Gönderen Konu: İç tavan Döşemesi Lekeler ve Toyota Müşteri Hizmeterinin Umursamazlığı  (Okunma sayısı 4334 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi

Toyota Corolla (2012) model bir aracım var. Yaklaşık bir buçuk yıl önce aracın iç tavan döşemesinde toplu iğne başı büyüklüğünde siyah lekeler oluştu. Bu lekeler tavan döşemenin birçok yerinde mevcut. Aracımın bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. 30 bin bakıma gittiğimde durumu servise izah ettim (Efe Toyota ) servis müdürü İstanbul'dan bir yetkilinin gelip aracı inceleyeceğini söyledi. Yaklaşık 2 ay sonra uzman yetkili geldi ve beni çağırdılar. Yaklaşık 1 saat araç incelendi. Kriminal inceleme gibi.Tavan iç döşemesindeki bazı lekeler toplu iğneyle kumaş zarar görecek şekilde kaldırıldı. Uzman (!) arkadaş bunun kan lekesi, sigara lekesi olmadığını belirtti. İlkkez böyle bir şeyle karşılaştığını , bunun güve pisliği lekesi olduğuna karar verdi. bende kendisine "hiç güve görüp görmediğini sordum ve toyotanın o kadar arazi arabası var onlarda olmuyor sadece Türkiyede beni mi buldu dedim". Hiç bir şey söylemedi. Çünkü güve yünlü malzemeyi yer zarar verirdi . Bunu da geçtim bu güve Nasıl bir güveki koltuk kumaşına dokunmuyor, yan kapı kumaşlarında leke yokta. Sadece tavana kafayı takmış Orayı lekelendirmiş. Sadece gülüp geçiyorum. Uzman olan arkadaş araçta naftalin kullanmamı ve artarsa tekrar inceleyecekleri komikliğinide söyledi. Ve lekeler arttı buna rağmen. 50000 bakıma servise gittiğimde bu sorunu ilettim tekrar. Ama gelen cevap red. Herhangi bir şey yapamayacaklarını söylediler. Bunun üzerine 28 ekim 2015   Çarşamba günü Toyota müşteri hizmetlerini aradım ve beni pazartesi arayacaklarını söyledi. Daha ne arayan var ne soran . Toyota Türkiye'nin müşteriye verdiği değer ve ciddiyette ortaya çıkıyor. Aracıma birde garanti extra yaptırdım 600 tl vererek, bunların sözüne güvenerek. Anladım ki araç ne kadar kaliteli olursa olsun zihniyet kaliteli değilse bir anlam ifade etmiyor. Aracı satarken göz boyama ama sonra ortaya çıkan sıkıntılarda kimse yok yanınızda muhatap bulamıyorsunuz. Bu mu Toyota Türkiye sizin müşteri ilişkiniz, bu mu sizin müşteri memnuniyetiniz. Arama nezaketinde bulunmuyırsunuz. Ses kaydım vardır yukarda verdiğim tarihteki müşteri hizmetlerini görüşmemizde . Diyeceğim şu ki Hakkı'mı sonuna kadar arayacağım. Garanti süresini uzattım sizin yalan sözlerinize güvenip.ama umursanmıyoruz bile. Doğru düzgün bir açıklamanız bile yok. Güve diyip kurtuldu uzman (!) kişi. Suç hep müşterinin zaten. Ama her türlü hukuki Hakkı'mı arayacağım.




.

...

































Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Hakkınızı arayın.
Yalnız tavan döşemesini söktürüp baktırsanız iyi olur, tavan döşemesi ile tavan metali arasında bir şeyler mi var ki acaba da öyle bir şeyler oluyor. Belki tavan ufacık bir noktadan su alıyor ve bu çürümeye yol açmış olabilir. Ya da tavan döşemesine bir böcek girmiş olabilir. Tavanı söktürüp bir baktırın derim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Mutlu Bey teşekkür ederim cevabınız için. Dediğim gibi karşımda muhatap yok, incelemeden hayır cevabı veriyorlar. Bende sizin gibi düşünüyorum iç tavan ile metalin birleştiği yerde bir problem olabilir. Selamlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Mutlu Bey teşekkür ederim cevabınız için. Dediğim gibi karşımda muhatap yok, incelemeden hayır cevabı veriyorlar. Bende sizin gibi düşünüyorum iç tavan ile metalin birleştiği yerde bir problem olabilir. Selamlar.

Ankara'da hatırladığım en az 3 yetkili servis var, diğerlerini de deneyebilirsiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
servis bizlik bir şey yok diyor. İstanbul'dan merkezden gelen uzman kişi karar veriyor diyor. O gelen arkadaşta ilk incelemede bir şey bulamadı. Son anda plastik zeminde sadece bir yerde toplu iğne ucu kadar siyah bir leke buldu. Ve bunu güveye bağladı. Kurtuluşu bunda buldu yani. O da inanmadı söylediği şeye ama. İkinci defa artınca bu sefer hiç bakmadan incelensin talebime red cevabı verdiler. Ama onların bu cevabına benimde bir cevabım olacak ve sonuna kadar arayacağım hakkımı. Nasıl bir zihniyet anlamadım. Bir ürünü malzemeyi satarken binlerce para alırlar. Ama arkasında durmaya gelince ses seda yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Bu uzman herhalde böcek uzmanı.Entomolojist :Böcek bilimci. Toyotayı kutlarım.Her düzeyde uzmanı var maaşallah. :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
 :) :) :) :) Hakan Bey keşke böcek uzmanı olsa onu da tam bilmiyor. Wikipedia açıp bakarsa güve hangi malzemeler gider ve ne yapar öğrenecek. Ama kolay yol "kendi üzerinden at sorunu" yöntemini denedi. Diyorum ki bu böcek neden koltuk döşemesine veya diğer döşemelere zarar vermedi. Hiç bir şekilde cevap vermiyor bana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Biz işi biliyoz,ta merkezden geldik.2 ay beklediniz geldik.Bu güve ben bilmem mi?Bir de bennen restleşirseniz.Heeç olmaz olur virmem. :rofl: :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Leke mi bunlar yoksa Delik mi hocam? Eski arabamda hanım asfalt döken arabanın arkasından gitmiş, oda rüzgardan arabanın içine girmişti savruntuları. Sert yerlerde gazla falan silip çıkartmıştım ama tavan döşemesindekiler nokta nokta kalmıştı. Zaten anlamadım arabanın o kadar her yerine dolarken hanım nasıl camları kapamadı, neyse  :argh: :argh: :argh:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Yok sadece tavanda siyah nokta lekeler, delik değil. ama bu bir defa da olmuş değil. Zamanla artarak oluşmuş lekeler bunlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
evet bu arabada doğal malzem hiç yoktur.
yün,pamuk,keten v.s
hepsi suni plastik sünger polyster vardır.güve arabaya girse açlıktan ölür.o adam sallamış tamamen.tavan döşemeize yapıştırcının siyahlanması ve banyolarda gördüğümüz silikonun siyahlanması bakteri üremesi oluşmuş bence.kendi fikrim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ne olcağının takibindeyiz. Hakkınızı arayın tabiki.
Toyota Corolla 2001 1.6 Terra Special
Toyota Corolla 2010 1.6 Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Saffet Bey, bende sizinle aynı fikirdeyim. Araçta zamanla oluşan lekelerin sebebi bu muhtemelen ve gelen şahısta bunun çok iyi farkında aslında.  Arkadaşlar bugün müşteri hizmetleri tarafından arandım. Ve aracım incelendiği (daha önceki, ilk incelemeden bahsediyor) dışardan bir müdahaleden dolayı bu lekelerin oluştuğu kanısına vardıklarını söylüyor. Bu nedenle ikinci bir incelemeye gerek duymadıklarını belirtiyor. Yani görmeden kesin teşhisi koymuşlar. Bende incelemeye gelen uzman kişinin "güve olabileceğini söylediğini, artma olursa tekrar inceleyelim dediğini" söyledim. Karşımdaki müşteri hizmetleri temsilcisi hafif sert sesle " Ali bey ben size nihai kararı söylyorum, araca dışardan müdahale var, uzman raporu bu şekilde" dedi. BEnde kendilerinden bunun yazılı bir şekilde tarafıma verlmesini istedim. Ancak bunun mümkün olmadığını, bunun bir iç yazışma, kurumsal bilgi olduğunu söylediler. Yani anlayacağınız salak yerinede verildim. Toyota, maalesef Türkiye'deki idarecilerin elinde tabiri caizse kötü bir kocanın yanındaki güzel ve iyi bir kadına benziyor. Toyota markasına diyeceğim yok, haddim de değil bir olaydan dolayı. Ama Türkiyedeki idareciler tam zorba, ne hukuk tanıyorlar ne de arkanızda duruyorlar. Her şey satana kadar. Arkadaşlar fikirleriniz önemli benim için ne yapmalıyım. Avukat arkadaşımla görüştüm, tüketici hakem heyetine gideceğiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '10
  • 67 kere teşekkür etti
  • 186 kere teşekkür edildi
Geçmiş olsun.
Çok merak ettim fotoğraf var mı acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
yarın çekip koyarım Burak Bey.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 10, 2015, 23:44:51
Aracı 3 yıldır kullanıyorum sürekli, 56 binde. Sürekli kol dayanılan, elimi değdiğim yerde bile bu lekeler yok. Araçta hiç sigara kullanılmadı, içmiyorum da zaten. Ama tavan da bu lekeler var. Bu uzman(!) şahıslar bunu göre göre yalan söylüyor. Yok güve, yok dışardan müdahale. Bu güve neden kapı kenarındaki kumaşa gelmedi, koltukları yemedi. Yalancılığı meslek edinen bu uzmanlar bunu çok iyi biliyor. NAsıl olsa işin kolayı belli, at müşteriye suçu. Kusura bakmayın inanın çok sinirliyim, bunları yazarken bile deliriyorum. En çokta umursamaz, ciddiyetsiz tavırları canımı sıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Aslında servise gidip görüşürken diğer müşterilerin yanın da bağırıp çağırmaya başlayacaksınız. O vakit ilgileneceklerine eminim. İlla ki diş göstermek gerekiyor. Benim de aklıma hakan abinin dediği gibi küf yapma ihtimali geldi. Tavan da değilde sanki başka bir yerde bir hata var ve buda tavan döşemesinde bu lekelerin oluşmasına neden oluyor gibi.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar, konuyla ilgili Tüketici Hakem Heyetine başvurdum ve heyet bir bilirkişi tayin etti. Bugün aracı bilirkişiye götürdüm,inceledi. Bilirkişi, araçlardaki tavan döşemesi ile metal zemine yapıştırma işleminde, süngeri yakarak yapıştırıldığını ifade etti. Bu zaten normal bir uygulamaymış. Sorun yapışırken bu makinede atık madde kalıyorsa, partiküller yapışkana bulaşıyorsa eğer. Zamanla bu sıcak havalarda özellikle, dış tavanın ısınmasıyla kusuyormuş. Fabrikasyon hata dedi. İnşallah tam sonucu bekliyorum. Güve uzmanı olan Toyota Teknik personeli, bence biraz ilgisini işine yansıtsın. Ya da dürüst olsun...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar, konuyla ilgili Tüketici Hakem Heyetine başvurdum ve heyet bir bilirkişi tayin etti. Bugün aracı bilirkişiye götürdüm,inceledi. Bilirkişi, araçlardaki tavan döşemesi ile metal zemine yapıştırma işleminde, süngeri yakarak yapıştırıldığını ifade etti. Bu zaten normal bir uygulamaymış. Sorun yapışırken bu makinede atık madde kalıyorsa, partiküller yapışkana bulaşıyorsa eğer. Zamanla bu sıcak havalarda özellikle, dış tavanın ısınmasıyla kusuyormuş. Fabrikasyon hata dedi. İnşallah tam sonucu bekliyorum. Güve uzmanı olan Toyota Teknik personeli, bence biraz ilgisini işine yansıtsın. Ya da dürüst olsun...

Sorunun ortaya çıkmasına sevindim. İnşallah kısa sürede halledilir.
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar Merhaba.

Daha önceden paylaştığım iç tavan döşemesi konusu ile ilgili, dün hakem heyeti kararını aldım. Kararda kumaş ile süngerin birleştirilmesi sırasında hata olduğunu ve bu nedenle sorunun kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğunu yazmışlar. Bu durumda Toyota'daki güve uzmanı arkadaş bilgisiz çıkmış oldu. İlk işim bulabilirsem o arkadaşa bir güve yollamak olacak. Biraz tanısın güveyi, incelesin ve bir daha güve olup olmadığına emin bir şekilde karar verir.

Kararı aldıktan sonra Toyota Müşteri Hizmetlerini aradım ve ne yapmam gerektiğini sordum. Müşteri Temsilcisi bana aynen şunu dedi,(kayıtlarda da var zaten) " Ali bey, biz kararımızı önceden verdik ve dıştan müdahale olduğu için bunun kullanıcı hatası olduğu yönünde size görüş bildirdik. Tüketici Hakem Heyeti raporunun bizi bağlayıcı bir tarafı yok, herhangi bir aksiyon yapamıyoruz dedi" bende kendisine bunun bir kanuni zorunluluk olduğunu ve kararın her iki tarafı da bağlayıcı olduğunu  ilettim. Ancak umursamadı bile. Yani Toyota artık kanun da tanımıyor ya da temsilcileri zır cahil. Biri güve uzmanı biri de kanun, yasa ne demek bilmiyor. Toyota Türkiye Sorumlularından nefret eder hale geldim. Umursamaz, ciddiyetsiz tavırlarından dolayı. (Toyota'dan değil)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar Merhaba.

Daha önceden paylaştığım iç tavan döşemesi konusu ile ilgili, dün hakem heyeti kararını aldım. Kararda kumaş ile süngerin birleştirilmesi sırasında hata olduğunu ve bu nedenle sorunun kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğunu yazmışlar. Bu durumda Toyota'daki güve uzmanı arkadaş bilgisiz çıkmış oldu. İlk işim bulabilirsem o arkadaşa bir güve yollamak olacak. Biraz tanısın güveyi, incelesin ve bir daha güve olup olmadığına emin bir şekilde karar verir.

Kararı aldıktan sonra Toyota Müşteri Hizmetlerini aradım ve ne yapmam gerektiğini sordum. Müşteri Temsilcisi bana aynen şunu dedi,(kayıtlarda da var zaten) " Ali bey, biz kararımızı önceden verdik ve dıştan müdahale olduğu için bunun kullanıcı hatası olduğu yönünde size görüş bildirdik. Tüketici Hakem Heyeti raporunun bizi bağlayıcı bir tarafı yok, herhangi bir aksiyon yapamıyoruz dedi" bende kendisine bunun bir kanuni zorunluluk olduğunu ve kararın her iki tarafı da bağlayıcı olduğunu  ilettim. Ancak umursamadı bile. Yani Toyota artık kanun da tanımıyor ya da temsilcileri zır cahil. Biri güve uzmanı biri de kanun, yasa ne demek bilmiyor. Toyota Türkiye Sorumlularından nefret eder hale geldim. Umursamaz, ciddiyetsiz tavırlarından dolayı. (Toyota'dan değil)
Bir avukata danışın bence peşini bırakmayın. Alakanız ve dik duruşunuz için ayrıca sizi saygıyla selamlıyorum.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah