Gönderen Konu: Bir aracın 2 yılda 100.000 km yapması ile 10 yılda 100.000 km yapması aynı mı?  (Okunma sayısı 5730 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
2 yılda 100. 000 km yol yapan araç ile 10 yılda 100.000 km yol yapan araç eşit şartlarda mı yıpranır? Az yılda çok km yapan araçlar da tercih edilebilir mi?
" Less English, more bike."

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
2 yılda 100.000 km yapan araç bence daha az yıpranır . Motor en çok soğuk iken yıpranır . 10 yılda 100.000 km yapan araçta diğer araca göre daha fazla soğuk çalışacağından bence 2 yılda 100.000 km yapan araç daha az yıpranır .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Debriyaj balatası, döşemeler, plastik aksam, kumanda düğmeleri, şanzıman gibi şeyler hangisinde daha çok yıpranır? Ne gibi farklar olabilir mesala?
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
bu kullanıma bağlı aslında

mesela temiz kullanılmışsa , kişi elini ıslak mendille silip direksiyonu tutuyorsa düğmeleri kullanıyorsa temizdir.

ama 2 yılda çok km yapıldıysa bakılan bir araç değildir. araba değilde araç olarak kullanılmıştır öylesine dikkatsiz
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Bakımları zamanında yapılmışsa ,iyide korunmuşsa 10 yılda 100000 daha mantıklı . 2 yılda 100000 yapan araç eğer bu sıklıkta kullanılırsa değer kaybına uğrayacağı kesin,muhtemelen 200000 km olmadan ilk sahibi elinden çıkaracaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Metal yorgunluğu , boya solmaları ve konsol çatlakları vs. vs. kullandıkça değil de zamana bağlı olarak yıpranan parçalar dışında motor olarak da pek bir fark olacağını düşünmüyorum. Sorun şurada iki sene de o km yi tek şöfor yapmaz şirket aracıdır mantığı hakim artı birde araç daha çok yollarda geçirmiş kazası olması yüksek ihtimal diye millet uzak duruyor bence. En kesin çözüm motor testi herhalde?
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 47 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
İki koşulda da araçların aynı özenle ve kazasız kullanıldığını düşünecek olursak kesinlikle 2 yılda 100bin km yapılmış araç daha iyi durumdadır kanaatindeyim. Çünkü bu senaryoda araç muhtemelen tek kontakta daha uzun km gitmiştir ki bu motordaki yıpranmayı azaltır. Ayrıca araçtaki yıpranmanın tek kaynağı km değil, hatta zaman çok daha yıpratıcıdır. Yani bir araç 2 yıl güneş, rüzgar, toz, pis vb maruz kalmışken diğerinde 5 katı yıpratıcı etkenlere maruz kalmıştır.

Eğer iki senaryodaki araçlar aynı özenle kullanılmamışsa tabii ki ibre özenle kullanılmıştan yanadır. Bakımları düzgün yapılmamış araç her koşulda uzak durulasıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13800
  • Model Yılı: '15
  • 98 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ben şöyle bi örnek veriyim babam,110k km 5 yaşında araç almıştı aldığımızda araç diriydi temiz motorunda bi problem yoktu babam 11 yıl 130k km yol yaptı araba bitik durumdaydı(bakımları zamanında yapılmadı)
Tam sorduğunuz soruya örnek olmasada bence 2 yılda 100k km yol yapmış araç daha az yıpranmıştır
LİFE 1.33 COROLLA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Debriyaj balatası, döşemeler, plastik aksam, kumanda düğmeleri, şanzıman gibi şeyler hangisinde daha çok yıpranır? Ne gibi farklar olabilir mesala?

Abi aynı özenle kullanılmış olduğunu ve araçların aynı kalitede olduğunu (bu nasıl olacak bilmiyorum) var sayarsak .

10 yılda 100000 km yol yapan araç 2 yılda 100000 km yapan araca göre muhtemelen daha çok şehir içi kullanılacağından debriyaj balatası ve motoru daha çok yıpranacaktır . Plastik aksam kumanda gibi parçalarda ise bu aksamlarda zaman da yıpratıcı olacağından 10 yıllık araçta bu gibi aksamlarda daha çok yıpranacaktır .

Fakat bu aynı özenle kullanılmış araçlar için geçerli . Arkadaşların dediği gibi 2 yılda 100.000 km yapmış araç büyük olasılık şirket aracıdır ve büyük ihtimal çok hor kullanılmıştır .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
2014 model 100000 km bir araç alır mısınız? Sorun kendinize  !!!

Mesaj Birleştirildi: Şubat 08, 2016, 23:20:18
Çok uygun olmadığı sürece kimse almak istemez,Kiralama şirketleri bile 3 yıl 90000 km sınır koyup aracı elinden çıkarıyor.Araştırın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Bu soruyu kendi aracımla örneklendireyim. Aracım 2004 model şuanki kmsi 247.450 aracı almadan önce plaka sorgulamada 2009-2011 yılları arasında ciddi bir km yapıldığını gördüm 113.000 km :) aslında şüpheye düşmedim değil ama iş adamı kullandığını öğrendiğimde rahatladım. Sonuçta böyle bir arabayı hiç bir şirket bünyesinde çalışan elemana zimmetlemez diye düşünüyorum :) Buyrun resimlerle siz karar verin. Km ve iç döşeme hakkında






2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Tamamen goreceli. Kisa surede cok km yapmis ama nasil kullanilmis bu km lerde. Ornegin yogun trafikte, uzun sure rolantide mi, bozuk yollarda mi...? Araclarin kullanim durumuna bagli.
Metal yorgunlugu sadece zamana bagli degildir, o zamanda metale utgulanan kuvvetlere baglidir. Ornegin iki es aractan asiri yuklu kullanilanin helezon yay, fren sistemi ve debriyaj sistemi, hatta rot baglantilari daha cabuk deforme olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Uzun yol, kısa yol, kısa mesafe,kullanılan iklim şartları sürücünün kullanım şekli gibi bir çok faktör var, bu soruya kesin cevap vermek zor. Bir yandan işleyen demir pas tutmaz bir yandan yatan araba yıpranmaz gibi.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
2 yılda 100 bin km yapan aracın in karoseri ve dış kaportası çok yıpranmaz neden olsa yeni araçtır ama durmamıştır. Bu aracın motor ve yürüyen aksamı yıpranır .10 yılda 100 bin km yapan aracın her yeri eşit yıpranır . 10 yılın verdiği  yorgunluk her yerine eşit yansır . Aradaki fark budur bence .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
kişi elini ıslak mendille silip direksiyonu tutuyorsa düğmeleri kullanıyorsa temizdir.

Süpersin Kaan  :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Sadece bu fotoğraf bazlı konuşuyorum; bir ölçeğe bir ölçek sulandırılmış Atas Plak 2R ile güzelce iç plastik aksam silinip temiz bir mikrofiber ile de fazlası alınıp yine temiz bir mikrofiber bez ile güzelce silinse içi yeni gibi olacaktır aracınızın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ben sürekli sürekli hijyenik el solüsyonu kullanirim olmayan arabayada binmem :)
Saka bir yana kaan islak mendil veya bunun gibi benzeri şeyler direksiyon derisini bozabilir.Sakin aracinda direksiyonu mendille temizleme..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
10 kilo pamuk mu daha ağırdır yoksa 10 kilo demir mi daha ağırdır gibi bir soru bu. :) Teorik olarak iki araçta aynı kilometrede olduklarından aynı derecede yıpranmış olur. Ama ülkemizde iki senede 100 bin km yol yapan araçlar genelde şirket aracı olur. Şirket araçlarının da nasıl kullanıldığını anlatmama gerek yok herhalde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 402 kere teşekkür edildi
Eşit kullanım koşullarında (2 yıllık aracın şirket aracı olmadığı koşulda)  bence hem yıl yorgunluğu, hem de motorun toplam çalışma süresinde soğuk çalıştığı zamanın daha uzun olması sebebiyle 10 yıllık araç daha yıpranmış olacaktır.
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '11
  • 183 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Selamın aleykm
2 senede o km yi yapan vatandaş mutlaka bakımlarınıda düzenli yapmıştır 10 senede yapan arkadaşın bakımları çok önemsediğini sanmam bide arkadaşların dediği gibi soğuk motor daha çok aşınır.2 senede arabaın plastiği falan bişi olmaz özensiz kullanılsada araba garantide olduğundan servisde bakıma girdiğinden değişmiştir.
bence 2 senede 100 yapan araba daha cazip olur
selametle