0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İ30 hatcback çalıştığım yerde iki arkadaşta var. İkisi de elite dizel otomatik. Yakıtı diğer dizellere göre fazla diyorlar. Ama rakam veremeyeceğim. Alım satıma gelince abim bursadan bursa plakalı araç aldı sigortayı da hemen orada yola çıkmadan 16 plaka üzerinden yaptırdı (şehirlerarası yolsa sigortasız gitmek yasakmıymış neymiş). Ankaraya gelince de burda plakasını değiştirdi.
Merhaba arkadaşlar,Biraz uzun oldu, kafam da biraz karışık ama vakit ayırıp okuyacak ve cevap verecek olan olursa sevinirim.2010 Aralıkta sıfır aldığım 2011 model Corolla comfort extra dizel manuel 108.000 km.deki aracım için bugün bir alıcı ile 48.500 TL'ye anlaştık, kapora aldım. Bugün bankaya aracın ruhsatını faksladık, kredi çıkmasını bekliyoruz, herhalde bir kaç gün içinde satış gerçekleşir.Aklımda yeni alacağım araç hakkında ve satın alma ile ilgili bazı sorular var.65.000 TL'nin üstüne çıkmak istemiyorum ve 2 kriterim var, eşimin de kullanması için otomatik/yarı otomatik olması ve station wagon/yeterli bagaj hacmi olması. Bunlar haricinde elbette km.sinin yüksek olmaması (mümkünse 100.000 altı) Bu 2 kriteri istediğim fiyatta sağlayan sıfır araç olmadığı için (bildiğiniz varsa belirtiniz) 2. el araçlara yöneleceğim. Şimdilik aklımda 2 araç var. Birincisi 2012-2014 Hyundai İ30 CW veya ikizi Kia Ceed SW (daha çok i30'dan yanayım). İkinci seçenek ise 2011-2013 Renault Grand Scenic. Öğrendiğim kadarıyla İ30'un tork konvertörlü 6 ileri otomatik şanzımanı varmış, sorunsuz fakat yakıt tüketimi yüksek tarzında bilgiler edindim. (Corolla'da şehirler arasında max 5, karma kullanımda max 6 lt. ile geziyordum), Bir de elite versiyonu donanım olarak epey tatmin edici görünüyor, i30'un yakıt tüketimi ve şanzımanı hakkında bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.Renaulta ise hem Fransız olmasından hem de EDC şanzımanın olası problemlerinden dolayı pek sıcak değilim (DSG gibi problemli mi değil mi bilmiyorum ama 2. elde bu tarz çift kavramalı yarı otomatikler daha fazla tehlike arz ediyor gibi) Belki 2011-2014 Megane Sporttourer da olabilir bu arada, bunlar hakkında bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim. Bu modeller haricinde belirttiğim fiyat aralığında 2011'den daha yukarı araç önerilerine de açığım. D segmentinde de olabilir, 508 SW ilanı var epey, araç da güzel görünüyor ama sanırım mmt gibi tek kavramalı yarı otomatik bir de Corolla öncesinde 206 dizelim vardı epey uğraştırdı, o yüzden fransıza sıcak bakamıyorum.Auris Touring Sport da baktım benzinli cvt'lere ama satışta fazla yok, geçen aylarda aracım satılmadığı için 2 tane cazip fiyatlı olanı kaçırdım aslında. şu an satışta olanların da fiyatları pek cazip değil.Kısacası ilk aklımdaki seçenek İ30 CW özellikle bu araç hakkında bilgi veren ve başka araç önerisi olan olursa sevinirim.Bunun haricinde satış ile ilgili; ben Tokat'ta yaşıyorum, baktığım araçların çoğu İstanbul veya çevresinde. Aracın plakasının Tokat olmasını istiyorum, bunu noterde belirtiyoruz sanırım ama, İstanbul'dan aracı alırsam plakasını Tokat'a geldiğimde mi değiştirmem gerekiyor yoksa bu işlem İstanbul'da yapılabiliyor mu? Yapılabiliyorsa yeni plakasına sigorta ve kaskoyu yaptırabilirim sanırım, ama plaka Tokat'ta çıkacaksa İstanbul'dan Tokat'a gelinceye kadar sigorta kasko işleri nasıl yapılıyor?
@Emre Aslan (16031) bey,Dizel/Benzinli kararsızlığınız için önceliklle yıllık yapılan km., sahip olma maliyeti ve bakım/onarım masraflarını göz önünde bulundurmalısınız.Hanımefendinin kullanımını düşünüyorsanız Grand Scenic'i seçenekler arasından çıkartmanızı öneririm, görüş açıları ve kullanım pozisyonu itibariyle bir hayli sorun olabilir.İ30 konusunda duyumlarınız doğru, tork konvertörlü tam otomatik şanzımanı sebebi ile nispeten yüksek yakıta sahip, bu şanzımanın en önemli artısı Aisin üretimi olup gayet dayanıklı bir yapıya sahip olmasıdır, tek soru işareti ise Aisin'ın Toyota iştiraki olmasına rağmen bu şanzımanı neden kullanmadığıdır ki tabi bu kısımda anlaşmalar söz konusu da olabilir.Ayrıca tam otomatik şanzımanın, tork konvertör kavrama süresi ile dizel motorun turbo gecikmesi bir araya gelince ilk kalkış anında hantal bir izlenim oluşturabilir, ayrıca hill holder olmayan bir model alırsanız belli bir eğim üzerinde geri kaydırma da yapabilir, motorun genetiği ve yazılımı ile beraber muhtemelen nispeten fazla yakıt yakmasının ana sebeplerinden biri de budur zaten.Bir arkadaşımda Auris 1.6 Premium Touring Sport Skypack CVT var, henüz 25.000km civarında, SUV almak için satmayı düşündüğünü söylemişti, dilerseniz sizi görüştürebilirim.
10 yıldır dizel kullanıyorum ama yeni aracın dizel/benzinli olması ya da yakıt tüketimi önemli değil, daha ziyade sorunsuz bir otomatiği olsun, bir de bagaj hacmi yeterli olsun arayışındayım.@Ufuk Sönmez (16363) Bey, Auris için arkadaşınızla görüşebilirseniz ya da numarasını verebilirseniz çok memnun olurum, fiyat benim limitlerimi aşmıyorsa talip olabilirim, hem de Toyota'dan kopmamış olurum. Ayrıca araç İstanbuldaysa expertiz veya genel bakımı kontrolü için size veya yönlendireceğiniz yere uğrarım.
Sizi anlıyorum, otomatik şanzıman konusunda daha önce de dediğim gibi Japon dışında ZF üretimi bazı şanzımanlar hariç güven veren bir konu değil, açıkçası bende premium yada makam aracı dışında sedan araç kullanımı sebebini merak etmekteyim Bahsettiğim araç İstanbulda, kontrolü için yardımcı olurum tabi ki, zaten aracın 0km'den bu yana hemen her şeyini biliyorum. Arkadaşımın telefonunu özel mesaj olarak size gönderdim.
Teşekkürler Ufuk bey, numarayı aldım, birazdan arıyorum.
Ben olsam aurisi tercih ederdim. Yakıt sıkıntı olursa piyasanın lpg ye en uyumlu motoruna sahip taktırır i30 un yarısı kadar yakarsınız. Hem km si de düşük satarken de avantaj olur.
Ikisi arasinda cok kararsiz kaldim ama su an Aurisin ekspertizindeyiz. Bir sıkıntı olmazsa oglene kadar iş bitecek inşallah.