Gönderen Konu: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?  (Okunma sayısı 20248 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #40 : Ocak 06, 2016, 10:26:46 »
-Arabayı çalıştırınca turbonun yağlanması için enaz 30 saniye beklemeliyim.Bu sürede kesinlikle gaza basmamalıyım.
-Arabayı stop etmeden önce de yağın turbodan süzülmesi için rolantide enaz 30 saniye beklemeliyim.

Hüseyin bey,

Hiç bir motor yağı, borularının ve yağlama enjektörlerinin içinden geriye akamaz, check-valf vardır, ilk start anındaki ilk saniyelerle motor yağlanmaya başlar ki özellikle turbo mili zaten sürekli yağ ile kaplıdır dolayısiyle yağlanmasını beklemek diye bir şey olamaz.

Eğer şehir içi kullanıyorsanız, motoru stop etmeden beklemenize gerek yoktur, kitapçıktada yazar.

Uzun yolda, yüksek süratle seyir halindeyseniz, herhangi bir sebeple durmanız gerekiyorsa, yaklaşık 1dk beklenmesi öneriliyor, beklemezsenizde bir şey olmaz, sadece öneridir ve bu şekilde yapılması daha sağlıklıdır diye bende tastikliyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #40 : Ocak 06, 2016, 10:26:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İskender ERSÖZ
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '12
  • 49 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #41 : Ocak 06, 2016, 11:03:11 »
Arkadaşlar geçenlerde,arkadaşımın  Audi 2.0 TDİ arabasını özel bir servise götürmüştük.Arabada sıkıntı büyüktü ve arkadaşa tam 5.000 TL'ye mal oldu.Orda başka audiler de vardı hatta bir kaçta passat vardı passatın biri  2014 modeldi. Servisin sorumlusu ile tanıştık iş arabalardan konuşmaya geldi, arabalarda ne var diye sorduğumuzsa  şanzıman beyinlerinin yandığını söylediler.Ve bu sıkıntının audi ve wolkswagenlerde  kronik olduğundan bahsetti. Ustam binilecek araba ne diye sorduğumuzda aynen şunları söyledi.Saçları zayıf olmakla birlikte eğer sanayiye gitmek istemiyorsan bakımdan bakıma servise gideyim diyorsan honda veya Toyotaya  bin bunların kaportaları zayıftır ama mekanik olarak sana hiç bir sıkıntı çıkarmazlar dedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #42 : Ocak 06, 2016, 14:29:36 »
... Ustam binilecek araba ne diye sorduğumuzda aynen şunları söyledi. Saçları zayıf olmakla birlikte eğer sanayiye gitmek istemiyorsan bakımdan bakıma servise gideyim diyorsan honda veya Toyotaya  bin bunların kaportaları zayıftır ama mekanik olarak sana hiç bir sıkıntı çıkarmazlar dedi.

Kaportanın zayıf olmasının günümüzde sağlamlık bağlamında hiç bir önemi yok hatta yaya güvenliği için daha iyi.

Önemli olan artık Small Overlap Testinde Marginal - Acceptable - Good veya Advanced puanlarından birine girebilmektir ki Japonlar bu konuda çok başarı kaydetmişlerdir.

Eski araçların kaportaları daha kalın ama bu testten Poor almaktalar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #43 : Ocak 06, 2016, 14:52:41 »
Kaportanın zayıf olmasının günümüzde sağlamlık bağlamında hiç bir önemi yok hatta yaya güvenliği için daha iyi.

Artı araçtakilerin güvenliği içinde.Kaza esnasında kaportanın belirli şekilde (yayaya ve araç içindekilere) bükülüp katlanması istenir ve ona göre dizayn edilirler.Bunun için özel formlar uygulanır kaportaya.Bizim zan ettiğimiz gibi  kaporta tasarlanırken sadece görünüm ve rüzgar direnci hesap edilmez.Ortaya çıkan dizaynın kaza esnasındaki davranışıda belirleyicidir.Kalın saç bu yüzden çok istenen bir şey değildir.Kalınlaştıkça sacın kazadaki dinamiğini hesaplamak ona göre tedbir almak daha zorlaşıyor.

Aracın sağlamlığını şasi (dizayn ve kullanılan malzeme) motorun kaza dinamikleri , direkler v.s belirler.Bizim memleketimizde ise araba alırken koparta dibine kadar kurcalanırken çok az kişi şaşiye dikkat ediyor.O yüzden kaza sonrası düzeltilmeye çalışılmış (ne kadar becerilmiş ayrı konu) şasili bir sürü araç sadece kopartası düzgün yapılmış diye rahatça satılıyor.Tabi bir kaza esnasında o yamuk şasi bize hoş bir durum olarak geri gelmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #44 : Ocak 06, 2016, 15:23:35 »
Cunku hala turbo beslemeli araclarinda yag yakmasini engelleyemiyor.

bende yaris var 2012 sıfır aldım 93500km de şuan 1gr yağ yakmadı bugüne kadar ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #45 : Ocak 06, 2016, 15:28:48 »
İşin aslı toyota bir kalıba girmiş ve bilinçsiz tüketiciler yüzünden imajını zedelememek adına bu kalıbı kırmamakta ısrar ediyor.
Turbo beslemeli motor alan adamın öncelikle;
-Arabayı çalıştırınca turbonun yağlanması için enaz 30 saniye beklemeliyim.Bu sürede kesinlikle gaza basmamalıyım.
-Arabayı stop etmeden önce de yağın turbodan süzülmesi için rolantide enaz 30 saniye beklemeliyim.
ilkekerini bilmesi lazım.Bunu bilmeyen adamların bırakın 80-100 bini,3000 km'de bile turboyu bozmaları normal.
Turbolu araca binmek bilgi,ilgi ve zevk işi.

Ben ilk defa toyota almış biri olarak,toyotanın hantal ve çok yakan motorunu beğenmedim.Ama ne yaparsın,sorunsuz işte.Korkmadan biniyorsun.


yağ turbodan süzülmezki , eğer moptoru stop ederseniz turbodaki yağlama durur ve turbo yüksek devirden yavaşlarken yağsız bir şekilde dönerek yavaşlar buda aşınmaya neden olur

çok yakan motorundan kastınız hangi motor ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #46 : Ocak 06, 2016, 18:18:35 »
Bu arada birkaç yabancı internet sitesinde Toyota'nın Honda ile birlikte bu yıl bazı modellerinde 1.5 litre benzinli turbo motor kullanmaya başlayacağı yazıyor. Bu yıl bu motor Verso'da kullanılmaya başlanacakmış. O zaman Avensis'e de gelir. 6 kademeli manuel CVT (?) ile sunulacağı yazıyor. Beklemeye değer. Ancak sadece motor değil Verso'da iç malzeme kalitesini de iyileştirmek gerekir. Benim 2004 Verso Elegant'ın iç malzeme kalitesi inanın 2015 Premium'dan daha iyi.   
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #47 : Ocak 06, 2016, 20:47:30 »
bende yaris var 2012 sıfır aldım 93500km de şuan 1gr yağ yakmadı bugüne kadar ;)
Benim Rav 4 130 binde bakımdannnn bakıma servis görüyor ,yağın rengi ne değişiyor ,ne de eksiliyor. Bu toyotalar böyle ne yapalım değil mi ? Mesut bey... :) :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #48 : Ocak 06, 2016, 21:40:47 »
Benim fikrim de şu şekilde kesinlikle aşırı gelenekçilikten kaynaklanıyor. Bir sorunsuzluk sloganı var ya, onu devam ettirmeye çalışıyorlar. Turbo şart bu devirde. Herkesin arabası kendine göre iyidir ama Toyota Corollayı Mercedes, Audi, BMW ile kıyaslamanın da anlamı yok. Kendimize göre eksik gördüğümüz kısımları da söylemek gerek. Örnek olarak ben de 1.33 Corolla var. Arabadan genel olarak memnunum ama bu arabayla rampalar sıkıntı, polemik olsun diye değil sadece benim gördüğüm kadarı ile durum bu şekilde, herkese iyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #49 : Ocak 06, 2016, 22:03:37 »
...
Uzun yolda, yüksek süratle seyir halindeyseniz, herhangi bir sebeple durmanız gerekiyorsa, yaklaşık 1dk beklenmesi öneriliyor, beklemezsenizde bir şey olmaz, sadece öneridir ve bu şekilde yapılması daha sağlıklıdır diye bende tastikliyorum.

tekin abi normalde uzun seyir sonrası yada yüksek devirlerden sonra turbocharger de özelliklede türbin kanat ve şaft üzerinde oluşan yüksek sıcaklığın ısıl gerilmeler sonucu hasara yol açmadan azalması için birde jurnal yatakların yağlanması ve yine ısıl gerilmeler sonucu hasar oluşmaması için rölantide çalıştırılması lazım. ama dediğiniz gibi check valfler bu konuda avantaj sağlıyorsa bile yağlamaya yakları rahatlamaya yarayacaktır. kanımca her halukarda ısıl gerilme oluşmaması için rölantide en az 1dk beklemek lazım.
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #50 : Ocak 06, 2016, 22:48:11 »
tekin abi normalde uzun seyir sonrası yada yüksek devirlerden sonra turbocharger de özelliklede türbin kanat ve şaft üzerinde oluşan yüksek sıcaklığın ısıl gerilmeler sonucu hasara yol açmadan azalması için birde jurnal yatakların yağlanması ve yine ısıl gerilmeler sonucu hasar oluşmaması için rölantide çalıştırılması lazım. ama dediğiniz gibi check valfler bu konuda avantaj sağlıyorsa bile yağlamaya yakları rahatlamaya yarayacaktır. kanımca her halukarda ısıl gerilme oluşmaması için rölantide en az 1dk beklemek lazım.

Uzun seyire örnek verelim..

Ankaradan TEM yola çıkıp sabit cruise ile 120km/h ile İstanbula yaklaştık, kesinlikle Turbo Kırmızıdır.

Peki İstanbul il sınırından ve kalabalık trafikte eve ulaşmak kaç saat alacak ve saatte kaç km/h yapacağız, işte bu süreç şehir içi kullanımına girdi bile yani Turbo soğudu.

O nedenle uzun yolculuk sonrası ile uzun yolculuk arası mola duruşlarındaki stop prosedürü farklıdır.

Bu arada rölantide dahi turbonun düşük devirde döndüğü soğuk motorda bile stop sonrasında kısa bir süre dönmeye devam ettiği unutulmamalıdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #51 : Ocak 06, 2016, 23:38:36 »
Uzun seyire örnek verelim..

Ankaradan TEM yola çıkıp sabit cruise ile 120km/h ile İstanbula yaklaştık, kesinlikle Turbo Kırmızıdır.

Peki İstanbul il sınırından ve kalabalık trafikte eve ulaşmak kaç saat alacak ve saatte kaç km/h yapacağız, işte bu süreç şehir içi kullanımına girdi bile yani Turbo soğudu.

O nedenle uzun yolculuk sonrası ile uzun yolculuk arası mola duruşlarındaki stop prosedürü farklıdır.

Bu arada rölantide dahi turbonun düşük devirde döndüğü soğuk motorda bile stop sonrasında kısa bir süre dönmeye devam ettiği unutulmamalıdır.
tekin abi ilk dediğin uzun yolculuk ama ikinci dediğin uzun seyir değil trafik işkencesi  :rofl: zaten dur kalk nedeniyle egzos sıcaklığı artmayacak ama düzensiz kavrama sürtünme sonucu ısınan aşınan genelde disk sürtünme yüzeyi ve debriyaj balatası olur türbin değil  :D
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #52 : Ocak 07, 2016, 09:46:27 »
yağ turbodan süzülmezki , eğer moptoru stop ederseniz turbodaki yağlama durur ve turbo yüksek devirden yavaşlarken yağsız bir şekilde dönerek yavaşlar buda aşınmaya neden olur

çok yakan motorundan kastınız hangi motor ?

Siz teknik olarak bilgi sahibisiniz galiba.Teknik bilgiye herzaman saygı duymuşumdur.Ama tecrübeye daha çok kulak asarım.Ben bir kullanıcı olarak tecrübeliyim.
1 yıl süreli 1.5 dizel hyundai getz kullandım.Bana servis ve tecrübeli sanayici usta arkadaşlarımın tavsiyesi bu olmuştu.Gerçekten hiçbir sıkıntı yaşamadım.
Arabamı galerici olan kuzenime sattım.1 hafta sonra bana turbonun arızalandığını ve tamir için antepe gönderdiğini söyledi.Bu arkadaş tez canlıdır.Çalıştırınca hemen gazlar ve hareket eder.Araba durmadan kontağı çıkartır :)
Çalıştır git ve durduğu an stop eden arkadaşlarımın hepsinin turbosu ıslık çalıyor.Bu bozulmanın ilk belirtisi zaten.2 yıl önce de bir arkadaşıma 1.4 d4d corolla aldık.3 ay sonra turbo bozuldu.Değişimden sonra tavsiyelerime uyarak kullanıyor.19 ay oldu.En ufak bir ötme yok.(Araç 45000 km'de)

Çok yakan araçtaki kastım şuanki 1.6 advanced ms 2015 corolla.Nekadar sakin kullansamda 11 litrenin altına düşmüyor.4 arkadaş aynı arabayı aldık ve tüketimler aynı.Iğdır tamamen düz ovadır.46 litreyle 420 km yol yapabiliyorum.
Daha önce de 2000 model 1,6 mitsubishi carisma otomatik vites,2014 otomatik golf kullandım.Toyota şuan benzin içiyor.Ya tüp taktıracağım,yada bunu satıp 1,5 focus otomatik alacağım.Dün bir hesap yaptım.8000 km  yol yapmışım ve 4000TL benzin parası ödemişim.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #53 : Ocak 07, 2016, 10:12:26 »
...Çalıştır git ve durduğu an stop eden arkadaşlarımın hepsinin turbosu ıslık çalıyor.Bu bozulmanın ilk belirtisi zaten.2 yıl önce de bir arkadaşıma 1.4 d4d corolla aldık.3 ay sonra turbo bozuldu.Değişimden sonra tavsiyelerime uyarak kullanıyor.19 ay oldu.En ufak bir ötme yok.(Araç 45000 km'de)

Çok yakan araçtaki kastım şuanki 1.6 advanced ms 2015 corolla.Nekadar sakin kullansamda 11 litrenin altına düşmüyor.4 arkadaş aynı arabayı aldık ve tüketimler aynı.Iğdır tamamen düz ovadır.46 litreyle 420 km yol yapabiliyorum.

8.5 yıl 1.4 D4-D MMT 120.000km kullandım, çalıştırıp hemen hareket ettim, şehir içi durmalarda hemen stop ettim, benden alan kişi şu an hala kullanmaya devam ediyor ve her karşılaşmamızda aracın hala orjinal olduğunu ve çok memnun kaldığını söylüyor.

Arkadaşlarınızın yaptığı yanlış bir şeyler olmalı.

Benzinli aracınızda da çalıştırdıktan sonra ısınmasını bekliyor ve durduktan sonra da serinlemesini bekliyorsanız 11L normaldir.

Ya sıfırlama hatanız var yada yanlış kullanım veya çok kısa mesafe kullanıyorsunuz vs o kadar çıkmaması gerekir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #54 : Ocak 07, 2016, 11:28:21 »
Dediğim gibi ben işin teknik tarafından ziyade yaşadığım tecrübeleri aktardım.Hadi 1-2 tesadüf olsun.Ama örnekleri çok var.
Ben daha önceki araçlarımı da aynı mesafelerde kullanıyordum.
1.8 gdi 2001 model mitsubishi carisma şehir içi 7 litre yakıyordu.2006 megane 2(manuel) 8 litre yakıyordu.2014 otomatik golf 6,5 litre yakıyor.2000 otomatik 1,6 carisma 10 litre yakıyordu.Yaklaşık 18 yıldır düzenli araç kullanıyorum.Ekonomik araç kullanımı hakkında detaylı bir donanım ve bilgiye sahibim.Arabanın gaz pedalına basmaya korkuyorum.Çok komik bir durum oluyor.Yakıttan ötürü hep yolun sağından ve efendi efendi gidiyoruz(4 corollamız var)
Benzinli araçta çalıştır git yaparım,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #55 : Ocak 07, 2016, 13:53:21 »
hüseyin bey deponuzu full ettikten sonra yol bilgisayarını sıfırlayın .O motor o kadar  yakmaz.bir yerde bir yanlislik var.Cok yoğun yerlerde 11 12 litrr olabilir ama oda istanbulda cok sıkışık trafikte.Suan sizin aracini 8_9arasi yakmasi lazim.ayni motora sahip verso boş ağırlığı 1.5 ton hergun git gel 15 km yapiyor.Gaziantepte sabah aksam trafiginde 10 ltre
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #56 : Ocak 07, 2016, 14:51:19 »
ığdır'da rakım ne durumda ? o da önemli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #57 : Ocak 07, 2016, 15:04:22 »
hüseyin bey deponuzu full ettikten sonra yol bilgisayarını sıfırlayın .O motor o kadar  yakmaz.bir yerde bir yanlislik var.Cok yoğun yerlerde 11 12 litrr olabilir ama oda istanbulda cok sıkışık trafikte.Suan sizin aracini 8_9arasi yakmasi lazim.ayni motora sahip verso boş ağırlığı 1.5 ton hergun git gel 15 km yapiyor.Gaziantepte sabah aksam trafiginde 10 ltre

Rakım 860
10 gün önce kar yağdı.Öyle çok ahım şahım bir soğuk yok.4 gün önce sadece -18 dereceyi gördük.Şuan -2-7 arası.
Ben ilk servis kontrolüne gittiğimde bu sıkıntıyı söyledim.Sorun yok dediler.29 ocakta arabanın yılı doluyor.8000 km' de ilk bakıma gireceğim.Yeniden kontrol ettireceğim.Sorun yok derlerse ya tüp taktıracağım yada ordan forda gidip dizel focus alacağım.
Hani sadece bende sorun olsa kişisel derdim.
Ama beraber aldığımız 4 aracımızda aynı.
Tamamen aracın eco ışığına odaklı araba sürüyorum :)
Yol bilgisayarını sıfırlamam birşey değiştirmiyor.Az önce Benzin aldım.Tabi geçen hafta araba Van'a gidip geldiği için mesafe karıştı.Şuan sıfırladım.Azami menzili 514 km gösteriyor.Depo taşana kadar dolduruldu.Van dönüşü ortalama tüketim 9,5 görünüyordu.Tabi yoğun kar ve fırtına altında gidip geldik.Ama her depo dolduğunda menzil aynı.Fakat gidilen mesafe en fazla 430 km oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #58 : Ocak 07, 2016, 16:19:34 »
rakım az değil. bir de "shift" uyarısına uymaya çalışıyorsanız 11 lt yakması çok iyi bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 904 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota niçin atmosferik motor kullanır ?
« Yanıtla #59 : Ocak 07, 2016, 16:34:27 »
Ne kadar çok teknoloji o kadar çok sorun . Ucuza sağlanan  güç ün yahnisi böyle oluyor sanırım .Zira bir ara 1.2 tsı polo bakmıştım baktım ilanlarda bir kamyon satılık araç var işkillendim almadım .Zaten bir araç sorunsuz ve çok tutuluyorsa aracın ikince el temizini bulmanız ya zorlaşıyor yada değerinden fazlası isteniyor
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "