Gönderen Konu: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....  (Okunma sayısı 6590 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
TALİMATLAR!


Eğer bu tip rampalardan çıkacaksanız tekerin birini karsız ya da karı az olan zemine getirin!
Araç patinaja başladığında durmayın! gaza aynı miktarda basın sistem kendi devri ayarlar.
Araç patinaj yapıyor ama ilerlemiyorsa en az 20 sn aracın patinaj yapmasına izin verin bu arada direksiyonu hafif sağa ve sola kırabilirsiniz!
Tüm bunlara rağmen çıkmıyorsa çekiş kontrol ve lastiklerin de bir sınırı olduğunu unutmayın.



http://youtu.be/mDf1K7DJSo0
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #1 : Ocak 26, 2016, 22:43:10 »
Karda ve rampada direksiyonu hafif sağa sola kırmanın faydasını gördüm. Kesinlikle faydası var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '03
  • 62 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #2 : Ocak 27, 2016, 20:40:30 »
Bugün aracı çok hafif rampa bir yere park ettim. Tekerin biri buzlu tarafta diğeri ise topraklı yerdeydi. Kalkarken patinaj yaptı çıkmadı. Birkaç defa denedim biraz hatta geriye doğru bıraktım aracı, çünkü toprak kısım çamurluydu. Aklıma direk bu video geldi. Gaza sabit tutunca devir düşmeye başladı. Birkaç deneme sonunda çıktı. Lastik kokusu da geldi hatta. Lastikler kış lastiği değildi acaba bundan dolayı sistem biraz etkisiz kalmış olabilir mi? Birde vsc, motor falan arıza ışıkları yanıyordu öncesinde.Bununda etkisi olabilir mi?
İlâhî ente maksudî ve rızake matlûbî (Allahım! maksadım sensin ve isteğim senin rızândır)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #3 : Ocak 27, 2016, 21:13:55 »
Bugün aracı çok hafif rampa bir yere park ettim. Tekerin biri buzlu tarafta diğeri ise topraklı yerdeydi. Kalkarken patinaj yaptı çıkmadı. Birkaç defa denedim biraz hatta geriye doğru bıraktım aracı, çünkü toprak kısım çamurluydu. Aklıma direk bu video geldi. Gaza sabit tutunca devir düşmeye başladı. Birkaç deneme sonunda çıktı. Lastik kokusu da geldi hatta. Lastikler kış lastiği değildi acaba bundan dolayı sistem biraz etkisiz kalmış olabilir mi? Birde vsc, motor falan arıza ışıkları yanıyordu öncesinde.Bununda etkisi olabilir mi?
Sad2ce turuncu kayan araç lambasi yanar. Yaz lastiği zaten soğuk havada yol tutma konusunda kötüdür. Haliyle sistemin sağlıklı çalışmasına engel oluyor. Şu da bir gerçek 2 lastikte buzda iken çıkmaya çalışın durum çok fazla değişmeyecektir. Bu sistemin de fizik kurallarının ötesine geçme şansı malesef yok.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '11
  • 59 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #4 : Ocak 28, 2016, 11:38:38 »
bende benzeri bir durumda kaldım fakat dikkatimi çeken şey araç 3.viteste 10 15 km hızla gidiyordu ben sonuna kadar bassamda kendisi gaz ayarını yapmıştı bu olay trc ye mi bağlı
Toyota varsa problem yok..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #5 : Ocak 28, 2016, 16:09:25 »
bende benzeri bir durumda kaldım fakat dikkatimi çeken şey araç 3.viteste 10 15 km hızla gidiyordu ben sonuna kadar bassamda kendisi gaz ayarını yapmıştı bu olay trc ye mi bağlı

evet söyledim ilk mesajda 3500 deviri genelde geçmez kendi 2000-3500 devir arasında oynar durur.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #6 : Aralık 05, 2016, 20:28:46 »
kış geldi yine benim TRc VSC hikayeleri alır başını gider.
Bu gün otoparka inişte yaklaşık 30 derece 5 6 m eğimli yol var kilit taş kaplı yol.
yolun sağ tarafı gece su akmış buz olmuş.  indim tam park edeceğim aklıma geldi tam trc denemelik yer dedim geri döndüm.
tek tekeri buza tek tekeri yola getirir gaza bastım.
trc lambası yanıyor lakin aracı rampa yukarı ilerletemedi.
beklentim dönen teker sert fren yapıp ağır ağır yürütmesiydi. ama teker boşa döndü durdu arada fren sesini duydum ama rampa yukarı ilerleyemedim.jafif sallandı çıkmaya çalıştı ama olmadı 30 sn falan delim gibi buzda patinaj yaptım ama nafile.
.. hafif rampalarda falan iş görüyor ama buzlu ve dik rampada yetersiz kalıyor.
bilginize
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #7 : Aralık 05, 2016, 20:46:45 »
kış geldi yine benim TRc VSC hikayeleri alır başını gider.
Bu gün otoparka inişte yaklaşık 30 derece 5 6 m eğimli yol var kilit taş kaplı yol.
yolun sağ tarafı gece su akmış buz olmuş.  indim tam park edeceğim aklıma geldi tam trc denemelik yer dedim geri döndüm.
tek tekeri buza tek tekeri yola getirir gaza bastım.
trc lambası yanıyor lakin aracı rampa yukarı ilerletemedi.
beklentim dönen teker sert fren yapıp ağır ağır yürütmesiydi. ama teker boşa döndü durdu arada fren sesini duydum ama rampa yukarı ilerleyemedim.jafif sallandı çıkmaya çalıştı ama olmadı 30 sn falan delim gibi buzda patinaj yaptım ama nafile.
.. hafif rampalarda falan iş görüyor ama buzlu ve dik rampada yetersiz kalıyor.
bilginize

Talat, TRC kapatıp denedin mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #8 : Aralık 05, 2016, 20:48:28 »
Talat, TRC kapatıp denedin mi?
denemedim yarın denerim nasip olursa inşallah
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #9 : Aralık 05, 2016, 20:57:39 »
denemedim yarın denerim nasip olursa inşallah

Ben geçen sene çok hafif bir rampada kaldım, tekerleklerin hepsi karın üzerinde. Yazlık lastikler vardı, lastik kokuları falan geldi. Tam buraya kadarmış derken aklıma geldi, kapadım TRC'yi, karları yara yara çıktı. Buzda ne olur bilmem, onu da senden dinleriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #10 : Aralık 05, 2016, 21:13:17 »
Ben geçen sene çok hafif bir rampada kaldım, tekerleklerin hepsi karın üzerinde. Yazlık lastikler vardı, lastik kokuları falan geldi. Tam buraya kadarmış derken aklıma geldi, kapadım TRC'yi, karları yara yara çıktı. Buzda ne olur bilmem, onu da senden dinleriz.
senin olay tamamen şuna benzemiş



Esp kapatma tuşu bunun için var aslında yardırarak çıkılabilecek çamur kar durumunda kapanabilir.  Yani araç kalmadıkça o düğmeye basmamak lazım.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #11 : Aralık 06, 2016, 18:20:25 »
Toyota'lı Lexus'lu bu video sanırım sorularınıza cevap olacaktır arkadaşlar.

Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #12 : Aralık 06, 2016, 21:39:29 »
Toyota'lı Lexus'lu bu video sanırım sorularınıza cevap olacaktır arkadaşlar.

Evet izlemiştim daha önce ama ben şimdi kullandıkça olayı anladım.

bizdeki trc öyle kalkışta tek teker buzda iken falan pek işe yaramıyor. burada işe yarayan vag grubundaki edl elektronik diferansiyel kilidi yani.
bizdeki trc ilk kalkışta 2 teker de bir miktar yol tutacak ki öyle randımanlı çalışsın.
Aslında şu subarudaki sistemler bizim arabalarda olsa var ya Toyota her konuda gerçek efsane olabilir [emoji16] [emoji16]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #13 : Aralık 06, 2016, 21:44:33 »
Ben geçen sene çok hafif bir rampada kaldım, tekerleklerin hepsi karın üzerinde. Yazlık lastikler vardı, lastik kokuları falan geldi. Tam buraya kadarmış derken aklıma geldi, kapadım TRC'yi, karları yara yara çıktı. Buzda ne olur bilmem, onu da senden dinleriz.
abi trc kapatıp denedin rezil oldu araç resmen daha buzun başında patinaja başladı. trc açınca bir miktar fren falan uyguladı biraz ilerletti yine.

burada sıkıntı şu:böyle dik bir rampada çıkmak için sürekli dönen teker aşırı fren uygulamak zorunda kalsaydı bu sefer de b fren balatasını elimize alırdık.
bence sistem bu tip riskli durumlarda daha fazla fren uygulamayı bırakıyor.
Ama fren uygulamaya başlayıp aracın hareket ettiğini görürse o zaman frenlemeye devam edip seni kurtarıyor.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #14 : Aralık 07, 2016, 12:21:26 »
abi trc kapatıp denedin rezil oldu araç resmen daha buzun başında patinaja başladı. trc açınca bir miktar fren falan uyguladı biraz ilerletti yine.

burada sıkıntı şu:böyle dik bir rampada çıkmak için sürekli dönen teker aşırı fren uygulamak zorunda kalsaydı bu sefer de b fren balatasını elimize alırdık.
bence sistem bu tip riskli durumlarda daha fazla fren uygulamayı bırakıyor.
Ama fren uygulamaya başlayıp aracın hareket ettiğini görürse o zaman frenlemeye devam edip seni kurtarıyor.

Talat, senin bu denemeler hangi vitesle oluyor? 2. viteste deniyorsun değil mi?
Zaten senin de yazdığın gibi karda çıkartmak değil bunun işi, patinajı önlemek. Bazı otomatik araçlarda kar simgeli bir tuş var. Bir kez şahit oldum 10 sene evvel, 25-30 metrelik cam gibi buz tutmuş dik yokuşu 2000 model otomatik corsa b ile çıktık, aynen o Subaru S-AWD videolarındaki gibi, o kar simgesine bastık ve tır-tır ederek kedi gibi çıktı buz üzerinde. O zaman kışlık lastiğin adını bile duymamıştık  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #15 : Aralık 07, 2016, 13:01:33 »
Talat, senin bu denemeler hangi vitesle oluyor? 2. viteste deniyorsun değil mi?
Zaten senin de yazdığın gibi karda çıkartmak değil bunun işi, patinajı önlemek. Bazı otomatik araçlarda kar simgeli bir tuş var. Bir kez şahit oldum 10 sene evvel, 25-30 metrelik cam gibi buz tutmuş dik yokuşu 2000 model otomatik corsa b ile çıktık, aynen o Subaru S-AWD videolarındaki gibi, o kar simgesine bastık ve tır-tır ederek kedi gibi çıktı buz üzerinde. O zaman kışlık lastiğin adını bile duymamıştık  :)
Yok abi. 1.vites denedim ben
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #16 : Aralık 07, 2016, 16:27:43 »
Talat, senin bu denemeler hangi vitesle oluyor? 2. viteste deniyorsun değil mi?
Zaten senin de yazdığın gibi karda çıkartmak değil bunun işi, patinajı önlemek. Bazı otomatik araçlarda kar simgeli bir tuş var. Bir kez şahit oldum 10 sene evvel, 25-30 metrelik cam gibi buz tutmuş dik yokuşu 2000 model otomatik corsa b ile çıktık, aynen o Subaru S-AWD videolarındaki gibi, o kar simgesine bastık ve tır-tır ederek kedi gibi çıktı buz üzerinde. O zaman kışlık lastiğin adını bile duymamıştık  :)
Yanlış anlamadıysam kullandığınız Corsa otomatikti. Eski otomatik vitesli araçlarda vites yanında kar ve spor kullanım tuşları vardı. Hazır Opel'den bahsetmişken örneği de Vectra'dan vereyim. 92-96 model Vectra'larda TC tuşu vardı. Bin tuşa basarsanız sistem devre dışı kalıyor ve patinaj yapabiliyordu. Sistem devredeyken patinaj yapması imkansız gibiydi.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #17 : Aralık 10, 2016, 22:13:38 »
trc ye haksızlık etmişim. bu gün abant yolundayım yayla yolunda. her yer buz kar. maşallah trc sürekli devredeydi. hatta karda durdum rampada kalkış yaptım çok iyiydi.
trc sisteminin tek sınırlılığı tek tekeri buzda tek teker yolda ve rampada ise çuvallıyor.aşağıda videoda 4 çeker lexus bile sınıfta kalıyor. Yani ben 4 çeker aracın yapmadığımı aracımdan bekliyorum.  aracı bir an subaru zannetmişim :)



anladığım kadarıyla sistem teker tur farkı belli bir seviyenin üzerinde olunca müdahale etmiyor.sonuçta bu işin bir sınırı var sürekli fren yapmaya çalışsa bunda tehlikeli olabilir.

trc hakkında belkide bu kadar deneme yapıp çıkarımda bulunan benim. meraklı olduğum için galiba [emoji1]
sizlerle de paylaşıyorum aklınızda olsun [emoji41]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #18 : Aralık 10, 2016, 22:19:14 »
Trc felan hikaye 2 sene boyunca petlas lastikle caddyle hiç zorlanmadan çıkyığın 40 mtlik rampayı. Bridgestone lastikli avensisle ilk gün zar zor ikinci gün ise hiç çıkamadım. Toyota güzel araba ama kışa duyarlı değil. Almanlar kendi ülkesindeki hava şartlarından heralde daha çok kışa yatkın araç üretiyorlar. Trc anlık patinaja düşme durumunda aracın dengesini kaybetmemesini sağlıyor. Ama aracı rampada kesiyor.
Hattı müdafa yoktur sathı müdafa vardır o satıhta bütün vatandır.    K.Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #19 : Aralık 10, 2016, 22:22:05 »
Trc felan hikaye 2 sene boyunca petlas lastikle caddyle hiç zorlanmadan çıkyığın 40 mtlik rampayı. Bridgestone lastikli avensisle ilk gün zar zor ikinci gün ise hiç çıkamadım. Toyota güzel araba ama kışa duyarlı değil. Almanlar kendi ülkesindeki hava şartlarından heralde daha çok kışa yatkın araç üretiyorlar. Trc anlık patinaja düşme durumunda aracın dengesini kaybetmemesini sağlıyor. Ama aracı rampada kesiyor.
vag grubunda edl var elektronik diferansiyel kilidi. bu sistem trc den daha iyi çalışıyor. sonuçta çekiş yapan 2 tekeri kilitliyor. Toyota  bu konuda zaten oldukça geride. önem vermiyor nedense
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah