Gönderen Konu: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)  (Okunma sayısı 32807 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #40 : Ekim 22, 2019, 17:56:58 »
direksiyon için dextron ll yani atf 2 bence daha uygun olur.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Toyota Club Türkiye

Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #40 : Ekim 22, 2019, 17:56:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 906 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #41 : Ocak 30, 2024, 15:55:27 »
Efsaneciler konu hort olacak ama tam kaynak olduğu için burdan devam edeyim dedim 

Hafta sonu aracımın bakımlarını yaptırdım . Yağ , Yağ Filtresi , Hava filtresi  , Arka Fren Balatası , fren hidroliği  - debriyaj hidroliği felan değiştirdim.

Ustama direksiyon olması gerekenden ağır daha öncede efsane kullandık yıllarca hani yağ gibidir direksiyonu . Bazen yarı hidrolik direksiyon gibi dönüyor . ani manevra yapacağım zaman ciddi sertleşiyor dedim  . Direksiyon kutusunda biraz kaçırma yapmış .ama ciddi bir eksilme olmamış . kayışın gerginliği de iyi sorun yok . Ama direksiyon ağırlığı ile alakalı hidrolik değişimi yapalım dedim. Diğer sıvılar kötü durumdaydı dedim abi direksiyonu yumuşatmaz birşey değişmez dedi .Ama benim kafamda hala soru işareti .Kendim halledeyim diye düşündüm yazılanları okudum .

Bazı arkadaşlar hidrolik değişiminden kaynaklı çok rahatlama olduğunu yazmış kimisi de hiçbir fark olmadığını yazmış .Birde oradaki kabı çıkarıp  yıkayıp temizleyip  yeni  hidroliği öyle koymak en güzeli o olur ama hani araç eski olduğu için insan herşeye cesaret edemiyor  .

Hidrolik değişimi direksiyon yumuşamasına etki eder mi ? Sormak istediğim  veya direksiyon olması gerekenden neden daha ağır olur 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #42 : Ocak 31, 2024, 09:27:39 »
babamda jaguar var, direksiyonu toros gibiydi yağ değiştikten sonra yumuşadı.
2007 AURİS 1.6 MANUEL, 2013 AURİS 1.4 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 OTOMATİK, 2012 AURİS 1.6 MANUEL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 906 kere teşekkür edildi
Ynt: direksiyon hidroliği değişimi (dönüş hortumu)
« Yanıtla #43 : Şubat 12, 2024, 15:05:27 »
Herkese Selam

Hafta sonu havanında güzel olmasını fırsat bilerek direksiyon hidrolik değişimi işine giriştim . Büyükce bir şırınga temin ettim ucuna bir hortum . Petrol ofisinden hidrolik direksiyon yağı aldım dextron 2 destekli . ilk önde şırınga ile kutu içindeki eski hidrolik i çektim tek kelime ile zift gibi  olmuş. Araç  7 sene dayımda durdu o zaten değiştirmemiştir .1 yıldır bende ondan öncede değiştiğini pek sanmıyorum. Birkaç da önden video izledim  lpg beyninden dolayı dönüş hortumunu söküp yenileme olayını yapmak istedim ama lpg beyin felan söküleceği için onun yerine çark ettirerek yenileme işine giriştim .

İlk önce kutu  içindeki eski yağı sonuna kada çektim , ve çektiğim kadar yeni yağ koydum ve aracı çalıştırıp direksiyonu  tam tur sağ soy yaparak sistem içinde dolaşarak yenilenmesini sağlamaya çalıştım . daha sonra aracı stok ettirp tekrar kuu içöindeki yağı çektim aynı şekil kıp kızıl yağ  zift rengini almış şekilde çıktı . Bu şekilde  4 sefer yaptım her seferinde simsiyah yağ aldım 1 kg yağ nerdeyse bitmelik oldu  5 inci seferde yağı koydum ölçüsüne bakarak tamamladım . Belki şimdi çeksem tekrar oda simsiyah çıkar sistemin içi nasıl kirliyse artık . 1 kg yağı bitrdik . Ortala yedek geri dönüş haznesi  250 ml kadar yağ alıyor 4 parti çevirdi zaten içinden çıkanla birlikte 2 adet  500 ml su şişesi kirli yağ çıktı 1kg yani .

Sonuca gelirsek direksiyonumda çok ciddi bir rahatlama hissetmedim yalan söylemeyim . Ama rahatlama oldu onu da inkar etmeyim. Biraz ön takım bakımı birde direksiyon kuutmda azda olsa kaçak var bakıma ihtiyacı var . Bunlarada bağlı sanırım  . Efsanelerde yaşlı neresini ele alsak bir bakımsızlık  hikayesi . Bu arabalara efsane masraf çıkarmaz diye kimse bakmıyor . Km re bakımları zamanında yapılsa aslında gerçekten ölümsüz araçlar .

ben hidrolik anlamında şu an bütün sıvıları yeniledim  .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "