Gönderen Konu: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında  (Okunma sayısı 4674 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« : Mart 16, 2016, 15:54:07 »
Rölanti devrinin bizim araçlarda 650 +–50 olması gerektiğini biliyorum. Bende bu daha yüksek bir değerde görünüyor. (Sanki 750 civarı gibi)

Dün de @Yüksel IŞIK (26882) kardeşim hararet ibresinin normalden bir tık yukarıda olduğunu söyledi.
Her iki ibrenin normalden biraz yukarıda olması acaba buna sebep olacak bir gösterge arızası olabilir mi diye düşündürdü beni.

Daha fazla görüş almak için burada göstergelerimin durumunu paylaşıyorum;
Motor soğukken ve sıcakken göstergelerin konumları böyle:

12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Toyota Club Türkiye

Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« : Mart 16, 2016, 15:54:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #1 : Mart 16, 2016, 18:34:28 »
2006 E12 corolla motor soğukken ilk resimdeki değerler ile aynı benim aracımdaki değerler ikinci resimde de motor sıcakken hararet ibresi ve rölenti aynı değerler benim aracım ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #2 : Mart 16, 2016, 20:11:45 »
Abi hararet göstergesinin, o iki çizginin tam arasında olması gerekli. Sende üstteki çizginin ortasında görünüyor. Fotoğraf açısından diyeceğim ama her fotoğrafta aynı.

Soğukkenki devir normal ama sıcakken dediğin gibi 650 (- + 50) olması gerekli abi. Gaz telinden bu ayarlanabilir, çok problem değil ama o devirde kalmasında da çok sakınca yok.


Herşeyin muntazamı şu şekilde ve rölantinin oynamaması lazım. Bazı ustacıklar diyor ya "VVT-I motorlar titret" diye, özellikle belirtme gereksinimi duydum. :)

Videoda radyoda çalan bir şarkı vardı. Youtube "Video telif hakkı içeren ses parçası içeriyordu" diyerek videonun sesini kapatmış.

https://www.youtube.com/watch?v=NCPnH3VLHKQ&feature=youtu.be
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #3 : Mart 16, 2016, 22:17:43 »
-Sizin daha önce bu şekilde fotonuz vardı ve o zaman hararet çizgisinin normal değerinden biraz yüksek gösterdiğini söylemiştik Süleyman Bey.(2 ay kadar oldu).

-Ekran kaysa hız göstergesinde de anormallik olurdu heralde.

-Devrin yüksek olmasını ben rolanti motorunun yanlış montajından kaynaklı bir müddet yaşadım;ama hararet çizgisi sizde ki  yerin biraz altında Yüksel in

gösterdiği noktada idi.Fakat sık sık fan açıyodu araba.Sizin fan sık sık açıyo mu kardeşim?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #4 : Mart 16, 2016, 23:02:21 »
-Sizin daha önce bu şekilde fotonuz vardı ve o zaman hararet çizgisinin normal değerinden biraz yüksek gösterdiğini söylemiştik Süleyman Bey.(2 ay kadar oldu).

-Ekran kaysa hız göstergesinde de anormallik olurdu heralde.

-Devrin yüksek olmasını ben rolanti motorunun yanlış montajından kaynaklı bir müddet yaşadım;ama hararet çizgisi sizde ki  yerin biraz altında Yüksel in

gösterdiği noktada idi.Fakat sık sık fan açıyodu araba.Sizin fan sık sık açıyo mu kardeşim?

Fan açılıyor ama sabitlediği nokta hep böyle; daha aşağıya çekmiyor hiç hararet ibresini.

Mesaj Birleştirildi: Mart 16, 2016, 23:06:59
Abi hararet göstergesinin, o iki çizginin tam arasında olması gerekli. Sende üstteki çizginin ortasında görünüyor. Fotoğraf açısından diyeceğim ama her fotoğrafta aynı.

Soğukkenki devir normal ama sıcakken dediğin gibi 650 (- + 50) olması gerekli abi. Gaz telinden bu ayarlanabilir, çok problem değil ama o devirde kalmasında da çok sakınca yok.


Herşeyin muntazamı şu şekilde ve rölantinin oynamaması lazım. Bazı ustacıklar diyor ya "VVT-I motorlar titret" diye, özellikle belirtme gereksinimi duydum. :)

Videoda radyoda çalan bir şarkı vardı. Youtube "Video telif hakkı içeren ses parçası içeriyordu" diyerek videonun sesini kapatmış.

https://www.youtube.com/watch?v=NCPnH3VLHKQ&feature=youtu.be

Yok açıdan kaynaklı değil, her iki ibre de bende belirgin şekilde yukarıda duruyor. Fakat senin ibrelere bakarken de birşey farkettim: benim devir ve hararet ibrelerinin yüksek olduğu kadar senin de hız ibresi benimkinden aşağıda (sıfırın biraz altında) duruyor :) benim hız ibresi tam sıfırda.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #5 : Mart 16, 2016, 23:18:38 »
Aracta sogutma sivisi ne var peki abi? Direkt su mu? Yoksa full antifrizmi yoksa karisimmi?
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #6 : Mart 16, 2016, 23:20:31 »
Aracta sogutma sivisi ne var peki abi? Direkt su mu? Yoksa full antifrizmi yoksa karisimmi?
Geçen ay bakımda Ufuk Beyden Shell SLLC alıp serviste değiştirdim. 3 litre karışım olması lazım öyle hatırlıyorum.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #7 : Mart 16, 2016, 23:32:04 »
Selam arkadaşlar
Bence bu kadar kafaya takılacak bir mesele değil.Şöyleki resmin çekildiği an itibarı ile araç çalışmadan kaç dakika sonra çekildi,hava sıcaklığı ne kadardı vs vs uzar gider aynı şartlarda aynı anda marş basıp belli bir süre bekledikten sonra yada belli bir km yapıp aynı ortamda belli zaman dilimi sonrası bu karşılaştırmaları yapmanız daha mantıklı bence.Kendi aracımda dahi yaz,kış ısı göstergesinin farklı yerlerde durduğu olabiliyor (çok abartılı olmamak kaydıyla ).
Sizin araçların göstergelere bence normal biraz kuruntu yapıyormuşsunuz gibi geldi bana.Araç seyir halinde ve zorlandığında rampa çıkarken vs sıcaklık göstergesinde abartılı farklılıklar  görmüyorsanız problem yoktur kanaatimce.
Keyifli sürüşler dilerim.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #8 : Mart 16, 2016, 23:41:38 »
Selam arkadaşlar
Bence bu kadar kafaya takılacak bir mesele değil.Şöyleki resmin çekildiği an itibarı ile araç çalışmadan kaç dakika sonra çekildi,hava sıcaklığı ne kadardı vs vs uzar gider aynı şartlarda aynı anda marş basıp belli bir süre bekledikten sonra yada belli bir km yapıp aynı ortamda belli zaman dilimi sonrası bu karşılaştırmaları yapmanız daha mantıklı bence.Kendi aracımda dahi yaz,kış ısı göstergesinin farklı yerlerde durduğu olabiliyor (çok abartılı olmamak kaydıyla ).
Sizin araçların göstergelere bence normal biraz kuruntu yapıyormuşsunuz gibi geldi bana.Araç seyir halinde ve zorlandığında rampa çıkarken vs sıcaklık göstergesinde abartılı farklılıklar  görmüyorsanız problem yoktur kanaatimce.
Keyifli sürüşler dilerim.
Yaz kış farketmeksizin, motor bir kere ısındı mı, hararet ibresi hep aynı noktada duruyor. Fan sıcaklığı sabit tutmada oldukça başarılı. Yani benim gözlemime göre, aşırı yüksek veya düşük hava sıcaklıkları dışında motor sıcaklığı bir kere ısındıktan sonra hep aynı seviyede tutuluyor.
Benim merak ettiğim sıcaklıktaki dalgalanmalar değil, motorun fan vasıtasıyla sabit tuttuğu motor sıcaklığı benim motorumda olması gerekenden daha mı yüksek? Olması gereken sıcaklık örneğin 80 derece iken benim motorum 85 derece sıcaklıkta çalışıyorsa bunun riskleri nelerdir, sorun nasıl düzeltilir?
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #9 : Mart 16, 2016, 23:48:10 »
Süleyman Bey 90° termostat açıyor. Sizin arabanız 100 °derecede açıyor. Fan müşürü ve termostadın kontrol edilmesi gerekir. Üstüne gidildiğinde ibre yukarı çıktığında  hararet yapacak. Conta yakar bu durumda. Allah beterinden  korusun.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #10 : Mart 17, 2016, 07:24:49 »
Aceb termostatmı degistirildi? Termostatin acma derecesi orjinalinden farkli olabilir.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #11 : Mart 17, 2016, 08:06:34 »
Aceb termostatmı degistirildi? Termostatin acma derecesi orjinalinden farkli olabilir.
Bir yıldır bu şekilde kullanıyorum arabayı. Sorun yaşamadım. Aciliyeti yok diye düşünüyorum o yüzden. İlk servise gittiğimde motor sıcaklığını, termostatı, rölanti devrini kontrol ettireyim.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #12 : Mart 17, 2016, 12:58:57 »
-SLLC nin Shell olduğuna emin misin Süleyman Bey,ENEOS olabilir mi?

-ELM cihazın varsa sıcaklık kontrolünü daha net öğrenebilirsin.Kaçta fan açıyo kaç ta termopstat filan.

-E12 lerin termostat açma derecesi 82 diye biliyorum.2 ay kadar önce termostat değiştirdim,orijinalin ve almış olduğumun üzerinde 82 ibaresi vardı.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #13 : Mart 17, 2016, 16:57:16 »
-SLLC nin Shell olduğuna emin misin Süleyman Bey,ENEOS olabilir mi?

-ELM cihazın varsa sıcaklık kontrolünü daha net öğrenebilirsin.Kaçta fan açıyo kaç ta termopstat filan.

-E12 lerin termostat açma derecesi 82 diye biliyorum.2 ay kadar önce termostat değiştirdim,orijinalin ve almış olduğumun üzerinde 82 ibaresi vardı.

SLLC karışım halde, kullanılmaya hazır olan antifrize deniliyor olabilir. @Ufuk Sönmez (16363) Shell SLLC demişti diye hatırlıyorum.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #14 : Mart 17, 2016, 17:24:48 »
Ben fotoğraflarda bir anormallik göremedim.

Eneos LLC, Shell SLLC olarak bulunuyor.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #15 : Mart 17, 2016, 18:29:41 »
Ufuk Bey, benim ibrelerde milimetrik sapmalar olduğu konusunda uyardı arkadaşlar, farklı bilgi-tecrübe paylaşımları olabilir diye düşünerek bu başlıkta herkese danışmak istedim.
Bir sonraki bakımda hararet ve rölanti devirlerini göstermeyi düşünüyorum servise. Ya da bakımı beklemeyip daha erken de gidebilirim. Şanlıurfa Toyota servis herhalde sorun varsa tespit edecektir.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #16 : Mart 17, 2016, 18:34:57 »
SLLC'nin açılımı Shell Long Life Coolant her halde.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #17 : Mart 17, 2016, 18:45:05 »
SLLC'nin açılımı Shell Long Life Coolant her halde.
Super Long Life Coolant, saf su ile seyreltildiğinden 160.000km kullanım süresine sahip ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #18 : Mart 17, 2016, 19:42:26 »
 Hazir antifrize girmisken:) Benim passattada soldaki antifrizi koydum su ile seyrelterek. Antifrizi bosaltip komple antifriz koysammi?
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet-Motor Devri ibreleri hakkında
« Yanıtla #19 : Mart 17, 2016, 20:54:55 »
Radicool SF'de Super Long Life İlke, su koymasan da olurdu, saf su koyarsan sadece donma derecesi artar.Yüksek mineralli su (musluk suyu) ilave edersen akışkanlık azalır, tortu süresi kısalır dolayısı ile uzun süre kullanamazsın.Ayrıca motor bloğu alüminyum alaşım ise kattığın su içerisindeki klor miktarına göre karıncalanma oluşturur