Gönderen Konu: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek  (Okunma sayısı 6520 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #20 : Mayıs 31, 2016, 08:51:22 »
Haydi bakalım da görelim sonuçlarını Yasin. Bu kadar detaylı araştırdın karşılığını alacağını düşünüyorum. İyi bir deneyim olacak bizlere de.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #20 : Mayıs 31, 2016, 08:51:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #21 : Mayıs 31, 2016, 11:12:16 »
Farklı yağ değişimi öncesi motor içi temizleyiciyi kullanmanı tavsiye ederim.
Würth, Tunap, Berner gibi kaliteli ürünler ile gerekli temizliği yaptıktan sonra yeni model yağı doldurun.

Yeni aldığım arabamda daha önce ne kullanıldığını bilmediğimden motor iç temizliği yaptıktan sonra Mobil 1 ESP 5/30 yağ (Ufuk Sönmez ve Dörtnal Sadık ustanın tavsiyeleri) kullandık.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #22 : Mayıs 31, 2016, 14:48:00 »
Farklı yağ değişimi öncesi motor içi temizleyiciyi kullanmanı tavsiye ederim.
Würth, Tunap, Berner gibi kaliteli ürünler ile gerekli temizliği yaptıktan sonra yeni model yağı doldurun.

Yeni aldığım arabamda daha önce ne kullanıldığını bilmediğimden motor iç temizliği yaptıktan sonra Mobil 1 ESP 5/30 yağ (Ufuk Sönmez ve Dörtnal Sadık ustanın tavsiyeleri) kullandık.
Öneri için teşekkürler Özcan Abi, uygulayacağım.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #23 : Mayıs 31, 2016, 16:13:51 »
Konuyu açtığım günden bu yana bahsi geçen motor yağlarını detaylı olarak inceledim. Bundaki sebep titiz biri olmamın yanında tüketicilere yardımcı olmak ve yıllardır süren mobil mi castrol mü sorularına cevap bulabilmek çünkü bu soru benim de kafamı hep kurcalamıştır. Bu birkaç günde mobil supportla iletişime geçip, motor yağları konusunda radikal web sitelerinden teknik veriler elde ettim. Castrolün verilerini kendi resmi sitesinde verilmediği için bahsettiğim yabancı web sitelerinden elde ettim. Mobilin verileri ise kendi resmi sitesinde yağ modelini seçtiğiniz zaman hepsini vermekte zaten. Buradaki farkın sebebi de anladığım kadarıyla ortada.
İşte teknik veriler;

-Castrol EDGE 5W-40

Density @ 15°C, Relative ASTM D4052 g/ml 0.85
Viscosity, Kinematic 100°C ASTM D445 mm²/s 13.4
Viscosity, CCS -30°C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 6220
Viscosity, Kinematic 40°C ASTM D445 mm²/s 81
Viscosity Index ASTM D2270 None 169
Pour Point ASTM D97 °C -45
Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 207
Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 0.8

-Mobil Süper 3000 X1    5W-40

Viskozite    5W-40
cSt @ 40ºC   84
cSt @ 100ºC   14
Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, ASTM D 874   1,1
Fosfor   0,0095
Parlama Noktası, °C, ASTM D 92   222
Yoğunluk @15º C kg/l, ASTM D 4052   0,855
Akma Noktası, °C, ASTM D 97   -39

-Mobil 1 New Life 0W-40
   
Viskozite, cSt (ASTM D445)

@ 40º C   75
@ 100º C   13,5
Viskozite İndeksi   185
MRV, -40ºC, cP (ASTM D4684)   31
HTHS Viskozite, mPa•s @ 150ºC (ASTM D4683)   3,8
Toplam Baz Numarası (ASTM D2896)   11,8
Sülfatlanmış Kül, Ağırlık% (ASTM D874)   1,3
Fosfor, wt% (ASTM D4981)   0,1
Parlama Noktası, ºC (ASTM D92)   230
Yoğunluk @15,6 ºC g/ml (ASTM D4052)   0,85

Burada dikkat edilmesi gereken noktalar flash point ( parlama noktası yani yağın yanma noktası ), 100 derecedeki viskozitesi ve sonrasında yoğunluk vs.
5w40 konusunda castrol edge den ucuz olan mobil super daha kaliteli bir yapıya sahip. Fakat ikisinden de kalite ve fiyat konusunda üstün olan ise 0w40 mobil 1.
Sonuç olarak ben mobil 1 0w40 yağa karar verdim. Mobil de aracımın detaylarına göre bana bu yağı tavsiye etti. Sonuçları yağ değişimi sonucu paylaşacağım inşallah. Faydalı olması dileğiyle.
Saygılar
Düzeltme: Mobil super 3000 tam sentetik ve teknolojik olarak eski bir yağ. Yağ yakma konusuna gelince 100 derecedeki viskozite değerleri nerdeyse aynı. Sonuçta ikisi de 40 değerine sahip. 0w ve 5w ilk çalıştırmadaki viskoziteyi temsil ediyor.
Emeğinize sağlık,teşekkür ederiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #24 : Mayıs 31, 2016, 17:18:42 »
Emeğinize sağlık,teşekkür ederiz.
Rica ederim, faydası olduysa ne mutlu bana.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #25 : Haziran 01, 2016, 00:21:13 »
Farklı yağ değişimi öncesi motor içi temizleyiciyi kullanmanı tavsiye ederim.
Würth, Tunap, Berner gibi kaliteli ürünler ile gerekli temizliği yaptıktan sonra yeni model yağı doldurun.

Yeni aldığım arabamda daha önce ne kullanıldığını bilmediğimden motor iç temizliği yaptıktan sonra Mobil 1 ESP 5/30 yağ (Ufuk Sönmez ve Dörtnal Sadık ustanın tavsiyeleri) kullandık.
Ozcan abi ben de 10-40 dan 5-30 a geçmeden önce motor iç temizleyici kullanacaktım fakat sorduğum her usta (özel ve yetkili servis) motor iç temizleyicilere uzaylı muamelesi yaptı. Bir de temizlik sonrası karterde kalan ve süzülemeyen takribi 0.5 lt yağın içerisinde bu temizleyici maddeden hala kalacak olması beni bu temizleme olayından vazgeçirdi. Uygulamayı çok istiyorum fakat bu seneki bakımda nasip olmadı.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #26 : Haziran 01, 2016, 00:52:04 »
200 ml'lik üründen 4 litrelik motor yağına düşen pay 50 ml. Dediğin gibi 0,5 LT'ye 25 ml denk gelir ki dediğin gibi 0,5 LT'de kalmıyor motorda
Bugün bile kontrol ettiğimde (arabayı yeni aldığım için hergün iki defa düzenli yağ kontrolü yapıyorum ) motor yağı hala kahverengimsi duruyor. Ama boşalan yağ zift gibiydi. Yararından emin olmadığım birşeyi kimseye önermem
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #27 : Haziran 01, 2016, 08:44:28 »
200 ml'lik üründen 4 litrelik motor yağına düşen pay 50 ml. Dediğin gibi 0,5 LT'ye 25 ml denk gelir ki dediğin gibi 0,5 LT'de kalmıyor motorda
Bugün bile kontrol ettiğimde (arabayı yeni aldığım için hergün iki defa düzenli yağ kontrolü yapıyorum ) motor yağı hala kahverengimsi duruyor. Ama boşalan yağ zift gibiydi. Yararından emin olmadığım birşeyi kimseye önermem
Benim vitarada 0.5 lt kalıyor, toplamda 5lt alıyor yağı. Yararından ben de eminim ama cesaret edemedik işte.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #28 : Haziran 01, 2016, 11:10:03 »
0,5 LT çok değil mi? Ucuna hortum bağlanmış bir enjektörle çekmek gerek.
Suzuki'nin böyle bir şey yapması çok ilginç geldi bana :wacko:

Ek bilgi: Sadık ustaya sordum şimdi. Denilen değerde yağ kalması normalmiş. Moroyn içinden süzülen yağmış :) Ama kaliteli bir markayla motor içi temizliği yapmanın sakıncası yokmuş.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #29 : Haziran 01, 2016, 14:39:53 »
0,5 LT çok değil mi? Ucuna hortum bağlanmış bir enjektörle çekmek gerek.
Suzuki'nin böyle bir şey yapması çok ilginç geldi bana :wacko:

Ek bilgi: Sadık ustaya sordum şimdi. Denilen değerde yağ kalması normalmiş. Moroyn içinden süzülen yağmış :) Ama kaliteli bir markayla motor içi temizliği yapmanın sakıncası yokmuş.
Sen hangi markayi kullandin özcan abi?

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #30 : Haziran 01, 2016, 14:41:21 »
0,5 LT çok değil mi? Ucuna hortum bağlanmış bir enjektörle çekmek gerek.
Suzuki'nin böyle bir şey yapması çok ilginç geldi bana :wacko:

Ek bilgi: Sadık ustaya sordum şimdi. Denilen değerde yağ kalması normalmiş. Moroyn içinden süzülen yağmış :) Ama kaliteli bir markayla motor içi temizliği yapmanın sakıncası yokmuş.
Bazıları ince bir hortumu yağ konulan yerden içeri salıp kartere kadar indirip vakumla çekiyormuş veya tam tersi aynı şekilde indirip basınçlı hava basıp içeride kalan yağı dalgalandırarak alt tapadan daha fazla çıkmasını sağlıyorlarmış. 0.5 lt de bana yetkili servisin söylediği rakam. Ne kadar doğru bilemiyorum.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #31 : Haziran 01, 2016, 15:41:25 »
Bazıları ince bir hortumu yağ konulan yerden içeri salıp kartere kadar indirip vakumla çekiyormuş veya tam tersi aynı şekilde indirip basınçlı hava basıp içeride kalan yağı dalgalandırarak alt tapadan daha fazla çıkmasını sağlıyorlarmış. 0.5 lt de bana yetkili servisin söylediği rakam. Ne kadar doğru bilemiyorum.
Ben tapayı söktükten sonra aracın arkasını iyice yükseltmeyi düşünüyorum ne kadar verimli olur bilemedim. Sonra tapadan hortum sokup vakumlamayı ve tapa açıkken 100-200ml yukardan yeni yağ koyup akıtmayı düşünüyorum.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #32 : Haziran 01, 2016, 16:23:50 »
Sen hangi markayi kullandin özcan abi?

Berat adını bilmediğim bir marka kullandı. Würth'ten 10-15 TL pahalı bir üründü. Markasını öğrenince yazarım buradan.

Motordaki yağı süzelim derken yağ kanalları ve diğer parçalarda ki yağıda süzmeyin. Bir miktar yağ kalsın
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #33 : Haziran 02, 2016, 10:07:45 »
Berat adını bilmediğim bir marka kullandı. Würth'ten 10-15 TL pahalı bir üründü. Markasını öğrenince yazarım buradan.

Motordaki yağı süzelim derken yağ kanalları ve diğer parçalarda ki yağıda süzmeyin. Bir miktar yağ kalsın
Tunap olmasın?
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #34 : Haziran 02, 2016, 10:45:05 »
Tunap değildi
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #35 : Haziran 17, 2016, 17:09:21 »
Haydi bakalım da görelim sonuçlarını Yasin. Bu kadar detaylı araştırdın karşılığını alacağını düşünüyorum. İyi bir deneyim olacak bizlere de.
Abi yağ değişimini 0w40 ile yaptım. 2 gündür kullanıyorum bir eksiltme söz konusu değil, ilk çalıştırmadaki çıt çıt sesi kayboldu, araç daha sessiz çalışıyor trafikte hiç duyulmuyor, lpgye geçme süresi 10 saniyeye falan düştü, 2-3 defa kesiciye kadar devir çevirdim daha kolay devir çevirdiğini fark ettim. Tabi burda anlattıklarımdan araba uçak gibi oldu anlaşılmasın, gözle görülen değişimler ilk çalıştırma ve motor sesi. İnşallah eksiltme sorunu da olmaz.
Bu arada değişimi de okey bölümünde paylaştım bakabilirsin http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=74343.0
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Viskozitesinde Değişime Gitmek
« Yanıtla #36 : Haziran 20, 2016, 10:18:38 »
  Biraz km çevirsin bakallım yağın durumu ne olacak. Aynı performansı devam ettirir inşaAllah.