Herkese merhaba..
Önceki aracımda daha detaylısını yaparak tecrübe sahibi olduğum deri direksiyon mevzusunu corollada uygulamaya epeydir niyetliydim. Önceki aracımda deri mont diken bir terzi abinin yardımıyla deri temin edip kendim dikmiştim ve baya zahmetli olmuştu ama orjinalinden bile güzeldi. Bu sefer açıkçası üşendim kalıp almaya, dericiye gitmeye falan çünkü aliexpresste hazırını buldum
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Leather-Hand-sewing-Car-Steering-Wheel-Cover-for-2013-Toyota-RAV4-2014-Toyota-Corolla/32294442456.html21,32 $ yaklaşık 60 tl ye geldi bana kılıf. Paketin içinde iğneden ipliğe her türlü ihtiyaç olacak malzeme çıkıyor, iyi düşünülmüş bir ürün. İçinde direksiyonun kenarlarını aralamak için kullanılan plastik malzeme bile var. Ben daha önceden teyp, konsol vs. sökmek için şu linkteki
http://www.aliexpress.com/item/Car-Radio-installation-tool-fit-for-VW-RCD510-RCD300-VW-Series-Jetta-Passat/32334726191.html aparatları da almıştım işime çok yaradı ama bunların yerine kullanmadığınız kredi kartı vs. gibi plastik malzemeler kullanılabilir.
Gelen kılıfın çapı 11 cm olmasına karşın direksiyonun çapı 10.5 cm ölçtüm. Kahrolası çinliler

illa eksik yapacaklar ya! Neyse ki kenarlarda yeteri kadar pay vardı, yaklaşık olarak 2~3 mm her iki taraftan kılıfı kestim tam oturdu (sayılır

)


Çapı küçülttükten sonra direksiyonda bulunan izleri kapattım. Silikon kullanacaktım ama gidip silikon almaya üşendim çift taraflı bantla dolduruverdim. Sonra kılıfı dikmeye başlamıştım ki, bir telefon geldi işi yarım bırakmak zorunda kaldım, kılıfında üçte birini dikmiştim mecburen geri sökmek zorunda kaldım.

Aradan bir hafta geçti doldurduğum izleri geri sökmüştüm, bu seferde bir daha doldurmaya üşendim
Direk dikime geçtim.

İşin püf noktası dikime birleşim yerlerinden başlamak. Böylece kılıf daha düzgün oturuyor ve hata yapma ihtimali sıfıra iniyor. Bunu yaparken ipin uzunluğunu iyi hesap etmek gerekiyor çünkü birleşim yeri ortada, ipin yarısını da geri kalan yere ayırmak lazım.


Sonuç:

Bazı yerlerinde çok ufak bir iki tane potluk var ama diğer aracımda da aynı problem çok çok daha belirgin şekilde olmuştu ama elin terini ve güneşi gördükçe kılıf yerine oturuyor 2~3 ay içinde tam yapışmıştı çok ilginç bir şekilde, bu kılıf çok daha iyi olacak kullandıkça.
Buna benzer bir çalışmaya girecek arkadaşlara tavsiyelerim:
-Kalıbı kendiniz alıp, kaliteli dana derisi ile bu çalışmayı yapabilirsiniz. Kalıbı nasıl alırım diyorsanız elektrik bandı veya bez bantla direksiyonu komple bantlayıp direksiyonu kesmeden maket bıçağı ile kalıbı direksiyondan çıkarabilirsiniz.
-Kalıp almayı beceremem diyorsanız bunu satın alabilirsiniz yalnız ölçüleri azıcık sıkıntılı.
-Çinli arkadaşların gönderdiği direksiyon kılıfı gerçek deri, ama kaliteli değil, ama şu da bir gerçek ki corollanın orjinal direksiyonundaki deri de çok kaliteli değil.
-60 lira verip bir de üstüne bu kadar uğraşacağıma 150~200 liraya kaplatır geçerim diyen arkadaşları duyar gibiyim. (Valla açıkcası bende çok üşendim niyeyse, aslında çok zevk alırım bu işlerden ama modumda değildim galiba.) Bu kadar zahmete girmemin sebebi, direksiyonu söktürmek istememem. Ayrıca direksiyon kaplama işi yapan yerler bally ile deriyi direksiyona yapıştırıyor ve dikiş yerlerini oyarak dikişlerin sırıtmasını engelliyorlar. Yani direksiyonu perişan ediyorlar kılıf söküldüğünde direksiyon perişan halde oluyor.
Paketin içinde çift taraflı yapışkan bant geliyor ama ben kullanmadım gerek yok, direksiyonu kirletmeye de gerek yok, dediğim gibi deri zamanla oturuyor yerine..