Gönderen Konu: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu  (Okunma sayısı 13881 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #20 : Ekim 16, 2015, 23:49:56 »
Tsi.tfsi,tce vb...terimler bazı üstün markalar isimlendirmiş benzinli turbo olduğunu belirmek için ..Henüz Toyotada böyle bir atılım yok ne yazık ki..

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #20 : Ekim 16, 2015, 23:49:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #21 : Ekim 16, 2015, 23:51:56 »
Turbosu olmayan benzinli araç rampada performans kaybeder,düzde gitse ne yazar gitmese ne yazar.Asıl güzel olan rampada da mis gibi tırmanmak.Düzde hepsi gidiyor.E tabi turbo benzinli ve dizel araçlar da zaten daha pahalı.Durum gayet normal.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #22 : Ekim 17, 2015, 00:03:17 »
arabamı neden sevdiğimi şimdi hatırladım....
https://www.youtube.com/watch?v=-NMph943tsw
1996 1997 xli 1997 xei 1.6 gri
2007 corolla hb sol boncuk&Auris coupe d4d elegant buz bey.
2010 corolla d4d elegant manuel gri 2011 verso d4d
2014 Dizel Tekna Qashqai

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #23 : Ekim 17, 2015, 00:12:55 »
Aykut youtube açmıyor bu aralar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #24 : Ekim 17, 2015, 00:13:58 »
insanlar auris 1.2 lt vvt-iw eskitirken toyota türkiye'den ses yok. bu aralar hilux ile oynuyorlar.

kullanmayan varsa vvt-i ya da vtec ile mutlaka rampa çıksın. atmosferik motora olan bakış açınız değişecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #25 : Ekim 17, 2015, 00:21:25 »
1.6 gli efsanemle kalkışta rampada tozunu çıkarıyordu günümüz dizellerin..2.0 dizellere bile kalkışta çok fark attığına şahidim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #26 : Ekim 17, 2015, 00:41:45 »
N/A is best taraftarlarının sevdiği bir söz vardır; Turbo haram beygir  :rofl:



şaka bir yana , turbolulara da LPG uygulanmaya başladı artık

Serdar bey, araç tüm torkunu 6500 devirde veriyor tüm beygirleri 4400 devirde veriyor. buna göre, manuel araçta vites düşürmenin problem olarak görülmemesi gerektiğini düşünüyorum ben. sonuçta her araçta vites uygun değilse bayılma diye tabir edilen olay olmaktadır

kullanmaya alışınca ve sevince çok daha rahat edersiniz :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #27 : Ekim 17, 2015, 00:46:18 »
Toyota 1.6 turbo benzinli üretse tadından yenmezdi,niye inat ediyorlar,insanları başka marka almaya sevkediyorlar anlamış değilim neyin kafasını yaşıyor bu Toyota CEO ları..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #28 : Ekim 17, 2015, 09:24:28 »
Haram beygir, bu da güzelmiş. :lol: gavur icadı bu araçlara da binmek haram. :rofl:
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #29 : Ekim 17, 2015, 11:18:53 »
Onceki aracım 2005 1.6 otomatik corollaydı simdi cvt corolla. Kalite olarak kotu olsa da rampada daha iyi. 4 vtesten dolayı oda bayılıyor bu da. Ancak bu daha rahat.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #30 : Ekim 17, 2015, 12:11:03 »
2006 Corolla'm var benzinli rampalarda gayet memnunum hani sürekli tığım uzun soluklu rampalar var .Gerek ilk kalkışta  olsun gerek rampada olsun bence gayet atak bizim araçlar 110 bg 157 tork yanlış bilmiyor isem yani o aracın 132 bg 160 tork olarak daha iyi tırmanması lazım .Ha ben rampalar da devirim düşük tutmam arabayı alt viteslerde şahlandırır devamında zaten araç size istediğinizi verir merak etmeyin ben çok arabaya rampada sellektör yaparım ha şunbu deyim şimdi 1.6 -2.0 dizel araçlar var abi deli gibi tork var araçta ayrıca bg olarakta benzinli araçtan farkları kalmadı buna karşılık birçok marka benzinli turbo ya geçerken Toyota hala turbo sisteme geçemedi
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #31 : Ekim 17, 2015, 20:41:46 »
forumda "avensis çekiş problemi "konularıyla ünlüyümdür :D 1,6 valvetic avensis kullanıcısıyım(lpgli)  ek1:sizin aracınzıdan kilo bazında daha ağırdır büyük ihitmal  ..evet araç ufak bi rampa göremeye gelsin illet ettiriyor yer yerde "lan keşke 2.000 daha vereydim jetta alaydım " dedirtiyor ama alıştım ben diğer yorumlara katılıyorum alışınca çok zevkli bi hal alıyor şimdi cinnah yokuşunda (Ankarayı bilenler bilir ) dizel araçlardan yol istiyorum :D diğer kullanıcılarımızında  belirttiği gibi 3,000 devir üstü kullanırsak sorun ortadan kalkıyor .. evet biraz kükrüyor bağrıyor ve yakıtı da içiyor  bunlar can sıkan konular ama turbolu araçlarında arızaları malum motor konusunda çok bi bilgi birkimim yok lakin bu valvetic motorların uzun ömürlü olmasının sebebini turbosuz düz bi motor olmasına bağlıyorum belki yanılıyoda olabilirim .. dediğim gibi ben bu motırdan LPG li olmasına ve avensis olmasına rağmen zevk almaya başladım :D sizde keyfini çıkarmaya bakın : )
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #32 : Ekim 17, 2015, 21:15:52 »
Toyota turbo motor üreteli 10 yıllar geçti. İlk turbo motoru 1990 lı yıllarda üretti.
Turbolu benzinli motor kullanmak firmaların tercihidir, geleneğini yansıtır. Japon araçlarda turbo görmek çok zordur, hele de ülkemizde. Bu duruma tek Toyota'da değil, Mazda'da da rastlanmakta. Bu firmanın stratejisinden kaynaklanır. Toyota da bu nedenle Mazda ile motor teknolojisi anlaşmasına vardı. Toyota Mazda'dan Skyactiv teknolojisini kullanarak günümüzde 14'e ulaşılmış sıkıştırma oranını daha da artırarak atmosferikte verimi artırmak, Mazda da Skyactiv'e harcadığı eforun yanında Hibrid teknolojisini de alarak açıklarını kapatmak istiyor. Toyota bunun yanında 1.2T sini de kullanmaya başladı, keşke ülkemize de gelse de şu turbocuların "Toyota turbo niye kullanmıyor ya." şikayetlerinden kurtulsak.
Evet kullanmıyorsa bir sebebi var illa ki. Japonlar her teknolojide olduğu gibi bunda da emin adımlarla gitmek istiyorlar demek ki. Başka firmalar gibi kısa vadeli çözümler yerine uzun vadeli sorunsuz çözümler getirmek istiyor.

Bir diğer konu yokuşta gitmiyor konusu. Japon motorları ekonomileri ile ünlüdür. Her Japon motoru 2500-3000 devre kadar ekonomi sunarken, 5000-6000 devirde şahlanır. Atmosferik motoru kullanmayı bilirseniz hiç bir sorun yaşamazsınız. %8-10 eğimli yokuşlara gelmeden evvel hızını artırıp maksimum torku verdiği devirde (5000-6000 rpm) tutarsanız bir sıkıntı yaşamadan yokuşu çıkarsınız. Aracınızı öğrendiğinizde (yokuş çıkmıyor ya demeden öğrenmek istediğinizde) sonuncu viteste hangi hızda devirden düşmeden çıkabileceğiniz yokuşun eğimini tahmin edebilir duruma geliyorsunuz.
Atmosferikler için yokuş çıkmıyor yaa demeden önce maksimum torku verdiği devirde çıkın ondan sonra yokuş çıkmıyor yaa deyin, hala diyorsanız da daha kaliteli, torku alt devirde de veren turbolu araçlar ya da 2.0 üstü araca geçersiniz probleminiz kalmaz. 2.0 nasıl alalım vergi diyorsanız, ya da turbolu araç da çok yakıyor, lpg takamayacağım/takacağım ama sorun yaşayacağım, diyorsanız ya toyotanın sağladığı ekonominin tadını çıkaracaksınız ve arada yüksek devirleri görerek rahatlayacaksınız, ya da turboda lpg sorun çıkarır mı kuşkusuyla arabanızı değiştireceksiniz.

Velhasıl kelam, daha yağ değişim periyodlarına uymayan kullanıcıların olduğu ülkemizde, turbo motorlu aracın nasıl kullanılması gerektiğini bilenler de çok çok çok azdır. Bu kullanıcılar olduğu sürece de 2. elde turbo problemleri ile karşılaşılacağından sorunsuzluk açısından tercih etmeyeceğim bir motor türüdür.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #33 : Ekim 17, 2015, 21:28:52 »
Şu konu var.Araçlar farklı motorlara sahip.Devrini ayarlayıp rampayı güzel çıkarım evet doğru,ancak mesele devrini ayarlamadan rampa çıkmak ise turbolu motorlar bu işi yapıyor.Rampa ve yokuşta araba kendi işini kendi yapıyor.Şöföre pek iş düşmüyor.Bunlar artı eksi veya iyi kötü değil motorların özellikleri.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #34 : Ekim 18, 2015, 00:34:51 »
çok merak ettim gerçekten bu avensis olayını. bulabilirsem 1.6 lt 132 hp manuel test etmeye çalışacağım. yokuş çıkarken 5000 devir çevirmeyi gerektirecek bir araba olduğunu ya da üretildiğini sanmıyorum. karbüratörlü araçlara da bindik eskiden, iki basamaklı beygirleri vardı. o zaman lpg taktıranların vay hâline. hem bu kadar yüksek devir çevirmek zorunda kalacaklar, hem de sorunsuz bildikleri atmosferik motorun canına okunmayacak. eğimli coğrafyada yaşayıp lpg'li avensis ile tırmanma sıkıntısı yaşayanlar ne yapacak ?

d-4d fiyaskosundan sonra da japon arkadaşların emin adım atıp garantiye oynadıklarını kimse savunamaz. insanların güvenini bir kere sarsarsanız, insanlar bunu her daim yapabileceğinizi düşünür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #35 : Ekim 18, 2015, 01:15:58 »
çok merak ettim gerçekten bu avensis olayını. bulabilirsem 1.6 lt 132 hp manuel test etmeye çalışacağım. yokuş çıkarken 5000 devir çevirmeyi gerektirecek bir araba olduğunu ya da üretildiğini sanmıyorum. karbüratörlü araçlara da bindik eskiden, iki basamaklı beygirleri vardı. o zaman lpg taktıranların vay hâline. hem bu kadar yüksek devir çevirmek zorunda kalacaklar, hem de sorunsuz bildikleri atmosferik motorun canına okunmayacak. eğimli coğrafyada yaşayıp lpg'li avensis ile tırmanma sıkıntısı yaşayanlar ne yapacak ?

d-4d fiyaskosundan sonra da japon arkadaşların emin adım atıp garantiye oynadıklarını kimse savunamaz. insanların güvenini bir kere sarsarsanız, insanlar bunu her daim yapabileceğinizi düşünür.

şöyle özetliyim öncelikle şunu tekrar belirtim motorlar hakkında sizler kadar bilgim yok şimdi devam edim..

malumunuz test etmek istediğiniz aracı yaklaşık 2 senedir kullanıyorum dik bi rampa tırmandıktan sonra sizinde tepkiniz büyük bir ihtimal "1,600 ton arabaya 1,6 160 tork üretebilen motoru koyan mühendisin .." diye başlarsınız herhalde ... yapmışlar yapmışlar  5000 devri çevirmeyi gerektirecek bi araç :)(corollayı bilmiyorum ) zira benzinde de performansı çok değişmiyor sadece gaz pedalının hasssiyeti artıyor :)

sanayide bi usta "keşke 1,8 ni alsaydınız bu kasa için bu motor yetersiz 1,6 kendini çekmek için kasıyor ve fazla yakıyor haliyle ) demişti yakıtı güzel bence şehir için (Ankara) 26-27 krş yakıyor :)

motor canına okuma meselesine gelirsek şükür 2 yıldır bakım dışında bi masraf açmadı yada lpg li olmasından kaynaklı arıza lambası falan da yakmadı ..diğer kullanıcıları bilmiyorum da ben en fazla 5-10 dk falan 5.000 devir üstü çeviririm çok uzun bi rampa ise benzinle çıkarım motorun sağlığı açısından .. onun dışında ilk başlarda bende acemiydim bu motora ama şimdi verim almayı öğrendim ve cenavar gibi tırmanıyor rampaları (biraz dip gaz yaparak tabi) : )

ya aslında konuyu özetlersek insanların bu araç hakkında ki genel sıkıntısı şu "o kadar para veriyoruz kamyoncu gibi dipgaz yapıp yokuş çıkıyoruz"

not:bu arada 1.6 nın otomatiği yok bildiğim kadarıyla 1.8 lerinde düzü yok :)
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #36 : Ekim 18, 2015, 13:14:09 »
Daha önce 1.6 110 beygir avensisim vardı ve rampalarda 132 beygire göre daha iyi idi.Bu aracımada yeni yeni alışmaya başladım.Rampa başlarında 2 vites düşürerek devri 3500 altına düşürmeden rahat bir şekilde  çıkıyorum.Aracı eşimde kullanıyor evimin karşısında dik bir rampa var rampayı 3 ile başlayıp yarısına gelmeden 2 ye sonrada 1 e düşüyordum.Geçen eşimin uyarısıyla rampanın başında direk 2 ye alıp rampayı bayılmadan çıktım.valwematik motor devir seviyor bayıldımı 2 vites düşürüp devir yükselttinizmi rampa filan dinlemiyor.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #37 : Ekim 18, 2015, 13:35:55 »
çok merak ettim gerçekten bu avensis olayını. bulabilirsem 1.6 lt 132 hp manuel test etmeye çalışacağım. yokuş çıkarken 5000 devir çevirmeyi gerektirecek bir araba olduğunu ya da üretildiğini sanmıyorum. karbüratörlü araçlara da bindik eskiden, iki basamaklı beygirleri vardı. o zaman lpg taktıranların vay hâline. hem bu kadar yüksek devir çevirmek zorunda kalacaklar, hem de sorunsuz bildikleri atmosferik motorun canına okunmayacak. eğimli coğrafyada yaşayıp lpg'li avensis ile tırmanma sıkıntısı yaşayanlar ne yapacak ?

d-4d fiyaskosundan sonra da japon arkadaşların emin adım atıp garantiye oynadıklarını kimse savunamaz. insanların güvenini bir kere sarsarsanız, insanlar bunu her daim yapabileceğinizi düşünür.

Ben benzinli motor için bahsettim. Dizel konusunda çok daha iyi seçenekler varken 1.4d4 almak akıl kârı değildi, başka konu bu.
Corolla için 1.6 eleştirilerine cevap vermiştim, avensis için gerçekten hantal kalıyor. Ama ekonomi ve mtv avantajı isteyenler bu eleştirilerini yapmayacaklar. Herşeyin bir iyi yanı, bir kötü yanı var.

Yüksek devir niye motorun canına okusun? Bunu sürekli alışkanlık haline getirmedikten sonra tam tersine motoru canlandırır, motordaki kurumları temizler, alt devirleri canlandırır. Tabi benzinde yüksek devir çevrildiği sürece. Lpg ile bu yapılırsa subaplarda sıkıntı yaratma olasılığı artar.

Uygun devirde yokuş çıkılması gerektiği konusunda da Cavit abi ve Ramazan bey de güzel örnekler.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '96
  • 17 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #38 : Kasım 12, 2015, 23:48:47 »
Aslinda bence bu araci kullananlarin asil sikintisi şu. Arabada oyle bir bagirma mekanizmasi varki sanki 2500 devirde bile bagiriyor. Rahatsiz edici bir ses olusuyor. Bilen arkadaslar bu konuda bizi aydinlatabilirmi? Aracim cvt benzinli lpg var. Ayni durum benzinde de vardi ama lpg olunca daha da artti. Cok cok hafif bir egimde vites d konumunda iken gaza hafifce dokundugumda araba gitmiyor ve gitmedigi gibi sadece ses artiyor araba da. Serviste baska bir araci araci denedim onda da ayni durum vardi. Yakit ekonomisiyse eger mesele nasil bir mantigi var bunun?  Bu durum cidden beni rahatsiz ediyor. Arkadaslarla bir yere giderken kesinlikle bu konuda yorum yapiyolar. Bu araba niye bagiriyor bu kadar diye. Bende sizin gibi uzman kisilere sormak danismak istedim konuyla alakali oldugun dusundugum icin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Benzinli corolla rampa çekiş sorunu
« Yanıtla #39 : Kasım 13, 2015, 01:59:02 »
Aslinda bence bu araci kullananlarin asil sikintisi şu. Arabada oyle bir bagirma mekanizmasi varki sanki 2500 devirde bile bagiriyor. Rahatsiz edici bir ses olusuyor. Bilen arkadaslar bu konuda bizi aydinlatabilirmi? Aracim cvt benzinli lpg var. Ayni durum benzinde de vardi ama lpg olunca daha da artti. Cok cok hafif bir egimde vites d konumunda iken gaza hafifce dokundugumda araba gitmiyor ve gitmedigi gibi sadece ses artiyor araba da. Serviste baska bir araci araci denedim onda da ayni durum vardi. Yakit ekonomisiyse eger mesele nasil bir mantigi var bunun?  Bu durum cidden beni rahatsiz ediyor. Arkadaslarla bir yere giderken kesinlikle bu konuda yorum yapiyolar. Bu araba niye bagiriyor bu kadar diye. Bende sizin gibi uzman kisilere sormak danismak istedim konuyla alakali oldugun dusundugum icin

motor karakteristiği ve yalıtım zayıflığı ile ilgili olduğunu düşünüyorum. piyasada 3.000 d/dk bandında rezonansa giren çok motor var fakat yalıtım ile kurtarıyorlar.

ayrıca triger sisteminin zincirli olması da bir etken olabilir.