Gönderen Konu: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum  (Okunma sayısı 10614 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür etti
rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« : Kasım 13, 2015, 15:50:41 »
merhaba 2004 model otomatik rav 4 aracımı kontrol için ustaya götürdüğümde bir kaç ufak tefek sorun dışında şanzıman yağımın çok kötü durumda olduğunu yğın bozulmuş olduğunu koktuğunu değişmesi gerektiğini söyledi ki aracımda nadir de olsa vites geçişlerini sesli veya aracı irkmesiyle hissttirmeye başlamıştı değiştirelim dediğimde bir şanzumancıya gitmemi tavsiye etti bir kaç gün sonra ivedik sanayisinde bir şanzumancıya gittim usta yağı değiştirirsek şanzumandaki balataların çok ince olduğunu ve yeni yağın bunları dökeceğini başıma iş açacağımı söyledi değiştirmemem gerektiğini böyle idare etmemi tavsiye etti servisi aradım onlara sordum onayladılar olabilir dediler siz gelin şanzumana revizyon yapalım dediler en az 3000tl masrafımın olacağını söylediler çelişkide kaldım foruma bir göz attığımda insanlar aracının şanzıman yağını kendileri değiştiryor ve her 50 000 km de bi ben 165000 km deki aracımın şanzıman yağını 1 kese değiştirdim ne yapmalıyım lütfen yardımcı olurmusunuz..

Toyota Club Türkiye

rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« : Kasım 13, 2015, 15:50:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #1 : Kasım 13, 2015, 16:39:34 »
Balata o kadar kolay mıymış, yağ mı tutuyormuş?  :olu: Ben mantıklı bir şey göremedim.
Eğer vites geçişlerinizde genellikle bir sıkıntı yoksa değiştirin, yalnız şanzıman içinde bir süzgeç vardır, onu da değiştirmeniz gerektirmektedir. Aşınan tozları, kötü yağı tutar, o süzgeç çok kirlendiğinden ömrünü doldurmuştur. Bu yağ değişim işlemini yetkili serviste yaptırmanızı öneririm.

Yağ dönüş hortumunu çıkararak kirli yağın da çıkması sağlanırsa içeride hiç bir pis yağ kalmaz. Vites geçişlerini hissetmezsiniz yağ değişimi sonrası.
Ayrıca da ne kadar geç olursa olsun güç olmasından iyidir. Değiştirin şanzımanı rahatlatın. Yağın daha fazla zarar vermesini engeller.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #2 : Kasım 13, 2015, 16:41:04 »
Bozulmuş yağın zarar vermeyipte yeni yağın zarar verebileceğini ilkkez duydum. Peki şanzımancı yağ artı balataların değişiminin maliyetini söylemedi mi ?
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #3 : Kasım 13, 2015, 16:57:51 »
Bozulmuş yağın zarar vermeyipte yeni yağın zarar verebileceğini ilkkez duydum. Peki şanzımancı yağ artı balataların değişiminin maliyetini söylemedi mi ?

3000 tl ye kesin çözerim garantili yaparım dedi

Mesaj Birleştirildi: Kasım 13, 2015, 17:02:12
Balata o kadar kolay mıymış, yağ mı tutuyormuş?  :olu: Ben mantıklı bir şey göremedim.
Eğer vites geçişlerinizde genellikle bir sıkıntı yoksa değiştirin, yalnız şanzıman içinde bir süzgeç vardır, onu da değiştirmeniz gerektirmektedir. Aşınan tozları, kötü yağı tutar, o süzgeç çok kirlendiğinden ömrünü doldurmuştur. Bu yağ değişim işlemini yetkili serviste yaptırmanızı öneririm.

Yağ dönüş hortumunu çıkararak kirli yağın da çıkması sağlanırsa içeride hiç bir pis yağ kalmaz. Vites geçişlerini hissetmezsiniz yağ değişimi sonrası.
Ayrıca da ne kadar geç olursa olsun güç olmasından iyidir. Değiştirin şanzımanı rahatlatın. Yağın daha fazla zarar vermesini engeller.



mutlu bey garibime giden bu durumu servise sordum evet doğru dediler başka şanzumancıda evet doğru dedi yani yağ değişimi şanzumanı daha beter hale getirebilir dedi balatayı döker demedi ama bir nevi onayladı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #4 : Kasım 13, 2015, 17:05:25 »
Manuel şanzımanlarda zamanında değişmediyse yağ aşınmalardan ötürü yağın kalınlığı artıyor öyle götürüyor, yağ değiştiğinde o parçalar da gittiğinden ses yapma, boşluk vs gibi sorunlar çıkabiliyor ama tork konvertörde böyle bir şey olacağını sanmıyorum. 160 binde accord alıp yağını değiştiren bir forumdaşımız var @Selman Yalçın (18649) . Ben beklenmeden serviste içindeki süzgeciyle birlikte değiştirilmesi taraftarıyım ve öyle yapardım.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #5 : Kasım 13, 2015, 17:16:15 »
acaba başka fikirleri olan varmı :-[

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #6 : Kasım 13, 2015, 17:24:38 »
Bu arada ekleme yapayım. Bu şanzıman yağı değişmez diyenlere göre genelde direksiyon hidroliği ve fren hidroliği de değişmez. :) Ama bu yağların ısıya maruz kalmaları sonucu ısınıp soğudukları ve bunun da ömürlerinden yediğini, ve değişim sonrasında ise direksiyonun yumuşadığı/vites geçişlerinin hissedilmemesini sağladığını/frenin pedalının hassasiyetinin arttığını da bilmiyorlar sanırsam.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #7 : Kasım 13, 2015, 17:33:52 »
Şanzıman yağları, periyodlarında yetkili serviste değiştirilmelidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #8 : Kasım 13, 2015, 17:39:02 »
merhaba 2004 model otomatik rav 4 aracımı kontrol için ustaya götürdüğümde bir kaç ufak tefek sorun dışında şanzıman yağımın çok kötü durumda olduğunu yğın bozulmuş olduğunu koktuğunu değişmesi gerektiğini söyledi ki aracımda nadir de olsa vites geçişlerini sesli veya aracı irkmesiyle hissttirmeye başlamıştı değiştirelim dediğimde bir şanzumancıya gitmemi tavsiye etti bir kaç gün sonra ivedik sanayisinde bir şanzumancıya gittim usta yağı değiştirirsek şanzumandaki balataların çok ince olduğunu ve yeni yağın bunları dökeceğini başıma iş açacağımı söyledi değiştirmemem gerektiğini böyle idare etmemi tavsiye etti servisi aradım onlara sordum onayladılar olabilir dediler siz gelin şanzumana revizyon yapalım dediler en az 3000tl masrafımın olacağını söylediler çelişkide kaldım foruma bir göz attığımda insanlar aracının şanzıman yağını kendileri değiştiryor ve her 50 000 km de bi ben 165000 km deki aracımın şanzıman yağını 1 kese değiştirdim ne yapmalıyım lütfen yardımcı olurmusunuz..

benim bir aracımda keyfi olarak değiştirdim yağı yanlış hatırlamıyorsam 200.000 km civarında,daha sesli oldu geçişler,değiştirmesem daha iyiydi ama öyle inanılmaz bir şikayette değil yani...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #9 : Kasım 13, 2015, 18:54:05 »
Aracın km si çok değil,bence zamanında değişilmeyen yağdan ötürü zarar görmüş olabilir ,olabilir diyorum size öyle demişler ama işinin eğli olan forumumuzun da üyesi olan Tem Toyota  yani Ufuk Sönmez'e  sorun derim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #10 : Kasım 19, 2015, 11:29:17 »
Manuel şanzımanlarda zamanında değişmediyse yağ aşınmalardan ötürü yağın kalınlığı artıyor öyle götürüyor, yağ değiştiğinde o parçalar da gittiğinden ses yapma, boşluk vs gibi sorunlar çıkabiliyor ama tork konvertörde böyle bir şey olacağını sanmıyorum. 160 binde accord alıp yağını değiştiren bir forumdaşımız var @Selman Yalçın (18649) . Ben beklenmeden serviste içindeki süzgeciyle birlikte değiştirilmesi taraftarıyım ve öyle yapardım.

@Mutlu Tekir (30216)

Bende Accorddan önce 185bin kmde sattığım otomatik vites 2006 model ford focusum vardı. Ben bunu araştırdığımda şanzıman yağının bu zamana kadar değiştirilmediğini öğrendim ve şanzımanında en ufak bir sıkıntı yoktu. Bir kaç yerde okuduğumda şanzımana dokunulmaması gerekli diyorlardı.

Aldığım Accordum ise şuan 246bin kmde şanzıman yağı daha önce değiştirilmiş ve focustaki vites geçişleri kadar yumuşak değil, focusta vites geçişlerini hiç anlamazdım bile ancak bu Accord kafa sallıyor, Ankara taraflarına gidebilirsem bende yağını değiştirmeyi düşünüyorum.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #11 : Kasım 19, 2015, 11:47:42 »
@Mutlu Tekir (30216)

Bende Accorddan önce 185bin kmde sattığım otomatik vites 2006 model ford focusum vardı. Ben bunu araştırdığımda şanzıman yağının bu zamana kadar değiştirilmediğini öğrendim ve şanzımanında en ufak bir sıkıntı yoktu. Bir kaç yerde okuduğumda şanzımana dokunulmaması gerekli diyorlardı.

Aldığım Accordum ise şuan 246bin kmde şanzıman yağı daha önce değiştirilmiş ve focustaki vites geçişleri kadar yumuşak değil, focusta vites geçişlerini hiç anlamazdım bile ancak bu Accord kafa sallıyor, Ankara taraflarına gidebilirsem bende yağını değiştirmeyi düşünüyorum.

Ben zamanında değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum abi, mazdamı alır almaz şanzıman yağını değiştim, içindeki süzgeciyle birlikte. Vites geçişlerini az hissederdim, hiç hissetmez oldum. Aynısı manuel şanzımanlar için de geçerli. Manuel kadar olmasa da otomatik şanzıman yağlarının değişimi önemli, zira o da motor gibi ısınıp soğuyor. O yağın da bir ömrü olacaktır illaki.

Başka konularda bu otomatik şanzıman yağı değiştirilmemesini, 250-300 bin km.lerde şanzıman bitip yeni şanzıman satabilmek olarak okumuştum bir forumda. :) ne kadar doğrudur bilemem.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '06
  • 7 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #12 : Kasım 19, 2015, 12:11:49 »
Yağ çok çok önemlidir. Yağların belli şartlara dayanım  özellikleri olup,kullanım süreleri dolduğunda mutlaka degismesi gereklidir.aksi takdirde çok zarar verir.siz en kisa sürede yağı ve filtreyi değiştirin.
Otomobilleri iyi,kötü diye ayırmayın. Herbiri farklı bir amaç için üretilmiştir. Onları iyi ve kötü kullananlar vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #13 : Kasım 23, 2015, 19:06:06 »
hiç zorlamayın.


şanzıman yağ çubuğunu çekip baktığınızda yağınızda siyahlaşma, yanık veya ölü fare gibi kokma durumu varsa acilen ne olursa olsun o yağı değiştirin.
henüz kırmızı, kahverengimsi falan bir renkte ise değişmesine gerek yoktur.  şanzıman yağı yüksek ısı odaklı çalışmaktadır. ne kadar çok vizkositesini yitirirse, ne kadar çok ısıya maruz bırakılırsa şanzımanınız o kadar çabuk bozulur.  bazı durumlarda keçelerden yağ kaçırma falan olabiliyor. o zaman da yine çubuk ile seviyesine bakıp gerekiyorsa tamirat ve takviyeye gerek olur... ama bu istisna sonucta... genelde ömrü dolar ve flush edilir yeni yağ ile....şöyle diyebilirim şanzıman içerisinde minik minik piston gibi pin gibi şeyler vardır bunlar basınçlı yağ ile harekete geçerler. tıpkı normal silindirin benzinle çalışması gibi. şanzıman içinde dolanan hidrolik yağı pistonun arkasından basınç yapar ve piston ileri çıkar yuvasına girer, öbüründen yağ kesilir içeri döner falan gibi... şimdi akışkanlığı bozulan, siyahlaşmış yanmış yağ bunları layığıyla yapamaz. o sıvının gücü pistonlara yetmez... temiz yağın kıvamı jöle gibi şampuan gibi ise, kötü yağın kıvamı musluk suyu gibidir.... akışkanlık ve yoğunluk meselesi... temiz yağın akışkanlığı ve yoğunluğu pistonu daha kuvvetli iter. delikerden daha temiz geçer. benim naçizane bilgim budur.. ayrıca şanzıman yağı mümkün olduğu kadar az ısıtılmalı. o yüzden arabayı D'de askıya bırakmayın derler mesela.. askıda kalan araba yağı ısıtır ısıtır ısıtır ve sonunda yakar.. yanan yağ da dişlileri döndüremez... dönemeyen ve zor dönen dişliler çapaklanma yapar, sıyırma yapar, kırılma yapar. kaçırma yapar. sonra bilmemkaç bin liraya şanzıman indirir revize edersiniz... çapaklanma ve sıyırmaya bir diğer sebep ise yağ temiz olsa bile çok ani kalkışlar, çok ani vites değiştirtmeler, rampada vitesi hatalı kullanmak diyebilirim...

balata dediği şey de dönmekte olan çarklara tıpkı yaylı kampana fren mantığı ile çalışan bir mekanizmadır..  siz d'den 2'ye çektiğniizde mesela o yaylı kampana ileri gider, dönmekte olan D dişlisini stop eder, 2'ye geçersiniz. balata dediği şey o..  sanırım o da yağ basıncının ittirmesiyle çalışlıyor olabilir. ya da çubuk tahrikli başka bir şey de olabilir. ama balata bitmesi hiç duymadım bugüne kadar.. umarım yoktur öyle bir şey..

yağ değişince özellikle diferansiyellerde yukarıda arkadşaın anlattığı gibi eski yağın balçıklaşıp kusurları örtme vazifesi gördüğü için yeni yağ ile temizlenince ses yapmaya başlayabilir. bundan kaçamazsınız bu raddeye geldiyseniz razı olacaksınız...

değiştirin abi. diferansiyel yağlarını da şanzıman yağlarını da direksiyon ve fren hidroliklerini de değiştirin.. yeryüzünde bütün yağlar (kızartma yağı,
güneş yağı, kahvaltılık yağ dahi) bir süre sonra değiştirilmelidir. yağ dediğiniz şey vizkositedir. ve ömrü vardır..

neyse çok konuştum
usta falan değilim, meraklı bir kullanıcıyım sadece ve yanlışım varsa düzeltin lütfen...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #14 : Kasım 23, 2015, 19:41:00 »
Şu açıdan olaya bakalım: Şayet yağı değişmezseniz bir zaman sonra hem yağı hem de şanzıman parçalarını beraber değiştirmek durumunda kalırsınız. Sonuçta bu yağın periyodik olarak değişmesi gerekir ve süresiz kullanılacak, dursun, idare etsin denecek bir yağ değildir. Markaların bakım cetvellerinde hem manuel hem de otomatik araçların vites kutusu yağ değişim aralıkları verilir ve bu motor yağını değiştirmek ile aynı durumdur. Siz motor yağını idare etsin dediğiniz anda bir müddet sonra bu motora zarar verecektir.

Diğer taraftan yağı değiştirirseniz şanzumanın daha iyi olacağı kuvvetle muhtemeldir. Diyelimki sorduğunuz kişilerin söyledikleri doğru çıktı. Bu durumda yine şanzıman revizyon görecektir. Yani öyle de böyle de revizyon ihtimali olabilir ama yağ değişiminde sonra şanzıman çok hırpalanmadıysa eski haline gelme ihtimali de vardır.

Sonuç olarak her iki yolda aynı sonuca varma ihtimali varsa ben yağınızı değiştirip sonucu görmenizi öneririm. Ancak bu kadar ihmal edilen bir şanzumanın ufak da olsa bir revizyon görme ihtimali de normal karşılanabilir. Tabi bu işlemleri yetkili serviste yaptırmanızı ya da  çok iyi bir "Usta" bulmanızı tavsiye etmekten öte şu an size nasıl yardımcı olunabilir? Unutmadan bütün bunları sizin verdiğiniz bilgiler doğrultusunda belirtiyorum.

Umarım sorununuz halledilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #15 : Kasım 23, 2015, 21:14:00 »
merhaba 2004 model otomatik rav 4 aracımı kontrol için ustaya götürdüğümde bir kaç ufak tefek sorun dışında şanzıman yağımın çok kötü durumda olduğunu yğın bozulmuş olduğunu koktuğunu değişmesi gerektiğini söyledi ki aracımda nadir de olsa vites geçişlerini sesli veya aracı irkmesiyle hissttirmeye başlamıştı değiştirelim dediğimde bir şanzumancıya gitmemi tavsiye etti bir kaç gün sonra ivedik sanayisinde bir şanzumancıya gittim usta yağı değiştirirsek şanzumandaki balataların çok ince olduğunu ve yeni yağın bunları dökeceğini başıma iş açacağımı söyledi değiştirmemem gerektiğini böyle idare etmemi tavsiye etti servisi aradım onlara sordum onayladılar olabilir dediler siz gelin şanzumana revizyon yapalım dediler en az 3000tl masrafımın olacağını söylediler çelişkide kaldım foruma bir göz attığımda insanlar aracının şanzıman yağını kendileri değiştiryor ve her 50 000 km de bi ben 165000 km deki aracımın şanzıman yağını 1 kese değiştirdim ne yapmalıyım lütfen yardımcı olurmusunuz..
bizde 98 rav4 at var 250 binde birkaç ay önce peşpeşe iki defa yağ değiştik canavar gibi oldu bütün mesele kitabında yazan yağ özelliklerine uygun atf koymak.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '11
  • 13 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #16 : Aralık 15, 2015, 08:31:54 »
Merhaba her 80.000km bir aracın şanzıman ve difransiyel yağlarının değişmesi gerektiğini yetkili servisler söylüyor ayrıca araç kullanım kılavuzunda bu bilgi mevcut selamlar.
Toyota  Rav4 2011 model multidrive s premium plus
Ww passat 1.6 Tdi Dsg 2016 Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #17 : Aralık 15, 2015, 09:20:24 »
Benim aracımda her 45 bin km de değişmesi gerektiği soyleniyor. Ben 63 bin de almıştım 51 bin de şanzıman yağı değişmiş olmasına rağmen alır almaz ben yine değiştirttim. Ayrıca şanzıman yağlarının tamamı değişemiyor, 9 lt yağın 3 lt değişebiliyor bildiğim kadarıyla.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #18 : Aralık 15, 2015, 11:33:32 »
Benim aracımda her 45 bin km de değişmesi gerektiği soyleniyor. Ben 63 bin de almıştım 51 bin de şanzıman yağı değişmiş olmasına rağmen alır almaz ben yine değiştirttim. Ayrıca şanzıman yağlarının tamamı değişemiyor, 9 lt yağın 3 lt değişebiliyor bildiğim kadarıyla.

Radyatörden şanzımana dönen yağ borusu çıkarılarak tamamının değişimi sağlanabiliyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 89000
  • Model Yılı: '08
  • 26 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: rav4 otomatik şanzıman sorunuma çare arıyorum
« Yanıtla #19 : Şubat 21, 2016, 10:54:30 »
Arkadaşlar tekrar rav4  ile aranıza katıldım. 2008 model 69 binde ve extra.

Araç her 10bin bakımda eksiksiz serviste bakım görmüş. Bende ilk bakımı fethiye bakırcılar toyota serviste yaptırdım.

Aldığım castrol 5 40 edge yağ bu motora uygun değil dediler. Sn ap kodları vs gibi şeyler söylediler bilgisayar 10 40 öneriyor dediler. Ben yinede 5 30 toyota yağ koydurdum.

Araç çok tozlu ortamda kullanıldığı için filtreler değişti. Kabin filtresi değişmesin dedim. Elimde yedek vardı.

Ayrıca yine şanzıman yağını değiştirelim dedim.şanzıman fitresi yok dediler. Aynı motor yağı gibi tapası açılıp yağ boşaltılıp yağ ekleniyormuş. Israrla filtre benzeri birşey varsa değiştirelim diye ısarar ettim  yok dedier..

Öncelikle castrol 5 40 ege benim araca uygun değilmi.olmadı mobil1 formula 5 30 koyacağım zaten. Ayrıca otomatik vites yağı değişimi normalmidir. Filtre vs yokmudur..

Bundan sonra servisi özel serviste yaptıracağım.
Hangi şanzıman yağını tercih etmeliyim. 40bin de otomatik vites yağını değiştiriyorum.

Teşekkürler.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 21, 2016, 11:05:08
Kusura bakmayın yanlış yere yazmışım. Silemedim.