0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Verso nun da direksiyon hidroligini degistirirken usta ön sag.tekerin arkasindan camurlugun icinde kaliyor.oradan bir hortumu cikartip bosaltti.siz yapmak.isterseniz en kötü hortum siringa ile haznenin ici cekikebilir.Zaten bbenim aracta yarim litre kadar ancak koydular[/quote tuncay abi hazneyi zaten cekecem ama sistemi tamamen temizlemek istiyorum olmadin yarin deneyerek bulacam
direksiyon hidroliği plastik deposunun yan üst tarafındaki hortum dönüş borusudur. tam alttaki hortum da yağın direksiyon pompasına gidiş borusudur. önce alttaki ve üstteki hortumlar depodaki yağ enjektörle tamamen boşalttıktan sonra sökülür, deponun bağlantı civataları çıkarılır, depo ele alınıp içi dışı deterjanla güzelce temizlenip kurutulur. sonra depo yerine takılır, alttaki pompaya giden hortum takılır, dönüş hortumu olan boruya birbuçuk litrelik kola şişesinin ağzı geçirilir. şişenin dibi yere doğru olacak şekilde motorla karasör arasına yerleştirerek bantla veya kabloyla sabitlenir. elinizde 2 kutu dextron ll veya lll kullanıcı kitabının tavsiyesine göre olmalıdır. yağla depoyu iyice doldurup bir arkadaşınıza motoru rölantide çalıştırtın. yağ eksildikçe tamamlayın eski yağ kola şişesine dolmaya başlar. kola şişesine gelen yağ tertemiz olana kadar motor çalıştırılır eksik yağ tamamlanır sonra motor stop ettirilip kola şişesineki hortum güzelce yerine takılır. deponun kapağı açık şekilde motor tekrar çalıştırılarak direksiyon yavaş yavaş tam sağ tam sol yapılır, bu direksiyon çevirme direksiyon pompasından gelen ses kesilene kadar devam ettirilir sonra motor kapatılır akan kokan varmı diye kontrol edildikten sonra yağ seviyesi eksikse tamamlanır fazlaysa çekilir kapağı takılır işlem bitirilir.
Atilla abi, emek vererek mükemmel detaylı anlatımın için teşekkür ederim. Eski yağın kola şişesine boşalma esnasında da direksiyon sağ-sol yapılırsa destekleyici olacaktır.. zira direksiyon kutusuna girip çıkan 4 borunun içindeki hidroliğin tam değişmesi için direksiyonun hem sağa hem sola tam tur dönmesi gerekiyor.
Abi peki 1 mi 2 mi dönüş hortumu . atilla abi döktürmüş.
elinize gönlünüze sağlık. bende yağı kendimce değiştirmiştim. baytar olduğum için 20 cc lil şırıngam vardı. arabayı boş toprak bir yere çektim. yeni yağ aldım. hidrolik koyduğumuz kabı sonuna kadar şırınga ile çekerek bitirdim. üzerine yeni yağ koydum. sonra arabayı çalıştırdım. direksiyonu birkaç kez sağa ve sola çevirdim. motoru durdurdum ve kabın içindeki yağı yine şırınga ile çekip aldım. üzerine temiz , yeni yağ koydum. ve yine çalıştırıp sağ sol yaptım. bu işlemi 4 kez tekrar ettim. elimdeki yarım litrelik direksiyon yağının sonunu koyana kadar tekrarladım. eski yağ bordo renkli ve koyu kahve rengindeydi. bu işlemi bitirdikten sonra kırmızıya döndü. üstelik bunu yaptıktan sonra 6 ay gezdim. hala kırmızı duruyor. tavsiye ederim. bir yeri sökmedim. belki değişim oranı yüzde yüz değil ama çok uğraşmadan değiştirilebilir.
Mahmut bey elinize sağlık çok faydalı bir bilgi olmuş
Güzel ve eğitici bir konu.
Olur da bir kişiye fayda etse gene kar. Bu foruma tecrübe alış-verişi için üyeyiz. Elimden geldiği kadarı ile ufak tefek birşeylerle uğraşıp paylaşmaya gayret ediyorum. Teveccühünüz için teşekkür ederim.