0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tekin beyin dediklerine de ek olarak (sanırım aracınız M/M şanzıman) sıkışık trafikte ilerlemek zorundaysanız vitesinizi E yerine manuel'de kullanın.Ayrıca 20 saniyeden fazla beklemelerde de vitesi N konumuna yani boşa alınız.Bu sıkıntıları yaşamazsınız bir daha
Tekerlerin dönmesinin durduğu ilk 3 sn yarım debriyaj yapılmaya devam edildiği için tam durmadan vitesin boşa alınması gerekiyor.Durup ilk 3 sn içinde kalkış yapılmadıysa, devamında vitesin E modunda kalmasının bir zararı yok, zira 3sn sonra tam debriyaj yapıldığından sorun kalmamış oluyor. 3sn'den fazla durma işlemi gerçekleşecekse tam durmadan vitesi boşa almak gerekmektedir.Tam durduktan sonra istenirse vites E moduna alınıp beklenebilir, ayak frenden çakilmediği sürece kavrama başlamaz.Yanlışlıkla fren gevşetildiyse vites hemen boşa alınmalıdır.MMT şanzıman bu kullanım şartları yüzünden konfora negatif etki eden stili varken diğer taraftan en ekonomik yakıt tüketim değerleri ve performans çıkaran otomatik şanzımandır.
Tekin bey,Piyasadaki diğer yarı otomatiklerde bu şekilde hassas mıdır? Mesela, golf ve polo larla ilgili bir yerde benzer bir şey okumuştum balatalar çok ısınınca yol kenarında beklemek zorunda kaldıklarına dair. Ayrıca Citroen c4 dizel yarı otomatik kullanmıştım şirket aracı olarak. İkitelli- kozyatağı arası her gün 100 km yol yaptım ağır dur-kalk trafiğinde ancak böyle bir balata ısınma problemiyle karşılaşmamıştım hiç. Bizim Corolla da yarım saat dur kalk trafiğine girince-sizin tarif ettiğiniz şekilde hassas kullanmama rağmen- uyarı sesi geliyor.
Sonuç olarak F1 hariç binek otomobil, yolcu otobüsleri ve iş makinalarında kullanılan şanzımanlar ya Manueldir yada Otomatiktir.
anlatılanlara bakılırsa mmt kullanmak manuel kullanmaktan zor ve can sıkıcı gibi gözüküyor.
Yarı otomatik şanzımanı otomatik ile aynı guruba koydunuz ama...Bir sistem bir işi kendi başına yapıp bitirebiliyorsa o sisteme Otomatik denir....
Düz vites kullanma hastalığı olanlar için, debriyaj pedalına basma zorunluluğu olmaması nedeniyle daha kolay ve ECU tarafından tam tork değerinde vites değişimi gerçekleştirildiği için de daha performanslı ve ekonomik yakıt tüketim değeri çıkarabilen bir şanzımandır.Diğer otomatik şanzımanlar daha konforludur ve sürücü hatalarını daha rahat karşılayabilmektedirler.@ Hamza BingölYarı otomatik şanzımanı otomatik ile aynı guruba koydunuz ama..Eski nesil yarı otomatikler MMT ile aynıdır sadece vites değişimi yaptıracak ECUsu yoktur.Eski nesil F1'de, ağır iş makinalarında kullanılan yarı otomatikler ise Tork Konvertörlü kavramaya sahiplerdir.Otomatikleştirilmiş baskı balata ile Tork konvertör kavramalı şanzımanlarda aynı otomatik vites kutusu kullanılmaktadır.Kısaca sistemler iç içe geçmiştir.Benim vurgulamak istediğim şey basittir.Bir sistem bir işi kendi başına yapıp bitirebiliyorsa o sisteme Otomatik denir.Eski çamaşır makinaları yıkadıktan sonra sıkamazlardı, ya merdaneliydiler yada yandaki kazana aktarılarak santrifuj yaptırılırdı, oysa şimdilerde aynı tambur içinde sıkıp ısı ile kurutabilenleri var. Bu işlemleri otomatik yapabilmeleri için yardımcı selenoid valfler ve programlar ilave edilmiştir. Yani hidrolik sistem kullanılmadığı için otomatikleştirilmiş çamaşır makinası demeyiz.