Selam 2007 elegans toyota corolla 1.4 d 4 otomatik vites aracımın kirmizi isikta falan durdugumda yada trafikte yavasladigimda ön konsolda kirmizi cark isareti cikiyo ve vites bosa dusuyo naparsam yapayim araba gitmiyo ancak anahtari cikarip bikac deneme yandiktan sonra duzeliyo bugun adanaya giderken kac kere trafiğin ortasinda kalip rezil oldum ayni sikintiyi yasayan varmi?
aracınızın kmsi kaç acaba?. mmt şanzumanlarda debriyaj baskı balata 120.000km civarında ( kullanıma bağlı olarak ) değişmesi gerekiyor.
bunda sorun yoksa debriyajı kontrol eden actuator motor arızası olabilir.
210 bin km civarinda bende 7-8 bin km önce aldim ya simdi anlamiyoz ya ustaya sorsak eee sanziman gitmis 3-5 milyar diyecek 😭
5 vites mmt debriyaj baskı balata yan sanayii ayar tutmuyor zaten,dışarıya da yaptırsanız toyota kutusu içindeki orjinali kullanmasını isteyin.
tanıdık yoksa yetkili servise gidin, cihaza bağlayıp arızayı söylerler , onlara yaptırıp yaptırmamak size kalmış.belki basit birşey olabilir.
baskı balata değişecekse dışarda 1500 ise yetkili servis2000tl civarına yapar.
balata diyebilmek için bir kaç test lazım.arabanızda kalibrasyon sornu veya actutor dediğimiz debriyaj motoru sorunu da olabilir.balata diyip çıkmayın işin içinden...
Prki dediklerinizden biriyse kaca mal olur acaba
Ümit bey , nerede ikamet ediyorsunuz, profilinizde yazmıyor.buna göre özel servis tavsiyesinde bulunulabilir.
daha önce de yazdığım ve Saffet beyin de dediği gibi basit birşey olabilir, sadece kalibrasyon ile düzelebilir ( bu baskı balata sisteminde debriyaj motoru sabit baskı uyguluyor,balata inceldikçe baskı miktarı sabit kalıyor.kaçırmalar oluyor , kalibrasyon ile baskı balata kalınlığı güncellenip baskı miktarı değişiyor)
siz her halükarda cihazı olan bir özel servis veya yetkili servise gitmek zorundasınız.
@ümit şimşek (36667) Profilinizdeki bilgilerinizi tamamlayınız. Gerekli bilgilerin olması size yardımcı olunması açısından yararlıdır. Aracınızda arkadaşların dediği sorunlardan birisi veya birkaçı olabilir. Aracı 2. el aldığınız için geçmişini tam bilmemeniz bir handikap. Kaça mal olacağını düşünmeden öncelikle iyi bir servise arıza tespiti yaptırınız, çıkan sonuca göre nasıl hareket edileceğine dair fikirler daha net olarak ortaya çıkacaktır.
Öncelikle kalibrasyon. Bu arada bahsi açılmışken servisler önceleri kalibrasyondan ücret talep etmiyorken son gittiğimde 50 TL aldılar. Bilginize..
Ben geçen hafta serviste, su ayırıcısı değişimi ve mazot filtresi değişimi yaptırdığımda kalibrasyon talebimi ücretsiz yaptılar. Servise sadece kalibrasyon diye gidilirse ücret talep ediyorlardır.
yahu km değil de bu problemi 0 km kullanan vatandaş yaşıyordu. 2010 da Auris alırken böyle problem olduğunu okumuştum Debriyaj baskı balatasında aşırı yük/ısınma vb problemde araç kendini korumaya alıp gitmiyor. yakma zorlama fln değil, bayaa gitmemeyi tercih ediyor. kullanıcılar bundan çok sinirlenmişti. hatta site kurulmuş Toyota dava edilmişti Beşiktaş balmumcu yokuşunu çıkamayan 1000km deki Auris araç ve yanından Trolleyerek geçip giden Anadol videosu vardı.sırf bu sebepten o zamanlar Auris yerine gidip Dizel otm. Fiat Bravo almıştık.
ama siz yine de bir servise baktırın.
Ben geçen hafta serviste, su ayırıcısı değişimi ve mazot filtresi değişimi yaptırdığımda kalibrasyon talebimi ücretsiz yaptılar. Servise sadece kalibrasyon diye gidilirse ücret talep ediyorlardır.
Olabilir. Bakımda soru yoktu benim, bir ay kadar sonra kalibrasyon için ayrıca gittim.
arkadaşlar bugün yine trafikte belki 10 kez rezil oldum araba kaldı gitmiyo o bahsettiğim çark işareti yandı önceden yol boyu 1 kez yapardı az önce 50 metrede bir yapmaya başladı kendimi eve zor attım valla internette bişey buldum debriyaj balatası ısınması diyo 10-15 dakka bekleyin falan ama bekleyemezdim trafiğin ortasında bir de bulunduğum yer şu an -10 derece nasıl balata ısınıyo ya daha 3-5 km yol gitmişken fotoyu da atıyorum
http://hizliresim.com/5MLk45
sırf bu sebepten o zamanlar Auris yerine gidip Dizel otm. Fiat Bravo almıştık.
Fiat Bravo diesel otomatik, Toyota diesel otomatikten çok daha farklı bir kavramayamı sahip?
Mesaj Birleştirildi: 10 Oca, 2016 19:13
Selam 2007 elegans toyota corolla 1.4 d 4 otomatik vites aracımın kirmizi isikta falan durdugumda yada trafikte yavasladigimda ön konsolda kirmizi cark isareti cikiyo ve vites bosa dusuyo naparsam yapayim araba gitmiyo ancak anahtari cikarip bikac deneme yandiktan sonra duzeliyo bugun adanaya giderken kac kere trafiğin ortasinda kalip rezil oldum ayni sikintiyi yasayan varmi?
Probleminiz tek çare mekanı Yetkili servistir.
sorunun kendi kendine geçmesini mi bekliyorsunuz?.bir an önce servise gidip sorunun ne olduğunu anlayıp çözülmesi gerekiyor.
yoksa 3 4 gün sonra gene mesaj çekip yolda kaldım,araba gitmiyor , balata ısınıyor diyeceksiniz. belli bir süre sonra araba gitmeyecek çekici ile servise götürmek zorunda kalacaksınız.
nerede ikamet ediyorsunuz, servis tavsiyesi ona göre yapılabilir.profilinizi güncellerseniz iyi olur.
karsta ikamet ediyorum erzurumda en yakın servis orası da 200 küsür km giderken de yolda kalabilir o zaman
Selam 2007 elegans toyota corolla 1.4 d 4 otomatik vites aracımın kirmizi isikta falan durdugumda yada trafikte yavasladigimda ön konsolda kirmizi cark isareti cikiyo ve vites bosa dusuyo naparsam yapayim araba gitmiyo ancak anahtari cikarip bikac deneme yandiktan sonra duzeliyo bugun adanaya giderken kac kere trafiğin ortasinda kalip rezil oldum ayni sikintiyi yasayan varmi?
Ümit bey merhaba:Sizin olayınızı birebir yaşayan biri olarak söyleyeceğim tek şey daha fazla yollarda sıkıntı çekip rezil olmadan bir yetkili servise gidip baskı-balata-bilyayı değiştirin.Özel servis diyemiyorum bulunduğunuz bölgedeki özel servislerde cihaz olduğunu sanmıyorum,çünkü duyduğum kadarı ile pahalı bir cihaz para bağlamayı göze almıyorlar haklı olarak.bu değişimi geciktirmeyin yoksa çekici ile servise gitmek zorunda kalabilirsiniz.kolay gelsin
Ümit bey merhaba:Sizin olayınızı birebir yaşayan biri olarak söyleyeceğim tek şey daha fazla yollarda sıkıntı çekip rezil olmadan bir yetkili servise gidip baskı-balata-bilyayı değiştirin.Özel servis diyemiyorum bulunduğunuz bölgedeki özel servislerde cihaz olduğunu sanmıyorum,çünkü duyduğum kadarı ile pahalı bir cihaz para bağlamayı göze almıyorlar haklı olarak.bu değişimi geciktirmeyin yoksa çekici ile servise gitmek zorunda kalabilirsiniz.kolay gelsin
teşekkür ederim naci bey en açık yorumu siz yaptınız dediğiniz gibi geçen gün sanayiye gittim gezmedik dükkan bırakmadım hiçbirisinde toyota uyumlu cihaz yok ilk fırsatta yetkili servise gideceğim
Ümit bey geçmiş olsun umarım en kısa zamanda ucuz atlatırsınız. Bende şuan dizel dualogic punto kullanıyorum sadece bazen 2 den 1 e ve boşa düşerken birazcık fazla hissettiriyor vites geçişini, onun dışında bir sıkıntı yok ancak biraz üstüne para koyup otomatik corolla almayı düşünüyorum.
Bu mmt vites araç sahiplerinin hepsi buna benzer sıkıntılar yaşıyor mu acaba? Yoksa tam otomatik mi almak lazım ve onda sorun var mı?
Ümit bey geçmiş olsun umarım en kısa zamanda ucuz atlatırsınız. Bende şuan dizel dualogic punto kullanıyorum sadece bazen 2 den 1 e ve boşa düşerken birazcık fazla hissettiriyor vites geçişini, onun dışında bir sıkıntı yok ancak biraz üstüne para koyup otomatik corolla almayı düşünüyorum.
Bu mmt vites araç sahiplerinin hepsi buna benzer sıkıntılar yaşıyor mu acaba? Yoksa tam otomatik mi almak lazım ve onda sorun var mı?
sağolun. inşallah ucuz atlatırız. hepsi aynı sıkıntıyı yaşamıyordur benim başıma geldi diye herkes aynısını yaşıcak diye bişey yok. yüksek model alırsanız bi sıkıntı çıkmaz diye düşünüyorum benimki 2007 model bir de ben alalı 6 ay oldu belkide ilk sahibi elimde patlamasın diye düşünerekten bana çakmıştır arabayı. araba işi şans işi daha önce 3 yıl cruze ile gezdim bir kez sanayiye girmedim o kadar kötü kullandığım halde