Arkadaşlar birkaç başlıkta sorunlarımı daha önce paylaşmıştım ama bugün daha somut bir gösterge oluştu ( Aracım 129 binde D4d MMT bir corolla). Bir avm'nin otoparkındaki ufak bir rampada araçla durdum kalkmaya çalışırken check engine uyarısı geldi. Arabayı sürmeye devam ettim ama araç koruma moduna aldı kendini. Turbo devreye girmedi. Daha sonra elimdeki OBD cihazı ile uyarıyı kontrol ettim ve arıza kodunu sildim. Arıza kodu P0236 (düşük manifold basıncı uyarısı) olarak geldi. Arıza kodunu sildikten sonra 120 km kadar yol geldim herşey normaldi. Tüketim, hız herşey iyiydi.
Son birkaç aydır artan ve bazı sabahları olan rölanti sorunum vardı. Bunun için yazılım bile atıldı ama düzelmedi.
Bazen geç çalışma sorunu yaşamaya başlamıştım.
En önemlisi rölanti uzun zaman stabil kalmıyordu arada ufak düşüşler ve toparlamalar yaşıyordum.
Tüm bunlaı yan yana getirip araştırdğımda MAP sensöründe sorun olduğunu tahmin ettim ama ne kadar doğru düşünüyorum bilmiyorum. Hadi tanı doğru diyelim bu sensör nasıl kontrol edilir yada temizlenir hiçbir bilgim yok yarduımlarınızı rica ediyorum.
Saygılarımla
Hava filtresinin çıkışındaki sensör.
Yağsız kontak sprey ile temizleniyor bildiğim kadarıyla.
Örnek video: https://www.youtube.com/watch?v=Rt8Ekk6kot8
Yardım için teşekkür ederim ama bu benim bahsettiğim sensör değil. İsimleri birbirine çok benziyor ama benim şüphelendiğim sensör MAP (sizin verdiğiniz MAF) sensörü. Bir video buldum ondada değiştirmişler. Bakalım ben nasıl çözücem.
MAP sensoru hava filitresine yakin ve vidalari sokuldugunde çıkıyor,
Sökülüp temizlendiginde tekrar takılır.
Ancak kesin sorun bu mudur? Denemeden ve sensör degerlerini takip etmeden yorum yapmak hata olur.
Peki ahmet bey sorunuz gerçekten maf sensorunde olabilirmi.Motora dogru hava girişi olmuyordur dogru okuyamiyordur.bunlari.yapma.ihtimali varmi.
Inani buzamana kadar map sensorunu duymadim görmedim bilmiyorum.
Forumda teknik acidan.ahmet bey yardimci olabilir
MAP sensoru hava filitresine yakin ve vidalari sokuldugunde çıkıyor,
Sökülüp temizlendiginde tekrar takılır.
Ancak kesin sorun bu mudur? Denemeden ve sensör degerlerini takip etmeden yorum yapmak hata olur.
Ahmet Hocam sizin bahsettiğiniz MAF sensörünü temizledim ama sorun çözülmedi. Bu MAP (manifold air pressure (manifold basınç sensörü)) nerededir ve nasıl temizlenir hiç bilmiyorum. Yarın tekrar bakıcam umarım sorun bu kadar basittir.
P0236 nın yazdığınız hata kodu olduğuna eminmisiniz?
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 01:46
Ahmet Hocam sizin bahsettiğiniz MAF sensörünü temizledim ama sorun çözülmedi. Bu MAP (manifold air pressure (manifold basınç sensörü)) nerededir ve nasıl temizlenir hiç bilmiyorum. Yarın tekrar bakıcam umarım sorun bu kadar basittir.
MAP sensörünün benim arabada yerini biliyorum ama sizin arabada aynı yerdemidir emin değilim. Motorun kelebek kısımlarına doğru bakın bir adet boru giriyor o sensöre
P0236 nın yazdığınız hata kodu olduğuna eminmisiniz?
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 01:46
MAP sensörünün benim arabada yerini biliyorum ama sizin arabada aynı yerdemidir emin değilim. Motorun kelebek kısımlarına doğru bakın bir adet boru giriyor o sensöre
Evet gelen arıza kodu p0236 powertrain.
Bu benim arabadan daha önce çektiğim bir fotodan göstereyim tahminimi.

Şu video özellikle benim için bilgilendirici oldu.
https://www.youtube.com/watch?v=Z0F-BAsk658
D4D motor için MAP sensörü şekildeki gibi herhalde.
İlgili konu : http://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/121689-avensis-2004-d4d-map-sensor/
Burak bey fotoğraf için teşekkür ediyorum. İsim konusunda hatalı olduğumuda anladım Air değil Absolute imiş

.
Bizim D4d de manifolda gireceği yerde EGR olduğu için direk manifolda girmemiş ama manifolda giren yerden bir hortumla bağlantılandırılmış gibi anladım. Yarın sabah daha net görürüm tahminim.
aracınızın map(manifold absoulte sensor) yada turbo basınç sensörüde denebilir.kaputu açınca sağ elinizi arabaya koyun.işte elinizin altına gelir radyatörün üst tarafında siyah küçük borulu sensördür.yenisi serviste en son 650 tl idi.çıkması piyasada yok.aliexpresste yan sanayi var 40 usd.biz araştırmıştık.2007-2010 arası olan ile 2010-2016 arasındakiler farklı.zaten olsa takardk yeni modelinki var piyasada.eski model yok.
toyota 89420-12210
89420-12220
89420-71020
bunlar olur.ortadaki corolla baştaki hilux diğeri yaris parça noları.hepsi aynı....
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 15:12
tabi ben bu bilgileri şu şekilde veriyorum
map sensörünün arızasını anlamak lazım ilk evvela.
turbo doğru çalışıyor mu.turbo actuator rot u sıkışmamış olucak.sıkışır ise az hava basar.intercooler da ve borularda kaçak olmicak.
bunlarda bu arızayı verir.borular sağlam mı .bunlar eğer doğru ise map arızası var denebilir...genelde turbo sıkışıyor bizim modellerde.dumandan turbo actuator u sıkışıyor eğer yukarda sıkışır ise az basıyor.aşağıda sıkışır ise çok basıyor.ilk önce bunlara bakmak lazım..
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 15:21
http://tr.aliexpress.com/item/OEM-89421-71020-For-TOYOTA-HILUX-YARIS-HIACE-DYNA-TURBO-MAP-SENSOR/32282540874.html?ws_ab_test=searchweb201556_1_71_72_73_74_75,searchweb0_0,searchweb201560_9işte bu....
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 15:22
yaris nlp90 modeli bizim motor.89421-71020 bu parça.ben 650 tl vermezdim açıkçası...
aracınızın map(manifold absoulte sensor) yada turbo basınç sensörüde denebilir.kaputu açınca sağ elinizi arabaya koyun.işte elinizin altına gelir radyatörün üst tarafında siyah küçük borulu sensördür.yenisi serviste en son 650 tl idi.çıkması piyasada yok.aliexpresste yan sanayi var 40 usd.biz araştırmıştık.2007-2010 arası olan ile 2010-2016 arasındakiler farklı.zaten olsa takardk yeni modelinki var piyasada.eski model yok.
toyota 89420-12210
89420-12220
89420-71020
bunlar olur.ortadaki corolla baştaki hilux diğeri yaris parça noları.hepsi aynı....
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 15:12
tabi ben bu bilgileri şu şekilde veriyorum
map sensörünün arızasını anlamak lazım ilk evvela.
turbo doğru çalışıyor mu.turbo actuator rot u sıkışmamış olucak.sıkışır ise az hava basar.intercooler da ve borularda kaçak olmicak.
bunlarda bu arızayı verir.borular sağlam mı .bunlar eğer doğru ise map arızası var denebilir...genelde turbo sıkışıyor bizim modellerde.dumandan turbo actuator u sıkışıyor eğer yukarda sıkışır ise az basıyor.aşağıda sıkışır ise çok basıyor.ilk önce bunlara bakmak lazım..
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 15:21
http://tr.aliexpress.com/item/OEM-89421-71020-For-TOYOTA-HILUX-YARIS-HIACE-DYNA-TURBO-MAP-SENSOR/32282540874.html?ws_ab_test=searchweb201556_1_71_72_73_74_75,searchweb0_0,searchweb201560_9
işte bu....
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 15:22
yaris nlp90 modeli bizim motor.89421-71020 bu parça.ben 650 tl vermezdim açıkçası...
Saffet bey ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim. Bu sabah sensörü söktüm ve bir kontak spreyi ile temizlemeye çalıştım. İçinden siyah ufak kir parçaları geldi ama ne derece başarılı oldum bilemiyorum.
Tek bir vida ile EGr üzerine tuturulmuş çok basit bir şekilde çıkardım ve temizledim. Tam olarak Aliexpress linkindeki parça ama kodu farklı. Sizinde bahsettiğiniz gibi sorun olmaz sanırım.


Şimdi benim aracımda 2 ayrı arıza mı var yoksa bir arızanın farklı alanlara yansıması mı bilmiyorum.
1. sorunum sabahları soğuk motorda rölanti dalgalanması ve titreşim sorunu. Bu sorun için Yazılım güncelmesi yapıldı ve servis tarafından inceleme yapılcak. MAP sensörünü temizledim hemen ilk çalıştırmada rölanti dalgalanması sorunu yine oldu. Ya temizlik sorunu tam çözmedi yada sorunun kaynağı enjektörler diye düşünüyorum.
2. sorun ise 2 kez yaşadığım bu P0236 kodu hata kodu sorunu. Bu sorun oluştuktan sonra araç kendini koruma moduna alıyor ve tırbo devreye girmiyor ama hata kodunu sildikten sonra herşey düzeliyor. Bu nedenle bir sensör sorunu olduğunu düşündüm ve temizlikten sonra bu kodu bugün hiç almadım ama bu çok kısa bir süre. Daha önce yaşadığım bu iki kod arasında 2 ay geçmiştir herhalde.
Saffet bey siz benden çok daha tecrübelisiniz Turbo actuator sorunu ilk defa duyuyorum. Bu sorun mekanik bir sorun mu? Mekanik ise sürekli sıkışma olduğundan araç arıza kodunu silmem ile araç normale dönermiydi? ya da bu sorun az bir sıkışma yaptığından benim sürüşte bunu hissetmemiş olma ihtimalim var mı? Bu arızayı illa bir turbı servisimi anlar benim standart özel servisim anlayabilir mi sizce?
İntercooler'ı güncellemede yeni değiştiği için açıkçası kaçak ihtimalinin düşük olarak kabul ediyorum. Ustama tekrar kontrol ettiririm.
k bakmayın sizin aracınızı 2008 zannettim 2011 miş.yani. 89421-20200 veya 89421-71030 parça kodu.
şimdi tecrübe ile şunu söliim.sizin turbo elektrik aktutörlü yani ecudan gelen voltaja göre aktif ve de aktif oluyor.bunu şöyle anlarsınız.turbocuya gidip veya sizde gözle bakarsınız.gaza bastığınızda turbonun aktüatörü hareket ediyorsa sorun yok.yok haraket etmiyosa sorun odur..borular delik olabilir.kelepçler gevşek olabilir.bakmak gerek..sensörü ölçmek gerek.
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 22:21
intecoolerdan evvel var mıydı?varsa şüphelenmeyin yoksa şüphelenin bolu dağında kelepçe yüzünden kalan arkadaşım var...
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 22:23
turbo actutor ü elektronik çalışmassa endini kitler ve korumaya geçer.sen silersin normale döndüğünü düşünür.ama gene sıkışınca gene araıza verir.o yüzden hemen sensör demeyin turbo kontrol edilmeli...özellikle aktüatörü.
aktüator mekaniktir fakat bu mekaniği elektronik yöneten turbonun üzerinda siyah kutulu devre vardır.onun içide de motor vardır.bu motor dişli kırabiliyor...
k bakmayın sizin aracınızı 2008 zannettim 2011 miş.yani. 89421-20200 veya 89421-71030 parça kodu.
şimdi tecrübe ile şunu söliim.sizin turbo elektrik aktutörlü yani ecudan gelen voltaja göre aktif ve de aktif oluyor.bunu şöyle anlarsınız.turbocuya gidip veya sizde gözle bakarsınız.gaza bastığınızda turbonun aktüatörü hareket ediyorsa sorun yok.yok haraket etmiyosa sorun odur..borular delik olabilir.kelepçler gevşek olabilir.bakmak gerek..sensörü ölçmek gerek.
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 22:21
intecoolerdan evvel var mıydı?varsa şüphelenmeyin yoksa şüphelenin bolu dağında kelepçe yüzünden kalan arkadaşım var...
Mesaj Birleştirildi: 01 Ksm, 2015 22:23
turbo actutor ü elektronik çalışmassa endini kitler ve korumaya geçer.sen silersin normale döndüğünü düşünür.ama gene sıkışınca gene araıza verir.o yüzden hemen sensör demeyin turbo kontrol edilmeli...özellikle aktüatörü.
aktüator mekaniktir fakat bu mekaniği elektronik yöneten turbonun üzerinda siyah kutulu devre vardır.onun içide de motor vardır.bu motor dişli kırabiliyor...
Youtube'da actuator'un neye benzediğini ve neye bakmam gerektiğini anladım. Yarın kendim bakmaya çalışcam olmadı ustamada gösteririm.
P0236 kodu kampanya öncesinde yoktu ama rönlanti sorunu geçmiştede vardı. Onun kaçaklarınada baktırım.
Hava filtreniz yeni mi?Onu değistirip uzerindeki sensoru temizleyin sorununuz duzelir bende de ayni sorun vardi.
Hava filtreniz yeni mi?Onu değistirip uzerindeki sensoru temizleyin sorununuz duzelir bende de ayni sorun vardi.
yardım için teşekkür ederim. Hava filitresi yeni temizlendi, MAF sensörünüde 2 kez temizledim ama sorun aynı devam ediyor malesef
kampanyadan evvel p0236 yok ise kesin kaçak var.rolanti sorunu turbo veya enjektör olabilir.siz kaçak turbo kontrolü yapmadan sensörü almayın.o sensör çok kolay bozulmaz...
kampanyadan evvel p0236 yok ise kesin kaçak var.rolanti sorunu turbo veya enjektör olabilir.siz kaçak turbo kontrolü yapmadan sensörü almayın.o sensör çok kolay bozulmaz...
Bugün sanayideki ustama gittim. Kendi bilgisayar sistemine arıza kodunun alınması durumunda bakılması gereken sıralamaya baktı. Sensör, soket vs gibi. İntercooler hortumlarını gözle kontrol etti. Turbo actuatorunu gösterdi ve normal dedi. Bakalım tekrar kod alınırsa daha kesin çözümler arayacağım. Şimdilik herşey olağan.
Saygılarımla