Gönderen Konu: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....  (Okunma sayısı 6591 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #20 : Aralık 11, 2016, 21:37:32 »
vag grubunda edl var elektronik diferansiyel kilidi. bu sistem trc den daha iyi çalışıyor. sonuçta çekiş yapan 2 tekeri kilitliyor. Toyota  bu konuda zaten oldukça geride. önem vermiyor nedense

Aynen. Bu arada QR kod efsaneymiş
Hattı müdafa yoktur sathı müdafa vardır o satıhta bütün vatandır.    K.Atatürk

Toyota Club Türkiye

Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #20 : Aralık 11, 2016, 21:37:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #21 : Aralık 12, 2016, 08:52:05 »
Bir test vardı, arazi özellikleri konusunda çok iyi ve donanımlı Discovery, normal lastiklet ile ıslak çimdi zorlanıyordu. Sonuçta tutunma aslolan.
Bu tarz araç sürüş sistemlerinin, güvenli bölgelerde ve kontrollü şekilde sürücüler tarafından test edilmesi gerektiğini hep söylüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yolunuz açık olsun. ..
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #22 : Ocak 25, 2017, 01:47:45 »
Bugün çok az yagmis alti buz olmayan karda hafif eğimli bir yokuşa 20 30 km arası bir hızla girdim ve girer girmez 2011 t27  aracım patinaj yapmaya ve trc calıştırmaya başladı yokuşun sonuna yaklaştığımda neredeyse duracaktım trc yüzünden stop edecek diye korktum hatta zor bela çıktım orayı sonra ara sokakta tahminen 10 derece bile olmayan yokuşta köşe dönüşte kendimi duvara 50 cm kala durmuş vaziyette "noluyo yaa" derken buldum. Ben gaza fazla bastım galiba deyip tekrar denedim aynı yerden geçmeyi sonuç aynı hatta arabayı düzeltemedim bile, gaza az bastım 2.  Vites kalktım, arabayı boğarak yani az gaz çok debriyaj kalktım olmadı. Sanki kış lastiği değil kabak yaz lastiği vardı ayağında 🤔🤔🤔🤔  lastiklerim bu ağırlıkta 17 jantlı d sınifi bir arabayı karda kontrol edebilecek kadar kaliteli değil mi yoksa ben mi bilemedim taze karda hafif yokuş cikmayi ki buncacik karda hafif yokuşu çıkmak için çok usta olmak gerekir mi??? Canım sıkıldı vesselam...
2004 Skoda Octavia 1.6 Elegance Lovato LpG 135000 (satıldı )
2011 Avensis 1.6 é. Extra Prins LPG 58000

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #23 : Ocak 25, 2017, 11:16:38 »
Kış lastikleriniz kaç yıllık acaba?
Yada saklama koşullarına dikkat ettinizmi?
Diş kalınlığı iyi durumda olsa bile lastiğin hamur yapısı ve kimyası bozuluyor.
En iyi kış yada yaz lastiğinin kullanılmaya başladıktan sonra maksimum ömrü 3-4 yıldır.
Raf ömrü 10 yıl olmasının sebebi ayrı birşey.

Avensise gelince.
Benzinli araçların nerdeyse hepsinde olan dizel araçların ise bir kısmında olan Düşük Tork olayı aslında buna sebep oluyor.
Yani yüksek torklu bir aracı hafif karlı yokuşta yerinden kaldırmak için gaza çok az dokunup devri 750-1000 devir arası tutarak yerinden kaldırabilirken,Toyotanın Benzinli 1.6 motor kategorisindekilerde düşük tork değeri nedeniyle deviri 1500-2000 arasına getirince trc devreye girmeye başlıyor.
Eğer lastiklerin hamur yapısı veya kalitesi iyi değilse bu durum daha da patinaja doğru gidiyor.

Bendeki kış lastikleri Continental TS 850P modeli ve ikinci kış dönemi bu sene.
Ancak lastiklerin özel saklama kılıfları var ve dikkat etmeye çalışıyorum saklama koşullarına.
Bursa'daki bu seneki yoğun kışta dahi utandırmadı.
Ancak biraz dik rampa olunca motordaki tork yetersizliği en iyi lastikte bile trc'yi devreye sokuyor.
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #24 : Ocak 25, 2017, 15:45:17 »
Lastiğin durumu çok çok  önemli. Bekir bey değinmiş zaten.
Doblo'yu aldığımda 450 liralık kampanyadan yararlanıp Lassa Wintus2 satın aldım. Geçen yıl yaz lastikli Partner ile çıktığım rampayı yarısına bile gelemeden kaldım. TRC on/off hiç fark etmedi çıkamadım bir türlü. Hatta TRC'yi devre dışı bıraktığımda oluşan patinaj nedeniyle araba yokuş aşağı döner oldu.
Bu durumu vakti zamanında Audi'ye aldığım Yokohama'larda da yaşamıştım. Fabrikada takılan yazlık Continental lastikleri Yokohama ile değiştirdim güya en iyi lastik diye. Continental ile rahat çıktığım yollarda Yokohama ile sürekli patinaja düştüm. Diğer yandan aynı zamanda otobüse aldığım Yokohama'lar da mükemmeldi. Keçi gibi gitmediğimiz yer yoktu. O yoğun kar yağışlarına kapanan yollara rağmen zincirsiz çıkmıştık. Ek'te ki fotoğraf 1.590 rakımda çekildi. Biz ve eski bir Hilüx zirveye ulaşmıştık sadece.
NOT: Arabada yolcu yoktu. Ben dahil üç kişiydik


Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #25 : Ocak 25, 2017, 17:36:01 »
Tutunma lastik ile başlıyor. Trc, artı bir tutunma sağlamaz, patinaj ile oluşacak buzlanmayı önler ve daha çok tutunma kaybının olmamasını ya da çekiş tekerlerinden tutunan varsa (farklı zemin şartı) ondan yararlanmayı sağlar. Gevşek zeminde patinajdan dolayı tekerin gömülmemesine yardımcı olur. Over ve under steering denen içe ya da dışa kaymaları önlemeye yardımcı olur. Torku kontrol altına almaya çalışır. Diferansiyel kilidi de varsa, çok değişik şeyler yapılabilir, Trc ise tam tersi, izin vermez, torku kısıtlar, kimi sistemlerde fren de yapar. Bazı durumlarda Trc devre dışı bırakılmalı, yoksa araç kalkış yapamayabilir. Tüm kabiliyet, lastik-yol sürtünme oranına bağlıdır. Arada sürtünme yok ya da çok azsa, ya da stabil değilse, piste ilk kez çıkan ve buz pateni yapmaya çalışan kişi gibi davranır araç.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yolunuz açık olsun. ..
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #26 : Ocak 25, 2017, 21:03:07 »
Kış lastikleriniz kaç yıllık acaba?
Yada saklama koşullarına dikkat ettinizmi?
Diş kalınlığı iyi durumda olsa bile lastiğin hamur yapısı ve kimyası bozuluyor.
En iyi kış yada yaz lastiğinin kullanılmaya başladıktan sonra maksimum ömrü 3-4 yıldır.
Raf ömrü 10 yıl olmasının sebebi ayrı birşey.

Avensise gelince.
Benzinli araçların nerdeyse hepsinde olan dizel araçların ise bir kısmında olan Düşük Tork olayı aslında buna sebep oluyor.
Yani yüksek torklu bir aracı hafif karlı yokuşta yerinden kaldırmak için gaza çok az dokunup devri 750-1000 devir arası tutarak yerinden kaldırabilirken,Toyotanın Benzinli 1.6 motor kategorisindekilerde düşük tork değeri nedeniyle deviri 1500-2000 arasına getirince trc devreye girmeye başlıyor.
Eğer lastiklerin hamur yapısı veya kalitesi iyi değilse bu durum daha da patinaja doğru gidiyor.

Bendeki kış lastikleri Continental TS 850P modeli ve ikinci kış dönemi bu sene.
Ancak lastiklerin özel saklama kılıfları var ve dikkat etmeye çalışıyorum saklama koşullarına.
Bursa'daki bu seneki yoğun kışta dahi utandırmadı.
Ancak biraz dik rampa olunca motordaki tork yetersizliği en iyi lastikte bile trc'yi devreye sokuyor.
2014 kışında aldım lastikleri saklama kosullarina dikkat etmedim lastikcide bırakıyorum lastikleri. Yalnız bugün aynı güzergahta dizel 1.3 astra ile hiç bir sıkıntı yaşamadım. Avensis bugün yattı işlerimi astra ile hallettim tedirgin olduğum için
2004 Skoda Octavia 1.6 Elegance Lovato LpG 135000 (satıldı )
2011 Avensis 1.6 é. Extra Prins LPG 58000

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: T27 Karlı rampa tırmanışı/trc (çekiş k0ntrol ) testi....
« Yanıtla #27 : Ocak 31, 2017, 22:14:24 »
2014 kışında aldım lastikleri saklama kosullarina dikkat etmedim lastikcide bırakıyorum lastikleri. Yalnız bugün aynı güzergahta dizel 1.3 astra ile hiç bir sıkıntı yaşamadım. Avensis bugün yattı işlerimi astra ile hallettim tedirgin olduğum için

astra ile avensis kıyas kabul etmez.
anlık değişkenler çok fazla.
kaydığınız anda yer buz olmuş olabilir. lastiklerin performansı düşmüş olabilir.
konuyu açan benim bu aracın trc esp sisteminin teşbihte hata olmaz piçi oldum.
oldukça sağlam müdahale ediyor. stabil kararlı ve güven verici.

trc sisteminde en büyük handikap buzlu kaygan zeminde ani dönüşlerde başlar. neden mi?
virajı döndün
Araç kaymaya başladı
Araç kaydı diye frene bastın.
ne oldu abs +trc devreye girdi. Hem abs yavaşlamaya çalışıyor aynı anda trc direksiyondan gelen açı sensörü sayesinde tekerin birini daha az döndürmeye çalışarak yola sokmaya çalışıyor.
Bu handikap her araçta var.

ben yapmalı?
ani dönüş yaptın araç kaymaya başladı ne yapılacak.
Frene basın ayağınızı çekmeyin. Araç kayarken direksiyonun düzeltmeyin ne tarafa döneceksiniz o tarafa döndürün.
aracın yavaş yavaş (yerin durumuna göre) o tarafa meyil verdiğini göreceksiniz.
unutmayın. buzlu yol + kalitesiz lastik durumunda aracın müdahaleleri mükemmel dahi olsa sizi üzebilir
Bu aracın daha doğrusu Toyota ve lexus un trc sistemindeki tek saçmalığı roller testlerdeki beceriksizliğidir. ufak bir yazılım müdahale ile bu da çözülür ama nedense beceremiyorlar
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah