Gönderen Konu: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?  (Okunma sayısı 20367 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« : Ocak 04, 2016, 20:26:52 »
Alttak mesajlar şikayet.com dan alıntıdır.
Diğer araçlarlada ilgili sorunları okudum.İnanın bizim bu forumda bahsettiğimiz sorunlar diğerlerinin yanında hç kalır.
Zannediyorumki Toyota bu turbo motor sorunlarını biliyor ve onun için atmosferik motor kullanıyor.Ben böyle düşünüyorum.

Bindiğimiz aracın değerini bilelim arkadaşlar.

Mesaj 1:
Başlık: Volkswagen Müşteri Memnuniyeti Hiç Yok!

Volkswagen gibi bir dünya markasının ne kadar para sevdalısı olduğunu anladım, ben yıllardır Passat kullanıyorum, aracım 80.000 km' de ve turbosu arızalandı, servise gittim benden 5.500 TL para istediler, Doğuşla irtibatta geçtim, biz bir şey yapamayız dediler ve ben aracımı servisten alıp dışarıda 500 TL'ye yaptırdım ve satılığa koydum!

Mesaj 2:
Başlık:Volkswagen Motorda Ciddi Problem!
2013 tsı bir Passat sahibiyim. 10 bin kilometrede otoyolda giderken motor ansızın durdu ve bir daha çalışmadı. 1 aylık bir arıza tespitinden sonra motorun değişmesi gerektiğini söylediler. İtirazlarım üzerine bana 2 bin TL karşılığı bu konuyu hiçbir yerde anlatmayacağıma dair bir taahhütname imzalatmak istediler. Tabi ki imzalamadım. Geçenlerde komşumuzun Jetta'sının başına da aynı şey gelmiş. Bence Volkswagen ile ilgili yanlış bir algı var ve bu araçların hepsinin toplatılması gerekiyor. Bu kadar çok duyulmamasının sebebi ise insanları para karşılığı susturmaları.

Mesaj3 :
Başlık: Volkswagen Passat Şanzıman Sorunu Doğuş Gurubu!
Yenibosna Altur dan sıfır km aldığım Passat model aracımın yaklaşık 1 yıldır şanzıman la ilgili vuruntu yaptığı için problem yaşıyorum. 1 yıl önce arza ile ilgili müracaat test edildiğini hatta testin Almanya dan da takip edildiğini bir problem ile karşılaşılmadığını söylediler fakat problem devam ediyordu. 15 gün önce tekrar götürdüğümde usta başı ile teste çıktık ustanın söylediği cümleyi aynen yazıyorum; evet araç şanzıman da vuruntu var fakat DSG şanzıman da normal olan bir vuruntu test ettik bir problem çıkmadı. Bende bana bunu yazılı olarak verin dedim tamam yazalım dediler 1saat sonra beni arayıp böyle bir yazı veremeyiz dediler doğuşu aradığımda biz böyle bir yazı veremeyiz dediler

Toyota Club Türkiye

Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« : Ocak 04, 2016, 20:26:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 85 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #1 : Ocak 04, 2016, 20:37:08 »
Üşenmesem ocaga çay koyup bakkaldan çekirdek alip gelecem :)
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #2 : Ocak 04, 2016, 20:51:36 »
forumu okusanız toyota'da da neler var neler. ayrıca benzinli turbolu toyota araçlar satışta. ülkemize henüz gelmedi. dizel zaten turbosuz olmuyor, malum. ilk madde kullanıcı hatası olabilir, 80 bin km neticede. dikkatsiz kullanılırsa toyota'da da olur. forumda "turbolu araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenler" başlığı mevcut.

"toyota bilerek koymuyor" denilen ne varsa, zaman içinde üretime giriyor. o yüzden boşuna kılıf uydurmaya gerek yok. elektrikli katlanan aynalar da geldi, benzinli 1.2 lt turbo motor da.

https://www.toyota.co.uk/new-cars/auris/index.json#modelsComparer


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #3 : Ocak 04, 2016, 21:20:09 »
atmosferik ti turboydu aşın bunları arkadaşlar. öncelikle dizel araçlarda turbocharger şart büyük harflede belirtmek isterdim ama kurallara aykırı. o yüzden tekrar edeyim özellikle dizel araçlarda turbo şart. performans istiyorsanız bunu unutmayın yoksa arabanın 0-100 hızlanması yarım saati bulurdu.( biraz abarttım  :lol: )
gelelim benzinli motorlarda, bu konuda seçeneklere bağlı hareket edilir. nedir mesela? motor hacmi( yani büyüklüğü), silindir hacmi, elde edilmek istenen güç deminki saydıklarımın kombinasyonu, yakıt emisyon yani çevre faktörleri gibi. bir kere turbosuz alacağınız güç sınırlıdır. eğer malzemesi ısı dayanımı, tork güç dayanımı vs vs olmasa turboya ihtiyaç olmaz. 1.6lt motordan 1000hp almak istediğinde bu sefer piston büyültmeye silindir çapı büyültmeye,krank ve kam değişmeye subap zart zurt birsürü şey giriyorki motorun kapladığı alan ve ağırlığı artıyor. ne yapıyosun abicim alıyorsun bir turbo. bağlıyorsun backpressure ayarlıyorsn vs derken deminki değişiklerin hiç birini yapmadan aynı gücü alıyorsun. tuning işlerini benden iyi anlayanlar hak verecektir. ben dizel motordan anlarım benzinde okadar prof. değilim. ( tabi biraz değişiklik gerekiyor sadece turboylada olmuyor motorun turbodan kazandığı gücü karşılayabilmeside lazım)
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #4 : Ocak 04, 2016, 21:33:56 »
Tercih meselesi toyota alasını yapar. Misal verelim arkadaşın connect namı diğer KORNET... Satmis arabayı ne aldın dedim. 1.4 atmosferik motorlu bir wag grubu aracı. Dedim turbolu alaydın. Bir daha turbolu araca yaklaşmam dedi. Meğer 80 binde gül gibi kullandığı hep bilindik markalardan mazot aldığı halde enjektorleri gitmis... Tanesi 1.500tl dedi. Zar zor  araştırdım 2.el çıkma bulup taktım. Sonra da hemen sattım dedi.

Durum bu.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #5 : Ocak 04, 2016, 21:54:10 »
forumu okusanız toyota'da da neler var neler. ayrıca benzinli turbolu toyota araçlar satışta. ülkemize henüz gelmedi. dizel zaten turbosuz olmuyor, malum. ilk madde kullanıcı hatası olabilir, 80 bin km neticede. dikkatsiz kullanılırsa toyota'da da olur. forumda "turbolu araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenler" başlığı mevcut.

"toyota bilerek koymuyor" denilen ne varsa, zaman içinde üretime giriyor. o yüzden boşuna kılıf uydurmaya gerek yok. elektrikli katlanan aynalar da geldi, benzinli 1.2 lt turbo motor da.

https://www.toyota.co.uk/new-cars/auris/index.json#modelsComparer



Turbo teknolojisi son 6-7 yıldır gelişti.Bir çok otomobil firması atmosferik motoru bıraktı.Ama Toyota araçların çoğunda bu motordan vazgeçmedi.Zaman içinde zaten istemesede bazı modellere turbo motoru serpiştirecek..Belki önümüzdeki yıllarda tamamen turboya geçer bilinmez ama bugüne kadar atmosferik motora en sadık kalan firma.1.2 turbo çıkarması şu zamana kadar bu kaideyi bozmuyor.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 04, 2016, 22:00:55
Turbo motor ile ilgili forumlarda o kadar çok şikayet varki anlatamam.

bakın bir örnek daha:

Sıfır Opel Corsa'nın 1300 km'de Şanzımanı Dağıldı.

ıbrahim K. | 25 Aralık 2015 09:03

2 Aralık günü Gerçek Oto'dan satın aldığım otomatik dizel Opel Corsa'nın şanzımanı 1300 km'de dağıldı. 90 km hızla giderken bir anda şanzımandan sesler geldi ve araç devirden düşmeye başladı. Yol kenarına çekip araçtan indiğimizde tüm şanzıman yağının aktığını gördük. Aracı servise bıraktıktan 5 gün sonra şanzımanın komple değişeceğini öğrendik ve parçaların yurt dışından 10-15 gün aralığında gelebileceği söylendi.

Aşırı mağdur olduk. Hevesimiz kursağımızda kaldı. Mağduriyetimizi gidermek adına araç gönderdiler. O da 100.000 km'nin üzerinde, otomatik olmayan, motorundan sesler gelen, hor kullanılmış, 4 yaşında bir kiralık araç. Opel marka araç alırken bir daha düşünmek gerekli sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #6 : Ocak 04, 2016, 22:06:03 »
Turbo teknolojisi son 6-7 yıldır gelişti.Bir çok otomobil firması atmosferik motoru bıraktı.Ama Toyota araçların çoğunda bu motordan vazgeçmedi.Zaman içinde zaten istemesede bazı modellere turbo motoru serpiştirecek..Belki önümüzdeki yıllarda tamamen turboya geçer bilinmez ama bugüne kadar atmosferik motora en sadık kalan firma.1.2 turbo çıkarması şu zamana kadar bu kaideyi bozmuyor.



mazda var, henüz geçmedi ? demek ki en sadık toyota değil. ayrıca atmosferik aşkı olarak mazda daha tutkuludur.

ülkemizdeki cahil kullanıcılar benim için teknoloji konusunda bir kıstas değildir. parayı bulan türk, almanya'da 7.60 li 12 silindir bmw'ye binerken mercedes ceo'su işe bisikletle gidiyor. para ödediği ürünü araştırıp alan, kullanıcı kılavuzunu okuyan, özen gösteren insanların söyledikleri önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #7 : Ocak 04, 2016, 22:09:16 »
turbo otomobil sanayisine traktör ve kamyon motorlarıyla girdi yaklaşık 1930 civarları. garret ve oldsmobile 1960larda ilk kullanmaya başladı. 1970 lerde porche ve saab, sonra merco 300 ve buick falan yanı baya eskiye dayanıyor. gelelim japonyaya ki japonya eskinin çini idi fakir ve teknoloji yoksunu idiler oyüzden çinliler gibi dünyaya yayılıp teknoloji çalarak/taklit ederek nasıl derseniz ilerlediler ve hatta öne geçtiler. şu anda çinde aynı yolda. konuya dönecek olursak asyalı kankilerimiz eskiye sadık kaldrlar diyebilir. ama motoru küçültüpde hala atmosferik kalma imkansız olduğu için ayrıca yakıt fiyatları vs ile eskisi gibi büyük hacimde olmadığından (çevre faktörüde var) onlarda dönüyor. zaten mecburlar. buda demek değilki atmosferik kalkacak yada olmayacak. tabiki sesiyle heybetiyle atmosferik goca moturlar hala var ama biz göremeyiz orası ayrı (mustang,shelby,chevrolet,cadillac amerikan araçları ;) )

mazdada geçiyor merak etmeyin skyactive motora suv segmentinde büyük ihtimalle.
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #8 : Ocak 04, 2016, 22:20:04 »
Mazda dedinizde aklıma geldi.

Araca multi-medya taktırmaya gitiiğmde;
Modifeye dükkanı 3 araç alacak kapasitedeydi.En arkada 2014 beyaz bir honda , onun önünde 2015 Mazda benzinli full+ful,kalan yerede benim aracı çektiler
İşçiler,yanlarındaki dükkan sahipleri falan orada toplaştı.Haliyle arabaya boya koruma falan yaptırmıştım.Yeni araç haliyle parlıyor.İlgilerini çekti.Adamlar toyota diyor başka bir şey demiyor. Konu ile ilgisisi yok ama.Bu anektodu anlatayım dedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #9 : Ocak 04, 2016, 22:23:17 »
Standart 4 - 5 ayda açılan bir konu oldu bu diğer markaları kötülemek galiba. Ben bu forumda Dizel corollası olupta 500 600 km de 1 litre yağ  yaktığı halde servisin normal dediği iletileride okudum. Benimde önceki aracım Toyota idi. Bir problemden ötürü servise gittiğimde Servisteki ustanın biri arızalı derken diğeri bişey yok dedi. Kaldı ki bu forum da bile dizel araba kullanıp ısıtma bujisi işaretini bilmeyen kullanıcılar var. Araçlar fabrikadan seri üretim çıkıyor. Bu alıntı yapılan mesajları baz alırsak bu markaları trafikte değil tamamını tamirde görürdük.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #10 : Ocak 04, 2016, 22:26:46 »
Dizellerde turbo kullanılmasının sebebi yanma verimini artırmak dolayısıyla daha az yakmasını sağlayıp emisyonları azaltmaktır. Eski Turbosuz araçların kapkara duman çıkardığını görebilirsiniz. Dizellerde zaten yanmamış hidrokarbon partikülleri emisyonu fazlayken Turbosuz daha da kötüdür, kurum bile oluşturur.

Turbo ülkemizde tercih edilmez. Zira kaç kişi turbolu araç kullanmasını biliyor? Motor soğuk sonuna kadar gazlayan mı ararsın, yoksa uzun yoldan geldikten sonra çat diye kontağı kapatanı mı?

Mazda da 2.5 luk motorunda geçmiş yeni. Ülkemize gelesiye kadar on yıllar geçer. Mazdanın yeni skyactiv-g benzinli motorlarında sıkıştırma oranını 14 e çıkardı. 2. Nesil motorunda 18 e çıkararak dizel gibi çalışan benzinli motor karma çevrimi baz alan bir motor üretmeye çalışıyorlar.

Skyactiv-d dizel motorlarında turbo kullanılıyor mecburen. Fakat dizel motorun da sıkıştırma oranını 14.8 e indirerek daha iyi bir yanma elde ettiler ve emisyonlar öyle azaldı ki katalitik konvertörsüz araç ürettiler ve katalitik konvertör olmaması sayesinde 100 kg ya yakın hafifleme sağlandı rakiplerine göre.

Toyotanın da yüksek hacimde turbo araçları mevcut. 1980 lerden beri de var.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #11 : Ocak 04, 2016, 22:27:34 »
turbo otomobil sanayisine traktör ve kamyon motorlarıyla girdi yaklaşık 1930 civarları. garret ve oldsmobile 1960larda ilk kullanmaya başladı. 1970 lerde porche ve saab, sonra merco 300 ve buick falan yanı baya eskiye dayanıyor. gelelim japonyaya ki japonya eskinin çini idi fakir ve teknoloji yoksunu idiler oyüzden çinliler gibi dünyaya yayılıp teknoloji çalarak/taklit ederek nasıl derseniz ilerlediler ve hatta öne geçtiler. şu anda çinde aynı yolda. konuya dönecek olursak asyalı kankilerimiz eskiye sadık kaldrlar diyebilir. ama motoru küçültüpde hala atmosferik kalma imkansız olduğu için ayrıca yakıt fiyatları vs ile eskisi gibi büyük hacimde olmadığından (çevre faktörüde var) onlarda dönüyor. zaten mecburlar. buda demek değilki atmosferik kalkacak yada olmayacak. tabiki sesiyle heybetiyle atmosferik goca moturlar hala var ama biz göremeyiz orası ayrı (mustang,shelby,chevrolet,cadillac amerikan araçları ;) )

mazdada geçiyor merak etmeyin skyactive motora suv segmentinde büyük ihtimalle.

Bir yerde okumuştum. Yanlış hatırlamıyorsam dizel motorunda yanma enerjisinin daha verimli kullanımı sayesinde 14.küsür gibi olağanüstü düşük bir sıkıştırma oranı mevcutmuş. skyactive motorla, mazdanın bir atılım yapmasını bekliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #12 : Ocak 04, 2016, 22:28:39 »
Mazda dedinizde aklıma geldi.

Araca multi-medya taktırmaya gitiiğmde;
Modifeye dükkanı 3 araç alacak kapasitedeydi.En arkada 2014 beyaz bir honda , onun önünde 2015 Mazda benzinli full+ful,kalan yerede benim aracı çektiler
İşçiler,yanlarındaki dükkan sahipleri falan orada toplaştı.Haliyle arabaya boya koruma falan yaptırmıştım.Yeni araç haliyle parlıyor.İlgilerini çekti.Adamlar toyota diyor başka bir şey demiyor. Konu ile ilgisisi yok ama.Bu anektodu anlatayım dedim.

Mazdayı kullanmayan bilmez. Diğerleri ise hayalidir ama almaya çekinir. Her yerde kullanılmayan aracın ayrıcalığını yaşıyoruz o yüzden.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #13 : Ocak 04, 2016, 22:32:59 »
Standart 4 - 5 ayda açılan bir konu oldu bu diğer markaları kötülemek galiba. Ben bu forumda Dizel corollası olupta 500 600 km de 1 litre yağ  yaktığı halde servisin normal dediği iletileride okudum. Benimde önceki aracım Toyota idi. Bir problemden ötürü servise gittiğimde Servisteki ustanın biri arızalı derken diğeri bişey yok dedi. Kaldı ki bu forum da bile dizel araba kullanıp ısıtma bujisi işaretini bilmeyen kullanıcılar var. Araçlar fabrikadan seri üretim çıkıyor. Bu alıntı yapılan mesajları baz alırsak bu markaları trafikte değil tamamını tamirde görürdük.

Mehmet Bey,
Verilen örnekler, markaları kötülemek değil.Turbo motorlar ile ilgili sorunların ve arızalanma riskinin daha fazla olduğudur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #14 : Ocak 04, 2016, 22:41:27 »
aslında mazda sorunsuzluk olarak toyota ve hondadan bir nebze daha ilerdedir. birde burda yazdıklarımı kendi adıma kötülemek için değil bilgi vermek ve düşüncelerimi paylaşmak için yazıyorum yanlış anlaşılmasın  :saygi:
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #16 : Ocak 04, 2016, 22:44:52 »
Mehmet Bey,
Verilen örnekler, markaları kötülemek değil.Turbo motorlar ile ilgili sorunların ve arızalanma riskinin daha fazla olduğudur.
Örnek verilen şanzıman arızalarıda mı turboya bağlı yani.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #17 : Ocak 04, 2016, 22:45:18 »
Mehmet Bey size bir şey daha söyleyeyim.Bu markalar tamirde görünüyor.Nereden biliyorsunuz diyeceksiniz.
Ben bir Tramvay şirketinde çalışıyorum.Bakım bölümünde çalışan bir arkadaşımız işi bıraktı ve Wolskvagen servisinde çalışmaya başladı.3-4 senedir orada çalışıyor ve dediği şu ;servise gelen araçların çoğu turbo motorlu otomatik şanzıman arızasından.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #18 : Ocak 04, 2016, 22:46:16 »
Dizellerde turbo kullanılmasının sebebi yanma verimini artırmak dolayısıyla daha az yakmasını sağlayıp emisyonları azaltmaktır. Eski Turbosuz araçların kapkara duman çıkardığını görebilirsiniz. Dizellerde zaten yanmamış hidrokarbon partikülleri emisyonu fazlayken Turbosuz daha da kötüdür, kurum bile oluşturur.

Turbo ülkemizde tercih edilmez. Zira kaç kişi turbolu araç kullanmasını biliyor? Motor soğuk sonuna kadar gazlayan mı ararsın, yoksa uzun yoldan geldikten sonra çat diye kontağı kapatanı mı?

Mazda da 2.5 luk motorunda geçmiş yeni. Ülkemize gelesiye kadar on yıllar geçer. Mazdanın yeni skyactiv-g benzinli motorlarında sıkıştırma oranını 14 e çıkardı. 2. Nesil motorunda 18 e çıkararak dizel gibi çalışan benzinli motor karma çevrimi baz alan bir motor üretmeye çalışıyorlar.

Skyactiv-d dizel motorlarında turbo kullanılıyor mecburen. Fakat dizel motorun da sıkıştırma oranını 14.8 e indirerek daha iyi bir yanma elde ettiler ve emisyonlar öyle azaldı ki katalitik konvertörsüz araç ürettiler ve katalitik konvertör olmaması sayesinde 100 kg ya yakın hafifleme sağlandı rakiplerine göre.

Toyotanın da yüksek hacimde turbo araçları mevcut. 1980 lerden beri de var.

aynen katılıyorum turbo araç kullanmak bizim milletimizin fıtratına ters. şak diye kapatıp hemen inilecek arabadan tez canlıyız biraz. o yüzden sekınhend araba bakarken turbo araçlarda bence sahibinin azını yoklayıp mutlaka nasıl kullandığını öğrenmek lazım.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 04, 2016, 22:46:56
Mehmet Bey size bir şey daha söyleyeyim.Bu markalar tamirde görünüyor.Nereden biliyorsunuz diyeceksiniz.
Ben bir Tramvay şirketinde çalışıyorum.Bakım bölümünde çalışan bir arkadaşımız işi bıraktı ve Wolskvagen servisinde çalışmaya başladı.3-4 senedir orada çalışıyor ve dediği şu ;servise gelen araçların çoğu otomatik şanzıman arızasından.

ve onların çoğuda dizel olması lazım.
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #19 : Ocak 04, 2016, 22:54:35 »
Onu sormadım .