Gönderen Konu: T27 yol sesi  (Okunma sayısı 11368 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #20 : Mayıs 20, 2016, 20:55:27 »
Neymiş merak ettim söyle bakalım :)

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 20, 2016, 20:18:35
Ya ben kafaya koydum geniş bi zamanımda davlumbazları söküp oraya yalıtım malzemesi koycam

eski tripörtörümde davlumbazlara dıştan 3 4 kat pütür içten de yapışkanlı membran yapmıştım. tripörtörüm clio seviyesine gelmişti gürültüde. siz de deneyin derim
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye

Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #20 : Mayıs 20, 2016, 20:55:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #21 : Mayıs 20, 2016, 21:00:16 »
eski tripörtörümde davlumbazlara dıştan 3 4 kat pütür içten de yapışkanlı membran yapmıştım. tripörtörüm clio seviyesine gelmişti gürültüde. siz de deneyin derim

Bu kadar uğraşma SAT KURTUL  :P
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #22 : Mayıs 20, 2016, 22:22:04 »
Bu kadar uğraşma SAT KURTUL  :P

Bisikletten avensise geçtiğim için bana BMW X6 M serisi gibi geliyor. ondan düşünmüyorum satmayı -_-
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 18 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #23 : Mayıs 20, 2016, 22:24:28 »
Dışardan pütür olayı kolayda içten dediğiniz ne döşemeyi sökmek falan çok zor geliyor bana gözümde büyüyo biraz profosyonellik lazım ben beceremem diye düşünüyorm ama davlumbazı söküp 3 4 vida zaten yalıtım malzemesi üstüne pütürde atabilirim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 72500
  • Model Yılı: '11
  • 72 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #24 : Mayıs 23, 2016, 22:35:16 »
Bu hafta 1500 km yol aldım. Dişli asfaltta yol sesi fazla. Lastiklerim michelin. Koltuklar ve halıfleks sökülüp alta, çamurluk kısmına ve özellikle arka bagajın çıplak kısı larına ses yalıtımı yapılırsa epeyce fark eder.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '11
  • 59 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #25 : Temmuz 06, 2016, 13:54:03 »
aynı aracın 2011 ini kullanıyorum ama abartılacak bir durum yok bencede düşük hızlarda passattan biraz daha düşük seviyede ses alıyor aracımız 90 ve üstünde 3 4 desibel fark var passatla almadan önce öyle okumuştum

OtoHABER TEST SONUÇLARI:

D SEGMENTİ

Yeni Avensis 1.6
İç gürültü
Rölantide: 40 dB (A)
50 km/s (4.viteste): 57 dB (A)
80 km/s (5.viteste): 60 dB (A)
120 km/s (6.viteste): 67 dB (A)

Passat 1.4 TSI
İç gürültü
Rölantide: 42 dB (A)
50 km/s (4.viteste): 57 dB (A)
80 km/s (5.viteste): 60 dB (A)
120 km/s (6.viteste): 65 dB (A)

BMW 318D
İç gürültü
Rölantide: 48 dB (A)
50 km/s (D’de): 57 dB (A)
80 km/s (D’de): 60 dB (A)
120 km/s (D’de): 66 dB (A)

Yeni Laguna 1.5 dci
İç gürültü
Rölantide: 48 dB (A)
50 km/s (4.viteste): 56 dB (A)
80 km/s (5.viteste): 60 dB (A)
120 km/s (6.viteste): 65 dB (A)

Ford Mondeo 1.6
İç gürültü
Rölantide: 42 dB (A)
50 km/s (3.viteste): 57 dB (A)
80 km/s (4.viteste): 62 dB (A)
120 km/s (5.viteste): 68 dB (A)


test 2009 a ait ne kadar doğrudur bilmiyorum ama hiç değilse bir veri var ortada
Toyota varsa problem yok..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #26 : Temmuz 07, 2016, 11:01:41 »
Dizelle benzin kıyaslaması olmuş sanki?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #27 : Temmuz 10, 2016, 16:12:08 »
dış hava durumu ile de ilgili ama.
benim araçta 140 civarı şöför tarafından 170 üstünde şöför +yolcu ön kapıdan rüzgar sesi geliyor ki bu, bu sınıf için normal değerler :tamam:
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #28 : Temmuz 10, 2016, 18:26:10 »
Bu desibel olcumlerinin en sagliklisi kendinizin yaptigi olcum. Bir ara bende hastalik oldu her bindigim farkli arabada telefonu cikarip olcum yapiyordum [emoji16]
Toyotanin benzinlisi rolantide cok sessiz ama devir ve hiz arttik ca ses yukseliyor. Homurtulu motor sesi benim hosuma gidiyor ama toyota daki ses homurtu dan farkli bisi.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #29 : Temmuz 10, 2016, 19:44:34 »
Bu desibel olcumlerinin en sagliklisi kendinizin yaptigi olcum. Bir ara bende hastalik oldu her bindigim farkli arabada telefonu cikarip olcum yapiyordum [emoji16]
Toyotanin benzinlisi rolantide cok sessiz ama devir ve hiz arttik ca ses yukseliyor. Homurtulu motor sesi benim hosuma gidiyor ama toyota daki ses homurtu dan farkli bisi.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sessizlik için sadece desibel ölçümü yetersiz diye biliyorum araçtaki rezonans vs de çok önemli.
İşin aslı şu insanlar bir üst model araca geçtikçe kulağı alışıyor daha iyi olsun istiyor.
Yıllarca doğanla torosla binlerce km yol yaptık abi bundan Trim sesi geliyor demedik [emoji23]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #30 : Temmuz 10, 2016, 20:07:36 »
Sessizlik için sadece desibel ölçümü yetersiz diye biliyorum araçtaki rezonans vs de çok önemli.
İşin aslı şu insanlar bir üst model araca geçtikçe kulağı alışıyor daha iyi olsun istiyor.
Yıllarca doğanla torosla binlerce km yol yaptık abi bundan Trim sesi geliyor demedik [emoji23]

Gürültüden trim sesini duyamamışız demek ki :rofl:

Benim eski arabam meksika klimalıydı yaldır yaldır rüzgar girerdi camlardan, şimdi kapının kenarından rüzgar sesi geliyor diye ayar çekiyorum.
Açıyordum müziğimi ne motor sesi ne rüzgar sesi ohhh misssti. Şimdi sessizlikten müzik sesi bile açamıyorum hanım yüzünden  :argh:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '12
  • 22 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #31 : Temmuz 11, 2016, 17:22:09 »
Arkadaşlar merhaba, bence bu dışarıdan çok ses alıyor mevzusunu bir de şu açıdan bakmak gerekir. Ben hem avensis hemde passat kullanıyorum. Avensis 1,6 benzinli passat 2,0 tdi.  Avensis dışarıdan daha çok ses alıyor gibi ama bence passat motoru avensise oranla daha sesli çalışmasından dolayı dış ses fazla duyulmuyor. Yukarıda arkadaşlar fabrika verilerini yazmışlar bence kullanırken motor, yol, hava bunların hepsine dikkat etmek gerekir. Farklı şartlarda insanı yanıltabilir.
Avensis T27 Elegant Ekstra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #32 : Eylül 03, 2017, 16:36:36 »
Konuyu hortlatma zamanı geldi..

Açılın ben doktorum :)

T27 kullanıyorum ve aracın yalıtımı ile ilgili bir kaç şey söylemek istiyorum.

Manyak bir yalıtım var, kapılarda peşpeşe parealel çalışan fitiller marşbiyel üzerinde her yer bol odacıklı yalıtım fitili. Motor zaten sessiz ama kaputun altında keçe, motor plastiğinin altında keçe. Her yerinden yalıtım fışkırıyor.

Gel gelelim bu yalıtımın sonuçlarına
Araçta motor, lastik, rüzgar ve dış ortam sesi başarılı şekilde yalıtılmış. Rüzgar sesi 120den sonra başlıyor ama kulak tırmalayıcı değil. Araç yalıtım anlamında on numara.
Fakat dişli asfaltta bozuk yollarda araçta titreşime bağlı rezonans oluşuyor. Çoğu insan bunun yol sesi olduğunu sanıyor. Araca yoldan iletilen titreşimin ana sebebi sert süspansiyon.
Üzerinden geçtiğiniz her küçük mıcır parçası süspansiyonun ve lastiğin sertliğine bağlı olarak aracın kasasına iletiliyor. Hız arttıkça bu titreşimler üst üste gelmeye başlıyor rezonans oluşuyor.
Titreşim özellikle kabin içinde sert yüzeylerden havaya iletilerek sese dönüşüyor. Yani bozuk zeminlerde yol sesi diye tabir ettiğiniz o ses araç içinde oluşuyor.
Bu ses eski doğan şahin clio gibi her türlü sesi geçiren araçlarda duyulmamasının sebebi yumuşak süspansiyon kullanıyor olmaları. E250 testinde bile insanlar yol sesinden yakınıyor.
Üreticiler virajlarda araç dengesini ağırlık transferini düşünerek sert süspansiyon tercih ediyor bizim bozuk yollarımızı hesaba katmamaları normal.
En güzeli aktif süspansiyon sistemi ile dilediğiniz gibi ayarlayabilmek. Şuan pahalı ama bir zaman sonra araçlarda yaygınlaşıp ucuzlayacağını düşünüyorum.

Bahsettiğim yol sesinden muzdarip olanlar varsa ince yanaklı yumuşak hamurlu lastiğe geçip ciddi oranda fayda görebilirler. İnce yanağın bu ağırlıktaki araçta da balon yapma riskini de göze alarak tabii ki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1410 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #33 : Eylül 03, 2017, 18:49:30 »
Güzel tespit,paylaşım için teşekkürler.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #34 : Eylül 03, 2017, 20:30:41 »
sizi nereden tanıyorum :) Başarank :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #35 : Eylül 03, 2017, 21:59:07 »
sizi nereden tanıyorum :) Başarank :)
Dünya küçük beyzadem :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #36 : Eylül 04, 2017, 10:57:06 »
Yalıtım özellikle xxx-xxx km hızlara kadar gayet yeterli bence.
xxx km/h hızdan sonra biraz biraz motor homurtusunu içeri almaya başlıyor.
Rüzgar sesi 120-130 km/h hızdan sonra oluşuyor,ancak gidilen yolun coğrafi konumu ve dış ortam şartları gibi faktörler nedeniyle 140 km/h civarıda oluşabiliyor.
Aracın süspansiyonları gerçekten sert ancak yoldaki olumsuzlukları içeri yansıttığı ve yansıtılan yüzeylerde bunu
çok başarılı bir şekilde kompanse edemediği için kabin içinden bazı yollarda çıtırtı veya zırıltı şeklinde sesler oluşabiliyor.
Aslında aracın boydan boya altına,davlumbaz içlerine  ve kapı içlerine iyi ellerde bir yalıtım köpüğü ve yalıtım malzemeleri uygulansa bu arabadan çıt çıkmayacağına eminim.


Not: Hız limitlerine uyalım.
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 18 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #37 : Eylül 08, 2017, 10:41:36 »
Arkadaşlar konu madem hortlamış konu sahibi olarak yazayım. Dışardan kim aracı sorarsa sorsun yol sesi hariç memnunum belki lastiktendir diyorum. Fabrikasyon michellin primacy hp var üstünde 30 bin oldu 50 de değiştircem. Öncelikle şunu söylemek istiyorum aşırı fazla yol sesi alıyor kuzenimde c5 var benim arabanın yanında kütüphane gibi uçan araba gibi conti lastikleri var yeni aldı. Kuzenim kendiside diyor herkes söylüyor bu arada c5 bizim arabadan çok daha sert süspansiyona sahip hatta süspansiyon konforu daha kötü araç yol dalgalanmalarında sekiyor. Uzun lafın kısası rüzgar sesi almayan motoru böyle sessiz bir aracın bu kadar yol gürültüsü almasına anlam veremiyorum lastikler değişince görücez

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #38 : Eylül 08, 2017, 15:50:39 »
Aracın üzerindeki Michelin lastikler özellikle pürüzlü ve taşlı asfaltta çok fazla yol sesi yapıyor.
Aracın lastiklerini Nokian yada Conti yaptığınızda bu ses çok belirgin azalıyor.Yani olay lastik kaynaklı birazda ancak aracın bazı yerlerinin yalıtıma ihtiyacı var.
Conti lastikler iyi güzel hoştur ancak çabuk yıpranır bilginiz olsun.öyle 4-5 yıl sorunsuzca binebileceğiniz lastikler değildir.
Benim orjinal olan Michelin lastiklerim yaklaşık 40 bin km kullandım.1 ay sonra çöpe atıcam.Belki zorlasam 1 yıl daha dayanır ama hem ailemi hemde kendi canımı taşıyorum riske girmeye hiç gerek yok diye düşünüyorum.
Bu nedenle tercihim Nokian olacak gibi duruyor.(Belki dört mevsim weatherproof serisi yada yazlık Z-Line serisi)
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 yol sesi
« Yanıtla #39 : Eylül 08, 2017, 17:44:15 »
Arkadaşlar konu madem hortlamış konu sahibi olarak yazayım. Dışardan kim aracı sorarsa sorsun yol sesi hariç memnunum belki lastiktendir diyorum. Fabrikasyon michellin primacy hp var üstünde 30 bin oldu 50 de değiştircem. Öncelikle şunu söylemek istiyorum aşırı fazla yol sesi alıyor kuzenimde c5 var benim arabanın yanında kütüphane gibi uçan araba gibi conti lastikleri var yeni aldı. Kuzenim kendiside diyor herkes söylüyor bu arada c5 bizim arabadan çok daha sert süspansiyona sahip hatta süspansiyon konforu daha kötü araç yol dalgalanmalarında sekiyor. Uzun lafın kısası rüzgar sesi almayan motoru böyle sessiz bir aracın bu kadar yol gürültüsü almasına anlam veremiyorum lastikler değişince görücez
C5 gerçekten kemikli bir araç, bir yakınım bu nedenle yorduğunu söylemişti, pnömatik şart.
Cpc5 ise çok sessiz bir lastik değil testlere göre, daha sessizler var, tabi gerisi yalıtım ile ilgili.