0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
2.0 dibimdeydi yalnız. Beni geçmek için sağ şeride geçip istese geçebilirdi. Ama beceremedi. Kural nedeni ile hızı burada yazamam ama epey yüksektim. 2.0 olduğunu Bursa oto yoluna girince yavaşladım ve beni geçince arkasında 2.0 yazdığını görünce öğrendim. Adamla aramızda inatlaşma vardı çünkü. Ve yazmadan duramayacağım. Kusura bakmayın ama LPG'li bir Şahin (%100 LPG'lidir), 70'lerin teknolojisini taşıyan ve 90'ların ortasında Tempra motoru entegre edilip enjeksiyonlu olan 90 HP / 118 NM torka sahip ve arkadan itişli bir Şahin S nasıl zorlar sizi anlam veremedim. İnsanlar yokuş çıkarken de az yaksın araba istiyorlar ve bunun için devir çevirmiyorlar. Ondan sonra araba yokuş da gitmiyor oluyor. Dedim ya, 1.33 motoru bazen canını çıkarırcasına tabiri caiz ciğerini sökercesine kullanıyorum özellikle yokuş çıkarken gerekli durumlarda.
2.0 bir aracı şöyle geçtim böyle tokatladim diye anlatıp başkalarının sürüş stilini elestrip rampa yukarı az yaksin diye basmazlar şeklinde konuşmalar bizi bir yere getirmez uzun yıllardır araç kullanan alan satan insanlar beni anlar sanırım. Ben kendi seçimime kızıyor ve benim gibi iyice araştırmadan kulaktan dolma bilgiler ile hareket etmemelerini tavsiye ediyorum. Herkese kapışmasız güvenli efendi sürüşler dilerim.
Ben iş gereği iyi kötü birsürü arabaya biniyorum. Şehir içi motor hacminin pek espirisi olmuyor. Ama insan ister istemez birşeylerin eksik olduğunu anlıyor. Ben de 1.6 Astra var hantal mantal ama sürerken mutlu olmaya çalışıyorum. Arkadaşlarında dediği gibi atmosferik motor devirli kullanımı çok seviyor. Ben de yalan yok kapışalım diyen arkadaşımı 1.4 Tsı 125 bg lik vw tugieni düz yolda tokatladım [emoji12] tabi sadece 40-170 baktım 4 vites te malum hıza gelmişim gazı kestim. Sonrasında arkadaş yanıma geldi abi lpg de mi sürdün diye yok dedim benzinde. Bşr önceki aracım 1.33 cvt Yaris ti o nedenle 1.33 corollanın beni tokatlayabileceğine ihtimal bile veremiyorum [emoji12] Diğer bi konu eğer rampa çıkışı bir araba turbolu değilse yüksek devirden araç düştüğü zaman daha toparlanamıyor rampada yığılıp kalıyor.
-İş motorda değil, kullanıcıda diyor son noktayı koyuyorum.
-Marmaris rampası
Buna sonuna kadar katılıyorum. Diğer mesajda da belirttiğiniz gibi aracı tanımak önemli onada katılıyorum ama hani limitleri bilmek gerekiyor. önemli olan hız değil bunun süresidir. her araç 90-100 km hıza çıkar ama kaç saniyede? Ki spor otomobillerde pistlerde ayrıca testler yapılıyor. bu araçlarda 0-100 gereksiz bir ölçüm oluyor çünkü zaten sarıyor araba.demek istediğim sürücülük bi yere kadar. tabiki aracı tanımak gerekli. ama araçlarımızın yaptıkları sınırlıSabuncubeli rampasında bende 90 a sabitleyip soldan çıktım ama şunu geçtim diyemem çünkü üşengeçliğimden gaza basmak yerine hızı sabitledim Bence yazın İstanbul park pist günleri organizasyonuna TCT olarak katılalım o zaman her şeyi net görelim
O rampa virajlı olup 90'a sabitleyip çıkamazsın ki. Yani o rampada keskin bir sağa viraj var sola keskin viraj ile tekrar yukarı çıkıyor, orayı da mı 90 ile çıktın? Orada bile 1.6 motor hatta 1.8 motor araba bile2'ye düşer ki ben o nokta da Volvo S40'ın yanından geçtim tam o sağa keskin virajı alırken ve sola keskin virajı dönüp 3'e attım ve 4'e attığım da Honda Civic (bir önce ki kasa) yanından geçiyordum.
o köşeye kadar sabit hızla geldik sonrasında orada frenledim. neden çıkamayayım ki? lastik basınçlarım idealdi. 4 kişiydik. sabit hızla bir girdik virajlarda bayaaa eğlenceli şekilde tırmandık bazı zamanlar lastikler öttü ama sorun değil birilerini geçtim demem ben , sonuçta orada yarışmıyordum ben. Bodruma doğru gidiyorduk
Bu arada 70 le 6 vites sorunsuz gidilebiliyor, araç zorlanmıyor yada uyarı ışığı yanmıyor. Tabi bunun için düz yada düze yakın bir yol ve ayağınızın hafifce gaz pedalına dokunması gerekli..
Bende yarışmıyordum kimseyle genç arkadaş.. Sadece o rampayı nasıl ne şekilde çıktığımı yazdım. Dönüş yolunda ise aheste bir şekilde sollamaya çıkıp benim hızımı kesen beyin özürlü Honda CRV sürücüsüne bir kaç kez sellektör yapıp geçerek ve kendisine bunu yediremeyip benimle inatlaşan o Tokat plakalı aptal herif ile Mercedes 190 E'nin rakamında yazılı hıza çıkıp kapıştığımı yazdım. Neyse, ben zaten 1.33 olduğu için Toyota kullanmıyorum. Toyota Corolla görünümlü Murat 131 kullanıyorum. Forumda ne hikmetse 1.33 motora karşı bir nefret var. Hangi mühendis icat edip özellikle Corolla ve Auris'e koymuşsa bu motoru canı cehenneme. Sizlere göre 1.33 6. vites ile 70'de gitmez. 4 ile hatta 3. vites ile gider. Doğru, ben hiç 4'e atmadım bu arabayı. 60'ı bile geçemedim. 1.6 sadece ara hızlanmaarda cazip onun dışında pek bir farkı yok. Emin ol, İstanbul / Göztepe'den seninle aynı anda çıkalım Bodrum yoluna ikimizde 8 saatte ulaşırız Yalıkavağa. Yani 1.6 olman 1 saat fark atmaz. Neyse, 1.5 yıl / 15570 km boyunca kullanan benim, hangi rampayı nasıl çıktığını bilen benim. O yüzden kimseyi pek dikkate almıyorum 1.33 motor ile ilgili. Gitmiyor çekmiyor diyene de gülüyorum. Zaten bunu diyenler vites ve devir ilişkisini öğrenip öyle araba kullansın.
1 - 1.33 motor hayranlığı yapmıyorum..!2 - Bu motoru bilerek aldım ve yıllarca küçük motorlu araba kullandığım için dilinden anlarım deyip aldım ve pişmanda olmadım.3 - Önce ki arabam 1.6 motor olsaydı kalkıp da 1.33 almazdım. 4 - Evet, gücenmek yok. Vites ve devir ilişkisini bilmiyorsunuz maalesef. Az yaksın diye büyük vites düşük devir rampa çıkmaya çalışıp gelip buraya ondan sonra "ulan bu 1.33 çekmiyor arkadaş" deyip sızlanıp duruyorsunuz. Sonra benim gibi bu motorla rampayı köpek gibi çıktığını söyleyen birini taşa tutup "fanatik" ilan ediyorsunuz..!
1,33 de 1,6 da 1,4 dizeli de gider kendine göre, tadını çıkarmaya çalışın. Araçtır; beğenilir, beğenilmez satar değiştiririz olur biter. Her sürücünün ihtiyacı olan araç kıvraklığı da farklı olabilir. Göreceli kavramlar gidiyor, gitmiyor, uzuyor vs. Allah güzel günlerde kullanmayı nasip etsin...
Oturduk ömür boyu 1.2-1.4 motor araba kullanmış adamın atip tutmalarini dinliyoruz el yumruğu yemeyen kendininkini en serti sanırmış yok devirmis vs bi tek debriyaj, vites sizin aracinizda mi var gidin güçlü araçları kullanın onlrla kilometre yapın sonra konusalim 2.0 hondayi 2 dk da gömmek kolay değil öyle...
1.2 motorlu arabam olmadı hiç öncelikle. Merak etme, Mercedes E200 Kompressör Mercedes A200, BMW 530 D ve 520 İ de kullanmış biriyim. Yıllarca kullanmadım ama kullandım. Gömdüm 2.0 Hondayı var mı itirazın? Buyur sende göm..! Aynı araba sende de var. O Marmaris yokuşlarını sende çık benim gibi. İnsanlar 80'li yıllar da Murat 124 bile zar zor alırken benim babam 74 model / 355 HP'Lik V8 Trans am araba kullanıyordu ve 160 mil kadran vardı arabada. Bu cevap yeter harhalde. Buyur 1974 model Trans am bunun aynısıydı. 34 TC 998 plakalı ve 86 da satıldı.