Gönderen Konu: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?  (Okunma sayısı 3334 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« : Ocak 17, 2016, 22:09:36 »
 Rolantinin 650 d/d olması  bir vvt-i motorda bir kural mıdır? 700-750 d/d yükselse bir sakıncası olur mu? 600-650 d/d motor için uzun dönemde sanki

sağlıksız gibi geldi.Tamam yakıttan tasarruf filan ama çok düşük devirde de kurum oluşumu vb gibi sorunlar oluşmaz mı?Çünkü  o devirlerde motor çok cansız

gibi. Yükseltmeyi düşündüm fakat sizin fikirlerlerinizi almak istediğimden biraz erteledim.Ne dersiniz?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Toyota Club Türkiye

Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« : Ocak 17, 2016, 22:09:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #1 : Ocak 17, 2016, 22:17:55 »
Rolantinin 650 d/d olması  bir vvt-i motorda bir kural mıdır? 700-750 d/d yükselse bir sakıncası olur mu? 600-650 d/d motor için uzun dönemde sanki

sağlıksız gibi geldi.Tamam yakıttan tasarruf filan ama çok düşük devirde de kurum oluşumu vb gibi sorunlar oluşmaz mı?Çünkü  o devirlerde motor çok cansız

gibi. Yükseltmeyi düşündüm fakat sizin fikirlerlerinizi almak istediğimden biraz erteledim.Ne dersiniz?
Bu devir aracın test edilmiş boşta çalışırken en ideal devri araç rolanti sorunu yaşamıyorsa sıkıntı yok kurum bağlama olayına gelince araç devmlı bu devirde çalışmıyor sonuçta harekete geçince üstelik benzinli motorlarda çok yüksek devirler görüyor buda kurumu atmaya yeterli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #2 : Ocak 17, 2016, 22:19:39 »
Yazılım ile 650d/d sabittir.
Toleransı ise -+50d/d dir.

Bunu değiştirilmesi imkansız.
Sanki gaza basar gibi tel veya pedal potansı ile oynanabilir, ancak bu durumdada rampa aşagı inişlerde cutoff sistemi devreye girmez.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #3 : Ocak 17, 2016, 22:36:51 »
Yazılım ile 650d/d sabittir.
Toleransı ise -+50d/d dir.

Bunu değiştirilmesi imkansız.
Sanki gaza basar gibi tel veya pedal potansı ile oynanabilir, ancak bu durumdada rampa aşagı inişlerde cutoff sistemi devreye girmez.
Gaz telinin boğaza bağlandığı yerde bir vida benzeri bir parça var,ilaçlı gibi,ilaç belki yapıştrıcıdır tam emin değilim,o vida döndürülerek yükseltilebileceği aklıma geldi,tabi ben yapmıyacaktım.

Cutoff sistemi nedir Ahmet Bey?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #4 : Ocak 17, 2016, 22:39:58 »
Cutoff,
Rampa inerken gaz pedalına basılmıyor ise yakıtı komple kesen sistem/yazılım'ın adı.
O ayar ile oynar iseniz, gaz kelebegi konum sensörü gaza basılıyor zannedebilir ve cutoff u devreye almayabilir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #5 : Ocak 17, 2016, 22:44:01 »
Cutoff,
Rampa inerken gaz pedalına basılmıyor ise yakıtı komple kesen sistem/yazılım'ın adı.
O ayar ile oynar iseniz, gaz kelebegi konum sensörü gaza basılıyor zannedebilir ve cutoff u devreye almayabilir.

Gerek yok oynamaya o zaman Ahmet Bey. Teşekkürler

Mesaj Birleştirildi: Ocak 17, 2016, 23:05:57
Ahmet Bey şurda bu durumdan bahsedilmiş:http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=58803.msg809553#msg809553
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #6 : Ocak 17, 2016, 23:24:29 »
[attach=1]
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #7 : Ocak 17, 2016, 23:29:53 »
Mehmet hocam senin sarsıntı titreşimli şekilde mi oluyor?  Ayağınız altında hissediyor muusun?
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #9 : Ocak 18, 2016, 08:27:38 »
750 de 850 d/d ya gore dusuk. Yani bu yaklasimin sonu yok.
Araci uzun sure rolantide calistirmanin kurumdan ziyade, ustten ekzantrikli motorlarda ust kisim yaglama sorunu olabilir. Ayrica azami devri 1.500d/d olan dizel motorlar var, bu mantikla onlarin kurumdan kurtulamamasi gerekirdi. Onemli olan yakit kalitesi ve ara ara farkli motor devirlerini kullanmak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #10 : Ocak 18, 2016, 10:40:37 »
Rölantinin 650 DEV/DAK'ta olması VVT-I özelliği diye biliyorum.

Eğer motorda bu devirlerde titreşimli çalışma yoksa ellettirmeni tavsiye etmem abi.

 Genelde VVT-I'larda rölanti dalgalanması olur ve bu dalgalanma sonucu motor rölatintisi 500 DEV/DAK'a kadar düşer. Bu durumda gaz telinden(makyajsızlarda) veya gaz pedalından(makyajlılarda) rölanti yükseltilmesi yapılır ki düşük devirlerde motor kulakları gibi parçalar titreşimden dolayı zarar görmesin.

Dediğim gibi rölanti titremesi yoksa ellettirme abi.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #11 : Ocak 18, 2016, 10:50:44 »
@MEHMET KÖKSAL (34259) Yüksel'in dediği gib, aşırı dalgalanma yoksa müdahale ettirmeyin, yakıta da olumsuz etkisi olacaktır.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #12 : Ocak 18, 2016, 11:50:43 »
dual vvt-i motorlarda bu durum yok diye biliyorum .İlk nesil vvt-i ler maalesef hafif bir titreme oluyor .Hatta benim aracım benzinli çok az ve çok nadir bir titreşim hissediyorum çoğu zaman onu dahi hissetmiyorum .Motorun karakteristik çalışma prensibi bu şekilde .Kurum olayına gelince arada sırada çevre yolunda 10-15 dakika üst hızlara çıkıyorum çiğerleri temizlendin diyorum .Onun dışında senede 1-2 defa maf sensörünü temizlerim bu arada bu sene kış girişinde birde kelebek bağazını temizledim iç ve dış komple .Ekstra başka bir işlem yapmıyorum Lpg de olmadığı için bir sıkıntı yapabilecek bir şey yok
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #13 : Ocak 18, 2016, 13:51:42 »
Aşırı bir dalgalanma yok.Dokunmaya gerek yok o zaman.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #14 : Ocak 18, 2016, 15:04:35 »
Bahsettiğiniz devir şarj etmeye, devir daim yapmaya, ...vs. elverişli en düşük devirdir. Ibıza aracımda da 650d/d' de duruyor rölantide. Favorit aracımda ise 800-850d/d idi ve daha altındaki devirlerde şarj lambası yanıverirdi. Arttırmanın veya azaltmanın bir faydası olacağını hiç sanmıyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MEMLEKET KIRIKKALE
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '04
  • 15 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #15 : Şubat 01, 2016, 20:33:33 »
Rölantinin 650 DEV/DAK'ta olması VVT-I özelliği diye biliyorum.

Eğer motorda bu devirlerde titreşimli çalışma yoksa ellettirmeni tavsiye etmem abi.

 Genelde VVT-I'larda rölanti dalgalanması olur ve bu dalgalanma sonucu motor rölatintisi 500 DEV/DAK'a kadar düşer. Bu durumda gaz telinden(makyajsızlarda) veya gaz pedalından(makyajlılarda) rölanti yükseltilmesi yapılır ki düşük devirlerde motor kulakları gibi parçalar titreşimden dolayı zarar görmesin.

Dediğim gibi rölanti titremesi yoksa ellettirme abi.
yüksel bey benim aracım makyajlı kasa rolatide hafif titreme oluyor araçta lpg var, kaç tane tamirciye gittim olmaz bu elektronik rolanti yükselmez dediler. Eğer dediğiniz gibi gaz pedalından yükseletebilir miyiz gerçekten. Şuan böyle bir şey duydum yüzüm güldü çünkü bu titremeyi hiç sevmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #16 : Şubat 04, 2016, 23:06:28 »
Benim devir yüksek mi biraz?

12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #17 : Şubat 04, 2016, 23:35:23 »
Benim devir yüksek mi biraz?


Tam olması gerektiği gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #18 : Şubat 04, 2016, 23:47:01 »
Bence tam olması gerektiği gibi değil.Hararet bile yüksek geldi bana.Tabi çekim açısı da önemli.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #19 : Şubat 05, 2016, 00:11:27 »
Bence tam olması gerektiği gibi değil.Hararet bile yüksek geldi bana.Tabi çekim açısı da önemli.

Hararet tam ortada oluyor, normal değil mi?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 05, 2016, 00:15:14
Rölanti devri de 3. çizgiden çok 4. çizgiye yakın. Bu da 700'den yüksek olduğu anlamına gelir. Bir ölçüm yaptırmak gerekecek sanırım.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X