Gönderen Konu: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu  (Okunma sayısı 13882 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Ne mutlu Türküm diyene
    • TurkSpace
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4580
  • Model Yılı: '15
  • 52 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« : Ekim 16, 2015, 20:46:13 »
Merhaba değerli arkadaşlar..

((Rampada D4D sorun yaşadım)). B aşlıklı konuya aracımın çekişi ile ilgili sorunumu yazacaktım fakat konu başlığının üstünde böyle bir  ibare okudum..((Uyarı: bu konuya en az 120 gündür yanıt gönderilmemiş.
Yanıt vermek yerine yeni bir konu açmanız önerilir
.))Yazısını okuyunca yeni konu açmayı tercih ettim..

Değerli arkadaşlar.

Aracım 2015 model 1.6 132 beygir corolla benzinli 3.500 km de..Aracımın düzde rampa aşağı kalkışında hızlanmasında v.s hiçbir sorun  algılamıyorum fakat iş rampaya gelince fıss yığılıp kalıyor aracı sağa çekip inip tekmeleyesim geliyor :)

En tatlı rampalarda bile devir aniden düşüyor gösterge  vites düş uyarısı yapıyor bu defada vites düşürüyorum araba çatlar casına bağırıyor.daha rampanın ilk 30-40 metresinde hemen devir düşüyor hız düşüyor arabayı devirlide kullanıyorum amaq nafile 3000 devirin altında araç et gibi  rampada araç sanki lpg li şahin doğan gibi çekmiyor rampada..birde lpg taksak sanırım 1. vitesle çıkacağız rampayı bu kadar mağdurum..Rampa çekiş konusunda  dizel getz imi çok arıyorum maşşallah rampa mampa demiyordu gazladıkça burnunu dikip asılıyordu araç solarken bile rampada farklı bir his uyandırıyordu bende aslanım bee diyordum :) :) corollada ise hadi aslanım çıkarsın bu rampayı sollarsın bu clio yu diye yalvarıyorum :) ama nafile..En tatlı rampalara bile 110-120 ile sarmaya başlıyorum vites düşmeyeyim diye gazlıyorum yok araba  ivme kazanmıyor aksine anında yığılıyor araç sollamaya zaten kalkamıyorum viteste düşsem gazlasam araç bağırıyor yürümüyor aksine devir düşüyor hız düşüyor..

kusura bakmayın belki konu dağınık olmuş olabilir tam anlamıyla anlatamamış ta olabilirim

Şimdi bu durum genelinde böylemi normal mi yani yoksa bir sorunmu var?? yada araç yeni  km 3.500 falan olduğu için açılmamıştır muhabbetimidir??

saygılar..




En iyi nasihat,İyi örnek olmaktır

Toyota Club Türkiye

2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« : Ekim 16, 2015, 20:46:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #1 : Ekim 16, 2015, 20:56:18 »
Benzinli araçların dizellerinki gibi rampa performansı olmuyor ne yazıkki ,tabiki turbo benzinli araçlar için bunu söyleyemem iş turboya düşüyor turbo dizel araçların rampa performansı bundan yinede aracınızı yakından incelemek isterdim bir sorun olabilir ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '10
  • 67 kere teşekkür etti
  • 186 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #2 : Ekim 16, 2015, 20:56:56 »
Motorunuz Valvematic sanırım. Benzer muhabbet avensis konusunda da geçmişti.
Yokuş çıkmaya başlarken 1, hatta 2 vites düşürerek devri yükseltin. 4500- 5000 civarı devir ile rahatça yokuş çıkarsınız

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #3 : Ekim 16, 2015, 20:58:44 »
Motor hacmi nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Ne mutlu Türküm diyene
    • TurkSpace
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4580
  • Model Yılı: '15
  • 52 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #4 : Ekim 16, 2015, 21:00:22 »
Motorunuz Valvematic sanırım. Benzer muhabbet avensis konusunda da geçmişti.
Yokuş çıkmaya başlarken 1, hatta 2 vites düşürerek devri yükseltin. 4500- 5000 civarı devir ile rahatça yokuş çıkarsınız

evet motor valvematic 4500 5000 devirde araba çatlıyacak gibi oluyor benzinide adeta içiyor :)

Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2015, 21:00:55
Motor hacmi nedir?

1.6 132 beygir
En iyi nasihat,İyi örnek olmaktır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #5 : Ekim 16, 2015, 21:17:51 »
serdar bey, aracınızın motoru alt devirlerde ekonomik olmak üzere yapılandırılmıştır. yine de bahsettiğiniz durum size belki benzinli araca geçmiş olmanızdan ötürü abartılı olarak yansıyor olabilir. şayet kullanım tarzınıza göre sürekli aynı sorunla karşılaşıyorsanız ya tarzınızı ya da aracınızı değiştirmek sizin için faydalı olur. eğer toyota corolla istiyorsanız bir önceki kasanın 1.6 lt vvt-i motorunu tercih edebilirsiniz; bahsi geçen durumu yaşayacağınızı sanmam. buna karşılık tüketim de biraz artacaktır. tercih sizindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #6 : Ekim 16, 2015, 21:19:39 »
Ben 6. Vitesten 4. Vitese çekiyorum, pek sorun olmuyor. 6 ile 5. vites oranları birbirine yakın, sırayla düşürmek can sıkıcı olabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #7 : Ekim 16, 2015, 21:29:30 »
Serdar bey önceki aracınız dizel Getz 1.5 crdi 110 hp yani max.torku 235 nm. Corollanızın max.torku ise 160 nm. getzin rampa performansı bundandır ama otoban max. hızda getz ,corolla kadar gidemez diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #8 : Ekim 16, 2015, 21:31:56 »
Bende hiç garipsemedim. 6 vitesli atmosferik motora sahip bir araba için 6. Viteste rampa çıkarken bayılması normal. Mehmet Sezer bey gibi sizde 4 vitesi terciha ederseniz sıkıntı yaşamazsınız ama arabanın bağırdığıda aşikar.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Ne mutlu Türküm diyene
    • TurkSpace
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4580
  • Model Yılı: '15
  • 52 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #9 : Ekim 16, 2015, 22:10:01 »
Serdar bey önceki aracınız dizel Getz 1.5 crdi 110 hp yani max.torku 235 nm. Corollanızın max.torku ise 160 nm. getzin rampa performansı bundandır ama otoban max. hızda getz ,corolla kadar gidemez diye düşünüyorum.

Getz 90 beygirdi dizel benzinli farkını biliyorum ama bu kadar beni etkileyeceğini sanmıyordum..normalde kalkışta düzde falan uçak maşşallah

Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2015, 22:14:34
Bende hiç garipsemedim. 6 vitesli atmosferik motora sahip bir araba için 6. Viteste rampa çıkarken bayılması normal. Mehmet Sezer bey gibi sizde 4 vitesi terciha ederseniz sıkıntı yaşamazsınız ama arabanın bağırdığıda aşikar.

Mehmet bey 6. vitesmi dediniz :) aldığımdan beri 6 aydır  olsa olsa beş parmağı geçmemiştir 6. vitesi kullanalı..Araç 5. viteste rampada bitik ölü 4 . viteste nefes alıyor ama komada 3. viteste nefes alıyor parmaklarını oynatabiliyor söyleneni az da olsa anlıyor :) :)2. ile 1 derseniz zaten söylemeye gerek yok :)

saygılar..

Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2015, 22:19:42
birde göstergedeki yukarı aşağı vites düşür yükselt göstergesine ne kadar güvenebilirim onun dediğini yaptığım zaman motor yerinden çıkacak gibi oluyor
En iyi nasihat,İyi örnek olmaktır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #10 : Ekim 16, 2015, 22:23:31 »
Getzin 90 hp.si bile 210 nm.  devir saatini 3500 ün altına düşürmediğiniz sürece sorun olmaz bence ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '13
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #11 : Ekim 16, 2015, 22:25:05 »
arkadaşlar araçlarımıza haksızlık etmeyelim.zaten alırken 160nm tork ve 132 beygir olduğunu biliyorduk.atmoferik motorun en büyük hizmeti lpg uyumu ve uzun ömür ve sorunsuzluktur.bu motorun rampada bayılması tabi normaldir.bir vites düşürürüz olur biter.ayrıca avensistede aynı motor olmasına rağmen bolu dağını maşallah kedi gibi tırmanıyorum.deviri 5000 lere çıkarmanın manası yok.araçlarımız performans aracı değildir.uzun ömür ve sağlamlık aracıdır.iyi geceler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Ne mutlu Türküm diyene
    • TurkSpace
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4580
  • Model Yılı: '15
  • 52 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #12 : Ekim 16, 2015, 22:26:02 »
Getzin 90 hp.si bile 210 nm.  devir saatini 3500 ün altına düşürmediğiniz sürece sorun olmaz bence ..

evet 3000 altına düştüğü anda pertt araba onun için bende üzerinde kalmaya çalışıyorum..zaten alırkende söylenmişti132 beygiri görebilmen ve performans alabilmen için 3000 devirin üzerine kalman  lazım demişlerdi..
En iyi nasihat,İyi örnek olmaktır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #13 : Ekim 16, 2015, 22:34:34 »
Aracınızda problem olduğunuzu sanmıyorum siz öyle düşünüyorsanız servise gidin test ettirin derim.Hem sizde aynı aracın sıfırını test edin fark var mı?bakın bakalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 18 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #14 : Ekim 16, 2015, 22:49:08 »
Bende Avensis kullanıcısıyım aynı motor daha önceden dizel yada turbo benzin kullandıysanız alışmanız lazım atmosverik benzinli araçların yürümesi için devir çevirmeniz lazım sonuçta 7 bin devre kadar verimli ben yokuşlara girerken 3 binin üstünde tutuyorum devir saatini ve araba bayılmıyor sollamaya çıkcaksanız 4 5 bin devirin altına düşümemiz lazım devir çevirmekten korkmayın deneyin gerekirse 7 bine kadar çıkın 3. vitesde zaten 110 120 ye kadar rahat çıkıyor araba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #15 : Ekim 16, 2015, 22:57:17 »
shift uyarı ışığı anlık olarak cereyan eden bir durumdur. otomatik şanzımanlı araçların mantığında çalışır. bu yüzden shift ışığını sadece sabit hızla giderken dikkate almanızı tavsiye ederim. shift uyarısı ile ilgili o kadar çok yazı yazıldı ve soru gelmeye devam ediyor ki sanırım forumda bu hususla ilgili ayrıntılı bir konu açmak faydalı olacak.

diğer bir husus da atmosferik aracın bayılması kaçınılmaz değildir. valvematic corolla'nın yığıldığı yerleri vvt-i 5. viteste çıkabilir. ancak ekonomi zaman içinde önem kazanmaya başlayınca yerine göre ekonomik, yerine göre performanslı valvematic piyasaya sürüldü. performans alırken "bağırma" dediğiniz kavram malesef motor karakteristiği ile ilgili. yüksek devir çevirmeden anlık güç taleplerini biraz zor karşılarsınız ancak sakin kullanımlarda da çok ekonomik bir motor. 2012-3 yılıydı sanırım temmuz ayında bayilere verildiği gün test etmiştim. hatta test yazım da forumda mevcuttur. o zamanlar davlumbazı olmayan, bagaj kapağı kapanmayan bir araçtı. şimdi eu6 motora geçti. bilmiyorum yine bir test etmek gerekir. emisyondan ötürü performans kısıtlaması yaşanmış olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #16 : Ekim 16, 2015, 23:02:23 »
Atmosferik benzinli motor devir sever,
4000 d/d üstü kullanmayı deneyin arabanıza hayran kalacaksınız.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #17 : Ekim 16, 2015, 23:07:31 »
Son söz Ahmet 'ten... :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #18 : Ekim 16, 2015, 23:18:27 »
ahmet inde dediği gibi atmosferik motor  ve üstünde torklara ulaşır ki sizin torkunuz 160nm/4400rpm.türkçesi şu turbo beslemeli motorlar günümüzde çok ve bu motorlar 1400-2800 rpm arasında max tork veriyor.corolla 1.4 d4d de bu deirlerde 205 nm veriyor.
aynı rampa aynı araba beraber gidin aynı süratte çıkmaya başlayın 1.4d4d sizi rampada geçecektir.bu doğaldır.ama düzde durum değişir ve siz onu 1 dk içinde yakalar ve fark atarsınız.konu basitçe budur.normaldir.her araçta bu aynıdır.
bakın burada çok net anlatımış aslında okuyun bence....

http://mertcanaytar.blogcu.com/otomobillerde-tork-nedir-ne-ise-yarar/6301952

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #19 : Ekim 16, 2015, 23:29:20 »
Velhasıl turbo güzel şey,alışınca bırakmak zor gelir...
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)