Gönderen Konu: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?  (Okunma sayısı 3332 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 168000
  • Model Yılı: '05
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #20 : Şubat 10, 2016, 10:30:16 »
Aracım 2005 corolla hb makyajlı kasa bende de devir 650dd duruyor ve titremeyi hissediyorum hatta araca binenler bile söylüyor devir çok düşük niye bu kadar titriyor diye ama bu normal değil anladığım kadarıyla ama ustalar bunu yükseltemeyiz diyorlar. gaz pedalından yükseltmenin zararı olurmu yada titremenin sebebi bir arızamı. ayrıca aracımda lpg var alt devirlerde silkelenme oluyor yani gazdan ayağımı çekince ve basarken silkeliyor. hatta 2.viteste araç yavaşlamaya başladığında devir 1000dd e geldiğinde beşik gibi sallanıyor. ama benzinde yapmıyor gibi yada yapıyor ben fazla hissetmiyorum, hangi tamirciye gittiysem yapamadı trafikte debriyaja ve gaza ayar vermekten bacak kası yaptım :) aynı sorunu olan varmı yada çözüm yolları.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #20 : Şubat 10, 2016, 10:30:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #21 : Şubat 10, 2016, 20:14:37 »
Aracım 2005 corolla hb makyajlı kasa bende de devir 650dd duruyor ve titremeyi hissediyorum hatta araca binenler bile söylüyor devir çok düşük niye bu kadar titriyor diye ama bu normal değil anladığım kadarıyla ama ustalar bunu yükseltemeyiz diyorlar. gaz pedalından yükseltmenin zararı olurmu yada titremenin sebebi bir arızamı. ayrıca aracımda lpg var alt devirlerde silkelenme oluyor yani gazdan ayağımı çekince ve basarken silkeliyor. hatta 2.viteste araç yavaşlamaya başladığında devir 1000dd e geldiğinde beşik gibi sallanıyor. ama benzinde yapmıyor gibi yada yapıyor ben fazla hissetmiyorum, hangi tamirciye gittiysem yapamadı trafikte debriyaja ve gaza ayar vermekten bacak kası yaptım :) aynı sorunu olan varmı yada çözüm yolları.

Titremenin ana sebeplerinden birinin subap ile ilgili olduğu forumda çokça yazıldı.650d/d ideal olan değer.Alt devirlerde silkelemenin sebepleri iyi

araştırılmalı.Özellikle ateşleme + LPG ayarına bakılmalı.LPG kiti markası, kaç km dir LPG li ..... bunlar iyi bilinmeli Oğuz Bey.Ankara da iseniz DÖRNAL

TOYOTA yı arkadaşlar tavsiye ediyor.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantinin 650 d/d olması bir kural mıdır?
« Yanıtla #22 : Şubat 10, 2016, 21:25:06 »
Aşırı titremede ilk önce bobinler kontrol edilmeli teker teker dinleyerek çalışıp çalışmadığı kontrol edin. Ateşleme bobinleri e12lerde kronik. Ustam ayda 4 bobin değiştiriyor bu arabalarda. İçerde sarsıntılı titremeler oluyor özellikle ayak kısmında. Benim arabada titreme o kadar az ki inanın ben bile bazen fark etmiyorum.
Bobinden sonra subabları kontrol edebilirsiniz subab sıkması olabilir. Subab yanması da bi ihtimalden birisi.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)