlar. Ben yağ sektöründeki firmada çalıştığım sürede sadece bir tane karışım gördüm ki 'katkı değil karşım' (Ülkemizde satışı yok) o bile gerçekten çok başarılı olmasına karşın gene çok fazla kullanılması taraftarı değilim. Yağ katkısı genel amaç olarak: Artık bitmiş okey dönüyor tabiri olan motorlarda kullanılıp denenen bir talih oyunu yada geciktirme politikasıdır.

 Dipnot olarak katkıya ekstra para verip alacaksın ya, zaten piyasada satılan orta-üst kalitedeki yağların çoğusu (ucuzlar veya merdiven altı hariç olmak kaydı ile) o katkı maddesini hal-i hazırda ihtiva etmektedir -ki bu yağlar fabrikaların belli test/araştırma deneyimleriyle performans/vizikosite oranı hesaplanarak ömür biçilmiş kendi doğru katkısını barındıran ürünleridir.  Bundan hesapla: Katkıya 40 TL, orta halli motor yağına 80 verdin diyelim. Cepten 120 TL çıkacak. Sen git direk 120 TL bandında yağ al katkı alma.
Abi katkı olayını kafamda bitirdin çok teşekkür ederim. Mobilden castrole geçiş yapmak da pek istemiyorum ama 5w40 konusunda castrol daha iyi sanırım.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #13 : Mayıs 27, 2016, 17:04:19 »
Mobile devam et bence, Castrole bir türlü ısınamadım, çok reklam yaptıkları için olsa gerek.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #14 : Mayıs 27, 2016, 17:53:42 »
Asite su dokme ile suya asit ekleme arasinda bile fark var. Kimya karisik bir bilimdir. Zaten yukarida herkes cok guzel bilgiler vermis. Her turlu katkinin, laboratuvar ortaminda, katilacagi urun icinde, belli isi ve basinc altinda, nasil, ne oranda karisacagi, kopuklenme vs etkileri test edilmeden bunlari kullanmak soru isareti olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 209000
  • Model Yılı: '04
  • 34 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #15 : Mayıs 27, 2016, 18:55:30 »
hazır konu açılmışken versoya  bu zamana kadar 12 yıl oldu hep 10-40 yağ kondu. serviste aynısını koyuyor. 5-30  yağ sonradan çıktı  diye tahmin ediyorum. kısacası 12 yıl sonra 5-30 yağ değişimi yapsak iyi mi olur kötü mü?
2004 VERSO ELEGANT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #16 : Mayıs 27, 2016, 19:10:57 »
Mobile devam et bence, Castrole bir türlü ısınamadım, çok reklam yaptıkları için olsa gerek.
-Mobil Super™ 3000 X1 5W-40
cSt @ 40ºC   84
cSt @ 100ºC   14
Parlama Noktası, °C, ASTM D 92   222
Yoğunluk @15º C kg/l, ASTM D 4052   0,855

-Castrol Edge 5w40

Yoğunluk @ 15C ASTM D4052 g/ml 0.848
Viskozite @ 100C ASTM D445 mm²/s 13.9
Viskozite @40C ASTM D445 mm²/s 82
PArlama Noktası (PMCC) ASTM D93 °C 210

Sanırım 30 lira daha ucuz olan mobil daha kaliteli gibi duruyor :)

Asite su dokme ile suya asit ekleme arasinda bile fark var. Kimya karisik bir bilimdir. Zaten yukarida herkes cok guzel bilgiler vermis. Her turlu katkinin, laboratuvar ortaminda, katilacagi urun icinde, belli isi ve basinc altinda, nasil, ne oranda karisacagi, kopuklenme vs etkileri test edilmeden bunlari kullanmak soru isareti olur.
Çok haklısınız Hakan Bey, insan bazen benim gibi reklam çılgınlığına kapılıyor işte.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 27, 2016, 19:13:05
hazır konu açılmışken versoya  bu zamana kadar 12 yıl oldu hep 10-40 yağ kondu. serviste aynısını koyuyor. 5-30  yağ sonradan çıktı  diye tahmin ediyorum. kısacası 12 yıl sonra 5-30 yağ değişimi yapsak iyi mi olur kötü mü?
Bünyamin Bey 5w40 tam sentetik tavsiye edilecektir. 5w30 ince gelir diye düşünüyorum.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #17 : Mayıs 30, 2016, 17:00:28 »
Mobil  "Benim İçin"  bir kademe daha önde gelir.

Görüp yaşadığımız olayı aktarmaya çalıştık, biz sana müteşekkiriz Yasin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #18 : Mayıs 30, 2016, 17:10:18 »
Eski aurisimde mobil kullandım. Herkese de tavsiye ederdim. Artık motulcu olduk. Tavsiye ederim :)
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #19 : Mayıs 31, 2016, 00:52:49 »
Konuyu açtığım günden bu yana bahsi geçen motor yağlarını detaylı olarak inceledim. Bundaki sebep titiz biri olmamın yanında tüketicilere yardımcı olmak ve yıllardır süren mobil mi castrol mü sorularına cevap bulabilmek çünkü bu soru benim de kafamı hep kurcalamıştır. Bu birkaç günde mobil supportla iletişime geçip, motor yağları konusunda radikal web sitelerinden teknik veriler elde ettim. Castrolün verilerini kendi resmi sitesinde verilmediği için bahsettiğim yabancı web sitelerinden elde ettim. Mobilin verileri ise kendi resmi sitesinde yağ modelini seçtiğiniz zaman hepsini vermekte zaten. Buradaki farkın sebebi de anladığım kadarıyla ortada.
İşte teknik veriler;

-Castrol EDGE 5W-40

Density @ 15°C, Relative ASTM D4052 g/ml 0.85
Viscosity, Kinematic 100°C ASTM D445 mm²/s 13.4
Viscosity, CCS -30°C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 6220
Viscosity, Kinematic 40°C ASTM D445 mm²/s 81
Viscosity Index ASTM D2270 None 169
Pour Point ASTM D97 °C -45
Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 207
Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 0.8

-Mobil Süper 3000 X1    5W-40

Viskozite    5W-40
cSt @ 40ºC   84
cSt @ 100ºC   14
Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, ASTM D 874   1,1
Fosfor   0,0095
Parlama Noktası, °C, ASTM D 92   222
Yoğunluk @15º C kg/l, ASTM D 4052   0,855
Akma Noktası, °C, ASTM D 97   -39

-Mobil 1 New Life 0W-40
   
Viskozite, cSt (ASTM D445)

@ 40º C   75
@ 100º C   13,5
Viskozite İndeksi   185
MRV, -40ºC, cP (ASTM D4684)   31
HTHS Viskozite, mPa•s @ 150ºC (ASTM D4683)   3,8
Toplam Baz Numarası (ASTM D2896)   11,8
Sülfatlanmış Kül, Ağırlık% (ASTM D874)   1,3
Fosfor, wt% (ASTM D4981)   0,1
Parlama Noktası, ºC (ASTM D92)   230
Yoğunluk @15,6 ºC g/ml (ASTM D4052)   0,85

Burada dikkat edilmesi gereken noktalar flash point ( parlama noktası yani yağın yanma noktası ), 100 derecedeki viskozitesi ve sonrasında yoğunluk vs.
5w40 konusunda castrol edge den ucuz olan mobil super daha kaliteli bir yapıya sahip. Fakat ikisinden de kalite ve fiyat konusunda üstün olan ise 0w40 mobil 1.
Sonuç olarak ben mobil 1 0w40 yağa karar verdim. Mobil de aracımın detaylarına göre bana bu yağı tavsiye etti. Sonuçları yağ değişimi sonucu paylaşacağım inşallah. Faydalı olması dileğiyle.
Saygılar
Düzeltme: Mobil super 3000 tam sentetik ve teknolojik olarak eski bir yağ. Yağ yakma konusuna gelince 100 derecedeki viskozite değerleri nerdeyse aynı. Sonuçta ikisi de 40 değerine sahip. 0w ve 5w ilk çalıştırmadaki viskoziteyi temsil ediyor.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km