Gönderen Konu: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek  (Okunma sayısı 10315 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 76 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« : Mayıs 26, 2016, 10:35:30 »
Merhaba Arkadaşlar,

E160 corolla için kontak kapalıyken bile çakmaklık girişinde sürekli enerji olacak şekilde ayarlanabilir mi?
Ayrıca aracı çalıştırma esnasında çakmaklıkta enerji kesilmesi oluyor, bunu engellemek mümkün mü ?

Toyota Club Türkiye

Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« : Mayıs 26, 2016, 10:35:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #1 : Mayıs 26, 2016, 12:44:52 »
Neden yapacaksaniz acaba.
Bana görede kontak anahtari ile daha kullanışlı.İhtiyaç meselesi tabi

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 76 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #2 : Mayıs 26, 2016, 12:46:43 »
Neden yapacaksaniz acaba.
Bana görede kontak anahtari ile daha kullanışlı.İhtiyaç meselesi tabi

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Araç kamerası kullanıyorum, dışarıda bir yere park ettiğimde kamerayı açık bırakmak istiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #3 : Mayıs 26, 2016, 13:35:16 »
Araç kamerası 2 gün çekebilecek kapasitede hafızaya sahip mi öncelikle?
Sonra enerji işini düşünün. Bunu da harici bir power supply ile yapabilirsiniz. Ya da 2. Bir aküyü direk kameraya bağlayarak.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2016, 13:48:55 »
Herhalde bir kaç günden bahsetmiyordur. Aracı dışarıda  bıraktığında en fazla 3-5 saat çekmesi içindir.  Çakmaklık beslemesi  bir oto elektrikçi yardımıyla  pekala da sabit  enerji verir hale getirilir.  Hatta o çakmaklık orjinal dursun, teybin arka kısmından yada sol alttaki sigorta  panosundan kamera için ayrıca bir besleme çekebilirsiniz. Hem çakmaklığı diğer farklı ihtiyaçlarınız için de kullanabilirsiniz.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #5 : Mayıs 26, 2016, 13:57:33 »
Direk aküden hat çekin, ancak gece unutursanız akünüz pek uzun ömürlü kalamaz.

Araç çalıştırılırken voltaj düşmesi bir yere kadar normaldir, akünüz eski ise daha belirgin olur. Kameranız süperkapasitörlü olur ise bu kesintilerden etkilenmez.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 76 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #6 : Mayıs 26, 2016, 14:17:23 »
Araç kamerası 2 gün çekebilecek kapasitede hafızaya sahip mi öncelikle?
Sonra enerji işini düşünün. Bunu da harici bir power supply ile yapabilirsiniz. Ya da 2. Bir aküyü direk kameraya bağlayarak.

Kamerada döngüsel kayıt özelliği var, dolunca eskisini siliyor. Ayrıca evimin önünce zaten kamera var, önceki msj ımda belirttiğim gibi dışarıda bir yere park ettiğimde kullanacağım, öyle 2 gün falan olmaz herhalde. Olsa da 72 saat çekim yapıp akünün bitmediğini tecrübe edinenler var. Benim tahminim de bitmeyeceği yönünde ( yeni aküden bahsediyorum )
Harici olarak power bank kullanılabilir ancak bir kaç gün enerji verebilecek power bank 25-30 $ civarında, değişim için 2 tane almak şarj, biri bitince diğeri hazır bulunsun.
2. bir akü seçeneği de pek kullanışlı değil, ağır ve yer kaplayan bir şey, ayrıca araç dışında onu şarj etmek gerekiyor.

Direk aküden hat çekin, ancak gece unutursanız akünüz pek uzun ömürlü kalamaz.

Araç çalıştırılırken voltaj düşmesi bir yere kadar normaldir, akünüz eski ise daha belirgin olur. Kameranız süperkapasitörlü olur ise bu kesintilerden etkilenmez.

Çakmaklığa sürekli enerji verebilmek direk hat çekmekten daha pratik/temiz diye düşünüyorum. Kamera kapasitörlü ama etkileniyor, kapanmasa da sadece kaydı kesip tekrar başlıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 26, 2016, 14:19:15
Herhalde bir kaç günden bahsetmiyordur. Aracı dışarıda  bıraktığında en fazla 3-5 saat çekmesi içindir.  Çakmaklık beslemesi  bir oto elektrikçi yardımıyla  pekala da sabit  enerji verir hale getirilir.  Hatta o çakmaklık orjinal dursun, teybin arka kısmından yada sol alttaki sigorta  panosundan kamera için ayrıca bir besleme çekebilirsiniz. Hem çakmaklığı diğer farklı ihtiyaçlarınız için de kullanabilirsiniz.

Çakmak çoklayıcım mevcut :) 3 çakmaklık soketi ve 2 usb çıkışı var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #7 : Mayıs 26, 2016, 14:24:16 »
çakmaklığın rölesini bulmanız sonra da aracın orjinalliğini bozarak değiştirmeniz lazım, emin olun aküden çekmek daha kolay olur ;)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #8 : Mayıs 26, 2016, 14:27:28 »
çakmaklığın rölesini bulmanız sonra da aracın orjinalliğini bozarak değiştirmeniz lazım, emin olun aküden çekmek daha kolay olur ;)

Alper'e katılıyorum. Tabiiki zevkler ve renkler tartışılmaz  ama, arabanın çakmaklığında  3 lü bir switch ve buna bağlı soket mi daha hoş olur,  yoksa aracın gizli bir  yerinde yine işinizi  gören ama göz önünde olmayan bir sistem mi hoş olur. Karar sizindir...
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 76 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #9 : Mayıs 26, 2016, 14:31:53 »
çakmaklığın rölesini bulmanız sonra da aracın orjinalliğini bozarak değiştirmeniz lazım, emin olun aküden çekmek daha kolay olur ;)

Orijinalliğin bozulabileceği kadar bir değişiklik olmaz yahu, tahminim,soketi bağlantılarını sürekli enerji olan bir yere bağlamak. En basitiyle bir kablonun yerinin değiştirilmesiyle olur bence. Olursa yeni kablolar çekmekten daha basit olmaz mı?
En iyisi bu işlerden anlayan biriyle uygulamalı denemek, sonuçta olmaz sürekli enerji alamazsın demiyorsunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #10 : Mayıs 26, 2016, 14:34:35 »
Alper abinin dediği gibi aküden hat çekersiniz, bir araya sigorta koyarsınız. Ucuna da zaman rölesi takarsınız ki unutup akü bitmesin. Ayarladığınız süre kadar aküden akım çeker ve cihaz çalışır. Ayarlanan süre sonunda devre enerjiyi keser.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '20
  • 39 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #11 : Mayıs 26, 2016, 14:37:36 »
Bende de g1w-c kamera var. Bende öakmaklıpa bağladım ama arabayı çalıştırdığım esnada anlık elektrik kesintisi olunca kapanıyor geri açmak için power tuşuna başmak gerekiyor ben ne yapmam gerekiyor acaba 😀
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 76 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #12 : Mayıs 26, 2016, 14:47:16 »
Alper'e katılıyorum. Tabiiki zevkler ve renkler tartışılmaz  ama, arabanın çakmaklığında  3 lü bir switch ve buna bağlı soket mi daha hoş olur,  yoksa aracın gizli bir  yerinde yine işinizi  gören ama göz önünde olmayan bir sistem mi hoş olur. Karar sizindir...

Araca 2 kamera bağlı olacak( ön ve arka ) ve gerektiğinde telefon bağlama ihtiyacı hissettiğimden çoklayıcı mecburiyet, ayrıca çoklayıcı sayesinde isteğim portun enerjisini kesebiliyorum tek tuş ile, öyle çok göz önünde olmayacak kadar da gizlenebiliyor.
Aklıma gelen ve forumlardan araştırdığım seçeneklerden en pratiği bu benim için.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 26, 2016, 14:52:50
Bende de g1w-c kamera var. Bende öakmaklıpa bağladım ama arabayı çalıştırdığım esnada anlık elektrik kesintisi olunca kapanıyor geri açmak için power tuşuna başmak gerekiyor ben ne yapmam gerekiyor acaba 😀

Kontağı kameraya enerji gidecek konuma getirip, 5-10 saniye bekliyorum öyle çalıştırıyorum aracı. Ekran kapanıp kayıt kesiliyor ama cihaz kapanmıyor. Araç çalışınca zaten kayda tekrar başlıyor. Bu yöntemi  deneyip başarılı olamayan da var, ya kapasitör özelliğini yitirmiştir ya da aracı çalıştırmak biraz uzun sürüyordur ve kapasitör boşalıyordur. Başka bir şey gelmiyor aklıma.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #13 : Mayıs 26, 2016, 14:56:12 »
Bende de g1w-c kamera var. Bende öakmaklıpa bağladım ama arabayı çalıştırdığım esnada anlık elektrik kesintisi olunca kapanıyor geri açmak için power tuşuna başmak gerekiyor ben ne yapmam gerekiyor acaba 😀
G1w-c'nin elektriğini ben dörtlü flaşör aydınlatma ampulünden alıyorum, herhangi bir kesilme olmuyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #14 : Mayıs 26, 2016, 15:17:18 »
Bende de g1w-c kamera var. Bende öakmaklıpa bağladım ama arabayı çalıştırdığım esnada anlık elektrik kesintisi olunca kapanıyor geri açmak için power tuşuna başmak gerekiyor ben ne yapmam gerekiyor acaba 😀

Sorunu tam anlayamadım ama,  kamera normalde araç kapalı konumdayken de  kayıt yapıyor ve siz arabayı çalıştırırken mi enerji kesilmesi  oluyor,  yoksa kamera normalde  kapalı  aracın kontağını ilk konuma getiriyorsunuz, kamera açılıyor ve marşa basma esnasında mı  kesiliyor ekran ?
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #15 : Mayıs 26, 2016, 15:37:26 »
Bu tip bir ürün kullanırsanız akünüz bitmez. Akü zayıfladığında kapatıyor devreyi.

http://www.aliexpress.com/item/New-car-DVR-power-supply-box-dedicated-vehicle-traveling-data-recorder-charger-12-v-24-v/32634908930.html?spm=2114.13010208.99999999.261.sii76N

Provide permanent power for your camera to make full use of its parking mode
Protect your vehicle's battery from being drained by the dash camera

@Seyhan Dönmez (31031)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 76 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #16 : Mayıs 26, 2016, 15:47:08 »
Bu tip bir ürün kullanırsanız akünüz bitmez. Akü zayıfladığında kapatıyor devreyi.

http://www.aliexpress.com/item/New-car-DVR-power-supply-box-dedicated-vehicle-traveling-data-recorder-charger-12-v-24-v/32634908930.html?spm=2114.13010208.99999999.261.sii76N

Provide permanent power for your camera to make full use of its parking mode
Protect your vehicle's battery from being drained by the dash camera

@Seyhan Dönmez (31031)

Kablo çekmeye karar verirsem kullanabileceğim güzel bir ürüne benziyor, teşekkür ederim.
Ama derdim akünün bitip bitmemesi değil konu başlığında belirttiğim gibi çakmaklığa sürekli enerji verilip verilememesi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #17 : Mayıs 26, 2016, 15:56:55 »
Kablo çekmeye karar verirsem kullanabileceğim güzel bir ürüne benziyor, teşekkür ederim.
Ama derdim akünün bitip bitmemesi değil konu başlığında belirttiğim gibi çakmaklığa sürekli enerji verilip verilememesi ?

Yapabilirseniz kendiniz, yapamam derseniz elektrikçiniz sigorta panosundan bu değişikliği yapabilir. Çakmak enerjisi kontak enerjisinden ayrılıp direk aküden beslenecek. Sigorta panosunun altından yapılır bu muhtemelen.  Hatta bu değişikliği yaparken ihtiyaç duyarsanız buna benzer bir cihazı (12V-12V olmalı, linkteki 12V-5V) araya ekleyebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 76 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #18 : Mayıs 26, 2016, 16:10:01 »
Yapabilirseniz kendiniz, yapamam derseniz elektrikçiniz sigorta panosundan bu değişikliği yapabilir. Çakmak enerjisi kontak enerjisinden ayrılıp direk aküden beslenecek. Sigorta panosunun altından yapılır bu muhtemelen.  Hatta bu değişikliği yaparken ihtiyaç duyarsanız buna benzer bir cihazı (12V-12V olmalı, linkteki 12V-5V) araya ekleyebilirsiniz.

Teşekkür ederim, aradığım cevap buydu :) sonuçları paylaşırım sayfada.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Çakmaklık Girişine Sürekli Enerji Vermek
« Yanıtla #19 : Mayıs 26, 2016, 20:01:03 »
Şöyle birşey olmuş olsa işiniz çok kolay olurdu:
http://caraudiotips.blogspot.com.tr/2014/01/chrysler-dodge-jeep-cigarette-lighter.html

ama tahminen Corollanızda çakmaklık sigortası diğer çevresindekiler ile ortaktır.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler