Gönderen Konu: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)  (Okunma sayısı 32188 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« : Kasım 11, 2015, 00:38:20 »
Merhaba
Direksiyon hidroliğinin seviyesi düşmüş ve simsiyah durumda bende değiştirmeye karar verdim ama internette yaptığımı araştırmalara rağmen hangi hortumun dönüş hortumu olduğu konusunda emin olamadım ve yardımınıza ihtiyacım var herkese çok teşekkürler şimdiden
1 mi?2 mi?



Toyota Club Türkiye

direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« : Kasım 11, 2015, 00:38:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #1 : Kasım 11, 2015, 17:21:04 »
Verso nun da direksiyon hidroligini degistirirken usta ön sag.tekerin arkasindan camurlugun icinde kaliyor.oradan bir hortumu cikartip bosaltti.
siz yapmak.isterseniz en kötü hortum siringa ile haznenin ici cekikebilir.Zaten bbenim aracta yarim litre kadar ancak koydular
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #2 : Kasım 11, 2015, 19:18:06 »
Verso nun da direksiyon hidroligini degistirirken usta ön sag.tekerin arkasindan camurlugun icinde kaliyor.oradan bir hortumu cikartip bosaltti.
siz yapmak.isterseniz en kötü hortum siringa ile haznenin ici cekikebilir.Zaten bbenim aracta yarim litre kadar ancak koydular
[/quote

 tuncay abi hazneyi zaten cekecem ama sistemi tamamen temizlemek istiyorum olmadin yarin deneyerek bulacam :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #3 : Kasım 11, 2015, 21:59:43 »
direksiyon hidroliği plastik deposunun yan üst tarafındaki hortum dönüş borusudur. tam alttaki hortum da yağın direksiyon pompasına gidiş borusudur. önce alttaki ve üstteki hortumlar depodaki yağ enjektörle tamamen boşalttıktan sonra sökülür, deponun bağlantı civataları çıkarılır, depo ele alınıp içi dışı deterjanla güzelce temizlenip kurutulur. sonra depo yerine takılır, alttaki pompaya giden hortum takılır, dönüş hortumu olan boruya birbuçuk litrelik kola şişesinin ağzı geçirilir. şişenin dibi yere doğru olacak şekilde motorla karasör arasına yerleştirerek bantla veya kabloyla sabitlenir. elinizde 2 kutu dextron ll veya lll kullanıcı kitabının tavsiyesine göre olmalıdır. yağla depoyu iyice doldurup bir arkadaşınıza motoru rölantide çalıştırtın. yağ eksildikçe tamamlayın eski yağ kola şişesine dolmaya başlar. kola şişesine gelen yağ tertemiz olana kadar motor çalıştırılır eksik yağ tamamlanır sonra motor stop ettirilip kola şişesineki hortum güzelce yerine takılır. deponun kapağı açık şekilde motor tekrar çalıştırılarak direksiyon yavaş yavaş tam sağ tam sol yapılır, bu direksiyon çevirme direksiyon pompasından gelen ses kesilene kadar devam ettirilir sonra motor kapatılır akan kokan varmı diye kontrol edildikten sonra yağ seviyesi eksikse tamamlanır fazlaysa çekilir kapağı takılır işlem bitirilir.


1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #4 : Kasım 11, 2015, 22:27:05 »
direksiyon hidroliği plastik deposunun yan üst tarafındaki hortum dönüş borusudur. tam alttaki hortum da yağın direksiyon pompasına gidiş borusudur. önce alttaki ve üstteki hortumlar depodaki yağ enjektörle tamamen boşalttıktan sonra sökülür, deponun bağlantı civataları çıkarılır, depo ele alınıp içi dışı deterjanla güzelce temizlenip kurutulur. sonra depo yerine takılır, alttaki pompaya giden hortum takılır, dönüş hortumu olan boruya birbuçuk litrelik kola şişesinin ağzı geçirilir. şişenin dibi yere doğru olacak şekilde motorla karasör arasına yerleştirerek bantla veya kabloyla sabitlenir. elinizde 2 kutu dextron ll veya lll kullanıcı kitabının tavsiyesine göre olmalıdır. yağla depoyu iyice doldurup bir arkadaşınıza motoru rölantide çalıştırtın. yağ eksildikçe tamamlayın eski yağ kola şişesine dolmaya başlar. kola şişesine gelen yağ tertemiz olana kadar motor çalıştırılır eksik yağ tamamlanır sonra motor stop ettirilip kola şişesineki hortum güzelce yerine takılır. deponun kapağı açık şekilde motor tekrar çalıştırılarak direksiyon yavaş yavaş tam sağ tam sol yapılır, bu direksiyon çevirme direksiyon pompasından gelen ses kesilene kadar devam ettirilir sonra motor kapatılır akan kokan varmı diye kontrol edildikten sonra yağ seviyesi eksikse tamamlanır fazlaysa çekilir kapağı takılır işlem bitirilir.

Atilla abi, emek vererek mükemmel detaylı anlatımın için teşekkür ederim.

Eski yağın kola şişesine boşalma esnasında da direksiyon sağ-sol yapılırsa destekleyici olacaktır.. zira direksiyon kutusuna girip çıkan 4 borunun içindeki hidroliğin tam değişmesi için direksiyonun hem sağa hem sola tam tur dönmesi gerekiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #5 : Kasım 11, 2015, 23:06:08 »
Atilla abi, emek vererek mükemmel detaylı anlatımın için teşekkür ederim.

Eski yağın kola şişesine boşalma esnasında da direksiyon sağ-sol yapılırsa destekleyici olacaktır.. zira direksiyon kutusuna girip çıkan 4 borunun içindeki hidroliğin tam değişmesi için direksiyonun hem sağa hem sola tam tur dönmesi gerekiyor.
Tekin kardeşim söylediğin yapılabilir, ben bu şekilde benim arabaların yağını değiştirmiştim fakat akıl akıldan üstündür gözlerinden öperim.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #6 : Kasım 12, 2015, 00:11:30 »
direksiyon hidroliği plastik deposunun yan üst tarafındaki hortum dönüş borusudur. tam alttaki hortum da yağın direksiyon pompasına gidiş borusudur. önce alttaki ve üstteki hortumlar depodaki yağ enjektörle tamamen boşalttıktan sonra sökülür, deponun bağlantı civataları çıkarılır, depo ele alınıp içi dışı deterjanla güzelce temizlenip kurutulur. sonra depo yerine takılır, alttaki pompaya giden hortum takılır, dönüş hortumu olan boruya birbuçuk litrelik kola şişesinin ağzı geçirilir. şişenin dibi yere doğru olacak şekilde motorla karasör arasına yerleştirerek bantla veya kabloyla sabitlenir. elinizde 2 kutu dextron ll veya lll kullanıcı kitabının tavsiyesine göre olmalıdır. yağla depoyu iyice doldurup bir arkadaşınıza motoru rölantide çalıştırtın. yağ eksildikçe tamamlayın eski yağ kola şişesine dolmaya başlar. kola şişesine gelen yağ tertemiz olana kadar motor çalıştırılır eksik yağ tamamlanır sonra motor stop ettirilip kola şişesineki hortum güzelce yerine takılır. deponun kapağı açık şekilde motor tekrar çalıştırılarak direksiyon yavaş yavaş tam sağ tam sol yapılır, bu direksiyon çevirme direksiyon pompasından gelen ses kesilene kadar devam ettirilir sonra motor kapatılır akan kokan varmı diye kontrol edildikten sonra yağ seviyesi eksikse tamamlanır fazlaysa çekilir kapağı takılır işlem bitirilir.

teşekkürler atilla abi ve tekin abi yarın değişimini yapacağım ve fotograflarını buraya atacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #7 : Kasım 12, 2015, 00:22:54 »
Burdaki yazılardan sonra bende passatın direksiyon hidroliğini değiştirsemmi diye düşünmeye başladım :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #8 : Kasım 12, 2015, 09:53:36 »
Atilla amca gene döktürmüş .Bu kadar net ve anlaşılır anlatılabilir.
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #9 : Kasım 12, 2015, 18:20:53 »
Sonunda bitirdim yag yetmedi vs vs ama sonuc baya iyi olsu ses kesildi be direksiyon bariz bi sekilde yumusadi aceleyle pek resim cekemedim ama ilk cikan yag simsiyah camurgibiydi 20 yildir hic degismemis herhalde.









bu yağ en son postada çıkan ilk çıkan yağı aceleyle çekemedim ellerim yağlıydı 2 litre yağ devirdaim yapmama ragmen en son bu kadar açıldı rengi 1-2 lt daha içinde devirdaim yapılması lazım tamamen temizlenmesi için bu halde bile baya fark etti.Yağ olarak opet dexron 3 kullandım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 351 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #10 : Kasım 14, 2015, 17:43:42 »
Abi peki 1 mi 2 mi dönüş hortumu :). atilla abi döktürmüş.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #11 : Kasım 14, 2015, 19:11:24 »
elinize gönlünüze sağlık.

bende yağı kendimce değiştirmiştim.

baytar olduğum için 20 cc lil şırıngam vardı. arabayı boş toprak bir yere çektim.
yeni yağ aldım.
hidrolik koyduğumuz kabı sonuna kadar şırınga ile çekerek bitirdim.
üzerine yeni yağ koydum.
sonra arabayı çalıştırdım. direksiyonu birkaç kez sağa ve sola çevirdim.
motoru durdurdum ve kabın içindeki yağı yine şırınga ile çekip aldım.
üzerine temiz , yeni yağ koydum. ve yine çalıştırıp sağ sol yaptım.

bu işlemi 4 kez tekrar ettim. elimdeki yarım litrelik direksiyon yağının sonunu koyana kadar tekrarladım.
eski yağ bordo renkli ve koyu kahve rengindeydi. bu işlemi bitirdikten sonra kırmızıya döndü. üstelik bunu yaptıktan sonra 6 ay gezdim. hala kırmızı duruyor.
tavsiye ederim. bir yeri sökmedim. belki değişim oranı yüzde yüz değil ama çok uğraşmadan değiştirilebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 204
  • Model Yılı: '95
  • 22 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #12 : Kasım 14, 2015, 19:22:33 »
Direksiyondan bir şikayetim olmadığından yağını açıp hiç bakmadım karardıysamı yağı değişeceğiz?  değişimin belirli bir km si senesi varmıdır ? direksiyon zor dönmeye ses yapmaya başlarsamı değişmeli?  Unutmazsam yarın bende yağı bi kontrol edeyim
Atilla abi teşekkürler sayende usta olacağız
95 GLİ .16-16v 204 Bin Benzin+Lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #13 : Kasım 17, 2015, 00:27:59 »
Abi peki 1 mi 2 mi dönüş hortumu :). atilla abi döktürmüş.

Dönüş hortumu 2 numara ben o temiz kısımdan sokup ufak pet sişe taktım ama oraya bi hortum geçirilip uzatılıp boş daha fazla hacimli kaba aktarılırsa daha pratik olur benimki çok kötü durumdaydı ilk değiştirdiğimde belirgin fark vardı ama şimdi ya eski sertliğe yaklaştı yada ben alıştım ama en az 4 lt yağ lazım o kesin bence 2lt tam yenilemeye yetmedi yani içinden çıkan yağ hala ilk seferki kadar koyu olmasada koyuydu.



 
bu noktadan aldım


Mesaj Birleştirildi: Kasım 17, 2015, 00:33:41
elinize gönlünüze sağlık.

bende yağı kendimce değiştirmiştim.

baytar olduğum için 20 cc lil şırıngam vardı. arabayı boş toprak bir yere çektim.
yeni yağ aldım.
hidrolik koyduğumuz kabı sonuna kadar şırınga ile çekerek bitirdim.
üzerine yeni yağ koydum.
sonra arabayı çalıştırdım. direksiyonu birkaç kez sağa ve sola çevirdim.
motoru durdurdum ve kabın içindeki yağı yine şırınga ile çekip aldım.
üzerine temiz , yeni yağ koydum. ve yine çalıştırıp sağ sol yaptım.

bu işlemi 4 kez tekrar ettim. elimdeki yarım litrelik direksiyon yağının sonunu koyana kadar tekrarladım.
eski yağ bordo renkli ve koyu kahve rengindeydi. bu işlemi bitirdikten sonra kırmızıya döndü. üstelik bunu yaptıktan sonra 6 ay gezdim. hala kırmızı duruyor.
tavsiye ederim. bir yeri sökmedim. belki değişim oranı yüzde yüz değil ama çok uğraşmadan değiştirilebilir.


Hazneyi bende cam sil fısfısıyla boşalttım  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • /][
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 162000
  • Model Yılı: '97
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #14 : Kasım 19, 2015, 17:50:11 »
bende 2 litre mobil 320 yağ aldım bu haftasonu kısmet olursa bende değiştiricem
97 xei stw atiker sıralı lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #15 : Ekim 12, 2016, 12:18:00 »
Direksiyon hidroliği yağını (ATF DEXRON III) değiştirmek isteyen arkadaşlar için ben de tecrübemi aktarayım. Ben yaklaşık 40 dakikada tamamladım.
    # İşleme başlamadan evvel aracın arka tekerlerine takoz vb. koyarak ileri veya geri hareketini engelleyin. Gereken tedbirleri almayı ihmal etmeyin.
1- İlk olarak kabın etrafına bez seriyoruz ki etrafa yağ dökmeyelim. Ardından kabın içindeki eski ATF yağı tamamen boşaltılıp, dönüş hortumunu söküyoruz.
2- Dönüş hortumunu söktüğümüz ucu parçalanıp dağılmayacak bir malzeme ile kapatıyoruz (yeni yağ ilave dince dökülmemesi gerek). Boşalttığımız yağın yerine yeni atf koyuyoruz.
3- Dönüş hortumunu 1 veya 1,5 lt şişenin içine koyuyoruz.
4- Aracı çalıştırmadan Direksiyonu tam sağ-sol yapıyoruz ve dönüş hortumundan eski yağ yağ kaba dökülmeye başlar.
5- Eksilen ATF tekrar tamamlanır ve 4. madde aynen uygulanır. Dönüş hortumundan yeni yağ geldiği görülünce dönüş hortumu yerine takılır.
6- Dönüş hortumu takıldıktan sonra aracı ÇALIŞTIRMADAN direksiyon sağ-sol yapılır ve kapta boşalan ATF biraz eklenir. Bu aşamaya kadar aracın motoru hiç çalıştırılmadığı için hava yapma ihtimali çok çok düşük. Bunun için aracı bir sonraki aşamada çalıştıracağız.
7- Araç çalıştırılır ve kap gözlemlenir. Direksiyon birkaç kere tam sağ-sol yapılır. Eksilme olunca tamamlanır.
8- Motor rölantide çalışıyorken: Kaçak veya sızıntı kontrolü yapılır. Sorun yoksa; ATF DEXRON 3 seviyemiz kontrol edilir, fazlası/eksiği ayarlanıp kapak kapatılır. Motor durdurabiliriz.
 Herhangi bir yere yağ döktüyseniz mümkünse silin, silinemeyecek yerde ise motor elektrik/elktronik aksama dikkat ederek yağ kapakları kapalı olduğundan emin olunarak su dökerek durulayın.
  **Aracın ön tekerlerinin yerden temasını keserseniz (kriko vb. ile kaldırırsanız), direksiyon daha rahat döner ve uğraşıyorken boş yere lastiği aşındırmamış oluruz.

  Ne üdüğü belirsiz marka almayın. 10 Numara yağa kırmızı boya katıp ATF diye satılıyor piyasada. Yani litresi diğrelerinden çok ucuz yağdan şüphe edin. Zaten 1 Litre kapasite var. Ben tedbir amaçlı 2 litre aldım. Toplam sarfiyatım tek başıma yaptığım için 1,1 lt oldu.
 
Çıkan yağ;
[attach=1]

Yeni konulan ENEOS ATF DEXRON III;
[attach=2]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 258 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #16 : Ekim 12, 2016, 13:04:46 »
Güzel ve eğitici bir konu.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #17 : Ekim 12, 2016, 16:49:09 »
Mahmut bey elinize sağlık çok faydalı bir bilgi olmuş
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #18 : Ekim 13, 2016, 08:43:07 »
Mahmut bey elinize sağlık çok faydalı bir bilgi olmuş

Güzel ve eğitici bir konu.


  Olur da bir kişiye fayda etse gene kar. Bu foruma tecrübe alış-verişi için üyeyiz. Elimden geldiği kadarı ile ufak tefek birşeylerle uğraşıp paylaşmaya gayret ediyorum. Teveccühünüz için teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #19 : Ekim 13, 2016, 09:36:33 »
  Olur da bir kişiye fayda etse gene kar. Bu foruma tecrübe alış-verişi için üyeyiz. Elimden geldiği kadarı ile ufak tefek birşeylerle uğraşıp paylaşmaya gayret ediyorum. Teveccühünüz için teşekkür ederim.

Mahmut bey ENEOS ATF DEXRON III bunu kaç liraya nereden temin ettiniz. Ben 15 liraya buldum eğer uygunsa alacağım.

http://www.sanalpazar.com/eneos-sanziman-yagi-premium-atf-diii-synthetic-1-litre/i-16102072
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...