Gönderen Konu: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?  (Okunma sayısı 4833 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« : Şubat 24, 2016, 21:14:51 »
Aslında sorum açık. Başlıktada belirttiğim gibi Yetkili servislerde araca işlem yapılırken başında beklemek yapılanları izlemek mümkün mü? Eğer mümkünse bu inisiyatif servisin kendisinde mi yoksa kurumsal bir uygulama mıdır?

Şayet servis buna müsaade etmez ise ne yapılabiliyor? tutup ta genel merkezden bunun için izin mi almak gerekiyor?

Toyota Club Türkiye

Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« : Şubat 24, 2016, 21:14:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #1 : Şubat 24, 2016, 21:25:34 »
Ben her bakımda başında durdum sorun olmadı ama serviste bu durum yazılı bir şekilde asılmıştı
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kaptan...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36640
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #2 : Şubat 24, 2016, 22:01:02 »
Toyota Kocaeli'de kaya Plaza'da çok güzel bir uygulama var bekleme salonu ile servis kısmı cam bölme ile ayrılmış.
Her servise gidişim de aracimla aramda 1 metre mesafeden elimde çay izliyorum.
Çok hoş.
Servisler iş güvenliği açısından müşterileri servis kısmına almaya çekiniyor.
Malum servis kısmında herhangi bir kaza durumunda ciddi başları agriyabilir.
İş güvenliği kanunu
Avustralya'da bir söz vardır,
Yola gideceksen istediğin araçla gidebilirsin,

Gidip geri dönmek istiyorsan TOYOTA kullanmalısın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #3 : Şubat 24, 2016, 22:17:35 »
...
İş güvenliği kanunu

İş Güvenliği kanununda böyle bir şey yok bildiğim kadarı ile. Firmalar başlarına sıkıntı almamak için kendileri uyguluyor sanki?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 47 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #4 : Şubat 24, 2016, 22:32:19 »
Ben de istisnai durumlar haricinde mümkün olmadığını hatırlıyorum.
Çok sıkıntılı olacağı kanaatindeyim hem. Araç forkliften inerken bi araç sahibi telefonla konuşurken görmeyip altına girse ne olacak mesela?
Hadi kazayı bırakalım kenara...
Araç 3 gün kalacaksa sahibi ne kadar bekleyebilir? 3 saatlik işi olana müsade edilip diğerine edilmezse olur mu? Serviste 10 araç sahibi ile 5 usta ne kadar verimli olur? Usta işini mi yapsın, araç sahibi sorularına mı yetişsin? Arada bir müdahale eden dahi olacaktır, şöyle yap böyle yap...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #5 : Şubat 25, 2016, 00:08:34 »
Ben de istisnai durumlar haricinde mümkün olmadığını hatırlıyorum.
Çok sıkıntılı olacağı kanaatindeyim hem. Araç forkliften inerken bi araç sahibi telefonla konuşurken görmeyip altına girse ne olacak mesela?
Hadi kazayı bırakalım kenara...
Araç 3 gün kalacaksa sahibi ne kadar bekleyebilir? 3 saatlik işi olana müsade edilip diğerine edilmezse olur mu? Serviste 10 araç sahibi ile 5 usta ne kadar verimli olur? Usta işini mi yapsın, araç sahibi sorularına mı yetişsin? Arada bir müdahale eden dahi olacaktır, şöyle yap böyle yap...

Bülent Bey genel olarak haklısınız. Yalnız iş kişiselleşince işte o zaman işin rengi biraz değişiyor. Vakti zamanında bende yetkili serviste çalıştım. Çalışma şartlarına biraz aşinayım o yüzden ama aynı aşinalık yüzünden işin nasıl yürüdüğünü yada yürümediğinide merak etmiyor değilim.

Çalışan birilerinin işine karışmak gibi niyetim yada huyum yok zaten. Asıl önceliğim arabamı tanımak neyin nasıl yapıldığını görmek yoksa oradaki ne Teknisyene nede ustabaşına iş öğretecek halim yok.

Bu nedenlerden dolayı mevzuatı öğrenmek istiyorum.Araç başında durmamı engelleyen bir yönetmelik yada firmanın koyduğu bir kural var mı diye.Eğer yoksa araç başında dikilmeye niyetliyim zaten .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #6 : Şubat 25, 2016, 00:23:28 »
İş Güvenliği Kanununa göre Otomobil servisleri yüksek riskli çalışma alanında sayılıyor en basit örnekler Lift ve çokça karşılaşılan kaygan zeminler, oradaki zeminden dolayı servisteki bir müşterinin yaralanma ihtimali Servisin başına çok ciddi derde sokacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #7 : Şubat 25, 2016, 05:54:37 »
Çoğu servis içeri almıyor ya lobide araç teslim kısmında bekliyorsunuz yada usta başı vs. İle aranız biraz iyi ise kısa süreliğine araç başında bulunabiliyorsunuz.
Dumankaya gebze de ben içeri bi kaç sefer girmiştim 10 bilemedin 15 dk. Araç başında durdum sonra Usta başı müşteri bekleme salonunda çay gazete vs. Var orda beklerseniz daha olur gibisinden laflar edince çıktım :)
Arkadaşımda fokus var onu bakıma. Götürdüğünde nerdeyse ustaya beraber bakim yapmadığı kaldı.  O derece rahat rahat gir içeride takıl  :)
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #8 : Şubat 25, 2016, 08:17:36 »
Nizami bir yetkili servis aracın başında araç sahibini bekletmez arkadaşlar. Kademe ya da hangar veya atölyede beklemek de doğru bir davranış değildir. Zaten bir çok servis bu kurala riayet eder, gerekmedikçe adım dahi attırmazlar, atılmaması gerekir. Bunlar dikkat edilmesi gereken mevzulardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #9 : Şubat 25, 2016, 09:22:12 »
En güzeli özel servis, bakımı usta ile beraber yapıyorsunuz, arada muhabbet vs. Yetkililerde bu mümkün değil, kurumsal firmaların hepsi böyledir. Arkadaşların dediği gibi güvenlik durumu da söz konusu. Hapishane ziyareti gibi camın ardından kendi kendinize görüşüyorsunuz aracınızla. :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #10 : Şubat 25, 2016, 09:52:46 »
izmir toyota tokullar da da pencereden izleme olayı var.:)
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #11 : Şubat 25, 2016, 09:55:21 »
Güvenkik açısından sorun oluyor,Toyota çavdarlıda büyük araçları bekleme salonunun yanındaki lifte alıyorlar ,kahvemi içerken araçta hemen yanımda oluyor arada  kalın bir cam var sadece bazen içeri alıp bir şeyler danışıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.4 D-4D Terra(Manuel)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #12 : Şubat 25, 2016, 10:11:20 »
Serviste şunun değişmesi gerekiyor değiştirelimmi isterseniz gelin bakalım isterseniz dendiğinde içeri alınıyor onun haricinde camdan izliyorum. Bir yana ben usta olsam devamlı bana bakan birisi başımda duran birisi hoş olmaz , bir yanada  usta şunada bir baksak demekte insanın içinden geçmiyor değil; buyrun  :-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #13 : Şubat 25, 2016, 10:12:43 »
Serviste şunun değişmesi gerekiyor değiştirelimmi isterseniz gelin bakalım isterseniz dendiğinde içeri alınıyor onun haricinde camdan izliyorum. Bir yana ben usta olsam devamlı bana bakan birisi başımda duran birisi hoş olmaz , bir yanada  usta şunada bir baksak demekte insanın içinden geçmiyor değil; buyrun  :-\

Doğru söylüyorsunuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 30 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #14 : Şubat 25, 2016, 11:22:12 »
Serviste şunun değişmesi gerekiyor değiştirelimmi isterseniz gelin bakalım isterseniz dendiğinde içeri alınıyor onun haricinde camdan izliyorum. Bir yana ben usta olsam devamlı bana bakan birisi başımda duran birisi hoş olmaz , bir yanada  usta şunada bir baksak demekte insanın içinden geçmiyor değil; buyrun  :-\
Aynen ben usta olsam başımda horoz gibi [emoji2]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #15 : Şubat 25, 2016, 11:27:05 »
toyota servislerinin çoğunda bekleme salonundaki camdan yapılanları izleyebiliyorsunuz. güzel bir uygulama. serviste soğukta ayakta beklemek yerine çayınızı kahvenizi içip oturduğunuz yerden izlemek daha güzel. bir sorun olduğunda zaten size ne yapılması gerektiğini ve onayınızı soruyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #16 : Şubat 25, 2016, 14:26:29 »
Bu iş güvenliği işi yanlış yorumlanıyor sanki. İş güvenliği çalışma şartlarını ve ekipmanları belirler benim bildiğim.Bir yerde bulunup bulunmama keyfiyeti ise o yeri işleten kurum/işletmenin koyduğu kurallar veya yönetmeliklerle belirlenir?

Eğer bulunma izni varsa işte o zaman iş güvenliği kuralları işlemeye başlar.Bu hem çalışanlar için hemde diğer şahıslar için işin durumuna göre belirlenir. Eğer servis alanında bulunmak işletme tarafından yasaklanmadıysa işte o zaman iş güvenliğinden söz etmek gerekmez mi?Tabi böyle bir durumda istisnai durum olmadan o bölüme girmek yasak olmalı.Duruma göre müşteriyi al duruma göre alma gibi bir uygulama olursa (ki olan o) bu durum keyfiyete bağlı gibi geliyor.

O yü<den öğrenmek istediğim mevzuat hazretlerinin bu konuda ne dediği.Araç üreticileri yetki verirken bu konuda bir kural koyuyorlar mı yoksa tamamen servisin tutumuna mı bağlı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #17 : Şubat 25, 2016, 15:05:28 »
Çay, kurabiye ile oyalıyorlar :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #18 : Şubat 25, 2016, 15:17:32 »
Bu iş güvenliği işi yanlış yorumlanıyor sanki. İş güvenliği çalışma şartlarını ve ekipmanları belirler benim bildiğim.Bir yerde bulunup bulunmama keyfiyeti ise o yeri işleten kurum/işletmenin koyduğu kurallar veya yönetmeliklerle belirlenir?

Eğer bulunma izni varsa işte o zaman iş güvenliği kuralları işlemeye başlar.Bu hem çalışanlar için hemde diğer şahıslar için işin durumuna göre belirlenir. Eğer servis alanında bulunmak işletme tarafından yasaklanmadıysa işte o zaman iş güvenliğinden söz etmek gerekmez mi?Tabi böyle bir durumda istisnai durum olmadan o bölüme girmek yasak olmalı.Duruma göre müşteriyi al duruma göre alma gibi bir uygulama olursa (ki olan o) bu durum keyfiyete bağlı gibi geliyor.

O yü<den öğrenmek istediğim mevzuat hazretlerinin bu konuda ne dediği.Araç üreticileri yetki verirken bu konuda bir kural koyuyorlar mı yoksa tamamen servisin tutumuna mı bağlı?

Mevzuat açısından kamuda bu işin nasıl yapıldığına dair belirleyici kurallar, yönetmelikler ve talimnameler vardır. Örnek olarak kademelerde, hangarlarda "Dikkat!" çekilmez. Ne olursa olsun, kim gelirse gelsin. Önce iş ve çalışan güvenliği gelir. İşin nevine göre baret, gözlük, eldiven, çelik örgü eldiven, kulaklık vb. kullanmak zorundasınızdır. Şayet bunların eksikliğinden kaynaklanan ya da yetkisiz bir işlem sonucu çalışan ziyana uğrar ise çalışan aleyhine ilgili idare tarafından soruşturma başlatılabilir.

Tabiki otomobil yetkili servislerinde de çalışma koşullarını belirleyen yönetmelik benzeri kurallar vardır ancak, gördüğüm kadarıyla maalesef tam olarak uygulanmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '11
  • 183 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Yetkili Serviste Araç başında beklemek?
« Yanıtla #19 : Şubat 25, 2016, 15:18:11 »
Selamın aleyküm
söyle düsünün içeri girip farzı misal ayanız yaga bastı kaydın bi yerlerinizi kırdınız servis bunun hesabını nasıl verecek iş yeri içersinde giyilen ayakkabı bile farklıdır o nedenle atelyeye almazlar diye biliyorum banada doru geliyor bu uygulama.ama çok israr ederseniz servisin adamı ile beraber sokuyorlar içeri.
selametle