Gönderen Konu: Yoğun trafikte mmt vitesten gelen "bip" sesi ve vitesin N de kalması  (Okunma sayısı 7815 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
manuel mod veya e mode.
bakın...
manuel mode=araç sizin isteğiniz dışında vites değiştirmez.sadece eğer süratiniz o anki vites süratinden düşükse araç stop etmemek için vites düşürür.(güvenlik önlemiidir bu)
e mode=araç tamamen otomatik olarak kalkar gider vites değiştir durur.e modda vites yükseltebilir veya düşürebilirsiniz direksiyondan fakat aracın o anki devri buna müsait ise.
es basılı mod=e modun vites değiştirme devri 2100-2500 rpm arasındadır normalde.es de ise 3000 rpm ve üstüdür.yokuşlarda işe yarar.

hangi mod olursa olsun sistem frene basılı olduğunda aracı boşa alır.her ne şartta olursanız olun frene basılı ise araç boştadır.frenden ayağınızı çektiğinizde sistem seçtiğiniz modda ilerler.püf nokta şudur
.........manuel arabada debriyaj nasıl yarım tutulursa kokar ve ısınır işte bunda da ole yavaş yavaş kavrama tamamen bitmeden ilerlemek bu sorunları doğurur.

o yüzden mmt şanzıman frenden ayağını çek kalk ilerle(gaza bas) şayet gaza basmadan araba ilerliyorsaki çoğumuz böyle yapıyor işte yarım debriyaj bu.
oda ısınma aşınma bip sesleri demek.
bekleme modu asla ve asla araa frene basılı beklenmelidir.frenden ayağınızı çekerek beklerseniz yarım debriyaj yaparsınız.buda aynı aşınma bip ısı v.s.
aslında basit bir şanzıman ama işte insanlar cvt zannediyor bunu çarpışan araba gibi kullanmaya çalışıyor.
mmt budur...çok dik yokuşta bile manuele alın gaza basın.gene gider.yokuş bitince vites değiştirirsiniz.
açıklama çok güzel teşekkürler. ben de bir iki şey sormak istiyorum.
birincisi: mmt sistemde E de frene basılı beklemek ile N de frene basılı beklemek arasındaki fark nedir? şöyle ki: E de frene basılı beklerken araç 1. viteste ve debriyaj tam basılı halde bekleyip N ye alınca da vitesi boşa alıp debriyaja basmadan mı bekliyor? yoksa her iki durumda da araç viteste ve debriyaj tam basılı mı bekliyor? eğer ikinci durum geçerliyse her halükarda debriyaj kullanılmış oluyor sanırım.
ikinci sorum ise:
2015 model 18 000 km mmt aracım son zamanlarda E den geri vitese alırken bip sesi veriyor ve geri vitese geçmiyor. N de kalıyor. boşa alıp tekrar geri vitese alınca geçiyor. ilk zamanlarda yoktu son 1-2 aydır yapmaya başladı. bu konuyla ilgili bir fikriniz var mı? ben bu geçiş işini biraz hızlı yapıyor olabilirim bunun etkisi var mıdır acaba?
yanıtlayabilirseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
açıklama çok güzel teşekkürler. ben de bir iki şey sormak istiyorum.
birincisi: mmt sistemde E de frene basılı beklemek ile N de frene basılı beklemek arasındaki fark nedir? şöyle ki: E de frene basılı beklerken araç 1. viteste ve debriyaj tam basılı halde bekleyip N ye alınca da vitesi boşa alıp debriyaja basmadan mı bekliyor? yoksa her iki durumda da araç viteste ve debriyaj tam basılı mı bekliyor? eğer ikinci durum geçerliyse her halükarda debriyaj kullanılmış oluyor sanırım.
ikinci sorum ise:
2015 model 18 000 km mmt aracım son zamanlarda E den geri vitese alırken bip sesi veriyor ve geri vitese geçmiyor. N de kalıyor. boşa alıp tekrar geri vitese alınca geçiyor. ilk zamanlarda yoktu son 1-2 aydır yapmaya başladı. bu konuyla ilgili bir fikriniz var mı? ben bu geçiş işini biraz hızlı yapıyor olabilirim bunun etkisi var mıdır acaba?
yanıtlayabilirseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

Tekin bey,

Sıkışık trafikte manuel modda kullanmaya alıştım iyice ve bip sesi hiç gelmiyor artık. Manuel de 1 de durup bekleyince bir şey olmaz o şekilde bekleyebilirsiniz dedi servisteki yetkili.  Ancak sıkışık trafikte dur kalk larda yine ara sıra balata kokusu geliyor manuel modda kullanmama rağmen. Manuelde kullanmama rağmen niye böyle yapıyor anlamadım.

E yada M modunda tam durduktan sonra 3sn boyunca yarım debriyajda kalır 3. sn sonunda tam debriyaj yapılır ama 1. viteste hazırda bekler,
N moduna aldığınızda vites sadece boşta kalır, hazırda bekleme diye bir şey olamaz.
O nedenle tam durmadan önce vitesi boşa alın, durduktan sonra ayak frende 3 sn beklemeden E yada M moduna alıp bekleyebilirsiniz.
Sıkışık yoğun dur-kalk trafikte debriyaj balatasını korumak adına milyonlarca defa yapmak zorundasınızdır, aynı düz vites araçlar gibi.

Bip sesinden sonra vitese geçmeme sorunu yaşıyorsanız, kalibrasyon yaptırmanın zamanı gelmiş demektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
E yada M modunda tam durduktan 3sn sonra vites boşa alınır ve hazırda bekler,
N moduna aldığınızda vites sadece boşta kalır, hazırda bekleme diye bir şey olamaz.
O nedenle tam durmadan önce vitesi boşa alın, durduktan sonra E moduna alıp bekleyebilirsiniz.

Bip sesinden sonra vitese geçmeme sorunu yaşıyorsanız, kalibrasyon yaptırmanın zamanı gelmiş demektir.
teşekkürler.
hazırda bekleme dediğiniz debriyaja basılı halde bekleme mi?
bir de ben aracı alırken yeni nesil mmt kalibrasyona gerek yok falan deniyordu öyle değil miymiş? bana servis yolu gözüktü desenize. :argh:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
teşekkürler.
hazırda bekleme dediğiniz debriyaja basılı halde bekleme mi?
bir de ben aracı alırken yeni nesil mmt kalibrasyona gerek yok falan deniyordu öyle değil miymiş? bana servis yolu gözüktü desenize. :argh:

Evet, 1. viteste ama debriyaja tam basılı şekilde beklemeye hazırda bekleme deniyor.

Malesef MMT otomatik şanzımanlarda bazen kalibrasyon ihtiyacı olabiliyor. Normalde motor her çalıştırıldığında debriyaj balatası kalınlığı kontrol ediliyor ve debriyaj ayarı yapılıyor ama tozlanmadan dolayı bazen tam ölçüm yapılamıyor ve hoş olmayan durumlar oluşabiliyor.

Benim şahsi düşüncem, her 10 bin bakımında bu şanzımanların talep olmadan yetkili tarafından kalibre edilmesidir. Sonuçta işlem sadece 1 - 2 dk sürüyor ve debriyaj balatası 100 eşit parça şeklinde bölünmüştür. Her kalibrasyonda 1 parça fazladan tüketilse aynı balata ile normalden 2 kat daha fazla ömür oluşacaktır.

Yaklaşık 9 yıl 120.000km kullandığım MMT Corollanın balatası %80 sağlıklı çıkmıştı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Evet, 1. viteste ama debriyaja tam basılı şekilde beklemeye hazırda bekleme deniyor.

Malesef MMT otomatik şanzımanlarda bazen kalibrasyon ihtiyacı olabiliyor. Normalde motor her çalıştırıldığında debriyaj balatası kalınlığı kontrol ediliyor ve debriyaj ayarı yapılıyor ama tozlanmadan dolayı bazen tam ölçüm yapılamıyor ve hoş olmayan durumlar oluşabiliyor.

Benim şahsi düşüncem, her 10 bin bakımında bu şanzımanların talep olmadan yetkili tarafından kalibre edilmesidir. Sonuçta işlem sadece 1 - 2 dk sürüyor ve debriyaj balatası 100 eşit parça şeklinde bölünmüştür. Her kalibrasyonda 1 parça fazladan tüketilse aynı balata ile normalden 2 kat daha fazla ömür oluşacaktır.

Yaklaşık 9 yıl 120.000km kullandığım MMT Corollanın balatası %80 sağlıklı çıkmıştı.
durmaya yakın boşa almak şimdi açıklığa kavuştu benim için.
bundan sonra her 10 000 bakımında hem hava filtresi değişimi (20 000 de değişiyormuş bence dizel motor için uzun bir aralık) hem de kalibrasyon isteyeceğim.
çok teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
bundan sonra her 10 000 bakımında hava filtresi değişimi (20 000 de değişiyormuş bence dizel motor için uzun bir aralık)

Hava filtresi değişim periyodu 40.000km olması gerekiyor, aracın kullanıldığı bölgenin toz oranına göre 10 bin öne çekilebilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Hava filtresi değişim periyodu 40.000km olması gerekiyor, aracın kullanıldığı bölgenin toz oranına göre 10 bin öne çekilebilir.
sizce de uzun bir aralık değil mi? Benim bildiğime göre toz dizel motorun baş düşmanı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3500
  • Model Yılı: '15
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Tekin bey,

Manuel modda da durunca n ye almak gerekmektedir ozet olarak dogru mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Tekin bey,

Manuel modda da durunca n ye almak gerekmektedir ozet olarak dogru mu?

Evet doğru.

sizce de uzun bir aralık değil mi? Benim bildiğime göre toz dizel motorun baş düşmanı.

Eğer çok tozlu bir ortamda değilseniz, zaten her 10 bin bakımda tazikli hava ile temizlenmektedir ve 40 binde değişim max. sınırdır.

İsteğe bağlı olarak 30 yada 20 binlerde değişim yapabilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)