0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
forumu okusanız toyota'da da neler var neler. ayrıca benzinli turbolu toyota araçlar satışta. ülkemize henüz gelmedi. dizel zaten turbosuz olmuyor, malum. ilk madde kullanıcı hatası olabilir, 80 bin km neticede. dikkatsiz kullanılırsa toyota'da da olur. forumda "turbolu araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenler" başlığı mevcut."toyota bilerek koymuyor" denilen ne varsa, zaman içinde üretime giriyor. o yüzden boşuna kılıf uydurmaya gerek yok. elektrikli katlanan aynalar da geldi, benzinli 1.2 lt turbo motor da. https://www.toyota.co.uk/new-cars/auris/index.json#modelsComparer
Turbo teknolojisi son 6-7 yıldır gelişti.Bir çok otomobil firması atmosferik motoru bıraktı.Ama Toyota araçların çoğunda bu motordan vazgeçmedi.Zaman içinde zaten istemesede bazı modellere turbo motoru serpiştirecek..Belki önümüzdeki yıllarda tamamen turboya geçer bilinmez ama bugüne kadar atmosferik motora en sadık kalan firma.1.2 turbo çıkarması şu zamana kadar bu kaideyi bozmuyor.
turbo otomobil sanayisine traktör ve kamyon motorlarıyla girdi yaklaşık 1930 civarları. garret ve oldsmobile 1960larda ilk kullanmaya başladı. 1970 lerde porche ve saab, sonra merco 300 ve buick falan yanı baya eskiye dayanıyor. gelelim japonyaya ki japonya eskinin çini idi fakir ve teknoloji yoksunu idiler oyüzden çinliler gibi dünyaya yayılıp teknoloji çalarak/taklit ederek nasıl derseniz ilerlediler ve hatta öne geçtiler. şu anda çinde aynı yolda. konuya dönecek olursak asyalı kankilerimiz eskiye sadık kaldrlar diyebilir. ama motoru küçültüpde hala atmosferik kalma imkansız olduğu için ayrıca yakıt fiyatları vs ile eskisi gibi büyük hacimde olmadığından (çevre faktörüde var) onlarda dönüyor. zaten mecburlar. buda demek değilki atmosferik kalkacak yada olmayacak. tabiki sesiyle heybetiyle atmosferik goca moturlar hala var ama biz göremeyiz orası ayrı (mustang,shelby,chevrolet,cadillac amerikan araçları )mazdada geçiyor merak etmeyin skyactive motora suv segmentinde büyük ihtimalle.
Mazda dedinizde aklıma geldi.Araca multi-medya taktırmaya gitiiğmde;Modifeye dükkanı 3 araç alacak kapasitedeydi.En arkada 2014 beyaz bir honda , onun önünde 2015 Mazda benzinli full+ful,kalan yerede benim aracı çektilerİşçiler,yanlarındaki dükkan sahipleri falan orada toplaştı.Haliyle arabaya boya koruma falan yaptırmıştım.Yeni araç haliyle parlıyor.İlgilerini çekti.Adamlar toyota diyor başka bir şey demiyor. Konu ile ilgisisi yok ama.Bu anektodu anlatayım dedim.
Standart 4 - 5 ayda açılan bir konu oldu bu diğer markaları kötülemek galiba. Ben bu forumda Dizel corollası olupta 500 600 km de 1 litre yağ yaktığı halde servisin normal dediği iletileride okudum. Benimde önceki aracım Toyota idi. Bir problemden ötürü servise gittiğimde Servisteki ustanın biri arızalı derken diğeri bişey yok dedi. Kaldı ki bu forum da bile dizel araba kullanıp ısıtma bujisi işaretini bilmeyen kullanıcılar var. Araçlar fabrikadan seri üretim çıkıyor. Bu alıntı yapılan mesajları baz alırsak bu markaları trafikte değil tamamını tamirde görürdük.
Mehmet Bey,Verilen örnekler, markaları kötülemek değil.Turbo motorlar ile ilgili sorunların ve arızalanma riskinin daha fazla olduğudur.
Dizellerde turbo kullanılmasının sebebi yanma verimini artırmak dolayısıyla daha az yakmasını sağlayıp emisyonları azaltmaktır. Eski Turbosuz araçların kapkara duman çıkardığını görebilirsiniz. Dizellerde zaten yanmamış hidrokarbon partikülleri emisyonu fazlayken Turbosuz daha da kötüdür, kurum bile oluşturur.Turbo ülkemizde tercih edilmez. Zira kaç kişi turbolu araç kullanmasını biliyor? Motor soğuk sonuna kadar gazlayan mı ararsın, yoksa uzun yoldan geldikten sonra çat diye kontağı kapatanı mı?Mazda da 2.5 luk motorunda geçmiş yeni. Ülkemize gelesiye kadar on yıllar geçer. Mazdanın yeni skyactiv-g benzinli motorlarında sıkıştırma oranını 14 e çıkardı. 2. Nesil motorunda 18 e çıkararak dizel gibi çalışan benzinli motor karma çevrimi baz alan bir motor üretmeye çalışıyorlar.Skyactiv-d dizel motorlarında turbo kullanılıyor mecburen. Fakat dizel motorun da sıkıştırma oranını 14.8 e indirerek daha iyi bir yanma elde ettiler ve emisyonlar öyle azaldı ki katalitik konvertörsüz araç ürettiler ve katalitik konvertör olmaması sayesinde 100 kg ya yakın hafifleme sağlandı rakiplerine göre. Toyotanın da yüksek hacimde turbo araçları mevcut. 1980 lerden beri de var.
Mehmet Bey size bir şey daha söyleyeyim.Bu markalar tamirde görünüyor.Nereden biliyorsunuz diyeceksiniz.Ben bir Tramvay şirketinde çalışıyorum.Bakım bölümünde çalışan bir arkadaşımız işi bıraktı ve Wolskvagen servisinde çalışmaya başladı.3-4 senedir orada çalışıyor ve dediği şu ;servise gelen araçların çoğu otomatik şanzıman arızasından.