0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
-Arabayı çalıştırınca turbonun yağlanması için enaz 30 saniye beklemeliyim.Bu sürede kesinlikle gaza basmamalıyım.-Arabayı stop etmeden önce de yağın turbodan süzülmesi için rolantide enaz 30 saniye beklemeliyim.
... Ustam binilecek araba ne diye sorduğumuzda aynen şunları söyledi. Saçları zayıf olmakla birlikte eğer sanayiye gitmek istemiyorsan bakımdan bakıma servise gideyim diyorsan honda veya Toyotaya bin bunların kaportaları zayıftır ama mekanik olarak sana hiç bir sıkıntı çıkarmazlar dedi.
Kaportanın zayıf olmasının günümüzde sağlamlık bağlamında hiç bir önemi yok hatta yaya güvenliği için daha iyi.
Cunku hala turbo beslemeli araclarinda yag yakmasini engelleyemiyor.
İşin aslı toyota bir kalıba girmiş ve bilinçsiz tüketiciler yüzünden imajını zedelememek adına bu kalıbı kırmamakta ısrar ediyor.Turbo beslemeli motor alan adamın öncelikle;-Arabayı çalıştırınca turbonun yağlanması için enaz 30 saniye beklemeliyim.Bu sürede kesinlikle gaza basmamalıyım.-Arabayı stop etmeden önce de yağın turbodan süzülmesi için rolantide enaz 30 saniye beklemeliyim.ilkekerini bilmesi lazım.Bunu bilmeyen adamların bırakın 80-100 bini,3000 km'de bile turboyu bozmaları normal.Turbolu araca binmek bilgi,ilgi ve zevk işi.Ben ilk defa toyota almış biri olarak,toyotanın hantal ve çok yakan motorunu beğenmedim.Ama ne yaparsın,sorunsuz işte.Korkmadan biniyorsun.
bende yaris var 2012 sıfır aldım 93500km de şuan 1gr yağ yakmadı bugüne kadar
...Uzun yolda, yüksek süratle seyir halindeyseniz, herhangi bir sebeple durmanız gerekiyorsa, yaklaşık 1dk beklenmesi öneriliyor, beklemezsenizde bir şey olmaz, sadece öneridir ve bu şekilde yapılması daha sağlıklıdır diye bende tastikliyorum.
tekin abi normalde uzun seyir sonrası yada yüksek devirlerden sonra turbocharger de özelliklede türbin kanat ve şaft üzerinde oluşan yüksek sıcaklığın ısıl gerilmeler sonucu hasara yol açmadan azalması için birde jurnal yatakların yağlanması ve yine ısıl gerilmeler sonucu hasar oluşmaması için rölantide çalıştırılması lazım. ama dediğiniz gibi check valfler bu konuda avantaj sağlıyorsa bile yağlamaya yakları rahatlamaya yarayacaktır. kanımca her halukarda ısıl gerilme oluşmaması için rölantide en az 1dk beklemek lazım.
Uzun seyire örnek verelim..Ankaradan TEM yola çıkıp sabit cruise ile 120km/h ile İstanbula yaklaştık, kesinlikle Turbo Kırmızıdır.Peki İstanbul il sınırından ve kalabalık trafikte eve ulaşmak kaç saat alacak ve saatte kaç km/h yapacağız, işte bu süreç şehir içi kullanımına girdi bile yani Turbo soğudu.O nedenle uzun yolculuk sonrası ile uzun yolculuk arası mola duruşlarındaki stop prosedürü farklıdır.Bu arada rölantide dahi turbonun düşük devirde döndüğü soğuk motorda bile stop sonrasında kısa bir süre dönmeye devam ettiği unutulmamalıdır.
yağ turbodan süzülmezki , eğer moptoru stop ederseniz turbodaki yağlama durur ve turbo yüksek devirden yavaşlarken yağsız bir şekilde dönerek yavaşlar buda aşınmaya neden olurçok yakan motorundan kastınız hangi motor ?
...Çalıştır git ve durduğu an stop eden arkadaşlarımın hepsinin turbosu ıslık çalıyor.Bu bozulmanın ilk belirtisi zaten.2 yıl önce de bir arkadaşıma 1.4 d4d corolla aldık.3 ay sonra turbo bozuldu.Değişimden sonra tavsiyelerime uyarak kullanıyor.19 ay oldu.En ufak bir ötme yok.(Araç 45000 km'de)Çok yakan araçtaki kastım şuanki 1.6 advanced ms 2015 corolla.Nekadar sakin kullansamda 11 litrenin altına düşmüyor.4 arkadaş aynı arabayı aldık ve tüketimler aynı.Iğdır tamamen düz ovadır.46 litreyle 420 km yol yapabiliyorum.
hüseyin bey deponuzu full ettikten sonra yol bilgisayarını sıfırlayın .O motor o kadar yakmaz.bir yerde bir yanlislik var.Cok yoğun yerlerde 11 12 litrr olabilir ama oda istanbulda cok sıkışık trafikte.Suan sizin aracini 8_9arasi yakmasi lazim.ayni motora sahip verso boş ağırlığı 1.5 ton hergun git gel 15 km yapiyor.Gaziantepte sabah aksam trafiginde 10 ltre