2014 kışında aldım lastikleri saklama kosullarina dikkat etmedim lastikcide bırakıyorum lastikleri. Yalnız bugün aynı güzergahta dizel 1.3 astra ile hiç bir sıkıntı yaşamadım. Avensis bugün yattı işlerimi astra ile hallettim tedirgin olduğum için
astra ile avensis kıyas kabul etmez.
anlık değişkenler çok fazla.
kaydığınız anda yer buz olmuş olabilir. lastiklerin performansı düşmüş olabilir.
konuyu açan benim bu aracın trc esp sisteminin teşbihte hata olmaz piçi oldum.
oldukça sağlam müdahale ediyor. stabil kararlı ve güven verici.
trc sisteminde en büyük handikap buzlu kaygan zeminde ani dönüşlerde başlar. neden mi?
virajı döndün
Araç kaymaya başladı
Araç kaydı diye frene bastın.
ne oldu abs +trc devreye girdi. Hem abs yavaşlamaya çalışıyor aynı anda trc direksiyondan gelen açı sensörü sayesinde tekerin birini daha az döndürmeye çalışarak yola sokmaya çalışıyor.
Bu handikap her araçta var.
ben yapmalı?
ani dönüş yaptın araç kaymaya başladı ne yapılacak.
Frene basın ayağınızı çekmeyin. Araç kayarken direksiyonun düzeltmeyin ne tarafa döneceksiniz o tarafa döndürün.
aracın yavaş yavaş (yerin durumuna göre) o tarafa meyil verdiğini göreceksiniz.
unutmayın. buzlu yol + kalitesiz lastik durumunda aracın müdahaleleri mükemmel dahi olsa sizi üzebilir
Bu aracın daha doğrusu Toyota ve lexus un trc sistemindeki tek saçmalığı roller testlerdeki beceriksizliğidir. ufak bir yazılım müdahale ile bu da çözülür ama nedense beceremiyorlar