0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
manuel mod veya e mode.bakın...manuel mode=araç sizin isteğiniz dışında vites değiştirmez.sadece eğer süratiniz o anki vites süratinden düşükse araç stop etmemek için vites düşürür.(güvenlik önlemiidir bu)e mode=araç tamamen otomatik olarak kalkar gider vites değiştir durur.e modda vites yükseltebilir veya düşürebilirsiniz direksiyondan fakat aracın o anki devri buna müsait ise.es basılı mod=e modun vites değiştirme devri 2100-2500 rpm arasındadır normalde.es de ise 3000 rpm ve üstüdür.yokuşlarda işe yarar.hangi mod olursa olsun sistem frene basılı olduğunda aracı boşa alır.her ne şartta olursanız olun frene basılı ise araç boştadır.frenden ayağınızı çektiğinizde sistem seçtiğiniz modda ilerler.püf nokta şudur.........manuel arabada debriyaj nasıl yarım tutulursa kokar ve ısınır işte bunda da ole yavaş yavaş kavrama tamamen bitmeden ilerlemek bu sorunları doğurur.o yüzden mmt şanzıman frenden ayağını çek kalk ilerle(gaza bas) şayet gaza basmadan araba ilerliyorsaki çoğumuz böyle yapıyor işte yarım debriyaj bu.oda ısınma aşınma bip sesleri demek.bekleme modu asla ve asla araa frene basılı beklenmelidir.frenden ayağınızı çekerek beklerseniz yarım debriyaj yaparsınız.buda aynı aşınma bip ısı v.s.aslında basit bir şanzıman ama işte insanlar cvt zannediyor bunu çarpışan araba gibi kullanmaya çalışıyor.mmt budur...çok dik yokuşta bile manuele alın gaza basın.gene gider.yokuş bitince vites değiştirirsiniz.
açıklama çok güzel teşekkürler. ben de bir iki şey sormak istiyorum.birincisi: mmt sistemde E de frene basılı beklemek ile N de frene basılı beklemek arasındaki fark nedir? şöyle ki: E de frene basılı beklerken araç 1. viteste ve debriyaj tam basılı halde bekleyip N ye alınca da vitesi boşa alıp debriyaja basmadan mı bekliyor? yoksa her iki durumda da araç viteste ve debriyaj tam basılı mı bekliyor? eğer ikinci durum geçerliyse her halükarda debriyaj kullanılmış oluyor sanırım.ikinci sorum ise:2015 model 18 000 km mmt aracım son zamanlarda E den geri vitese alırken bip sesi veriyor ve geri vitese geçmiyor. N de kalıyor. boşa alıp tekrar geri vitese alınca geçiyor. ilk zamanlarda yoktu son 1-2 aydır yapmaya başladı. bu konuyla ilgili bir fikriniz var mı? ben bu geçiş işini biraz hızlı yapıyor olabilirim bunun etkisi var mıdır acaba?yanıtlayabilirseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim.
Tekin bey,Sıkışık trafikte manuel modda kullanmaya alıştım iyice ve bip sesi hiç gelmiyor artık. Manuel de 1 de durup bekleyince bir şey olmaz o şekilde bekleyebilirsiniz dedi servisteki yetkili. Ancak sıkışık trafikte dur kalk larda yine ara sıra balata kokusu geliyor manuel modda kullanmama rağmen. Manuelde kullanmama rağmen niye böyle yapıyor anlamadım.
E yada M modunda tam durduktan 3sn sonra vites boşa alınır ve hazırda bekler,N moduna aldığınızda vites sadece boşta kalır, hazırda bekleme diye bir şey olamaz.O nedenle tam durmadan önce vitesi boşa alın, durduktan sonra E moduna alıp bekleyebilirsiniz.Bip sesinden sonra vitese geçmeme sorunu yaşıyorsanız, kalibrasyon yaptırmanın zamanı gelmiş demektir.
teşekkürler.hazırda bekleme dediğiniz debriyaja basılı halde bekleme mi?bir de ben aracı alırken yeni nesil mmt kalibrasyona gerek yok falan deniyordu öyle değil miymiş? bana servis yolu gözüktü desenize.
Evet, 1. viteste ama debriyaja tam basılı şekilde beklemeye hazırda bekleme deniyor.Malesef MMT otomatik şanzımanlarda bazen kalibrasyon ihtiyacı olabiliyor. Normalde motor her çalıştırıldığında debriyaj balatası kalınlığı kontrol ediliyor ve debriyaj ayarı yapılıyor ama tozlanmadan dolayı bazen tam ölçüm yapılamıyor ve hoş olmayan durumlar oluşabiliyor.Benim şahsi düşüncem, her 10 bin bakımında bu şanzımanların talep olmadan yetkili tarafından kalibre edilmesidir. Sonuçta işlem sadece 1 - 2 dk sürüyor ve debriyaj balatası 100 eşit parça şeklinde bölünmüştür. Her kalibrasyonda 1 parça fazladan tüketilse aynı balata ile normalden 2 kat daha fazla ömür oluşacaktır.Yaklaşık 9 yıl 120.000km kullandığım MMT Corollanın balatası %80 sağlıklı çıkmıştı.
bundan sonra her 10 000 bakımında hava filtresi değişimi (20 000 de değişiyormuş bence dizel motor için uzun bir aralık)
Hava filtresi değişim periyodu 40.000km olması gerekiyor, aracın kullanıldığı bölgenin toz oranına göre 10 bin öne çekilebilir.
Tekin bey,Manuel modda da durunca n ye almak gerekmektedir ozet olarak dogru mu?
sizce de uzun bir aralık değil mi? Benim bildiğime göre toz dizel motorun baş düşmanı.