Gönderen Konu: 2008 Corollamı sattım  (Okunma sayısı 3912 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ---
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '13
  • 13 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
2008 Corollamı sattım
« : Şubat 17, 2016, 21:37:16 »
Arkadaşlar, 2008 model corolla comfort aracımı 76.000 km de sattım. Ve satmama en büyük sebep MMT. :(
Şoförün hatasını toprak örter....

Toyota Club Türkiye

2008 Corollamı sattım
« : Şubat 17, 2016, 21:37:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #1 : Şubat 17, 2016, 21:41:26 »
Hayırlı olsun kaca verdiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #2 : Şubat 17, 2016, 21:46:05 »
mmt ile ne sorun yaşadınız bilmiyorum ama bende bir sorun var sanırım.. ben iki yıl kullandım, hiç sorun çıkarmadığı gibi gayet de memnundum.. evet vites geçişleri tam otomatik gibi kesintisiz değil ama yakıt tüketimi de ona göre düşüktü.. mmt bana göre kendisinden bekleneni fazlasıyla veriyor, ama herkesin beklentisi farklı olduğu için bazılarınınkini karşılayamıyor sanırım..

hayırlısı olsun hakkınızda aklınızda bir araç almak var mı, ne düşünüyorsunuz?
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne mutlu TÜRKÜM diyene!
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '10
  • 68 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #3 : Şubat 17, 2016, 22:52:31 »
Arkadaşlar, 2008 model corolla comfort aracımı 76.000 km de sattım. Ve satmama en büyük sebep MMT. :(

MMT koforsuzdur ama aracı sattıracak kadar ne oldu ? Anlatır mısınız? En fazla balata biter, değişir. Onun dışında nasıl bir arıza verdi ki? Sonuçta bir DSG kadar konforlu değil ama DSG kadar da sorunlu ve pahalı değil. Sorun çıkardı mı tüplü Şahin parası gidiyor melete. Kuzenim sıfır VW Jetta'yı 1-2 hafta içinde DSG göçtüğü için garantiden Şanzıman değişecek dedikleri için iade etti. Tabi iade etmesi için neler çekti , onu bir Allah bilir bir de onlar.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #4 : Şubat 18, 2016, 09:22:56 »
MMT kullanıp çok memnunum diyeni pek duymadım . Sanayideki ustam bile acemi şoför araba kullanır gibi araç vites değiştiriyor diyordu .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #5 : Şubat 18, 2016, 09:51:38 »
MMT kullanıp çok memnunum diyeni pek duymadım . Sanayideki ustam bile acemi şoför araba kullanır gibi araç vites değiştiriyor diyordu .
Bende mmt araç kullanıyorum ve çok memnunum hele kalibrasyon yaptırdıktan sonra dahada ısındım araca kesinlikle araç üretim amacını karşılıyor ekonomik otomatik sağlam.Olay beklentiler ve seçimler arasında sıkışıyor.Bizde ki tek sıkıntı ne istediğinle ne almamız gerektiğini bilememek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #6 : Şubat 18, 2016, 19:56:08 »
Bende mmt araç kullanıyorum ve çok memnunum hele kalibrasyon yaptırdıktan sonra dahada ısındım araca kesinlikle araç üretim amacını karşılıyor ekonomik otomatik sağlam.Olay beklentiler ve seçimler arasında sıkışıyor.Bizde ki tek sıkıntı ne istediğinle ne almamız gerektiğini bilememek

+1
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '21
  • 25 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #7 : Şubat 18, 2016, 20:14:13 »
MMT ile 1,5 yılım doldu ve 6 ayda anca alıştım diyebilirim.
Şanzıman yağı ve baskı balata değiştirdim 80.000lerde. Ondan mıdır nedir bilmiyorum ama sonrasında sanki hissetmiyorum o geçişleri.
Kendime soruyorum alışmadan mı diye ama araç 2ye geçerken bile sarsmıyor nerdeyse artık eskisi gibi.
Yokuş çıkarken 2den 1e ani düşünce bile eskisi gibi kızdırmıyor beni.
Akıyor vites geçişleri sanki. Tam toyotadan uzaklaşacakken TSI DSG'lere ilgi duyarken, böyle ya alışmam ya da gerçekten viteslerin "akması" beni toyotaya bağladı diyebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '17
  • 69 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #8 : Şubat 18, 2016, 20:27:10 »
2007 (E12) MMT'li araç kullanıyorum. 2-3 hafta acemilikten sonra MMT tipi şanzıman kullanımına alıştım. Tam otomatik 4 Corolla'dan sonra çok performanslı ve yakıt tasarruflu olduğunu düşünüyorum. Günde 25 km. şehir içi kullanıyorum. 1 gün sıkıntı yaratmadı. Yalnız vites geçişleri elbette tam otomatik gibi de değil bunu kabul etmek gerekli. Kısacası alışmak gerekli. Herkese kazasız belasız sürüşler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #9 : Şubat 18, 2016, 21:22:22 »
MMT ile 1,5 yılım doldu ve 6 ayda anca alıştım diyebilirim.
Şanzıman yağı ve baskı balata değiştirdim 80.000lerde. Ondan mıdır nedir bilmiyorum ama sonrasında sanki hissetmiyorum o geçişleri.
Kendime soruyorum alışmadan mı diye ama araç 2ye geçerken bile sarsmıyor nerdeyse artık eskisi gibi.
Yokuş çıkarken 2den 1e ani düşünce bile eskisi gibi kızdırmıyor beni.
Akıyor vites geçişleri sanki. Tam toyotadan uzaklaşacakken TSI DSG'lere ilgi duyarken, böyle ya alışmam ya da gerçekten viteslerin "akması" beni toyotaya bağladı diyebilirim.
Mmt şanzumanın güzelliği kalibrasyondan sonra kendini belli ediyor baskı balata değişiminden sonra kalibrasyon yapıldığı için geçişler sorunzuz oluyor aynı durum bendede var şuan sorunsuz geçişler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #10 : Şubat 18, 2016, 21:39:24 »
İnsanların MMT den memnun olması güzel ama her şey memnuniyet değil ki. Keyif vermiyor. çok yavaş. tamam belki alışınca az da olsa hızlı gibi olabilir ama konforu diğer şanzımanlara göre daha düşük.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #11 : Şubat 18, 2016, 22:03:06 »
İnsanların MMT den memnun olması güzel ama her şey memnuniyet değil ki. Keyif vermiyor. çok yavaş. tamam belki alışınca az da olsa hızlı gibi olabilir ama konforu diğer şanzımanlara göre daha düşük.

işte yukarıda hepimiz aynı şeyi anlatmaya çalışıyoruz.. beklentiler..öncelikler.. ben hız beklemeyen bir adam olarak  "çok yavaş " (?) olması beni hiç enterese etmiyor.. otomatik vites konforu + düşük yakıt tüketimi benim için mmt yi üstün kılıyor..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #12 : Şubat 19, 2016, 17:08:52 »
berbat bir şanzıman..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #13 : Şubat 19, 2016, 17:13:11 »
toyota'nın da beklentisini karşılamamış olacak ki üretimden kaldırıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #14 : Şubat 19, 2016, 17:23:35 »
yeni kasa Corolla'da dizellerde hala M/M  var.

bu şanzıman kalkarsa dizel için hangi şanzımanı koyacaklar.

çift kavrama japonlar kullanmıyor, CVT deseniz dizelde Nissan denedi ama sonuçları nasıl görmek lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #15 : Şubat 19, 2016, 17:57:26 »
neden sadece corolla'da kaldı diye bir düşünmek gerek. veya corolla niye avrupa'da yok da diyebiliriz ama konu dışına çıkmış oluruz. müşteri profili ve bilinci önemli. robotize şanzımanlı araç günümüzde çok az kaldı. fransızlar bile tam otomatiğe geçti. tabi dizelde 1.4 lt'lik komik rekabet gücü olmayan hacime cvt ya da a\t şanzıman koyabileceklerini sanmıyorum. bence bu noktada ya sadece manuele dönmeleri gerek ya da zaten avensis'ten pahalı olan corolla'ya biraz daha "ayar çekerek" yüksek hacimde yeni bir versiyona geçmeleri gerek. bunların hepsi yatırımla olacağı ve toyota'nın şu aralar kâr üzerine odaklandığını düşünürsek robotize şanzımanın vasiyetini hazırlaması gerektiğini söylemek hayâl olmayacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #16 : Şubat 19, 2016, 18:06:18 »
Pegueot'nun kullandığı EAT6 tork konvertorlu şanzımanın AISIN tarafından üretildiğini okumuştum.
tek seferde birkaç vites atlama özelliği olan ve güç kaybını önlediği için yakıt sarfiyatını da azaltan bir şanzıman diye bahsediliyor.
Toyota'da belki AISIN ile bu tip şanzıman geliştirip M/M yerine koyabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #17 : Şubat 19, 2016, 20:20:47 »
Ben de bir mmt kullanıcısı olarak çok memnunum. Benim tüm beklentilerimi karşılıyor. Eğer performans istiyorsam manuel modda kullanıyorum.  Memnun olmayanların tam otomatik beklentisi içinde bu aracı almasından kaynaklandığını düşünüyorum.
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne mutlu TÜRKÜM diyene!
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '10
  • 68 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #18 : Şubat 19, 2016, 22:42:01 »
neden sadece corolla'da kaldı diye bir düşünmek gerek. veya corolla niye avrupa'da yok da diyebiliriz ama konu dışına çıkmış oluruz. müşteri profili ve bilinci önemli. robotize şanzımanlı araç günümüzde çok az kaldı. fransızlar bile tam otomatiğe geçti. tabi dizelde 1.4 lt'lik komik rekabet gücü olmayan hacime cvt ya da a\t şanzıman koyabileceklerini sanmıyorum. bence bu noktada ya sadece manuele dönmeleri gerek ya da zaten avensis'ten pahalı olan corolla'ya biraz daha "ayar çekerek" yüksek hacimde yeni bir versiyona geçmeleri gerek. bunların hepsi yatırımla olacağı ve toyota'nın şu aralar kâr üzerine odaklandığını düşünürsek robotize şanzımanın vasiyetini hazırlaması gerektiğini söylemek hayâl olmayacaktır.

Corolla'nın Avrupa'da satmadığı ülkeler olduğu doğrudur. Ama Avrupa'da hiç yok demek yanlış oluyor. https://www.toyota-europe.com/ adresinden araştırabilirsiniz.
M/M hala üretimde olan , güncel  bir sistem.
Ve bu sistem şu an üretimden kalkarsa yaklaşık 12 yıl kullanılmış olacak ki bu bile başarılı olduğunu gösteriyor. Bir sistem 12 yıl tercih ediliyorsa onu yerden yere vuramazsınız. Ki bu sistemin 2018 gibi olacağını düşündüğüm Corolla'daki kasa değişimine kadar devam edeceğe benziyor. Bu durumda 2018'de son olarak Corolla (E160 kasa) araç alan ve 5 yıl da araç ekstra garantisi yapan birisi 2023'e kadar bu sistemi sorunsuz kullanır. Bildiğim kadarıyla 2004 'de başladığını var sayarsak bu sistemin neredeyse 20. yılı garanti kapsamında olup , güncel kalacaktır. Eleştiriler insaflı olmalı. Bakınız 2004 araçlarda M-Mt kullanılmış:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-dost-otomotivden-toyota-verso-270401028/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-otomatik-degisensiz-2004-model-143.000-km-de-1.0-yaris-terra-252474670/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-tertemiz-orjinal-toyota-yaris-1.0-terra-benzinli-273947572/detay

 Tam otomatik kadar konforlu olduğunu iddia eden yok ama sorunlu , arıza yapan da bir sistem değil. Neyin, ne olduğunu bilerek alırsanız sorun yok.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corollamı sattım
« Yanıtla #19 : Şubat 19, 2016, 22:58:51 »
yusuf bey forumda bir arama yapın. mmt'de başına insanların neler gelmiş bir göz gezdirin. beklentileri hüsrana dönüşen tüketicileri kastetmiyorum. gerçekten sorun yaşayanlar.

sistemin üretim ve satış açısından başarılı olup olmamasını tartışmıyoruz. 2000'li yılların başındaki teknoloji ile bugünkü standartlar farklı. öyle olsaydı toyota'da tam otomatik şanzımandan devam edilirdi ancak günün standartlarını karşılamak için cvt'ye geçildi. bugün bir otomobil üreticisinin tam otomatik şanzımanı ekonomik kılabildiği düşünülürse; kimsenin "otomatik" adı altında standart bir binek araçta robotize şanzıman satmaya hakkının olmadığını düşünüyorum.

benim ne düşündüğümün de çok bir önemi yok, şanzımanı görüp vazgeçen insanların sayısı az değil. otomatik şanzımanın önemli bir parçası da konfordur. vites değiştirirken zaman kaybeden, güç kesintisini bariz belli eden bir şanzımanı da insanların almak istememesi doğaldır.