Gönderen Konu: Auris süspansiyon ve konfor...  (Okunma sayısı 7119 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Auris süspansiyon ve konfor...
« : Mart 15, 2016, 23:19:45 »
Arkadaşlar ve abiler sormak istediğim bir şey var normal mi yoksa sıkıntı mı var size danışmak istedim. Sıfır alınan bir aracın kullandıkça süspansiyon sistemi (yayları veya amortisörleri vs) sertleşir mi? veya sesi artarmı? ilk zamanlarda aurisim de yolda giderken tümsek ve yoldaki beyaz çizgileri geçtiğimde zımp zımp lımp lımp lımp diye tok ve derinden ses gelirdi rahatsız etmezdi, artık zınk diye sert lamp lamp lamp (tariflerim nasıl?  :rofl:) diye baya sert gürültülü olmaya başladı sanki yay may yok. kafayı takmış durumdayım.  :argh:
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Toyota Club Türkiye

Auris süspansiyon ve konfor...
« : Mart 15, 2016, 23:19:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '17
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #1 : Mart 16, 2016, 00:38:55 »
Faydalı konu, takip
Corolla 2017 1.6 Advance 1.6 MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #2 : Mart 16, 2016, 12:39:24 »
@Ersan Karagül (31793) Bu süre ne kadar veya kaç km'lik bir aralığı kapsıyor? lastiklerin durumuna da bakılması lazım.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #3 : Mart 16, 2016, 13:46:42 »
Aytac yakalamis, ilk lastiklere bakmak lazim. Model ne idi lastiklerin?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #4 : Mart 16, 2016, 15:54:10 »
Lastik havaları, dış sıcaklık,lastik sıcaklığı da birer etken...
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #5 : Mart 17, 2016, 00:26:34 »
@Ersan Karagül (31793) Bu süre ne kadar veya kaç km'lik bir aralığı kapsıyor? lastiklerin durumuna da bakılması lazım.




Mesaj Birleştirildi: Mart 17, 2016, 00:27:02
Aytac yakalamis, ilk lastiklere bakmak lazim. Model ne idi lastiklerin?

ön lastikler goodyear ultragrip 8 daha 3aylık. arkalarda orj. conti. 1 fabrika çıkışı. 2013 km 32binde. ön arka farketmiyor zaten direksiyonda bile yolu hissediyorum. ışıklarda yavaşça dururken titreşim avucuma geliyor sanki mıcırları hisseder oldum. bu gün serviste ustaya sordum ilk lastiklere baktı sertleşmişmi diye oda lastikten şüpelendi ama önler yeni önlerde aynı. zamanla bütün modeller konfor kaybına uğrar dedi ses ve titreşim artar dedi toyota değil tüm araçlar için kaçınılmaz sonuymuş.  :blink:

AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #6 : Mart 17, 2016, 07:51:42 »
Bu derece olmaz, duzen ayarlarina da bakmak lazim. Sonucta kullanilan malzemeler bu dusunulerek uretiliyor. Hatta baska sektorlerde cok uzun sureler hizmet veriyorlar yaylar, amortisorler, lastik takozlar.
 Yazliklar da gecen sene takinca sertlesmisti, gerci bir sure kullaninca yine biraz yumusamisti. Yalniz basinclari da onemli. Kullandigin hep ayni yolsa, kisin don nedeni ile bozulmus da olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #7 : Mart 20, 2016, 22:05:09 »
bir şey daha sormak istiyorum. lüx ve konfor ile bağdaşmış markalarda * motor ve süspansiyon sistemlerinin, gerek motorun çalışması ile oluşan gerekse yoldan oluşan ses ve titreşimleri şasiye vermemesi için dolaylı olaraktan araç içinden duyulmaması için ses yalıtımlarının yanı sıra bağlantı noktalarında vibrasyon, ısı ve şoklara dayanıklı malzemeler ile (lastik türevleri gibi) bağlandığını öğrenmiştim.

soruma gelecek olursak, motor ve şanzıman takozlarına bu tür bir uygulama Toyota da mevcut mu? mesela amortisör payanda/şapkası tabla fişeği/amortisör kulesi ve yayların sitleri davlumbaz içinde monte edildiği yerde yoldan gelecek etkileri şasiye daha az ulaşması için yapabileceğimiz bir şey var mı? mesela lastik türevi bir plaka kuleler ile amortisör arasına ve yay ile sit yüzeyi arasına konabilir mi?

bu konuda bilginizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum. özellikle sizlerden yanıt bekliyorum @Ufuk Sönmez (16363) @Ahmet Güve (8047) @atilla özdemir (11824) @Tekin Bozbey (21136) @Hakan Öztürk (3676) @Alper Sınav (23)

* Mercedes, Volvo, BMW, Audi vs Amerikan araçları hakkında bilgim yok ama özellikle tüm Amerikan lüks araçlarını kullanmış makam şöförlüğü yapmış birinden duyumum Chrysler en konforlusu...
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #8 : Mart 21, 2016, 10:53:51 »
Bahsettiğiniz konu şu yada bu markaya özgü bir konu değil @Ersan Karagül (31793).

Bütün araçların karoseri tipi, boyutu, motor gücü, çekiş sistemi, sınıfı vb. faktörler göz önünde bulundurularak şasi-karoser, karoser-motor, karoser-süspansiyon bağlantıları geliştirilir, bu bağlantıların bir çoğu vibrasyona ve şoka dayanıklı malzemeler kullanılarak yapılır.

Bu tip konular aracın mühendisliği ile ilgili olduğu gibi çok çeşitli modifikasyonlar ile elde edilmek istenen tipte kullanım sağlanabilir ancak yapılacak her türlü modifikasyonun pozitif etkileri ile birlikte negatif etkileri de gözülebilir bunu da hesaba katmak gerekli.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #9 : Mart 21, 2016, 12:13:43 »
Bahsettiğiniz konu şu yada bu markaya özgü bir konu değil @Ersan Karagül (31793).

Bütün araçların karoseri tipi, boyutu, motor gücü, çekiş sistemi, sınıfı vb. faktörler göz önünde bulundurularak şasi-karoser, karoser-motor, karoser-süspansiyon bağlantıları geliştirilir, bu bağlantıların bir çoğu vibrasyona ve şoka dayanıklı malzemeler kullanılarak yapılır.

Bu tip konular aracın mühendisliği ile ilgili olduğu gibi çok çeşitli modifikasyonlar ile elde edilmek istenen tipte kullanım sağlanabilir ancak yapılacak her türlü modifikasyonun pozitif etkileri ile birlikte negatif etkileri de gözülebilir bunu da hesaba katmak gerekli.

aslında mevcut sistemleri geliştirerek markaların kendilerine ait bazı sistemler ürettiğini biliyorum. örnek citroen hydractive sistemi. yukarıda belirttiğiniz gibi faktörleri daha çok lüks modeller için uygulanıyor. ayrıca çok büyük değişimler modifikasyonlar yapmadan sadece daha önce belirttiğim gibi var olan sistem parçaları arasında ses ve vibrasyon izolesi için diğer lüks markaların uyguladıkları ufak püf noktaları uygulanamaz mı? en basiti amortisör ve kulesi arasında darbe ve ısıdan etkilenmeyecek cinste bir malzeme eklemek gibi. bunlar kafamda fantazisini oluşturduğum fikirler  :islik: neden lastik seslerini kokpite alalım? ses yalıtımı bitüself vs bir yere kadar etkili. asıl yalıtım şasi ile süspansiyon sistemi arasında olmalı ki asfalt cinsine göre aracın içindeki sesin değiştiğini fark etmişsinizdir.
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #10 : Mart 21, 2016, 12:28:46 »
Sirf bu islerde uzmanlasan ureticiler var Ersan. Ayrica hem arac montajlari, hem de bu malzemelerin kendi uretim teknikleri ayri ayri uzmanliklardir.
Hizli Tren'i ornek alabilirsin. Aslinda temas noktalarinda iki metalin birbirine surtunmesidir ancak; hem zemin (alt ve ust yapi), hem de aracta (birincil ve ikincil suspansiyonlar) titresimleri indirgemeye calisir. Titresimin frekansinin yaninda gelis acisi da onemlidir. Gelismis tipte bir tren bojisinde, farkli eksenlerde amortisorler kullanilir. Bitti mi? Tabi ki de hayir, bir de isin icine Lase, Gallop, Ruli gibi eksenel hareketler girer. Otomobilde de durum nispeten buna benzerdir. Ayni arka suspansiyon sistemi gibi gorunen iki arka sabit aks sisteminden, amortisor-govde acisi farkli dizayn edilerek bile, yolcu icin rahatsizlik verebilecek titresimler bertaraf edilebilir, daha makul yonlere cevrilebilir. Ufugun belirttigi gibi, arti ve eksileri olacaktir ve hem urun tasarim, hem arac uygulama tasarimi cok iyi arastirilmasi gerekir.

Bu arada benzer suspansiyona sahip araclardan nispeten agir olani daha konforlu olacaktir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #11 : Mart 21, 2016, 12:31:18 »
Amortisor ile kulesinde, kule icinde boyle elastomerik urunler kullaniliyor Ersan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #12 : Mart 21, 2016, 12:39:04 »
aslında mevcut sistemleri geliştirerek markaların kendilerine ait bazı sistemler ürettiğini biliyorum. örnek citroen hydractive sistemi. yukarıda belirttiğiniz gibi faktörleri daha çok lüks modeller için uygulanıyor. ayrıca çok büyük değişimler modifikasyonlar yapmadan sadece daha önce belirttiğim gibi var olan sistem parçaları arasında ses ve vibrasyon izolesi için diğer lüks markaların uyguladıkları ufak püf noktaları uygulanamaz mı? en basiti amortisör ve kulesi arasında darbe ve ısıdan etkilenmeyecek cinste bir malzeme eklemek gibi. bunlar kafamda fantazisini oluşturduğum fikirler  :islik: neden lastik seslerini kokpite alalım? ses yalıtımı bitüself vs bir yere kadar etkili. asıl yalıtım şasi ile süspansiyon sistemi arasında olmalı ki asfalt cinsine göre aracın içindeki sesin değiştiğini fark etmişsinizdir.

Çok basit gibi görünen çok derin bir konu @Ersan Karagül (31793)

Örneğinize ithafen afaki yazıyorum, bahsettiğiniz "amortisör ve kulesi arasında darbe ve ısıdan etkilenmeyecek cinste bir malzeme" orada olması için tasarlanmadığından ve malzeme seçimi mühendislik gerektireceğinden "ekleyeceğiniz" parçanın yada "etkileyeceği" parçanın ömrü kısalabilir :)

Ses yalıtımı konusu çok derin bir konu, bir kişinin "gayet iyi" olarak yorumlayacağı yalıtımı başka bir kişi "berbat" olarak yorumlayabilir, ayrıca ses yalıtımının herhangi bir ölçütü yok, 3db yalıtım için mevcut yalıtımın iki katı gerekebilir :) bu da yalıtımın uygulanacağı obje ve objenin kullanılacağı faktör  ile ilgilidir.

Diyelim ki sizin yalıtım adına elinizden gelen her şeyi yaptığınız ve nispi kullanımda aldığınız ses seviyesini  6db düşürdünüzü varsayalım, farklı bir kullanım yada olay senaryosunda ise olması gerekenden 3db yüksek gürültü ile karşılaşmanız olası hale gelir, çünkü kullanmış olduğunuz parça adedi yükselmiştir.

Ek olarak modifiye edilen bölgenin onarım gerekliliği halinde, yapılan modifikasyon sebebi ile "onarılamaz" hale gelmesi yada onarım maliyetinin yükselmesi konuları da göz ardı edilmemelidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #13 : Mart 21, 2016, 13:02:44 »
bilgiler için teşekkürler. devam edelim  :D nette denk gelmişsinizdir hidrolik veya pinömatik amortisörler var ayarlanabilir. komple orj. çıkarılıp bunlar monte ediliyor. gerçi işin içine maliyet giriyor yine. artı bu sistemler komp. ektra donanım ile ağırlık olarak ve motordan da güç çektiği için performansı da olumsuz etkileyecektir. zannedensem o yüzden ki lüks ve büyük hacimli araçlarda kullanılıyorlar  :huh:

AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #14 : Mart 21, 2016, 15:44:36 »
bu konuda benimde fikirlerim var , henüz uygulama aşamasına geçemedim.
ne olursa olsun şase ve mühendislik yanında bazı ekstra parçaların arabaların sınıflarını belirlediğini düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #15 : Mart 21, 2016, 15:53:42 »
bu konuda benimde fikirlerim var , henüz uygulama aşamasına geçemedim.
ne olursa olsun şase ve mühendislik yanında bazı ekstra parçaların arabaların sınıflarını belirlediğini düşünüyorum.

aynen benimde demek istediğim bu tür ürünlerin lüks modellerde konfora çok katkısı olduğu. auris corolla dengi segment araçlarda konfor bakımından tatmin edici olmuyor.
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #16 : Mart 21, 2016, 16:17:41 »
lüks sınıfta tekerlerin bağlantı noktarı kabinden uzakta tasarlanmış. amortisör bağlantı yeri gibi titreşim yayacak yerler daha kalın ve farklı metalle yapılmış. şase bağlantıları yalıtılmış. birleştirme noktarında daha çok punto var. metal parçalar arasında köpük var.
en önemlisi kullanılan malzeme. ne kadar az titreşim iletirse okadar yalıtımlı bir araba oluyor. aracın üzerindeki yalıtımlar belli hızlarda çıkan sesleri daha çok tutuyor. ama burada asıl önemli olan ve teknoloji ve mühendisliğin konuştuğu konu titreşimleri engellemek. arabada hiç yalıtım olmasa bile sessiz ve rahatsız edici olmaması gerekiyor. toyota bu konuda iyi ama lexus almadıkça size iyi malzemeleri sunmuyorlar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #17 : Mart 24, 2016, 17:29:06 »
Bir otomobil üreticisinin, yeni modelinin amortisör sisteminde yapacağı modifikasyon, yer kaybı, maliyet, bakım ve onarım rahatlığı ve uzun ömür gibi konularla başlar, mevcut amortisör sistemindeki ses yalıtımı sadece 1 - 2 conta ve keçe ile halolabilseydi zaten yaparlardı. Diğer yandan bu araçların kaymak asfaltta kullanıldığını düşünmek gerekiyor.

Amortisör sistemi ve ses yalıtımı konuları aynı aerodinamik gibi paketler şeklinde uygulanmaktadır. Yani modifikasyonlar esnasında yapısal bir çok değişiklik gerçekleştirilerek uygulanmaktadır.

Ses yalıtımında en önemli etkenlerden biride lastiklerdir, kullanıcı olarak yapabileceğimiz en uygun ve ucuz çözümdür.


 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #18 : Mart 24, 2016, 17:54:37 »
bir şey daha sormak istiyorum. lüx ve konfor ile bağdaşmış markalarda * motor ve süspansiyon sistemlerinin, gerek motorun çalışması ile oluşan gerekse yoldan oluşan ses ve titreşimleri şasiye vermemesi için dolaylı olaraktan araç içinden duyulmaması için ses yalıtımlarının yanı sıra bağlantı noktalarında vibrasyon, ısı ve şoklara dayanıklı malzemeler ile (lastik türevleri gibi) bağlandığını öğrenmiştim.

soruma gelecek olursak, motor ve şanzıman takozlarına bu tür bir uygulama Toyota da mevcut mu? mesela amortisör payanda/şapkası tabla fişeği/amortisör kulesi ve yayların sitleri davlumbaz içinde monte edildiği yerde yoldan gelecek etkileri şasiye daha az ulaşması için yapabileceğimiz bir şey var mı? mesela lastik türevi bir plaka kuleler ile amortisör arasına ve yay ile sit yüzeyi arasına konabilir mi?

bu konuda bilginizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum. özellikle sizlerden yanıt bekliyorum @Ufuk Sönmez (16363) @Ahmet Güve (8047) @atilla özdemir (11824) @Tekin Bozbey (21136) @Hakan Öztürk (3676) @Alper Sınav (23)

* Mercedes, Volvo, BMW, Audi vs Amerikan araçları hakkında bilgim yok ama özellikle tüm Amerikan lüks araçlarını kullanmış makam şöförlüğü yapmış birinden duyumum Chrysler en konforlusu...

Maalesef Avrupa'ya gönderilen araçlarda bu yok. ABD'de ise araçlar daha tok sessiz oluyor. Bunun sebebi Unit-body ya da subframe gövde üretim şekilleridir.
Subframe üretimde denildiği gibi aralarda ses engelleyici maddeler konulmaktadır. Toyota'nın ABD'deki araçları gayet de sessizdir (oradaki dişli beton üstü atılan asfalta rağmen) Fakat Avrupa'ya gönderilen modellerde nedense unit-body üretim teknikleri uygulandığından bu tarz sıkıntılar yaşıyoruz.

Amortisör takozu kulesi içine birşeyler yapılsa sesi bir miktar illaki azaltacaktır. Ama bu azalan miktar tatmin edecek midir? Sanmıyorum. Sesin titreşim ile girebileceği bir sürü yol var ki? Hangi birini yalıtacaksınız. :) Böyle araçlar için de ancak içinin tamamı bitüself ile kaplanıp ağır ses bariyerleriyle desteklenebilir, ki ağır ses bariyerleri gelen titreşimi daha etkili yutsun. Üstüne bir de ses yalıtım süngeri eklenirse en azından psikopatlık seviyesinde hassas olan kulaklarımızı rahatlatabiliriz diye düşünüyorum.

Fakat tüm bunlara değer mi? C sınıfından D sınıfına geçmek varken bence değmez.

Yalnız yurtdışındaki araçlarda ve Alman araçlarında yayların alt ve üstüne taslarıyla aralarına yumuşak lastik ped koyuyorlar. ABD'de kamyonetinde bu yöntemi deneyenlerin yol sesinde farkedilir bir azalma olduğunu bildirmişlerdi. Ağır ses bariyeri alarak bu yay ile tasların arasına koyarak bir yerden başlanabilir. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris süspansiyon ve konfor...
« Yanıtla #19 : Mart 24, 2016, 18:11:12 »
En guzeli Balon ile seyahat etmek.

Ses olayi cok karmasik olabiliyor. Iki farkli frekans kesisip, insan kulagi icin cok rahatsizlik vermeyen (Mutlu'nun belirttigi Kuzey Amerika, Asya ve Avrupa insani arasindaki ses kabul farki) bir sesken, titresimden tekini kaldirinca, digeri rahatsizlik verici bir hale de donusebilir.
Yalitimda ise cam kalinligi bile onemli.