Gönderen Konu: P0236 arıza kodu ve olası suçluyu buldum galiba. Yardım rica ediyorum.  (Okunma sayısı 18811 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 91000
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Dün rölanti dalgalanması için çorlu köşkdere servise gittim. Motor soğukken bu sıkıntıyı yaptığı için video çekmiştim. Servis ustası videoyu görür görmez direkt yazılım güncellemesi yapacağız dedi. Hatta servis kaydını açan bayan ısrarla yazılım güncellemesi uyarısı bilgisayarda çıkmıyor dedi, ama usta alalım güncelleme yapacağız dedi. Yaklaşık 2 saat uğraştılar, kaputu açıp ta bir şeyler yaptılar. Sıkıntının bir dağa olmayacağını belirtip teslim ettiler. Hakikaten bu sabahta ilk çalıştırmada motor çok düzgün çalıştı ses olarak. Bundan sonra bakalım ne yapacak.
Birde bu yazılım güncellemesi bence, belirli bir süreden sonra tabi, mutlaka yapılmalı. Arabanın vites geçişleri, çalışması her şey düzelmiş. Farklı bir araba sürüyorum hissi uyandı ilk kullanınca. Arabaların her tarafı elektronik olunca belirli süreden sonra kalibrasyonun mutlaka yapılması lazım.
2011 Toyota Corolla Elegant 1.4 d-4d M/M

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Dün rölanti dalgalanması için çorlu köşkdere servise gittim. Motor soğukken bu sıkıntıyı yaptığı için video çekmiştim. Servis ustası videoyu görür görmez direkt yazılım güncellemesi yapacağız dedi. Hatta servis kaydını açan bayan ısrarla yazılım güncellemesi uyarısı bilgisayarda çıkmıyor dedi, ama usta alalım güncelleme yapacağız dedi. Yaklaşık 2 saat uğraştılar, kaputu açıp ta bir şeyler yaptılar. Sıkıntının bir dağa olmayacağını belirtip teslim ettiler. Hakikaten bu sabahta ilk çalıştırmada motor çok düzgün çalıştı ses olarak. Bundan sonra bakalım ne yapacak.
Birde bu yazılım güncellemesi bence, belirli bir süreden sonra tabi, mutlaka yapılmalı. Arabanın vites geçişleri, çalışması her şey düzelmiş. Farklı bir araba sürüyorum hissi uyandı ilk kullanınca. Arabaların her tarafı elektronik olunca belirli süreden sonra kalibrasyonun mutlaka yapılması lazım.

Benim 2. kez yazılım güncellemesi yapıldı. İlk kez yapıldığında 3-4 hafta rölanti sorunu çözüldü ve sizinle aynı duyguları yaşadım arabnın vites geçişleri davranışları tamamen değişmişti ama sonunda yine sabahları dalgalanma geri geldi. Bende aydın yetkili servise geri gttim bilgilerimi alıp istabul merkeze bildirdiler. Merkez yazılımsal bir hata tespit ettik dediler daha güncel bir yazlım yollandı. Dün yazılım değşitirildi. Sabah rönlati sorunu bu sabah olmadı ama gün içinde birkaç kez geç çalışma hatta 2 kez marj almama oldu. İlk yazılımdada birkaç gün olup sonra azalmıştı. Umarım gene geri gelmez geçen seferki gibi.
Dün bir arkdaşımın golf 7 dizelini kullandım arabanın rönaltisi çivi gibi ne ilk çalıştırmada nede sıcak motda gram oynamıyor anlamadım bizim arabalar neden böyle  >:( lafta japonlar sorunsuz arbaa yapar..
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 91000
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Bazı konularınızda enjektör sıkıntısından bahsedilmiş. Pek anlamam ama enjektörlerde problem olsa yazılım güncellendiğinde sorun düzelmez sıkıntı aynen tekrar eder, yada etmeli şeklinde yorumluyorum. Bence sıkıntı yazılımın stabil olmaması. Yada arabayı kullanırken mi bir hata yapıyoruz? Şu mmt kullanma mantığı falan.

Ben herhangi bir hata kodu almadım daha. Yalnız DSG den başı ağrıyan o kadar çok arkadaşım var. İleri kilometrelerde çok sıkıntı yapıyor.
2011 Toyota Corolla Elegant 1.4 d-4d M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Bazı konularınızda enjektör sıkıntısından bahsedilmiş. Pek anlamam ama enjektörlerde problem olsa yazılım güncellendiğinde sorun düzelmez sıkıntı aynen tekrar eder, yada etmeli şeklinde yorumluyorum. Bence sıkıntı yazılımın stabil olmaması. Yada arabayı kullanırken mi bir hata yapıyoruz? Şu mmt kullanma mantığı falan.

Ben herhangi bir hata kodu almadım daha. Yalnız DSG den başı ağrıyan o kadar çok arkadaşım var. İleri kilometrelerde çok sıkıntı yapıyor.

Bende Fizikel bir sorun enjektör sorunu olmadığı kanaatindeyim hatta toyotaya bu nedenle ciddi bir şikayet mektubu yazdım. Kullanımda nasıl bir hata olabilir diye düşünüyorum ben bekleme yaparken vites ısınmasın diye hemen boşa atarım, N  vitesinde kalmam acaba bu sorunu yaratır mı bilmiyorum. Vites geçişini hisseceğime yakında ayağımı gazdan çekerim bu zaten temel MMT mantığı diye biliyorum.

Saygılarımla
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 91000
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Aslına bakarsanız bende ışıklarda hemen boşa alıyorum. Bu mu sıkıntı yapıyor acaba? İnşallah bir sonuç alırsınız. Takipteyim.

Saygılar...
2011 Toyota Corolla Elegant 1.4 d-4d M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
boşa almanıza gerek yok.sistem zaten kendi kendine araç durunca hemen boşa alır.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 91000
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Frene hafif basınca boşa aldığını hissediyorum zaten. Tam basılı olunca da rahat boşta olacaktır tabi. Tavsiye üzerine 30sn üzerindeki ışıklarda boşa alıyordum. Ama yazılım güncellemesi sonrası artık ayağım frende bekliyorum. Birde böyle deneyelim.
2011 Toyota Corolla Elegant 1.4 d-4d M/M