Gönderen Konu: Yoğun trafikte mmt vitesten gelen "bip" sesi ve vitesin N de kalması  (Okunma sayısı 7951 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3500
  • Model Yılı: '15
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar merhaba,

Bugün sıkışık trafikte dur kalk yaparken iki kere farklı zamanlarda bip bip diye ses geldi ve vitesi N den E ye almama rağmen N de kaldı. 2-3 saniye sonra tekrar denediğimde E ye geçti. Bunun sebebi nedir? Nasıl bir problemdir bu ?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Baskı balatanın ısındığının uyarısıdır. Öndeki aracın 50cm yada 1m gibi boşluğu için kalkış yapmayın, ikinci 1m yada daha uzun mesafe için kalkış yapın. Tam durmadan önce vitesi boşa alın.. durduktan sonra değil.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Tekin beyin dediklerine de ek olarak (sanırım aracınız M/M şanzıman) sıkışık trafikte ilerlemek zorundaysanız vitesinizi E yerine manuel'de kullanın.Ayrıca 20 saniyeden fazla beklemelerde de vitesi N konumuna yani boşa alınız.Bu sıkıntıları yaşamazsınız bir daha ;)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Tekin beyin dediklerine de ek olarak (sanırım aracınız M/M şanzıman) sıkışık trafikte ilerlemek zorundaysanız vitesinizi E yerine manuel'de kullanın.Ayrıca 20 saniyeden fazla beklemelerde de vitesi N konumuna yani boşa alınız.Bu sıkıntıları yaşamazsınız bir daha ;)

Tekerlerin dönmesinin durduğu ilk 3 sn yarım debriyaj yapılmaya devam edildiği için tam durmadan vitesin boşa alınması gerekiyor.

Durup ilk 3 sn içinde kalkış yapılmadıysa, devamında vitesin E modunda kalmasının bir zararı yok, zira 3sn sonra tam debriyaj yapıldığından sorun kalmamış oluyor.

3sn'den fazla durma işlemi gerçekleşecekse tam durmadan vitesi boşa almak gerekmektedir.

Tam durduktan sonra istenirse vites E moduna alınıp beklenebilir, ayak frenden çakilmediği sürece kavrama başlamaz.

Yanlışlıkla fren gevşetildiyse vites hemen boşa alınmalıdır.

MMT şanzıman bu kullanım şartları yüzünden konfora negatif etki eden stili varken diğer taraftan en ekonomik yakıt tüketim değerleri ve performans çıkaran otomatik şanzımandır.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3500
  • Model Yılı: '15
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Tekerlerin dönmesinin durduğu ilk 3 sn yarım debriyaj yapılmaya devam edildiği için tam durmadan vitesin boşa alınması gerekiyor.

Durup ilk 3 sn içinde kalkış yapılmadıysa, devamında vitesin E modunda kalmasının bir zararı yok, zira 3sn sonra tam debriyaj yapıldığından sorun kalmamış oluyor.

3sn'den fazla durma işlemi gerçekleşecekse tam durmadan vitesi boşa almak gerekmektedir.

Tam durduktan sonra istenirse vites E moduna alınıp beklenebilir, ayak frenden çakilmediği sürece kavrama başlamaz.

Yanlışlıkla fren gevşetildiyse vites hemen boşa alınmalıdır.

MMT şanzıman bu kullanım şartları yüzünden konfora negatif etki eden stili varken diğer taraftan en ekonomik yakıt tüketim değerleri ve performans çıkaran otomatik şanzımandır.

Çok açıklayıcı oldu Tekin bey teşekkür ederim. Aracı kullandıkca detay gariplikler gözüme çarpıyor. Mesela bugün yolcu tarafındaki ön konsolun üst kısmında uc serit cizgi şeklinde dalgalanma olduğunu farkettim canım sıkıldı yine.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Tekerlerin dönmesinin durduğu ilk 3 sn yarım debriyaj yapılmaya devam edildiği için tam durmadan vitesin boşa alınması gerekiyor.

Durup ilk 3 sn içinde kalkış yapılmadıysa, devamında vitesin E modunda kalmasının bir zararı yok, zira 3sn sonra tam debriyaj yapıldığından sorun kalmamış oluyor.

3sn'den fazla durma işlemi gerçekleşecekse tam durmadan vitesi boşa almak gerekmektedir.

Tam durduktan sonra istenirse vites E moduna alınıp beklenebilir, ayak frenden çakilmediği sürece kavrama başlamaz.

Yanlışlıkla fren gevşetildiyse vites hemen boşa alınmalıdır.

MMT şanzıman bu kullanım şartları yüzünden konfora negatif etki eden stili varken diğer taraftan en ekonomik yakıt tüketim değerleri ve performans çıkaran otomatik şanzımandır.



Bende bi düzeltme yapayım Tekin abi :) Otomatikleştirilmiş şanzımandır :) otomatik değildir. yukarıda söylediklerine harfiyen katılıyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Mekanik bir sistem kuru, yarı kuru yada hidrolik parçalar barındırabilir. Bu onun manuel (kullanıcı eli ile) yada otomatik (kendi başına) çalıştığını ifade etmez.

Doğal olarak kendi başına çalışan sisteme otomatik denir, otomobil parçaları üreten yada birleştiren bir çok alet (robot) otomasyona yani kendi başına hareket ve karar verebilme yetisine sahiptir ve insan elinden daha hassas davranabilen bu robot kolların çoğundada hidrolik parçalar kullanılmamaktadır ve otomatik çalışırlar.

Dolayısiyle "otomatikleştirilmiş ama otomatik değildir" söylemi kafa karıştırır.

O zaman, sabit kavramalı, hidrolik basıncı kullanmayan, 2 adet kasnak ve kayıştan meydana gelen e-CVT için de "otomatikleştirilmiş ama otomatik değil" ifadesi kullanmamız gerekmez mi?

Eğer, vites geçişlerini hissetmeye göre o şanzımana otomatik yada değil diye karar vereceksek ben şöyle bir sıralama çıkarabilirim:

1- e-CVT (Yaris, Prius Hybrid)
2- CVT (Corolla, Auris)
3- Tork konvertör kavramalı
4- MMT

CVT denen şanzımanda da tork konvertör kavrama kullanılmaktadır ama vites dişlileri yerine CVT kullanıldığından geçiş titreşimi daha az hissedilmektedir.

Diğer taraftan Tork konvertör kavramalı ile kuru kavramalı MMT şanzımanların vites değişim motorları aynıdır ve her iki şanzımanda kendi başlarına vites değişimlerine karar verebilmekte hatta MMT, tam duruşlarda kavramayı tam N konumuna alabilmektedir.

Sonuç olarak F1 hariç binek otomobil, yolcu otobüsleri ve iş makinalarında kullanılan şanzımanlar ya Manueldir yada Otomatiktir.

Oysa ince eleyip sık dokuyacaksak.. hiç biri tam otomatik değildir. Yokuşlarda, yoğun trafikte vs. S, M yada Power moduna geçmeğe otomobil karar veremiyorsa henüz hiç biri tam otomatik değildir diyebiliriz. Sanırım kendi başına gidebilen otomobillerde bu eksiklikler giderilebilecektir çünkü onların gözleri ve daha gelişmiş programları var.   
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3500
  • Model Yılı: '15
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Tekerlerin dönmesinin durduğu ilk 3 sn yarım debriyaj yapılmaya devam edildiği için tam durmadan vitesin boşa alınması gerekiyor.

Durup ilk 3 sn içinde kalkış yapılmadıysa, devamında vitesin E modunda kalmasının bir zararı yok, zira 3sn sonra tam debriyaj yapıldığından sorun kalmamış oluyor.

3sn'den fazla durma işlemi gerçekleşecekse tam durmadan vitesi boşa almak gerekmektedir.

Tam durduktan sonra istenirse vites E moduna alınıp beklenebilir, ayak frenden çakilmediği sürece kavrama başlamaz.

Yanlışlıkla fren gevşetildiyse vites hemen boşa alınmalıdır.

MMT şanzıman bu kullanım şartları yüzünden konfora negatif etki eden stili varken diğer taraftan en ekonomik yakıt tüketim değerleri ve performans çıkaran otomatik şanzımandır.

Tekin bey,

Piyasadaki diğer yarı otomatiklerde bu şekilde hassas mıdır? Mesela, golf ve polo larla ilgili bir yerde benzer bir şey okumuştum balatalar çok ısınınca yol kenarında beklemek zorunda kaldıklarına dair. Ayrıca Citroen c4 dizel yarı otomatik kullanmıştım şirket aracı olarak. İkitelli- kozyatağı arası her gün 100 km yol yaptım ağır dur-kalk trafiğinde ancak böyle bir balata ısınma problemiyle karşılaşmamıştım hiç. Bizim Corolla da yarım saat dur kalk trafiğine girince-sizin tarif ettiğiniz şekilde hassas kullanmama rağmen- uyarı sesi geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
mmt lerde bu vitese geçmeme sorunu için baskı balatayı kontrol eden müşir değiştiriliyor ve sorun düzeliyor tabi birde ecu nun yazılımı da yenileniyor
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Tekin bey,

Piyasadaki diğer yarı otomatiklerde bu şekilde hassas mıdır? Mesela, golf ve polo larla ilgili bir yerde benzer bir şey okumuştum balatalar çok ısınınca yol kenarında beklemek zorunda kaldıklarına dair. Ayrıca Citroen c4 dizel yarı otomatik kullanmıştım şirket aracı olarak. İkitelli- kozyatağı arası her gün 100 km yol yaptım ağır dur-kalk trafiğinde ancak böyle bir balata ısınma problemiyle karşılaşmamıştım hiç. Bizim Corolla da yarım saat dur kalk trafiğine girince-sizin tarif ettiğiniz şekilde hassas kullanmama rağmen- uyarı sesi geliyor.

Sistem hepsinde aynıdır ama firmadan firmaya kavrama programlaması farklı olduğundan farklı km.lerde farklı termik sonuçlar, performanslar ve arızalar çıkar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 37 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
anlatılanlara bakılırsa  mmt kullanmak manuel kullanmaktan zor ve can sıkıcı  gibi gözüküyor. (tümüyle tam olmayan) tam otomatik  şanzumanımı daha çok sevmeye başladım yazılanları okuyunca :D
98 corolla xl,  04 cilio 1.4,  01 astra 1.6 confort,  05 corolla 1.6 linea,  05 corolla 1.6 sol,  04 jazz elite cwt,
 11' avensis elegant extra-  10' Honda Civic Elegant otm.
12' Auris Comfort Extra Otm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Sonuç olarak F1 hariç binek otomobil, yolcu otobüsleri ve iş makinalarında kullanılan şanzımanlar ya Manueldir yada Otomatiktir.

Buna katılmak pek mümkün değil.Vites kutuları bir kaç şekilde katagorize edilebilir.Bu birazda konuya nasıl baktığınıza bağlı.

Ama işin başında temel olarak ayırmak gerekirse

1: Manuel vites sistemleri

2: Robotize (otomatikleştirilmiş) vites sistemleri

3: Otomatik/yarı otomatik vites sistemleri

şeklinde üçe ayırmak daha anlaşılabilir ve daha gerekli bence.Karmaşa birazda Robotize vites sistemlerinin  otomatik kelimesini içine katarak tanımlanmasından çıkıyor bence. Eğer robotize sistemleri    tanımlarken kelime içerisine otomatik kelimesini eklemeye devam edersek son kullanıcının kafası karışmaya devam edecektir.Son kullanıcı bu sistemin melez bir sistem olduğunu bilmediği sürecede ona otomatik gibi davranmaya devam edecek ve beklentileri maalesef o yönce olacak.Eh sonrası malum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
anlatılanlara bakılırsa  mmt kullanmak manuel kullanmaktan zor ve can sıkıcı  gibi gözüküyor.

Düz vites kullanma hastalığı olanlar için, debriyaj pedalına basma zorunluluğu olmaması nedeniyle daha kolay ve ECU tarafından tam tork değerinde vites değişimi gerçekleştirildiği için de daha performanslı ve ekonomik yakıt tüketim değeri çıkarabilen bir şanzımandır.

Diğer otomatik şanzımanlar daha konforludur ve sürücü hatalarını daha rahat karşılayabilmektedirler.

@ Hamza Bingöl

Yarı otomatik şanzımanı otomatik ile aynı guruba koydunuz ama..

Eski nesil yarı otomatikler MMT ile aynıdır sadece vites değişimi yaptıracak ECUsu yoktur.
Eski nesil F1'de, ağır iş makinalarında kullanılan yarı otomatikler ise Tork Konvertörlü kavramaya sahiplerdir.
Otomatikleştirilmiş baskı balata ile Tork konvertör kavramalı şanzımanlarda aynı otomatik vites kutusu kullanılmaktadır.

Kısaca sistemler iç içe geçmiştir.

Benim vurgulamak istediğim şey basittir.

Bir sistem bir işi kendi başına yapıp bitirebiliyorsa o sisteme Otomatik denir.

Eski çamaşır makinaları yıkadıktan sonra sıkamazlardı, ya merdaneliydiler yada yandaki kazana aktarılarak santrifuj yaptırılırdı, oysa şimdilerde aynı tambur içinde sıkıp ısı ile kurutabilenleri var. Bu işlemleri otomatik yapabilmeleri için yardımcı selenoid valfler ve programlar ilave edilmiştir. Yani hidrolik sistem kullanılmadığı için otomatikleştirilmiş çamaşır makinası demeyiz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi

Yarı otomatik şanzımanı otomatik ile aynı guruba koydunuz ama...
Bir sistem bir işi kendi başına yapıp bitirebiliyorsa o sisteme Otomatik denir....

Çünkü bu şekilde katagorize etmek daha anlaşılabilir ve özellikle Robotize vites sahiplerini büyük hatalardan korur.Yoksa 3 değilde 4 katagori üzerinden düzenlemek sorun değil.Buradaki temel amaç  Son kullanıcının alacağı pozisyonu netleştirmek.Üç basamakta veya dört basamakta da ayırsanız Robotize şanzımanı ayrı bir katagoriye sokmak zorundayız. Bunu meslek jargonu olarak geliştirmeyince işte bu sıkıntılar başa çıkıyor.Çıkmayada devam edecek.

Birde günümüzde bazı (özellikle ağır) araçlarda olduğu üzere vitesi sizin seçmenize izin veren ama vites hareketini mekanik değilde mekatronik sistemlerle gerçekleştiren manuel vitesin düz mantıkla yarı otomatikten farkı yok gibi. Tabi taktir edersiniz ki alakası bile yok.O yüzden sınıflandırma kabaca 3 veya sizin dediğiniz gibi 4 bölümde mutlaka yapılıp bu şekilde mesleki jargon oluşturulmalı.Nihayetinde satıcı müşteriye Robotize şanzıman değilde Otomatik şanzıman diye satarsa alıcıda bunu CVT vites gibi kullanırsa bu işin sonu gelmez.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Gelin şu otomatik şanzımanları debriyaj balatası olan ve olmayan diye ikiye ayiralim ☺olsun bitsin. 
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
şu otomatik yarı otomatik kavramları bir türlü oturmadı.ben dahil olmayayım diyorum ama.
mmt 1 adet baskı balata 3 adet küçük motor ve beyin(yazılım)ecu ile çalışan sistem.
dsg(tüm çift kavramalılar) 2 adet baskı balata ecu ile çalışan sistem
cvt kasnaklı kayışlı sitem
yağ basıncı ile çalışan otomatik şanzıman
 hiçbirine müdehale etmeden araç gidiyor mu gidiyor.

o zaman hepsi otomatiktir....

mmt kullanma stili=araç dururken boşa kendi kendine alır.ecu buna programlıdır.frenden ayağını çektiğinde kavrama başlar.işte püf nokta bu
mmt=ya dur ya git arası yok...arası balatayı ısıtıyor ve bipler n e ler boşa almalar ısınmalar.....
sıkışık trafik yokuş=kalk git dur.boşluk bırak önde kalk git ve dur.
ben 4 senedir böyle kullanıyorum 1 kere ötmedi....



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Aslında sorun satıcı firmadan (tüm markalar) kaynaklanıyor.

Satıcı elemanların, sattıkları araçların şanzıman özelliklerinin eğitimlerini alamaması nedeniyle, bilgi eksikliğinden riskler ve oluşabilecek olumsuzluklar tüketiciye yansıyor.

Oysa tüketici "otomatik düşünüyorum" dediğinde..

İlk olarak "Hangi güzergahta kullanıyorsunuz?" diye sorulmalıdır.

MMT, Tork Konvertör, CVT otomatiklerin farklı trafik şartlarında birbirinden üstün yanları vardır.

Hatta gevşek trafikte MMT otomatik Düz vitesten daha uzun ömürlü ve sağlıklıdır.

Gevşek şehir trafiği ve uzun yol performansında Diesel motor ile en ekonomik yakıt tüketim değerlerini MMT otomatikten başkası çıkaramaz.

Diesel motor ile e-CVT şanzıman kullanılsa belkide çok daha verimli yakıt tüketim değerlerine ulaşılabilir..?
Yani sabit baskı balata ve kayış kasnak. (1.5 Hybrid şanzımanları)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Şu anda paylaşacağım kişisel bir iletim bulunmuyor
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
vites gecmediginde o uyariyi verir, trafikte manuel mod oneriliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3500
  • Model Yılı: '15
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Düz vites kullanma hastalığı olanlar için, debriyaj pedalına basma zorunluluğu olmaması nedeniyle daha kolay ve ECU tarafından tam tork değerinde vites değişimi gerçekleştirildiği için de daha performanslı ve ekonomik yakıt tüketim değeri çıkarabilen bir şanzımandır.

Diğer otomatik şanzımanlar daha konforludur ve sürücü hatalarını daha rahat karşılayabilmektedirler.

@ Hamza Bingöl

Yarı otomatik şanzımanı otomatik ile aynı guruba koydunuz ama..

Eski nesil yarı otomatikler MMT ile aynıdır sadece vites değişimi yaptıracak ECUsu yoktur.
Eski nesil F1'de, ağır iş makinalarında kullanılan yarı otomatikler ise Tork Konvertörlü kavramaya sahiplerdir.
Otomatikleştirilmiş baskı balata ile Tork konvertör kavramalı şanzımanlarda aynı otomatik vites kutusu kullanılmaktadır.

Kısaca sistemler iç içe geçmiştir.

Benim vurgulamak istediğim şey basittir.

Bir sistem bir işi kendi başına yapıp bitirebiliyorsa o sisteme Otomatik denir.

Eski çamaşır makinaları yıkadıktan sonra sıkamazlardı, ya merdaneliydiler yada yandaki kazana aktarılarak santrifuj yaptırılırdı, oysa şimdilerde aynı tambur içinde sıkıp ısı ile kurutabilenleri var. Bu işlemleri otomatik yapabilmeleri için yardımcı selenoid valfler ve programlar ilave edilmiştir. Yani hidrolik sistem kullanılmadığı için otomatikleştirilmiş çamaşır makinası demeyiz.

Tekin bey,

Sıkışık trafikte manuel modda kullanmaya alıştım iyice ve bip sesi hiç gelmiyor artık. Manuel de 1 de durup bekleyince bir şey olmaz o şekilde bekleyebilirsiniz dedi servisteki yetkili.  Ancak sıkışık trafikte dur kalk larda yine ara sıra balata kokusu geliyor manuel modda kullanmama rağmen. Manuelde kullanmama rağmen niye böyle yapıyor anlamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
manuel mod veya e mode.
bakın...
manuel mode=araç sizin isteğiniz dışında vites değiştirmez.sadece eğer süratiniz o anki vites süratinden düşükse araç stop etmemek için vites düşürür.(güvenlik önlemiidir bu)
e mode=araç tamamen otomatik olarak kalkar gider vites değiştir durur.e modda vites yükseltebilir veya düşürebilirsiniz direksiyondan fakat aracın o anki devri buna müsait ise.
es basılı mod=e modun vites değiştirme devri 2100-2500 rpm arasındadır normalde.es de ise 3000 rpm ve üstüdür.yokuşlarda işe yarar.

hangi mod olursa olsun sistem frene basılı olduğunda aracı boşa alır.her ne şartta olursanız olun frene basılı ise araç boştadır.frenden ayağınızı çektiğinizde sistem seçtiğiniz modda ilerler.püf nokta şudur
.........manuel arabada debriyaj nasıl yarım tutulursa kokar ve ısınır işte bunda da ole yavaş yavaş kavrama tamamen bitmeden ilerlemek bu sorunları doğurur.

o yüzden mmt şanzıman frenden ayağını çek kalk ilerle(gaza bas) şayet gaza basmadan araba ilerliyorsaki çoğumuz böyle yapıyor işte yarım debriyaj bu.
oda ısınma aşınma bip sesleri demek.
bekleme modu asla ve asla araa frene basılı beklenmelidir.frenden ayağınızı çekerek beklerseniz yarım debriyaj yaparsınız.buda aynı aşınma bip ısı v.s.
aslında basit bir şanzıman ama işte insanlar cvt zannediyor bunu çarpışan araba gibi kullanmaya çalışıyor.
mmt budur...çok dik yokuşta bile manuele alın gaza basın.gene gider.yokuş bitince vites değiştirirsiniz.